בפרט שהרעיון הוא לעשות בכסף צרכי רבים, ומי שהזיק בממון, הזיק לא רק לחסידי החסידות הספציפית שלו.לדעתי יש עדיפות לתת את ההשבה לגמ"ח צדקתו עומדת לעד שנותנים הלוואות לכל דיכפין ללא הבדלי דת גזע ומין.
טוב שאתה מבהיר את זה.בקישור שהם מביאים ניתן לראות את זה:
הקרן הותיקה והמוסכמת שגדולי ישראל סומכים עליה להפקדת חובות אבודים עד שיבוא אליהו
שע”י גמ”ח צדקתו עומדת לעד המסייע לכלל הציבור. בקרית צאנז בירושלים.
יש עוד חברה מתחרה שנקראת "נקי כפיים"
זה גמח פנימי של חסידי בעלזא באשדוד (כמדומני, או חסידות אחרת)
ועלו על גימיק יפה של גיוס כספים לקרן הגמ"ח.
לדעתי יש עדיפות לתת את ההשבה לגמ"ח צדקתו עומדת לעד שנותנים הלוואות לכל דיכפין ללא הבדלי דת גזע ומין.
את מעמד ההשבה יכול לעשות כל איש שיודע להקנות קנין.בדקתי את העניין, וקרן נקי כפיים מפקידים בהרבה גמחי"ם מכל העדות והמגזרים
כמו"כ הם זכו שאת מעמד ההשבה מקיים אחד מצדיקי הדור "ר' בנימין הצדיק" שליט"א
למי ומה עכשיו?תכלס מישהו יודע איך אפשר לפנות אליהם?
ספויילר?הם מפרסמים המון (ראיתי בעיקר פה, אבל בעבר גם בעיתונות כתובה)
תכלס
איפה אפשר לקבל אצלם הלוואה?
על איזה סכום מקסימום?
איך הפריסה?
האם הם באמת מלווים לאנשים כגמ"ח כספים?
בפרט שהרעיון הוא לעשות בכסף צרכי רבים, ומי שהזיק בממון, הזיק לא רק לחסידי החסידות הספציפית שלו.
לפי מה שאני קראתי הרעיון הוא לא עשיית צרכי רבים,ובטוח שקרן שלא מלווה לכל נצרך רק לאנ"ש שלא פותרת שום דבר, בפרט שיתכן שיבוא הנגזל להלוות ולא יאשרו לו הלוואה!!!
ברור שזה לא פתרון כאשר יודעים למי חייבים, שאז צריך לקיים והשיב את הגזלה כפשוטו כי אחרת זה לא זכין לאדם אלא חבין לאדם כי אתה מפסיד ממנו את המזומן, כל הרעיון זה כשלא יודעים למי להחזיר.אם מישהו חושב שהפיתרון פותר את בעיית השבת הגזילה, שיכנס לדיין שלא קשור לקרן וישאל אותו
מעניין שחז"ל משום מה לא חשבו על הפתרון הזה וכתבו שיעשה צרכי רבים.לפי מה שאני קראתי הרעיון הוא לא עשיית צרכי רבים,
אלא רעיון חזק יותר של הקניית הכסף לאדם שחייבים לו וע"י זה זכות הצדקה תיזקף לזכותו והטענה היא שכך זה בטח ניחא לך וזכין לאדם שלו בפניו.
אם האדם לא יודע את מי גזל, ואחר כך נודע לו. האם יש פרוצדורה שאפשר להוציא את הכסף מהקרן ולהחזיר לנגזל (שהם למעשה הקנו לו את הכסף ומזכים אותו להלוות לאנ"ש...)ברור שזה לא פתרון כאשר יודעים למי חייבים, שאז צריך לקיים והשיב את הגזלה כפשוטו כי אחרת זה לא זכין לאדם אלא חבין לאדם כי אתה מפסיד ממנו את המזומן, כל הרעיון זה כשלא יודעים למי להחזיר.
אם הגמ"ח מלווה רק לחברי הקהילה, זה לא פתרון.לגמ"ח ההלוואות הקהילתי
הרעיון של זיכוי לגמ"ח לכא' לא היה שייך פרקטי בזמנם.מעניין שחז"ל משום מה לא חשבו על הפתרון הזה וכתבו שיעשה צרכי רבים.
כנראה שאכשר דרא ויש לנו רעיונות חזקים יותר מאשר לחז"ל...
כוונתי היא שחז"ל משום מה לא חשבו על הרעיון של זיכוי לנגזל, שלכאורה שייך גם בזמנם...הרעיון של זיכוי לגמ"ח לכא' לא היה שייך פרקטי בזמנם.
אבל אכן זה ברור, שעיקר הפתרון הוא 'צורכי רבים'.
אפשר אולי לעשות שכלול, ע"י גמ"ח (=צורכי רבים) וזיכוי הקרן.
אבל זה בתנאי שהגמ"ח הוא צורכי רבים שהניזק יכול לההינות ממנו, ולא גמ"ח קהילתי לאנ"ש בלבד.
בתקנון של נקי כפיים רשום שמתי שאתה רוצה אתה יכול לבקש את הכסף חזרה.אם האדם לא יודע את מי גזל, ואחר כך נודע לו. האם יש פרוצדורה שאפשר להוציא את הכסף מהקרן ולהחזיר לנגזל
נקי כפיים ווהשיב זה שני דברים נפרדים?בתקנון של נקי כפיים רשום שמתי שאתה רוצה אתה יכול לבקש את הכסף חזרה.
קישור
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ק'
קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יי חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יי כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יי וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם: