בגלל קוצר זמן אינני מצטטת את כל המגיבים,
כל אלו שהזדעזעו מהקנאה שלי בדתלים יכולים לנוח מזעזועם, אני מכירה היטב את המגזר הזה על מעלותיו הרבות ועל חסרונותיו הרבים ומותר לומר שיש לנו הרבה מה ללמוד מהם, והבקיאות בכ"ד ספרי הקודש היא אחד מהם.
כל אלו שהסבירו בטוב טעם עד כמה החידון הקיים פסול ושטחי ומעוות ודומיהם,
זאת בדיוק הסיבה בשלה רציתי להקים מקבילה חרדית שתנכס לבני הנוער אצלנו את התנך באופן עמוק ערכי וראוי.
כל אלו שטוענים שלימודי התנך במתכונתם הנוכחית היא רצון גדולי ישראל, טועים הם מכיוון שכל סמינר מחליט לעצמו בעצמו אלו ספרים מהכתובים ללמד ואלו לא, יש סמינרים בהם לומדים רק חבקוק, יש הלומדים יואל וכן הלאה. ללא ספק אם ישאלו את גדולי ישראל האם ללמוד את כל התנך וכיצד, התשובה תהיה חיובית והם יתוו דרך איך ללמוד וללמד, הענין הוא שהנושא מעולם לא הובא לפתחם (בשנים האחרונות, בכל אופן) וכן ישיבות יכולות לקבוע לעצמן סדר לימוד בנ"ך על ידי מגש"ים יראים ושלמים שינחילו לעם את הנכס המופלא הזה באופן נכון וקדוש.
לגבי המגרעות של חידון, אכן יש בו מגרעות רבות ולכן שאלתי איך אפשר להכניס תוכנית לימודית שתגרום לבני הנוער רצון וקשר ללימוד המקורות.
ותודה רבה לכל המגיבים והמייעצים