יהודי-פשוט
משתמש סופר מקצוען
שלא לימדו אותם להתמודד עםהרבה הרבה נובע מחולשה נפשית...
פגיעות וכד'....
שלא לימדו אותם להתמודד עםהרבה הרבה נובע מחולשה נפשית...
פגיעות וכד'....
צודקת בהכל,ואולי זה הזמן לפתח בילדה קצת "חוסן נפשי"
לדבר עם הילדה על הרגשות שלה, לעבד אותם, להכיל אותם
להכין אותה לעובדות החיים שבהם לא תמיד ניפגש עם האנשים הכי נחמדים ועדינים כלפינו,
ובכל זאת נמשיך הלאה את החיים
בלי להתאבד, לצאת בשאלה, או בקיצור, לירות לעצמנו ברגליים בגלל טפשות של השני?
מעניין, באיזה גיל נתחיל לחנך אותן ליושרה ולהגינות?
כיתה ח' זו ילדה בת 14.
עדיין ילדה, אבל מעל בת מצווה, כך שמותר כבר לצפות ממנה לקחת אחריות...
יכול להיות שזה 'לא אומר על אישיותה'
אבל זה בהחלט אומר על הרגלי הלמידה וההתנהלות הנוכחיים שלה.
גם אם הבעיה היא חוסר ביטחון עצמי, יש דרכים מוצלחות יותר להתמודד עם זה
וכדאי להקנות לה אותן כבר בגיל זה, לטובתה.
מה סוף הסיפורהבת שלי בכיתה ח' יושבת כל מבחן, בחינה, בוחן פתע, בשולחן נפרד.
בכיתה שלה, כל יום ראשון יש בחינה קצרה על חלק מהחומר שלמדו בשבוע שלפני.
הסיבה שהיא יושבת בשולחן לבד היא 'למען יראו ויראו' על כך שהעתיקה ב-2 מבחנים ממש בתחילת השנה.
מסתבר, שהיתה לה האפשרות במבחן השני לקבל 0 ולהמשיך כרגיל, או לקבל את העונש הנוכחי,
כעת היא מתחרטת ומוכנה אפילו שיורידו לה ציון בתעודה ובלבד שלא תחווה את הביזיון הזה בכל מבחן.
אבל המורה לא מסכימה עד חנוכה.
אין לי מושג כמה מבחנים משמעותיים יהיו עד אז, יכול להיות שרק אחד, אבל מה שאני כן יודעת שהתחושה של הבת לא נעימה בכלל.
האם לא לשלוח למבחנים על כל המשתמע וההשלכות כצעד מחאה הוא פתרון הגיוני?
או שאולי לדבר עם אותה מחנכת,
או פשוט להוריד את הראש ולחכות עוד חודשיים?
אשמח לשמוע מה הייתם עושים.
חוסן נפשי הוא משהו שנרכש,שלא לימדו אותם להתמודד עם
כל מילה. כמו שכבר ציינתי עברתי התעללות ממורה כלשהי ביסודי (השפלות. אפילו אלימות)ואולי זה הזמן לפתח בילדה קצת "חוסן נפשי"
לדבר עם הילדה על הרגשות שלה, לעבד אותם, להכיל אותם
להכין אותה לעובדות החיים שבהם לא תמיד ניפגש עם האנשים הכי נחמדים ועדינים כלפינו,
ובכל זאת נמשיך הלאה את החיים
תנסי רגע להיכנס לראש של מורה.צודקת בהכל,
אבל את המורה צריך לחנך קודם..
(במיוחד!! אחרי שהילדה התנצלה לפני המורה! וביקשה והתחננה שתפסיק עם העונש...!!)
ולחינוך יש צורה,
השפלה היא לא דרך של חינוך בשום אופן!!!!
גם על עברות חמורות יותר יש התראה ועדים וכו וכו....
והאמא כתבה בפרוש שהבת בחרה בעונש הזה....תנסי רגע להיכנס לראש של מורה.
מה היא רוצה מהילדה?
להשפיל אותה?
לצער אותה? לזלזל בה? לפגוע לעיני כולן?
לגרום לה לעזוב הכל בעוד X שנים?
האם המורה שונאת אותה אולי?
המורה חסרת רגשות? לא אכפתית?
אז למה היא בחרה להיות מורה? בשביל להרע לילדים קטנים חסרי ישע?
סורי על הבוטות. מנסה להבין מה עובר לכם בראש.
אכן,תנסי רגע להיכנס לראש של מורה.
מה היא רוצה מהילדה?
להשפיל אותה?
לצער אותה? לזלזל בה? לפגוע לעיני כולן?
לגרום לה לעזוב הכל בעוד X שנים?
האם המורה שונאת אותה אולי?
המורה חסרת רגשות? לא אכפתית?
אז למה היא בחרה להיות מורה? בשביל להרע לילדים קטנים חסרי ישע?
סורי על הבוטות. מנסה להבין מה עובר לכם בראש.
היא גם כתבה שלאחר שטעמה מהעונש, היא ניסתה לשנות, והמורה לא הסכימה.והאמא כתבה בפרוש שהבת בחרה בעונש הזה....
ברור שלא!תנסי רגע להיכנס לראש של מורה.
מה היא רוצה מהילדה?
להשפיל אותה?
לצער אותה? לזלזל בה? לפגוע לעיני כולן?
לגרום לה לעזוב הכל בעוד X שנים?
האם המורה שונאת אותה אולי?
המורה חסרת רגשות? לא אכפתית?
אז למה היא בחרה להיות מורה? בשביל להרע לילדים קטנים חסרי ישע?
סורי על הבוטות. מנסה להבין מה עובר לכם בראש.
יכול להיות שהבת מההתחלה בחרה בעונש הזה,והאמא כתבה בפרוש שהבת בחרה בעונש הזה....
אז למה היא בחרה להיות מורה?
דווקא מפרגן,(זה נורא, כמו שפרוג יחליטו להעניש אותי ולשים אותי "משתמש חדש"...)
ח"ו לא שופטת את אלה שנשברו.כואבת את כאבך. בכלל לא פשוט!
מה שנשאר לי לומר לך,
תודי להשם!
אנחנו כולנו שונים, כל אחד עם מבנה נפש שונה ברמת הרגישות והיכולת ספיגה והתמודדות
גם אני עברתי דבר או שניים וכיום מנהלת חיים תקינים
ומכרים קרובים (אפילו אחים!) שעברו הרבה פחות, נטשו דברים יקרים..
ב"ה שהשם נתן לי מנטליות חזקה יותר.
שנתן לי כח! וכל יום נותן ומזין!
לא מובן מאליו--!!!
מכאן אני אומרת לא לשפוט את אלה שנשברו מקש.. אף פעם לא היינו במקום שלו, וגם לא נהיה!
זה מצב טוב...ואז כולם לא מבינים למה לחיים העורך דין או למירי רואת החשבון אין עבודה
לא עברתי על כל האשכולתנסי רגע להיכנס לראש של מורה.
מה היא רוצה מהילדה?
להשפיל אותה?
לצער אותה? לזלזל בה? לפגוע לעיני כולן?
לגרום לה לעזוב הכל בעוד X שנים?
האם המורה שונאת אותה אולי?
המורה חסרת רגשות? לא אכפתית?
אז למה היא בחרה להיות מורה? בשביל להרע לילדים קטנים חסרי ישע?
סורי על הבוטות. מנסה להבין מה עובר לכם בראש.
להגדיל לגזור ולשמור!!!!לא עברתי על כל האשכול
באמת נושא טעון ועצוב.
אני אקצר כמה שיכולה..
לפעמים אנו כהורים/מורים יכולים ליפול למוקש שמפיל רבים וטובים מאיתנו
אנחנו לא בטוחים במעמדנו האמיתי האלוקי הן כהורה והן כמורה
לכן כשיש מקרה שבו הערך שלנו מתערער למשל:
מדברים אלי כאל אדם מזולזל, מתחצפים,
לא שומעים בקולי, כלומר מה שאני מוציא מהפה לא משתמע
או שהתלמיד לא משקיע מספיק ומזלזל במקצוע שלי, לא מכבד את מה שאני מלמד,
או אתם לא רואים בי כמורה בעל בטחון?
אז אני אחפש פעמים להוכיח לכן זאת כדי שאתם תתנו לי "ציון לשבח" ו"תיראו" ממני באמת..
(אפשרות שאולי קרה כאן)
אז לעיתים אנחנו לא מזהים את מה שמניע אותנו
ואנו מספרים לעצמנו שאנחנו פועלים בשם החינוך הקדוש (אנושי..)
אך אם נבדוק את עצמו מה באמת הפעיל אותנו זה יכול להיות ממש לא נעים..
שכחנו מי כאן בעל ערך בלתי מותנה, שכחנו מהו המושג חינוך אמיתי ונכון.
ובכלל, מה אמור לעמוד נגד עיננו בכל עת? הן הורות והן בהוראה.
אז במה אנו עסוקים?
האם בערך שלי ש"אוי ואבוי" אם יפגע, או בהתמקדות בטובת הילד וחינוכו!
ברגע שנבין מה קורה לנו שם, מה עומד לנגד עיננו באמת!
נצליח בע"ה לפעול נכון עם כל הלב והאהבה ולא נצטרך להיות עסוקים בערכנו (שהוא אלוקי ומדוייק והכי טוב לילד/תלמיד)
פוסט זה נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, אך מיועד לנשים וגברים כאחד
הייתי שנים הכבשה השחורהוחוץ מזה כל המגיבים כאן!
נפגעתם פעם בפורום גדול מול כולם??
הפוגע היה ממישהו בסמכות?
,אם לא עברתם פעם פיגוע כזה.. נא לא להגיב.... במקום ילדה בת 14....
יכול להיות.המודעות למניע אכן חשובה מאוד,
אבל לא רק כהורים ומורים
אלא גם בהתנהלות של מבוגרים מול מבוגרים,
כלומר, ההורים מול המורים וכמובן גם להיפך.
בדיוק כמו המורים,
גם הורים עלולים להיות מופעלים רגשית,
ואז הם לוקחים את החוויה של הילד שלהם למקום מאוד אישי ומתחילים להשתולל מול המורה.
האם עומדת לנגד עיניהם באותה שעה רק טובת הילד וחינוכו?
משערת בזהירות
שלפעמים מתערבבים שם עוד כמה דברים...
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
4.06
כ"ז אייר
קורס משולב בינה מלאכותית
קורס פיתוח ובניית אתרים
קריירה מתקדמת, ביקוש עצום, וממוצע משכורות גבוה במיוחד!
מלגות גבוהות ומשתלמות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
4.06
כ"ז אייר
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
הכירו את טווינמושן
עם גל אקסלרוד
עולם מטורף משל הדמיות! ממשק חדשני שמאפשר לבצע הדמיה כמעט כמו משחק מחשב
לתלמידים ובוגרים בלבד!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קנ
א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ אֵל בְּקָדְשׁוֹ הַלְלוּהוּ בִּרְקִיעַ עֻזּוֹ:ב הַלְלוּהוּ בִגְבוּרֹתָיו הַלְלוּהוּ כְּרֹב גֻּדְלוֹ:ג הַלְלוּהוּ בְּתֵקַע שׁוֹפָר הַלְלוּהוּ בְּנֵבֶל וְכִנּוֹר:ד הַלְלוּהוּ בְתֹף וּמָחוֹל הַלְלוּהוּ בְּמִנִּים וְעוּגָב:ה הַלְלוּהוּ בְצִלְצְלֵי שָׁמַע הַלְלוּהוּ בְּצִלְצְלֵי תְרוּעָה:ו כֹּל הַנְּשָׁמָה תְּהַלֵּל יָהּ הַלְלוּיָהּ: