דרוש מידע פועלי בניין ערבים חזרו לעבוד?

אחג

משתמש מקצוען
נכון לחודש דצמבר 2023, היו בישראל כ-280,000 עובדים בענף הבנייה, כולל עובדים זרים ופלסטינים. מתוכם, כ-100,000 הם עובדים זרים, כ-50,000 הם עובדים פלסטינים, וכ-130,000 הם עובדים ישראלים. (הנתונים מBard)

כעת עקב המלחמה ירד המספר של הפועלים הערבים מיו"ש, אבל עדיין השוק לא מת בגלל זה, כיון שהם בערך 20% ופחות מזה, אלא בנוסף לזה יש הרבה פועלים זרים שחזרו למדינתם מהחשש מהמצב, וכן הרבה פועלים בישראל שנמצאים במילואים.
הבעיה תיפתר ע"י שחרור של חיילי מילואים שקריטיים לשוק, וזה נידון בקבינטים, וכן ע"י עידוד הגעה של עובדים זרים נוספים, וזה כבר קורה בשטח, ויקרה עוד.

ככה שזה בעיה - המצב העכשוי, אבל עם פיתרון לצידו.

אמנם לפיתרון של הבאת עוד עובדים זרים יש שני בעיות: א. הם יקרים יותר מהפלסטינים מיו"ש. ב. יש וואקום ענק שייקח הרבה זמן לסגור אותו.

אבל זה ממש לא בעיה שאין לה פיתרון שלכן יהיו חייבים להכניס אותם חזרה לשטחינו ולסכן אותנו.

ולכן השרים הכלכליים התנגדו להכנסתם, ורק מערכת הביטחון תומכת בזה כדי להרגיע את השטח הפלסטיני, אבל זה לא באמת צורך ע"מ להציל את הבנייה,

ולכן תקוותינו שאולי זה ייקח זמן אבל ייפתר בעז"ה.
 

אחג

משתמש מקצוען
לדעתי א"א להכחיש שגם מבחינה כלכלית זה נצרך.
כלכלה זה חיים לא פחות מבטחון, גם אם זה לא נראה לעינים בטווח המיידי.
א. בעוטף הכלכלה עם הפלסטינים הרסה את החיים, וד"ל
ב. זה לא ישפיע על הכלכלה אם ירצו לפתור את הבעיה, וכמו שפירטתי למעלה, זה יותר נראה שישנם מי שמעצימים את הבעיה ע"מ להעלות את המחירים, או לכה"פ לשמור עליהם גבוהים למרות הירידה הדרסטית בביקוש לדירות בגלל המלחמה.
 

אחג

משתמש מקצוען
גל"צ: אחרי יותר מ-100 ימים של משבר בענף הבניה, הממשלה תקדם צעדים נוספים להבאת פועלים זרים - הגדלת מכסת הפועלים שיבואו ללא הסכמים בין מדינות ל-20 אלף, והגדלת הסך הכללי לכ-60 אלף. ההתקדמות הושגה לאחר מספר דיונים שקיים יו״ר ועדת הפנים ח״כ יעקב אשר בנושא.
 

ניק 1642

משתמש חדש
שום פלסטינאצי לא צריך לקבל ממנו שקל וק’’ו בזמן שהם מרגלים בתוך הערים והישובים כידוע ואכמ’’ל
אפשר להביא לכאן עוד פיליפינים והודים ולא יקרה כלום אם הפלסטינאצים יהיו קצת רעבים...
מי שבאמת יהיה לו קשה יסע לאיראן או לירדן ויעבוד שם ויגור שם הגיע הזמן לגמל מהרפיסות שאחזה בנו
 

נוכחות

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
יוצרי ai
שמעתי שהמחירים של בניות עלו מאוד, באזורי היו כמה בניות לפני המלחמה וכעת כמעט לא רואים בניה בפועל (המיזמים לא פועלים בפועל כרגע).
 

ניק 1642

משתמש חדש
לצערי המחירים עלו גם בסופר ובכל מקום ללא קשר פלסטינאצים
(זה אחד מסימני משיח...)
 

אחג

משתמש מקצוען
עקיבא וייס ב׳כאן 11׳: המחסור בפועלי בניין בעקבות האיסור על כניסת פלסטינים מביא את הקבלנים לחפש פתרונות יצירתיים ולאחרונה החל גיוס של פועלים חרדים לענף הבנייה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  1  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה