עזרה משהיא למדה ספורט טיפולי? או אחד ממקצועות הספורט?

מגדת עתידות

משתמש פעיל
שמעתי פעם שיש חוברת של מערכי שיעור מחולקת לפי מטרות, גילאים לקויות וכו.
משהיא מכירה? יודעת איפה אפשר לקנות?
או שיש לה למסירה?

ואם כבר- אם יש לך מערכי שיעור מוכנים, רעיונות לפעילויות אשמח שתעלי פה!
(מתאים לריתמיקאיות, מפעילות בתנועה, שיעורי סטודיו כמו זומבה וכו...)

תודה רבה!
 

לאלה

משתמש על
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
משהיא מכירה? יודעת איפה אפשר לקנות?
גם אני אשמח לדעת.

מסיבת חנוכה (רלוונטי עדיין?)
ספורט טיפולי לגילאי 4-8 (בקבוצות נפרדות כמובן)
שיעור של תחנות.
תחנה 1:
אביזרים: פיתת שיווי משקל, טבעות אדומות, בריסטול חום חתוך בצורת עיגול, קונוס אדום.
הפעילות: הילד עומד על פיתת השווי משקל, מאחוריו ערימת טבעות אדומות ובמרחק קטן ממנו לפניו מונח הבריסטול (הסופגניה) ועליו הקונוס האדום (הריבה) על הילד לקלוע את הטבעות לקונוס ולמלא את הריבה בסופגניה בלי לרדת מהפיתה.
מטרות: שווי משקל, תיאום עין יד, תכנון תנועה במרחב
תחנה 2:
אביזרים: שלהבות (גזורות מסול שבתחתיתן מהודקת גומיה משרדית), 8 קונוסים בינוניים, סקוטר.
הפעילות: בצד אחד עומדים בשורה הקונוסים ובצד השני השלהבות והסקוטר, על הילד "להדליק את החנוכיה". לנסוע עם הסקוטר ולקחת כל פעם שלהבת אחת ולשים עם הגומיה את השלהבת על הקונוס.
מטרות: חיזוק חגורת כתפיים, מוטוריקה עדינה.
תחנה 3:
אביזרים: בקבוקי מים גדולים מלאים במים שנצבעו מקריפון צהוב (בשיעור קודם היה שיעור עם הבקבוקים וצבענו אותם יחד), ספסל.
הפעילות: על הילדים להעביר את הבקבוקים (בקבוקי שמן בשביל להדליק את החנוכיה) לצדו השני של הספסל, בגילאים גדולים יותר הם העבירו לצד שני של סולם, או הלכו על ספסל מתנדנד (כמו נדנדה בגינה שבכל צד יושב ילד)
מטרות: שיווי משקל, חיזוק חגורת כתפיים, תכנון תנועה.

תגידו כמה זה רלוונטי ועוזר. כי היו 8 תחנות, והייתה פתיחה וסיום. וזה מלא זמן לכתוב את זה.
אם יהיה ביקוש נעלה עוד.

חנוכה שמח!
 

מגדת עתידות

משתמש פעיל
גם אני אשמח לדעת.

מסיבת חנוכה (רלוונטי עדיין?)
ספורט טיפולי לגילאי 4-8 (בקבוצות נפרדות כמובן)
שיעור של תחנות.
תחנה 1:
אביזרים: פיתת שיווי משקל, טבעות אדומות, בריסטול חום חתוך בצורת עיגול, קונוס אדום.
הפעילות: הילד עומד על פיתת השווי משקל, מאחוריו ערימת טבעות אדומות ובמרחק קטן ממנו לפניו מונח הבריסטול (הסופגניה) ועליו הקונוס האדום (הריבה) על הילד לקלוע את הטבעות לקונוס ולמלא את הריבה בסופגניה בלי לרדת מהפיתה.
מטרות: שווי משקל, תיאום עין יד, תכנון תנועה במרחב
תחנה 2:
אביזרים: שלהבות (גזורות מסול שבתחתיתן מהודקת גומיה משרדית), 8 קונוסים בינוניים, סקוטר.
הפעילות: בצד אחד עומדים בשורה הקונוסים ובצד השני השלהבות והסקוטר, על הילד "להדליק את החנוכיה". לנסוע עם הסקוטר ולקחת כל פעם שלהבת אחת ולשים עם הגומיה את השלהבת על הקונוס.
מטרות: חיזוק חגורת כתפיים, מוטוריקה עדינה.
תחנה 3:
אביזרים: בקבוקי מים גדולים מלאים במים שנצבעו מקריפון צהוב (בשיעור קודם היה שיעור עם הבקבוקים וצבענו אותם יחד), ספסל.
הפעילות: על הילדים להעביר את הבקבוקים (בקבוקי שמן בשביל להדליק את החנוכיה) לצדו השני של הספסל, בגילאים גדולים יותר הם העבירו לצד שני של סולם, או הלכו על ספסל מתנדנד (כמו נדנדה בגינה שבכל צד יושב ילד)
מטרות: שיווי משקל, חיזוק חגורת כתפיים, תכנון תנועה.

תגידו כמה זה רלוונטי ועוזר. כי היו 8 תחנות, והייתה פתיחה וסיום. וזה מלא זמן לכתוב את זה.
אם יהיה ביקוש נעלה עוד.

חנוכה שמח!
וואו תודה!
אין לך מוקלד בוורד או docs?
כך יהיה לך יותר קל להעלות ולכולן להוריד.
 

לאלה

משתמש על
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
אין לך מוקלד בוורד או docs?
מדריכת ספורט טיפולי, כמה אפשר לצפות.....
אני לא כותבת כלום לא לפני ולא אחרי.
קורה לי לא פעם שאני כזה: "רגע, מה הייתה התחנה השביעית? אוקי, בואו נאלתר..."
כמובן שאני אומרת לעצמי, לא לילדים. ואז בקבוצה הבאה אני נזכרת (או שלא)
 

פרחוני

משתמש מקצוען
מדריכת ספורט טיפולי, כמה אפשר לצפות.....
אני לא כותבת כלום לא לפני ולא אחרי.
קורה לי לא פעם שאני כזה: "רגע, מה הייתה התחנה השביעית? אוקי, בואו נאלתר..."
כמובן שאני אומרת לעצמי, לא לילדים. ואז בקבוצה הבאה אני נזכרת (או שלא)
סתם מענין,
את עושה 7 תחנות במקביל?
כמה ילדים בקבוצה?
 

לאלה

משתמש על
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
בין 6 ל8 ילדים בשיעור.
כן אני עושה את התחנות במקביל.

נראה לי יהיה ממש טוב להעביר רעיונות.

מעלה פה עוד כמה מהמסיבה. כמובן שניתן להקיש מהרעיונות לסתם תחנות לכל השנה.
תחנה 4:
אביזרים: צלחת וסטיבולרית, כרית בצורת דונאטס, בננות (נודלים כאלה של בריכה) חתוכים לפרוסות בצבע צהוב, מקל ארטיק.
הפעילות: הכרית נמצאת בתוך הצלחת שהיא הסיר בה מטגנים את הדונאטס. בצד השני יש ערימה של עיגולי נודל צהובים (שמן לטיגון). על הילד להניח עיגול על המקל ארטיק וללכת בהליכה אחורית עד לצלחת בה יניח את העיגול שמן. חוזרים לקחת עיגול נוסף בקפיצות ברגליים צמודות.

הסיום למסיבת חנוכה:
פיזרתי המון ציורים על הרצפה, קשורים לחנוכה ושאינם. כשהדלקתי את המוזיקה הילדים רצו בחדר וכשכיביתי את המוזיקה הילדים עמדו על ציורים שקשורים לחנוכה.
 

לאלה

משתמש על
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
את מורה לספורט טיפולי?
זה הפורמט.
את מסדרת את הקבוצות לפי הבעיות והמטרות.
לא תהיה לי קבוצה של 6 ילדים עם סרבול חמור או בעיית התנהגות.
 

פרחוני

משתמש מקצוען
אני מורה לספורט טיפולי,
אבל הקבוצות שלי יותר קטנות, במיוחד עם הקטנטנים
מקסימום 4-5 בקבוצה
כמובן שמוחלק לפי קשיים, אבל עדיין כל ילד צריך הכוונה....
כנראה שאת יותר מנוסה
 

מגדת עתידות

משתמש פעיל
תודה לכולכן
אני אישית כל שיעור כותבת במדויק את התחנות או הפעילויות ומשנה לפי הזמן, הקצב, המצברוח, המשמעת וכו...
כנראה באמת עניין של זמן ונסיון.
מעלה פה את השיעור של חנוכה.
ותעלו עוד לטובת כולנו!
 

קבצים מצורפים

  • שיעור חנוכה.docx
    KB 8.5 · צפיות: 102

פרחוני

משתמש מקצוען
אפשר לשאול איפה למדתן?
משהיא פה מכושר גייט? (השלוחה של וינגייט בבני ברק)?
 

איילת מטילת

משתמש מקצוען
תודה רבה! שומרת לי להמשך...
משהי פה אולי גם מדריכת שחייה/ הידרותפיסטית במקרה?
 
נערך לאחרונה ב:

לאלה

משתמש על
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
@מגדת עתידות @פרחוני החלטתי להעלות כל שבוע את השיעור שאני מעבירה. בואו נראה כמה זמן אני אעמוד בזה....
אם תוכלנה לשתף גם אתן, כמובן שזה יהיה לעזר.

פתיחה: סולם זריזות מונח לאורך החדר. הילדים עומדים בתור כשכל פעם הראשון נהיה אחרון כך שכולם בסוף ראשונים (מונע מלא מריבות) ולפי מספר הילדים יש סוגי הליכה בסולם:
1. פתח סגור (שלב אחד של הסולם פתח והבא אחריו סגור)
2. לקפוץ מצד לצד של הסולם.
3. לקפוץ ולדלג על שלב אחד (קפיצה למרחק)
4. הליכה אחורית רק על שלבי הסולם.
5. קפיצה על רגל אחת משלב לשלב.
6. רגל ימין בתוך הסולם ורגל שמאל בחוץ, בשלב הבא מחליפים - ימין בחוץ ושמאל בפנים וחוזר חלילה.

מהלך השיעור: מסלול
1. הסולם לאורך הקיר ועל הילדים לעבור בסולם כשבידיהם כדור, בכל שלב הם זורקים את הכדור לקיר ותופסים.
2. מונחת על הרצפה סלסלה עם מקלות ארטיק צבעוניים, כל ילד לוקח מקל.
3. הילד עולה לטרמפולינה וקופץ 5 קפיצות על רגל אחת.
4. מונחים בשורה 4 קונוסים גדולים. על הילד להעביר את מקלות הארטיק בתוך חורי הקונוסים.
5. חבל שמונח על הרצפה על הילד לקפוץ מצד לצד.
6. חבל מונח על הרצפה, על הילד ללכת הליכה אחורית על החבל.
7. מונחות על הרצפה ידיות כאלה של שכיבות סמיכה. (אם אין לכם אפשר בלי) על הילד ללכת הליכת שולחן בלי לגעת בידיות כשהמקל מונח על הבטן.
8. בסוף המסלול מונחת סלסלה ריקה לשם יכניס הילד את המקל בסוף המסלול.

סיום: תופסת כבשים. ילד שנתפס הולך על הברכיים.

סיכום השיעור.

בהצלחה!!
 

לאלה

משתמש על
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
הייתי עושה את התרגיל של תופסת כבשים בהתחלה בתור חימום
את עושה תופסת בתור חימום? זה רעיון. אני תמיד עושה תופסת בסוף, לא יודעת למה.
תכל'ס באמת זה ממש מחמם אותם ומכניס לאווירה. אני ינסה מחר לעשות תופסת בפתיחה.
תודה!
 

מגדת עתידות

משתמש פעיל
תודה רבה! שומרת לי להמשך...
משהי פה אולי גם מדריכת שחייה/ הידרותפיסטית במקרה?
אני גם מדריכת שחיה והדרותרפיסטית
לא עובדת בזה אבל עבדתי בעבר...
מצרפת שיעור
אשמח לשיפורים, לבקורות,
ובעיקר- שהפורום הזה יקפוץ ויהיה מהפעילים לטובת כולנו...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה