וזְכוֹר לָנוּ הַיּוֹם בְּרִית שְׁלוֹשׁ עֶשְׂרֵה,
למה? לכאורה הנכון בקמץ קטן: אַל תִּזְכָּר לָנוּ עֲוֹנֹת רִאשֹׁנִים (תהלים עט ח)
ועל זה הדרך ברבש"ע שלאחר העקידה: "משם יקבצך ה' אלקיך ומשם יקחך: והביאך" וגו'ונאמר שובו שובו - בסוף תפילת הלחש של נעילה (זה המשך של אותו פסוק, ואין טעם לומר ''ונאמר'')
אם אינני טועה, בחלק מהמחזורים כבר תוקןונאמר שובו שובו - בסוף תפילת הלחש של נעילה (זה המשך של אותו פסוק, ואין טעם לומר ''ונאמר'')
נכון, במחזור סדר תפלותינו ובמחזור וילנאאם אינני טועה, בחלק מהמחזורים כבר תוקן
אולי כי זה קשור לאהרןוְעַל חֵטְא שֶׁחָטָאנוּ לְפָנֶיךָ בְּעַזּוּת מֶצַח, ראיתי מחזור אחר שהמ"ם בצירי, וְעַל חֵטְא שֶׁחָטָאנוּ לְפָנֶיךָ בְּעַזּוּת מֵצַח. ולכאו' זהו הנוסח הנכון כי ככה כתוב בתורה וְהָיָה֮ עַל מֵ֣צַח אַהֲרֹן֒ (שמות כח לח)
ולכן??אולי כי זה קשור לאהרן
ברוב המחזורים זה אכן בקמץ קטן, אבל אם אתה כבר משווה פסוקים, למה שלא תשווה מ"זכר"?למה? לכאורה הנכון בקמץ קטן: אַל תִּזְכָּר לָנוּ עֲוֹנֹת רִאשֹׁנִים (תהלים עט ח)
כתבת בעצמך את התשובה - שזה כמו שמור - אז מה ההתלבטות? מעיון קצר בתנ"ך עולה שבדרך כלל המילה לנו/לי/לך טפלה לפועל שלידה, ואם ההטעמה תאפשר זאת היא תהיה מוקפת אליה (יצוה־לך, ואשר דבר־לי, ויפתר־לנו ועוד ועוד). ולכן לענ"ד כן דנים זכר־לנו מתזכר־לנו.מהפסוקים הנ"ל אין להוכיח לנידו"ד לכאן או לכאן, אלא זה תלוי האם המלה "זכר" מוקפת למלה הבאה "לנו", שאם היא מוקפת החולם הופך לקמץ קטן כמו המלה "שמר"
רַ֡ק הִשָּׁ֣מֶר לְךָ֩ וּשְׁמֹ֨ר נַפְשְׁךָ֜ מְאֹ֗ד (תורה/ספר דברים/פרק ד/פסוק ט)
שְׁמָ֨ר־לְךָ֔ אֵ֛ת אֲשֶׁ֥ר אָנֹכִ֖י מְצַוְּךָ֣ הַיּ֑וֹם (תורה/ספר שמות/פרק לד/פסוק יא)
אכתי צריך עיון מי מחליט האם זכר לנו הם מילים מוקפות או לא והאם יש דרך להוכיח זאת מאחר וזה לא פסוק אלא תפילה?
תיבה הדבוקה לחבירתה, משתנה לציריולכן??
ועל זה הדרך ב'מוסף'(לאו דווקא של ימים נוראים) "וּמִנְחָתָם וְנִסְכֵּיהֶם כִּמְדֻבָּר" מישהו יכול להסביר לי למה לא 'כַּמְּדֻבָּר'?ועל זה הדרך ברבש"ע שלאחר העקידה: "משם יקבצך ה' אלקיך ומשם יקחך: והביאך" וגו'
כִּמְצֻוָּה עלינו בתורתך. מישהו יכול להסביר לי למה לא כַּמְצֻוֶּה?
וכן הוא בתפילה לפני פרשת העקידהלכאורה הנכון בקמץ קטן
אם כוונתך לסידור תהילת ה' של חב"דבסדור אדה"ז
וצ"עאך 'מֶצח' במ' סגולה.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
4.06
כ"ז אייר
סילבוס חדש ל-2024!
קורס פיתוח ובניית אתרים
קריירה מתקדמת, ביקוש עצום, וממוצע משכורות גבוה במיוחד!
מלגות גבוהות ומשתלמות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
4.06
כ"ז אייר
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
הכירו את טווינמושן
עם גל אקסלרוד
עולם מטורף משל הדמיות! ממשק חדשני שמאפשר לבצע הדמיה כמעט כמו משחק מחשב
לתלמידים ובוגרים בלבד!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קמז
א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ: