דרוש מידע עונש על העתקה במבחנים

מצב
הנושא נעול.

מציאותית

משתמש סופר מקצוען
לפעמים מורה לא מודעת לזה שמעשה/עונש מסוים משפיל את התלמידה, ואם תאמרי לה יש מצב שהיא אפילו תהיה מופתעת. אבל היא חייבת לדעת מזה.
לאאאא את רצינית עם ההשערה?
זה כל הרעיון! למען ישמעו ויראו!
הנה תראו איזה השפלה עוברת מי שמעתיקה!
 

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
לאאאא את רצינית עם ההשערה?
זה כל הרעיון! למען ישמעו ויראו!
הנה תראו איזה השפלה עוברת מי שמעתיקה!
ממקרה אישי שקרה לאחד מילדיי
לדמות ההוראה שדיברתי איתה לא היה מושג שהיתה השפלה (כן היה משהו שאמור לעזור לריכוז... )
תכלס התברר לי שיש כזה דבר.
לפעמים זה נראה למורה פחות ממה שהבת מרגישה, לכן מאד חשוב ליידע אותה, זה קודם כל
ודבר שני להראות לה שיש כאן הורים שאכפת להם, ולא כאלו שתעשה מה שהיא רוצה והם יסכימו.
אני לא חושבת שלכל דבר שמורה אומרת צריך לומר הן הן, זה ממש לא מה שהיה פעם.
מצד שני לא לבוא מיד בדרישות איומים וצעקות, אלא מאד חשוב לפנות ולדבר בצורה מכובדת.
לומר למורה "אני מבינה שכנראה לא היה נראה שזה מה שהיא עוברת, אבל XX נפגעת מאד ואני לא מוכנה שההשפלה הזו תמשך" זה בסדר גמור.
 

מציאותית

משתמש סופר מקצוען
ממקרה אישי שקרה לאחד מילדיי
לדמות ההוראה שדיברתי איתה לא היה מושג שהיתה השפלה (כן היה משהו שאמור לעזור לריכוז... )
תכלס התברר לי שיש כזה דבר.
לפעמים זה נראה למורה פחות ממה שהבת מרגישה, לכן מאד חשוב ליידע אותה, זה קודם כל
ודבר שני להראות לה שיש כאן הורים שאכפת להם, ולא כאלו שתעשה מה שהיא רוצה והם יסכימו.
אני לא חושבת שלכל דבר שמורה אומרת צריך לומר הן הן, זה ממש לא מה שהיה פעם.
מצד שני לא לבוא מיד בדרישות איומים וצעקות, אלא מאד חשוב לפנות ולדבר בצורה מכובדת.
לומר למורה "אני מבינה שכנראה לא היה נראה שזה מה שהיא עוברת, אבל XX נפגעת מאד ואני לא מוכנה שההשפלה הזו תמשך" זה בסדר גמור.
נדיר
או שמדובר באוטיזם
 

Zbaaang

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
אני אומרת בכללי,
שהנושא הזה של פגיעות בתלמידים, ממש כאוב :(

לפעמים מטשטשת העובדה שגם לילד יש שכל,
וגם לו יש רגש, וגם הוא יודע להיפגע.
הלוואי שהיינו שומרים על כבודם של הילדים
כמו על כבודם של המבוגרים.

אני זוכרת שכשהייתי בכיתה ב'
המורה שלנו התחילה לנזוף באחת מהילדות מול כולן,
וזאת לא הייתה נזיפה של מילה שתיים
כל הבנות השתתקו וצפו במחזה הלא מרנין....
היא הייתה ילדה עדינה כ"כ...
אני זוכרת את עצמי מתמלאת ברחמים עליה
כ"כ ריחמתי עד שאמרתי לחלל הכיתה "אבל היא מתביישת...."
המורה חייכה, ושאלה מי אמרה את זה?
(פחדתי להגיד לה שזאת אני.. היא הייתה קשוחה....)
ואז היא קראה לה ודיברה איתה בפרטיות :D
 

מלכי סלמון

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
אני חושבת שכל ההתלהמות הזאת מיותרת כל עוד לא הרמת טלפון למורה וביררת מולה את העניינים....

וסתם בקשר למורות/מורים וההשפלות והעונשים
בתור אחת שעברה סרטים ביסודי
ובהווה בתור מורה
אני יכולה לומר רק משפט אחד-

מורים יכולים לטעות.
מורים טועים.
ומורים יכולים לתקן את הטעויות שלהם.
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הבת שלי בכיתה ח' יושבת כל מבחן, בחינה, בוחן פתע, בשולחן נפרד.
בכיתה שלה, כל יום ראשון יש בחינה קצרה על חלק מהחומר שלמדו בשבוע שלפני.

הסיבה שהיא יושבת בשולחן לבד היא 'למען יראו ויראו' על כך שהעתיקה ב-2 מבחנים ממש בתחילת השנה.

מסתבר, שהיתה לה האפשרות במבחן השני לקבל 0 ולהמשיך כרגיל, או לקבל את העונש הנוכחי,
כעת היא מתחרטת ומוכנה אפילו שיורידו לה ציון בתעודה ובלבד שלא תחווה את הביזיון הזה בכל מבחן.
אבל המורה לא מסכימה עד חנוכה.
אין לי מושג כמה מבחנים משמעותיים יהיו עד אז, יכול להיות שרק אחד, אבל מה שאני כן יודעת שהתחושה של הבת לא נעימה בכלל.

האם לא לשלוח למבחנים על כל המשתמע וההשלכות כצעד מחאה הוא פתרון הגיוני?
או שאולי לדבר עם אותה מחנכת,
או פשוט להוריד את הראש ולחכות עוד חודשיים?
אשמח לשמוע מה הייתם עושים.
מזעזע ויוצא דופן. כואב לי הלב על הבת שלך.
ממליצה ליזום שיחה ממקום רגוע ולא מתלהם, אצל המחנכת.
אם זה לא עובד, לנסות אולי דרך סמכות מעליה. אולי הסגנית/ מנהלת.
 

יהודי-פשוט

משתמש סופר מקצוען
אני רק רוצה להעלות נקודה
בושות זה נורא
תכלס כנראה אחרי כל מבחן כל החברות באות לעודד אותה ולספר לה כמה המורה מזעזעת אולי זה עוזר לתחושה
אבל הדבר שהכי הכי הכי הכי מפריע לבן אדם בחיים אלו לא בושות אלו שקרים
וזה חד משמעי
ישנם א/נשים שקיבלו תעודות והם לא עשו אפילו עבודה אחת בעצמם
ואז כולם לא מבינים למה לחיים העורך דין או למירי רואת החשבון אין עבודה
והתשובה שהם לא יודעים כלום כי הם העתיקו
העתקה ושקר הם מעשי חרפה!!!
ומביאים בחיים להרבה יותר בושות ממה שהתלמידה (שכאמור כנראה כל הכיתה שלה מעודדת אותה הרי זה כבר כיתה ח) הזאת חוותה
וענישה היא אולי מעשה לא הכי מתאים אבל חרפה זה לא
אם התלמידה למדה את הלקח
שתתכבד לפנות למורה ולהסביר לה כמה חמור המעשה של ההעתקה במבחן ועל זה שהיא מתחרטת (ושזה יהיה אמתי)
וקשה לי להאמין שהמורה לא תתחשב
ואם היא לא למדה את הלקח להורים יש לקח ללמוד פה
 
נערך לאחרונה ב:

רוגעל'ה

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
טעמתם טעמה של השפלה?
מכירה מידי אנשים שזוקפים לזכות רגעים כאלו על מה שחווים היום שנים אחרי...

מצטטת לך מה שכתבתי לפני זה
אני עצמי, עברתי בכיתה ה' השפלה הרבה יותר גרועה מזה. ואני במצב שאני לא מסוגלת לדבר על זה...
וזה מקרה אחד רציני מאד. באמת. וזה לא רק מקרה אחד. זה השפלה שעברתי ממורה במשך שנה שלמה. והשיא שלה היה המקרה הזה.

את שואלת אותי מה זה עשה לי?
כאב לב עמוק עמוק, קרה לי לפני כמה חודשים שפתאום נזכרתי בה, והרהרתי במה שקרה. פתאום גיליתי שכל הפנים שלי רטובות, מדמעות....
כשאני מסתכלת על זה היום בתור אמא. אני עוד יותר מזדעזעת. אם היה קורה מקרה כזה לבת שלי, הייתי משתוללת, מגיעה עם זה עד משרד החינוך.

אבל!!
זה לא השפיע עלי ברמה של "כאן הכל התחיל".
כן, יש איזה מקום כואב בלב, שממאן לסלוח.
אבל עדין נשאר בגדר משהו מכעיס, הוא לא נעים, פוגע, משפיל, הרבה דברים.
זה ברור שינה אותי בכל מיני מובנים, כל דבר שעובר עלינו משנה אותנו, לטוב ולמוטב. אבל לא הפך אותי למשהו אחר.
של עד היום היה ככה ומהיום "כאן הכל התחיל"
 

יהודי-פשוט

משתמש סופר מקצוען
אני רוצה לנצל את הבמה הזאת לווידוי קטן
ישנם שתי רעבעס בחיידר שלמדתי
שבזכות המחזור שלנו הם לא מלמדים כבר
אני חושב שזו נקודה למחשבה
לכל אלה שמיד ....
 

מציאותית

משתמש סופר מקצוען
אבל!!
זה לא השפיע עלי ברמה של "כאן הכל התחיל".
כן, יש איזה מקום כואב בלב, שממאן לסלוח.
אבל עדין נשאר בגדר משהו מכעיס, הוא לא נעים, פוגע, משפיל, הרבה דברים.
זה ברור שינה אותי בכל מיני מובנים, כל דבר שעובר עלינו משנה אותנו, לטוב ולמוטב. אבל לא הפך אותי למשהו אחר.
של עד היום היה ככה ומהיום "כאן הכל התחיל"
כואבת את כאבך. בכלל לא פשוט!
מה שנשאר לי לומר לך,
תודי להשם!
אנחנו כולנו שונים, כל אחד עם מבנה נפש שונה ברמת הרגישות והיכולת ספיגה והתמודדות
גם אני עברתי דבר או שניים וכיום מנהלת חיים תקינים
ומכרים קרובים (אפילו אחים!) שעברו הרבה פחות, נטשו דברים יקרים..
ב"ה שהשם נתן לי מנטליות חזקה יותר.
שנתן לי כח! וכל יום נותן ומזין!
לא מובן מאליו--!!!
מכאן אני אומרת לא לשפוט את אלה שנשברו מקש.. אף פעם לא היינו במקום שלו, וגם לא נהיה!
 

נופש.

משתמש רשום
אני רוצה לנצל את הבמה הזאת לווידוי קטן
ישנם שתי רעבעס בחיידר שלמדתי
שבזכות המחזור שלנו הם לא מלמדים כבר
אני חושב שזו נקודה למחשבה
לכל אלה שמיד ....
יש מצב שאנחנו היינו באותו כיתה?
למדת בחיידר בבני ברק?
 

יהודי-פשוט

משתמש סופר מקצוען
יש מצב שאנחנו היינו באותו כיתה?
למדת בחיידר בבני ברק?
אז לא גם בירושלים יש כיתות....
והתגובה שלך מוכיחה כמה אני צודק
אולי אם כל תלמיד שמורה עזב בזמנו בגלל כיתה קשה יכתוב את זה כאן אז ההורים המודאגים יבינו שהם יותר צריכים להיות מודאגים מההתנהגות של הילדים מהחוסר אונים של המורים ומהחוסר במורים
 

נופש.

משתמש רשום
אז לא גם בירושלים יש כיתות....
והתגובה שלך מוכיחה כמה אני צודק
אולי אם כל תלמיד שמורה עזב בזמנו בגלל כיתה קשה יכתוב את זה כאן אז ההורים המודאגים יבינו שהם יותר צריכים להיות מודאגים מההתנהגות של הילדים מהחוסר אונים של המורים ומהחוסר במורים
לצערי הרב,
אלה שלא היו צריכים לעזוב, חלקם עזבו,
אך דווקא אלו שפשעו בילדי ישראל, ופצעו אותם נפשית ורוחנית, המשיכו בתפקידם בששון ובשמחה.
גהנום כלה, והם אינם כלים.
 

ברבור1

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
אני רק רוצה להעלות נקודה
בושות זה נורא
תכלס כנראה אחרי כל מבחן כל החברות באות לעודד אותה ולספר לה כמה המורה מזעזעת אולי זה עוזר לתחושה
אבל הדבר שהכי הכי הכי הכי מפריע לבן אדם בחיים אלו לא בושות אלו שקרים
וזה חד משמעי
ישנם א/נשים שקיבלו תעודות והם לא עשו אפילו עבודה אחת בעצמם
ואז כולם לא מבינים למה לחיים העורך דין או למירי רואת החשבון אין עבודה
והתשובה שהם לא יודעים כלום כי הם העתיקו
העתקה ושקר הם מעשי חרפה!!!
ומביאים בחיים להרבה יותר בושות ממה שהתלמידה (שכאמור כנראה כל הכיתה שלה מעודדת אותה הרי זה כבר כיתה ח) הזאת חוותה
וענישה היא אולי מעשה לא הכי מתאים אבל חרפה זה לא
אם התלמידה למדה את הלקח
שתתכבד לפנות למורה ולהסביר לה כמה חמור המעשה של ההעתקה במבחן ועל זה שהיא מתחרטת (ושזה יהיה אמתי)
וקשה לי להאמין שהמורה לא תתחשב
ואם היא לא למדה את הלקח להורים יש לקח ללמוד פה
סליחה,
אבל יש אנשים שאחרי בושות התאבדו,
ויש ילדים שיכולים לעבור החרמה אחרי כזו סיטואציה,
ויש ילדים שכבר לא יהיו רואי חשבון ללא לקוחות, ולא יהיו שום דבר אחר..
מי אמר לך שכל הכיתה מעודדת אותה?
מאיפה את מסיקה מסקנות...
וסליחה מי שהעתיקה במבחן בכיתה ח',
לא אומר עליה הרבה..
לא מקצועית ולא שום דבר,
ואפילו לא על רמת האמינות שלה בעתיד...

יותר מראה על חוסר ביטחון עצמי...

מענין אותי מאד איך המורה הזו התקבלה להיות מורה,
בטוח לא ע"י שום פרוטוקציה? שום חוסר אמינות?
הכל ישר אצלה כמו סרגל?
ואם היה שם איזו חוסר אמינות,
זה אומר שעליה ללכת עם שלט על הגב ??

האמא כתבה בפרוש שהילדה התנצלה למורה!!
והמורה לא הצליחה עדיין לרדת מהעץ!!
סליחה מי שאמור לקבל עונש חמור, זה המורה לא הילדה..(שקיבלה עונש בריבית דריבית!!)

נ.ב. מכירה בחור שעבר חוויה משפילה בגיל 15, -בישיבה קטנה..
ולא היה נראה שהשפיע עליו לרעה..
אחרי כמה שנים הוא נטש את הדת לאנחות,
ואמר שזה השפיע עליו מאד לרעה.. (לא שאין גם כאן את זכות הבחירה.. אבל גם ההוא שהתנהג אליו כך ישא בתוצאות..)
 
נערך לאחרונה ב:

תותית י.

משתמש מקצוען
סליחה,
אבל יש אנשים שאחרי בושות התאבדו,
ויש ילדים שיכולים לעבור החרמה אחרי כזו סיטואציה,
ויש ילדים שכבר לא יהיו רואי חשבון ללא לקוחות, ולא יהיו שום דבר אחר..
מי אמר לך שכל הכיתה מעודדת אותה?
מאיפה את מסיקה מסקנות...
וסליחה מי שהעתיקה במבחן בכיתה ח',
לא אומר עליה הרבה..
לא מקצועית ולא שום דבר,
ואפילו לא על רמת האמינות שלה בעתיד...

יותר מראה על חוסר ביטחון עצמי...

מענין אותי מאד איך המורה הזו התקבלה להיות מורה,
בטוח לא ע"י שום פרוטוקציה? שום חוסר אמינות?
הכל ישר אצלה כמו סרגל?
ואם היה שם איזו חוסר אמינות,
זה אומר שעליה ללכת עם שלט על הגב ??

סליחה !!האמא כתבה בפרוש שהילדה התנצלה למורה!!
והמורה לא הצליחה עדיין לרדת מהעץ!!
סליחה מי שאמור לקבל עונש חמור, זה המורה לא הילדה..(שקיבלה עונש בריבית דריבית!!)

נ.ב. מכירה בחור שעבר חוויה משפילה בגיל 15, -בישיבה קטנה..
ולא היה נראה שהשפיע עליו לרעה..
אחרי כמה שנים הוא נטש את הדת לאנחות,
ואמר שזה השפיע עליו מאד לרעה.. (לא שאין גם כאן את זכות הבחירה.. אבל גם ההוא שהתנהג אליו כך ישא בתוצאות..)
כל מילה!!!
 

יהודי-פשוט

משתמש סופר מקצוען
נ.ב. מכירה בחור שעבר חוויה משפילה בגיל 15, -בישיבה קטנה..
ולא היה נראה שהשפיע עליו לרעה..
אחרי כמה שנים הוא נטש את הדת לאנחות,
ואמר שזה השפיע עליו מאד לרעה.. (לא שאין גם כאן את זכות הבחירה.. אבל גם ההוא שהתנהג אליו כך ישא בתוצאות..)
יפה מאוד
חכמולוג
פרש
ואז האשים....
 

ברבור1

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
נראה לי קצת נסחפנו.... לא?
פותחת השרשור בכלל לא בכיוון
ברור שלא,
בתגובה היתה עבור מי שאמרה , שבושות זה לא סוף העולם,
אבל להעתיק במבחן בגיל 13,...."סופו מי ישורנו..."

בציבור החילוני, היו הרבה התאבדויות ל ילדים בתחילת גיל ההתבגרות, על קטע של החרמות בכיתה השפלות ועוד....

יפה מאוד
חכמולוג
פרש
ואז האשים....
(לא שאין גם כאן את זכות הבחירה.. אבל גם ההוא שהתנהג אליו כך ישא בתוצאות..)
אגב הרבה הרבה מהפורשים ,
זה לא מגיע מאיזה פלפול מעמיק (לא כולם.. )
הרבה הרבה נובע מחולשה נפשית...
פגיעות וכד'....
 

אבן קיסר

משתמש פעיל
אבל יש אנשים שאחרי בושות התאבדו,
ויש ילדים שיכולים לעבור החרמה אחרי כזו סיטואציה,
ויש ילדים שכבר לא יהיו רואי חשבון ללא לקוחות, ולא יהיו שום דבר אחר..
ואולי זה הזמן לפתח בילדה קצת "חוסן נפשי"
לדבר עם הילדה על הרגשות שלה, לעבד אותם, להכיל אותם
להכין אותה לעובדות החיים שבהם לא תמיד ניפגש עם האנשים הכי נחמדים ועדינים כלפינו,
ובכל זאת נמשיך הלאה את החיים
בלי להתאבד, לצאת בשאלה, או בקיצור, לירות לעצמנו ברגליים בגלל טפשות של השני?


וסליחה מי שהעתיקה במבחן בכיתה ח',
לא אומר עליה הרבה..
לא מקצועית ולא שום דבר,
ואפילו לא על רמת האמינות שלה בעתיד...

יותר מראה על חוסר ביטחון עצמי...
מעניין, באיזה גיל נתחיל לחנך אותן ליושרה ולהגינות?
כיתה ח' זו ילדה בת 14.
עדיין ילדה, אבל מעל בת מצווה, כך שמותר כבר לצפות ממנה לקחת אחריות...
יכול להיות שזה 'לא אומר על אישיותה'
אבל זה בהחלט אומר על הרגלי הלמידה וההתנהלות הנוכחיים שלה.
גם אם הבעיה היא חוסר ביטחון עצמי, יש דרכים מוצלחות יותר להתמודד עם זה
וכדאי להקנות לה אותן כבר בגיל זה, לטובתה.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קנ

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ אֵל בְּקָדְשׁוֹ הַלְלוּהוּ בִּרְקִיעַ עֻזּוֹ:ב הַלְלוּהוּ בִגְבוּרֹתָיו הַלְלוּהוּ כְּרֹב גֻּדְלוֹ:ג הַלְלוּהוּ בְּתֵקַע שׁוֹפָר הַלְלוּהוּ בְּנֵבֶל וְכִנּוֹר:ד הַלְלוּהוּ בְתֹף וּמָחוֹל הַלְלוּהוּ בְּמִנִּים וְעוּגָב:ה הַלְלוּהוּ בְצִלְצְלֵי שָׁמַע הַלְלוּהוּ בְּצִלְצְלֵי תְרוּעָה:ו כֹּל הַנְּשָׁמָה תְּהַלֵּל יָהּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  23  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה