אין לזה שום קשר לאחריות, וההתנשאות הזו מיותרת לחלוטין, רוב מוחלט של מקרי שכחת הילדים לא היה בגלל שהשאירו אותם ''רק שניה'', אלא לרוב המקרים היו כשהיה שינוי במסלול היומיומי והילד לא היה אמור להיות ברכב.כשאדם מרגיש אחריות, זה לא יקרה לו בחיים שישכח ילד
אני עושה הרבה פעמים ליווי הסעות של תלמידים, ואין מצב בעולם שאני יורד מהאוטובוס בלי שאני עושה סריקה שלא נשאר ילד
כנ"ל פה. בדרך כלל אנשים אומרים "רק שניה אני קופץ לכאן ומיד חוזר" והמיד הזה קורה שמתארך הרבה זמן ואז בורח מהראש שיש ילד באוטו
אבל אם אדם יכניס לראש שאין מצב שאני יורד מהאוטו בלי סריקה או שמשאיר ילד באוטו - זה לא יקרה
וכאן ההבדל הגדול, שבמקצוע (נהג או מלווה) יש נהלים ברורים ואז מי שמזלזל בהם הוא פושע וחסר אחריות. אבל ברכב משפחתי שאין נהלים וחוקים אז מי שלא סורק את הרכב אין כאן מעשה ''לא אחראי'', בעבר ניסו לחייב הכנסת מערכות נגד שכחה גם ברכב פרטי, ואז מי שלא יתקין זאת יהפוך להיות ''לא אחראי'', תקנה זו לא יצאה לפועל בסוף.
אין ספק שמי שאכפת לו ורואה כמה מקרים יש בשנה של שכחת ילדים ברכב ינסה לחשוב מחוץ לקופסא, אבל ''להיות אחראי'' לא שווה כלום בלי לתרגם את זה להרגל מעשי וריאלי, שאינו תלוי בסיטואציה או בשעה מסוימת ביום, כך שבמשך הזמן הופך לאינסטינקט.