תודה על העזרה..
אני מחפש רכב 7 מקומות ו-א' הדברים דרכם אני בודק את מצבו הוא דוח סליקה בו אני רואה את התאונות שהרכב עבר,
לפעמים רשום על רכב אירוע ביטוחי של 30K אבל שאר הנתונים נראים טובים והמוכר טוען שזו איזו כניסה קטנה בפח או דברים כאלו שהמוסך מנפח להוציא כסף מהחברת ביטוח ושאלתי איזה דברים צריכים להדליק נורה אדומה שלא להתקרב לרכב ובאלו דברים הבדיקה יכולה לספק מידע יעיל?
כמו כן האם בתקופה זאת ניתן להשתמש בשרותך למציאת רכב?
נגעת בנקודה חשובה ביותר!! כל מי שמתלבט בנושא תאונות מומלץ מאוד לקרוא!
אז תשובות לא חסר... נכון שלעיתים השמאי מעגל דברים כלפי מעלה בתביעה ביטוחית ועדיין
חובה לבדוק יסודי את הדברים, אפשר בשני דרכים: שיטה ראשונה, לקחת למכון בדיקה ולקוות שתבין את הדו"ח. מכון בדיקה צריך לציין ליד סעיפים של ליקויים, אם התאונה עם משמעות נמוכה/בינונית/גבוהה, כדי להקל.
האם זה מספיק?
לא!! נתקלתי בהמון מקרים של ליקויים משמעותיים שבמלל נרשם פרטי תאונה והיא לגמרי בהגדרה של בינונית ואפילו גבוהה, אבל בציון נרשם משמעות נמוכה.
המכון מכסה את עצמו בעצם זה שהוא ציין את המלל.
שימו לב לעוד נקודה חשובה: למרות שאתם משלמים למכון על בדיקת רכב, התשובות לא תמיד יעזרו, כי מפנים לקבלת הצעת מחיר ממוסך, לא יתנו אחוזים ריאליים להפחתה אלא יפנו לשמאי וכך הלאה.
לא סתם כשמגיעים למגרשים מציגים מיד דו"ח, לטעמי זה לא נועד מצד היושר, אלא להראות מראש מה שהמוכר רוצה שתראה.
אופציה שניה ויעילה בהרבה לקבל את הדו"ח שמאי ששייך לאותו תאונה מדוברת.
שם יהיו תמונות, שם יהיה הסברים, גם אם לא תבין את כולם, מקווה שלפחות יקל להבין את התמונה.
לסיכום: אם אתה רוצה עצה טובה, אל תיכנס למקום שחכם בורח ממנו.
נ.ב. הסיכון בקניית רכב שעבר תאונה, הוא לא רק בטיחותית.
לפעמים כשרוצים למכור בהמשך את הרכב זה סיוט שאין כדוגמתו.
2. בהמשך לכל הפירוט על מכוני בדיקה וכו' זו דעתי, כל אחד יקח את זה לאן שהוא מבין.
אני אדם שחי בשלום ושלווה עם כולם, אין לי עניין לפתוח חזית ולכן גם לא הזכרתי שמות