בפרשה שלנו יש משהו מסתורי...
באמצע הפרשה
בתווך
בין עשרות הדינים והמשפטים שנוגעים בענייני ממונות
דברים שבכל יום...
ישנו דין ששייך לכאו' לעולמות שאנחנו כמעט לא פוגשים בהם
'מכשפה לא תחיה'
ככה!
בלי הקדמות, בלי להכניס אותך לעניין
התורה מצווה אותך:
אם אתה מכיר איזו מכשפה בסביבה שלך
תדאג שהיא לא תחיה!
וכמה שיותר מהר, יותר טוב...
חז"ל אומרים שכשפים נקראים בשמם
על שם ש - מכחישין פמלייא של מעלה
ננסה להבין...
אם יש מרשם סודי של מספר לחשים
להם מתווספות כמה תנועות ידיים מוזרות
שנעשות במנהרה חשוכה ע"י עוטה גלימה שחורה
ונניח שזה אכן עובד...
איפה יש כאן הכחשה לפמליא של מעלה?
האם אי אפשר לראות בכוחות על שמתבטאים בלחשים וכל מיני קסמים [אם הם אכן קיימים]
כוחות טבע נסתרים ותו לא
מה רע בכוחות על?
היכן מתבטאת ההכחשה כלפי מעלה
עד כדי תיעוב כל עיסוק שקשור לכשפים
וחיוב הריגת כל מי שמוגדר מכשף.
כישוף בהגדרה היא היומרה להשתמש בכוחות על טבעיים
למטרה אחת!
התערבות במהלך המציאות טבעית, ושינוי המציאות לטובה או לרעה
תלוי במכשף ובזה ששכר את שירותיו.
המדע עוסק כבר מאות שנים בהתמודדות מול הטענות שיש כוחות על ומעשי כשפים עד היום הזה
אך הוא לא הצליח בשום שלב להוכיח מדעית
שהלחשים למיניהם, או שאר מעשי הקסמים מועילים בצורה וודאית
הסטטיסטיקה נשארה כמו שהיא, עם כישוף ובלי!
אך זה לא מונע מהמכשפים והמכשפות למיניהם להמשיך לחיות במאורות שלהם
ולשטות בעדת מעריציהם ולגרום להם להמשיך להאמין שהם פועלים על המציאות ומשנים דברים באופן וודאי
באמצעות כוחות העל שלהם.
אז האם יש כוחות על או אין?
שאלה טובה
אך את התשובה אנחנו יכולים לתת
כשנייתר את העיסוק בכישוף
בקיום הציווי
'מכשפה לא תחיה'!
בעולם שלנו מסתובבות לא מעט מכשפות...
הם לא תמיד עוטות גלימה שחורה וכובע עם שפיץ
וזה לא מרגיע...
זה רק הופך אותן למכשפות מסוכנות עוד יותר
אותן מכשפות עלולות להטעות אותנו
לאחוז את עינינו
לגרום לנו לחשוב שבכוחן לשנות את המציאות
שאם רק ניתן להם להוליך אותנו
הבעיות תיפתרנה אחת אחרי השנייה.
פה גם באה ההכחשה כלפי מעל
העמדה של כוח לא טבעי מול מציאות קיימת
הקיימת ברצון ה'
היא הכחשה של פמליא של מעלה
וזה לא משנה אם זה עובד או שעובדים עליך שזה עובד...
עצם ההתעסקות בשינוי מציאות לטובה או לרעה
באופן לא טבעי
מתאר חוסר קבלה של רצון ה'
ומורה על רצון להתערב במציאות בסתירה מוחלטת להנהגה של העולם ע"י ה'
התורה מלמדת אותנו
'תמים תהיה עם ה' אלוקיך'
התורה מבקשת ממך להפסיק לתת חיות למכשפות
להפסיק להחיות את הדמיונות
להפסיק לתת דלק למחשבות כפירה
שאתה זה שעושה, ואתה זה שמשנה, ואתה זה שמזיז את העניינים
התורה מצווה עליך –
'מכשפה לא תחיה'
לא רק את זאת שלוחשת לעצמות מתים
לא רק את הקוראת בקפה או בקלפים
הציווי מופנה גם אליך כיוצר מכשפות דמיוניות
התורה מבקשת ממך להמית כל רצון להתערב לה' בהנהגת העולם
להמית כל ניסיון לפעול מעבר לרמת ההשתדלות המקובלת
להפסיק להתמסר למכשפות שמעמידות אותך בתור ארוך ומחייבות אותך גם לשלם
כדי לקבל מהן ברכה...
במקום זה עליך להפנות את המבט לשמיים
להקב"ה - עילת העילות וסיבת הסיבות.
ובמקום לשנות את המציאות!
תשנה את המבט שלך על המציאות!
תלמד את המציאות בצורה הנכונה
תכניס את רצון ה' לכל אירוע ואירוע שמתרחש
ותמצא את הדרך לקבל את זה באהבה.
מול כל הלחשים של עולם הכישוף
ישנו לחש אחד תורני ומומלץ
שמסוגל להרוג את המכשפה עם הגלימה הכי שחורה בעיר...
הלחש הוא:
א-מ-ו-נ-ה
ואת הלחש היהודי הזה מומלץ גם לצעוק, ולא רק ללחוש...
ולסיום...
בפרשתנו פרשת משפטים אפשר למצוא הקבלות בין שלל הדינים שבפרשה לעשרת הדברות שבפרשה הקודמת
כשכל הדינים נאמרים בין שני החלקים של תיאור מעמד הר סיני -
בפרשת יתרו ובסוף פרשת משפטים
בציווי הזה אפשר למצוא הקבלה מעניינת לדיבר העשירי -
'לא תחמוד'!
להיות חמדן זה לחיות בסביבה מכושפת...
שבה הכל אפשרי... הכל ניתן להשגה...
הרצון לחמוד חייב להסתמך על אפשרות בלתי מוגבלת להשיג כל דבר
גם אם לצורך זה הוא יצטרך לנשק את מטה הקסמים של המכשפה...
דבר שברור ומוחלט אצל האדם שהוא לא בר השגה אצלו
אין בו מקום לחימוד!
מבט על ענייני עולם הזה שמלא באמונה וידיעה שמה שמגיע מגיע ומה שלא לא!
מייתר את הצורך להתמודד עם 'לא תחמוד'
ומקיים את הציווי - 'מכשפה לא תחיה'
בצורה הכי אלגנטית שקיימת...
עכשיו אפשר להתחיל בציד המכשפות...
שבת שלום!