הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
כללים למשתתפים באשכול עדכונים זה:
• אשכול זה מיועד לדיווחים בלבד, עדכונים מהנעשה במלחמה, חדשות נקיות ומוסמכות.​
• האשכול אינו מיועד לדיונים, ציטוטים, בדיחות, פרשנויות, כתבות, תמונות, סרטונים, קבצים כלשהם, בקשות תפילה ותהילים (מלבד הפרק היומי), בקשות עזרה וחסד, סיפורי גבורה וניסים, בקשות מקור לדיווחים, שאלות ובירורים על דיווחים. כמו כן, אין להעלות ידיעות ושמועות אודות אירועים מיוחדים שאין עליהן מקור מוסמך, כמו נפילת חייל בקרב, שחרור חטופים, להקת כטב"מים לדימונה וכדו'. וכמובן שאין לכתוב הודעות הנוגדות את הצנזורה, או מכילות תוכן שאינו ראוי לאתר פרוג, או מכיל תוכן קשה לקריאה.​
• דירוג חיובי: נתקלתם בידיעה מרעישה, ציון דרך במלחמה, דרגו אותה בצד שמאל, וכך יוכלו לצפות בה בקלות בסינון ע"פ דירוג.
• דירוג שלילי: נתקלתם בהודעה כפולה? דרגו אותה במינוס, וכך תעזרו לנו לאתר בקלות הודעות כפולות ומיותרות. תודה מראש!

יש לקרוא כללים אלו היטב, משתמש שיעבור על הכללים - יאבד את הרשאת הכתיבה בפורום מיידית ללא אזהרה •
חדש!!! הפרק היומי של אשכול העדכונים, באשכול נפרד, הצטרפו אלינו, כל יום פרק, להצלחת כלל ישראל!
  • אשכול נספח שבועי לדיונים והרחבות + הסקר השבועי - בנספח בלבד.​
  • כללים חדשים בהרחבה - חובת קריאה - כאן.​
  • אשכול תפילות - כאן.​
  • הפרק היומי - כאן.​
  • תיעוד מהמלחמה באשכול הייעודי בלבד - כאן.​
  • רץ ברשת - חחחרבות ברזל - כאן.​
  • הודעות צבע אדום - כאן.​
  • שמות הנרצחים - כאן.​
  • הודעות פוליטיות הקשורות למלחמה - כאן.​
  • רוצים לקבל הרשאה בפורום חדשות ועדכונים?! לחצו כאן.​
  • חמ"ל פרוגיסטי לבקשות עזרה סיוע ומידע - כאן.​

אנו כאן בפרוג מתפללים לשובם לשלום של החטופים והחיילים, להחלמתם המהירה של הפצועים, ליבנו עם הנופלים ומשפחותיהם, ומייחלים יחד עם כל בית ישראל לביאת משיח צדקנו במהרה, אמן.
לבקשת רבים נצרף פה בל"נ מידי יום פרק תהילים בהודעה נעוצה, עצרו לרגע מהדיווחים ונקרא יחד את הפרק היומי!
• קראתם, סמנו חיובי להודעה זו. כך נספור כמה משתמשים השתתפו בקריאה •
(אנא, אל תדרגו חיובי/שלילי הודעה זו מלבד סימון לאמירת התהילים)
 
הפיתרון
הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה...

אחד החכמים

משתמש מקצוען
נתניהו הערב: אין שום הצעה מעשית שעומדת לפתחנו.

(אישית חושבת שלפרסם עסקאות שחמאס מספר עליהן - שווה לפרסום לוחמה פסיכולוגית אחרת כמו סרטוני חטופים.)
דווח בתקשורת הישראלית : דיווח זה מקורו בעיתון סעודי ,אין מקורו בחמאס והוא מיום חמישי
בקיצור חסר משמעות
 

אחד החכמים

משתמש מקצוען
גורם : במידה ויהיו מספר ימי הפוגה , נראה אח"כ עליה חדה במספר השיגורים , מאחר ויתאפשר למחבלים לנוע במרחב ללא חשש , להוציא מהמנהרות אלפי רקטות ולהטמינם בבורות השיגור . דרישת חמאס להימנע מהפעלת כטבמי"ם מעל הרצועה בימי ההפוגה היא מטורפת ומסוכנת מאוד.
 

חיי יצחק

משתמש מקצוען
ברק רביד: ‏נתניהו לא אמר אמת כשטען הערב שהכנסת הדלק הינה רק לצורך משאבות ביוב וכדי למנוע מגפות. פשוט לא נכון. הדלק יילך למשאבות ביוב אבל גם לבתי חולים, מתקני התפלה, מאפיות ודברים נוספים. ואספר לכם יותר מזה: כמות הדלק שמועברת מדי יום לעזה תגדל כבר החל ממחר (מ-60 אלף ליטר ל-80 אלף ליטר)
 

יהודה גל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
שרי רוט: מידע מטריד הגיע אלי בשעה האחרונה ולפיו כמה ממחבלי הטבח בעוטף מתעתדים הלילה להגיע לשלושה בתי חולים מובילים במרכז! לא מצליחה לקבל תשובה לא מכיוון משרד הבריאות ולא מסביבת השר בוסו. מעניין האם השר ידע/יודע על זה, האם מישהו ביקש את אישורו או שזה מעל לראש שלו?
 

יהודה גל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
אריאל שנבל: גם הערב, המסר של ביידן וארה״ב הוא חד וברור - מתנגדים בתוקף להפסקת אש. לישראל יש גב מוחלט להמשך השמדת חמאס. נקודה. במאמר של ביידן בוושינגטון פוסט הוא כותב: ״כל עוד חמאס נאחז באידיאולוגיית ההרס שלו, הפסקת אש אינה שלום. עבור אנשי חמאס, כל הפסקת אש היא זמן שהם מנצלים כדי לבנות מחדש את מלאי הרקטות שלהם, למקם מחדש את הלוחמים ולהתחיל מחדש את ההרג על ידי תקיפת חפים מפשע״​
 

יהודה גל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
אריאל כהנא: נתניהו מעולם לא אמר ״הרש״פ לא תחזור לעזה״, אלא הסביר מהם המרכיבים הבעייתיים ברש״פ (אי גינוי לטבח, משכורות הטרור, הסתה לטרור).כשביידן אומר ״רשות פלסטינית מחודשת״, הוא למעשה מאמץ את הדרישות הללו (וכאן ראוי להזכיר שרוב דמוקרטי עצום תמך בחוק האמריקני נגד משכורות הטרור). כך שביידן שובר פה ימינה וזה הישג חשוב לישראל.
 

עימוד נקי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
במקום להביא אחד אחד:sneaky:

תחילה הכותרות:

נתניהו בהצהרה - נמשיך לדבוק ב - 3 המטרות - להשיג נצחון מוחלט על חמאס, להחזיר את החטופים, ושעזה לעולם לא תאיים עוד לעולם על ישראל.

גנץ בתשובה על ההצעה של לפיד להזיז את נתניהו עכשיו - מלחמה עכשיו פוליטיקה אח״כ.

גלנט: "העיסוק בעניינים פוליטיים גורם לפיצול ולמורך לב, אני מציע לכולנו להתמקד במטרות המלחמה" .

ביידן: רשות פלסטינית "מחודשת" צריכה לשלוט בסופו של דבר ברצועת עזה ובגדה .

מוריה אסרף: בכירים ישראלים אומרים הערב כי המגעים לעסקת חטופים לא התקדמו לאורך הימים האחרונים.

'ערוץ 13': במערכת הביטחון גיבשו בימים האחרונים מנגנון שיאפשר העברת כסף גם לתוך עזה תוך כדי המלחמה, בכפוף לאישור הדרג המדיני.


מדיני וביטחון:

רועי שרון: צה"ל קרוב להשלים את ההשתלטות על צפון עזה, כאשר נגד תשתית המנהרות עדיין יש קשיים.

׳ערוץ 12׳: תצפיתניות ששירתו סמוך לגבול עזה מעידות שבמשך חודשים לפני 7 באוקטובר התריעו על אירועים חריגים מהצד השני של הגדר. אחרי שהרגישו שלא מקשיבים להן, היו שהחליטו להתריע בפני אחד המפקדים הבכירים בגזרה, שהשיב: "אני לא רוצה לשמוע עוד פעם על השטויות האלה. אם שוב תציקו עם הדברים האלה, אתן תעמדו למשפט".

׳כאן 11׳: על פי ההערכות, מתחילת הלחימה בין ישראל לחיזבאללה, נמלטו מהכפרים בדרום לבנון צפונה בין 80-100 אלף תושבים. המספר האחרון שהתפרסם בלבנון בימים האחרונים מדבר על 45 אלף תושבים שנעקרו מביתם. חלק מאלה שנמלטו, חוזרים לטובת עבודות בחקלאות ומסיק זיתים, אך לא לביתם.

דובר צה"ל: מטוסי קרב וטנקים של צה"ל השמידו לפני זמן קצר מספר מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון, בין המטרות שנתקפו, עמדת טרור ומתחמים צבאיים. במקביל, כלי טיס מאוייש מרחוק תקף חוליית מחבלים מארגון הטרור.

מפקד פיקוד הדרום בבית החולים שיפאא: "אנחנו רואים את הנוכחות של החמאס בכל בתי החולים".

רועי שרון ב'כאן': לפי הערכה, בשלב כלשהוא של הלחימה ראשי החמאס יחיא סינוואר ומוחמד דף ברחו לחאן יונס.

דובר צה"ל תא"ל הגרי: כוחות צה"ל פועלים בפיר שחשפנו בבי"ח שיפאא' בעזה, בהמשך נפיץ את הצילומים משם.


פוליטיקה:

יוסי ורטר ב׳הארץ׳: יאיר לפיד שוחח בשבוע שעבר עם חברי כנסת מהליכוד, שמותחים בשיחות סגורות ביקורת קשה על רה״מ נתניהו. הוא הציע להם להתפצל מסיעתם, להצביע אי-אמון בממשלה ולתמוך בהקמת ממשלה חלופית בראשות מועמד אחר מהליכוד. בין השמות שעלו בשיחות: יואב גלנט ויולי אדלשטיין.

עוד מורטר ב׳הארץ׳: לפיד ואנשים מטעמו שוחחו גם עם איימן עודה ואחמד טיבי, וניסו לרתום אותם למהלך. אולם, השניים הביעו התנגדות להקמתה של ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית. עמדתם היא שיש להביא לבחירות מוקדמות בהקדם האפשרי.

השרה אורית סטרוק מ'הציונות הדתית' ב'ערוץ 14': הקבינט לא יכול לקבל החלטות אסטרטגיות אם רוצים שנשאר בממשלה. (ס)


שחרור החטופים:

׳ערוץ 13׳: בכירים ישראלים אומרים הערב כי המגעים לעסקת חטופים לא התקדמו לאורך הימים האחרונים. העמדה הישראלית שהועברה דרך המתווכים, כפי שדיווחנו, שהיא לא תאפשר עסקה חלקית שלא ישוחררו בה כל האמהות והילדים. ישראל מעבירה גם מסר ברור שהיא מוכנה לעסקה רחבה יותר בתמורה לוויתורים רחבים עוד יותר מצידה של ישראל, גם במספר ימי ההפוגה.

ירון אברהם: ייתכן שהעסקה לשחרור החטופים מתרחקת: ישראל, בקו שמוביל שר הביטחון גלנט לצד הרמטכ"ל וראש השב"כ, עומדת על דרישתה מול חמאס שלא להפריד בין אימהות לילדיהן, ודורשת שכל הילדים והאימהות ישוחררו. המשמעות של דרישה זו - העסקה תכלול כ-70 חטופים, ולא 50 כפי שדובר במהלך השבוע. בישראל מוכנים להתגמש במספר ימי ההפוגה. עדיין, קשה להעריך מה תהיה העמדה הישראלית אם וכאשר תהיה עסקה קונקרטית על השולחן

ירון אברהם: ציטוטים של גנץ ואיזנקוט במפגש עם משפחות החטופים - גנץ: אין החלטה טובה. על כל החלטה יהיו משפחות כועסות ומשפחות מרוצות. יש גם שיקול לאומי. איזנקוט: המטרה העליונה של הקבינט היא להחזיר חטופים - יותר ממיטוט חמאס. אין בינתיים מסגרת זמנים. איזנקוט: החזרת החטופים תהיה בעסקה ולא דרך מבצע צבאי. עוד מגנץ: כשלנו ב-7 באוקטובר בהיקף בלתי נתפס.

ירון אברהם: מקור ערבי המקורב לחמאס טוען כעת: זו העסקה שעל הפרק: 87 חטופים, מהן: 53 אימהות וילדים, 34 חטופים זרים. בתמורה: 5 ימי הפוגה בלחימה, שחרור של אסירות, ילדים ואסירים ביטחוניים. כמות דלק מוגדלת לרצועה.

השר אבי דיכטר ב׳ערוץ 14׳ על האפשרות לעסקה לשחרור החטופים: ״עסקה תהיה כשמצרים מובילה אותה״.


הצהרת נתניהו - גלנט - גנץ:

ראש הממשלה נתניהו פותח כעת בהצהרה בתנחומים ללוחמים שנפלו בעזה ״מצדיעים לגבורת הנופלים ומחבקים את המשפחות. ה׳ יקום דמם״.

נתניהו: אני ואנחנו צועדים עם משפחות החטופים. בנושא החטופים - יש הרבה שמועות ופרסומים לא מבוססים. עד לרגע זה: לא הייתה עסקה.

נתניהו מונה את ההישגים של המלחמה עד כה: חיסלנו מחבלים רבים, מפקדים, השמדנו מנהרות ומקומות אסטרטגיים של חמאס.

ראש הממשלה: ארה״ב רואה את האינטרס המשותף עין בעין עם ישראל. היא שולחת כל הזמן חימושים חיוניים. אבל גם בארהב ובעולם יש קולות אחרים. אנחנו הודפים את הלחצים.

נתניהו: דרשו מאיתנו לא להיכנס לרצועה, לא להיכנס לשיפא, להסכים להפסקת אש מלאה. לכל אלה סירבנו. הפסקת אש זמנית - רק תמורת החזרת החטופים.

נתניהו: אני אומר לעולם לא נעצור עד שנשמיד את חמאס ונחזיר את החטופים.

נתניהו: למדתי מאבא שלי שאי אפשר לנצח צבאית בלי גיבוי מדיני, ואי אפשר לקבל גיבוי מדיני בלי להיאבק על דעת הקהל במדינות העולם.

נתניהו: אני מופיע בתקשורת האמריקנית על בסיס יומי כדי להשפיע על דעת הקהל שם. אני נפגש בארץ עם כל חבר קונגרס או סנאט שמגיע לכאן

נתניהו: בלי סיוע הומניטרי גם ידידתנו הטובות ביותר יתקשו לעמוד לצידנו לאורך זמן. לכן כשצבא ושב״כ המליץ לקבל את העמדה האמריקנית להכניס 2 מיכליות דלק - קיבלנו אותה פה אחד

נתניהו: המטרה של כניסת הדלק - היא למנוע התפרצות מגפות דבר שעלול לפגוע גם בחיילינו בעזה.

נתניהו: לא אסכים שיכנס לעזה אחרי המלחמה אף גורם שמחנך את ילדיו לחיסול ישראל. ללא מהפך בניהול האזרחי בעזה זו שאלה של זמן עד שעזה תחזור לטרור.

שר הביטחון גלנט: בימים האחרונים עברנו לשלב השני בתמרון ברצועת עזה. כוחות צה״ל מתמרנים גם מזרחה. חמאס מוכה באופן קשה, מאבד מפקדות ומנהרות.

גלנט: כל יום שעובר פוחתים המקומות שבהם מחבלי חמאס יכולים להסתתר. מי שנמצא בצד המזרחי של העיר - מבין זאת הערב ויבין זאת בימים הקרובים. וגם מי שנמצא בדרום רצועת עזה - יבין זאת בקרוב.

שר הביטחון גלנט: להשיב את החטופים זו מטרה שאין נעלה ממנה.

גלנט - החמאס משחק בתחושות הציבור בישראל והקבינט מאוחד ברצון להחזיר את החטופים הביתה. אנחנו נישאר ביחד ונפעל כאגרוף אחד נגד האויב.

גלנט: ההחלטה על התמרון מוכיחה את עצמה כחכמה מאוד. אני מכיר את החמאס 30 שנה. מעניין אותם רק לשרוד.

השר גנץ: חבריי ואני הצטרפנו לקבינט כי בעת הזו נדרשות החלטות קשות ויש לקבל אותן באופן רחב ככל שניתן. אנו כהנהגה נקבל עליהן אחריות מלאה ברע ובטוב.

נתניהו בתגובה לטל שלו: אני נפגש עם מילואימניקים, לא רק עם סדירים. אי אפשר לסתור כל דבר לא נכון שאומרים עליי.

נתניהו בתגובה לשאלות העיתונאים: אמרנו שלא נספק דלק לחמאס, וזה נכון. מה שדיברנו זה נקודתי ומוגבל, בעקבות בקשה אמריקנית. המתאם שלהם אמר לנו שאנחנו עומדים בפני משבר ענק ואם תפרוצנה מגפות, נאבד שליטה על הכל. המגפות יכולות להתפשט גם למדינת ישראל.

נתניהו במענה לשאלת מאיר מרציאנו: לא הייתה הצעה ולא הייתה עסקה קונקרטית על הפרק ולא ארחיב מעבר לזה.

נתניהו בתשובה לשאלה האם נכון לפגוע גם בבכירי חמאס שיושבים בחו״ל: ״מבחינתנו כל אנשי חמאס הם בני מוות״.

גלנט לעיתונאים: ״מלחמה על חמאס היא מלחמה כוללת עד הניצחון המלא. עבורי אין הבדל בין מחבל שמסתובב עם קלצ׳ניקוב לבין מחבל עם חליפה של שלושה חלקים ומסתובב במקום אחר בעולם - כולם בני מוות״.

נתניהו לשאלה על האמירות בליכוד שאחרי המלחמה הוא צריך ללכת הביתה - אני שומע דברים אחרים, זה לא משנה כי אנחנו לא עוסקים בפוליטיקה, אבל אני שומע תמיכה בכל מטרות הלחימה.

נתניהו לדפנה ליאל על הסקרים - אני נדהם, חיילים נלחמים בעזה, משפחות החטופים בסיוט ענק. בזה אתם עוסקים עכשיו?

נתניהו: דיברתי עם סמוטריץ אחרי דבריו והוא לא היה מודע לסיבה שבגללה הסכמנו להעביר דלק

נתניהו נשאל ע״י יהודה שלזינגר על הרוטציה במשרד החוץ והשיב: ״תודה שהזכרת לי את זה, שכחתי מזה לגמרי״.

גלנט על גיוס חרדים: זו משימה חשובה כמעשה נחשון בן עמינדב. טוב יהיה אם כל חלקי הציבור יתגייסו למאמץ. אבל זה לא יהיה בכוח. מקווה שכתוצאה מהאסון יפתח צוהר שיאפשר נשיאה בנטל

גנץ למוטי קסטל - יש לנו עשרות שנים לפרק את חמאס ואין לנו את הזמן הזה להביא את החטופים. יש קדימות להשבת החטופים אבל זה לא מבטל את מטרות המבצע של ביטול שלטון חמאס והשמדת יכולותיו ומנהיגיו איפה שזה לא יהיה.

נתניהו: אנחנו מנועים לדון בפרטי התנאים שאנחנו עומדים עליהם. אנחנו רוצים את כל החטופים בחזרה. רוצים להביא משפחות שלמות יחד. קטגוריות יחד.

נתניהו לשאלה על תיקון חוק הלאום: ״הדרוזים הם ציבור יקר, הם נלחמים ונופלים ואנחנו ניתן להם כל מה שמגיע להם. נמצא את הדרכים לעשות את זה - זה חיוני״.

רן בוקר: עשרים דקות אחרי שהתחילו השאלות בהצהרה המשותפת של רה״מ, שר הביטחון והשר גנץ - נשאלה השאלה הראשונה על הצפון. סדרי עדיפויות של העיתונאים .

מוטי קסטל: שימו לב ל2 מחלוקות שנראה שמתגלעות בין גנץ לנתניהו. ראשית, גנץ סירב בתוקף לשלול את כניסת הרשות הפלסטינית לרצועה ביום שאחרי: "נצטרך לדון בזה בחדרים סגורים". ושנית, בנוגע לקדימות המטרות - גנץ הצהיר מפורשות שהשבת החטופים זו מטרה שקודמת בעיניו למיטוט החמאס בעוד רה"מ התעקש לשלב בין המטרות.

אברהם פריינד: נתניהו פגע הערב במגמת ההתחזקות של גנץ באגף הימני של המפה הפוליטית, בכך שחשף את עמדתו של גנץ לכאורה בעד הכנסת הרש"פ לעזה וכן בעניין הקדימות של השבת החטופים על פני מיטוט החמאס. שני אלמנטים שלא עוברים חלק בגרון של הציבור הימני בישראל.


חדשות בארץ:

ראש המלל הקודם איל חולתא ב׳ערוץ 12׳: רק כשסנואר ירגיש שסופו קרב הוא ישחרר אותם. תומך בעמדה של גלנט הרמטכל וראש השבכ שצריך להפעיל על חמאס עוד לחץ. ההתעקשות הישראלית שצריך להביא את כל הנשים והילדים היא נכונה.

הודעת מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים: ״לאור הפגישה הצפויה בין המשפחות עם כל חברי קבינט המלחמה אצל רוה״מ ביום שני, הפגישה שהייתה אמורה להתקיים הערב עם שר הביטחון נדחתה ותתקיים יחד עם כל חברי קבינט המלחמה״.

׳ערוץ 13׳: תוך כדי המלחמה - במערכת הביטחון גיבשו בימים האחרונים מנגנון שיאפשר העברת כספי מיסים פלסטינים גם לתוך עזה. שב״כ וצהל טוענים בפני הדרג המדיני כי ניתן להבטיח שלפחות מחצית מהכסף המיועד לעזה לא יגיע לידיים של אנשי חמאס. מדובר בכספי המיסים שאושרו לרשות הפלסטינית, ללא הכספים לעזה. ההחלטה כפופה לקבלת אישור מהדרג המדיני.

השר בן גביר: אם הפרסום לפיו במערכת הביטחון גיבשו מנגנון שיאפשר העברת כספים שביודעין חלקו יגיע לחמאס (!) הוא נכון, הרי שמדובר באיוולת חמורה שמשמעה המשך אותה הקונספציה שהובילה אותנו לאסון השבת השחורה. נתנגד בתוקף להצעה האווילית הזו, ואני מקווה שגם שאר שרי הקבינט וראש הממשלה לא יתנו ידם להצעה המסוכנת הזו.

ישראל כהן: חתנו של המועמד לרב הראשי לישראל, הגאון הרב מאיר כהנא, נפצע היום קשה בלחימה בעזה. שמו לתפילה - יאיר ידידיה בן מיכל בינה.

יו״ר הקואליציה אופיר כץ ושר החוץ אלי כהן: בימים הקרובים נקדם הצעת חוק יסוד העדה הדרוזית, שמטרתה לעגן את מעמדה החשוב של העדה הדרוזית במדינת ישראל.

שרי רוט: מידע מטריד הגיע אלי בשעה האחרונה ולפיו כמה ממחבלי הטבח בעוטף מתעתדים הלילה להגיע לשלושה בתי חולים מובילים במרכז! לא מצליחה לקבל תשובה לא מכיוון משרד הבריאות ולא מסביבת השר בוסו. מעניין האם השר ידע/יודע על זה, האם מישהו ביקש את אישורו או שזה מעל לראש שלו?

שלמה פילבר: רוב העיתונאים שהשתתפו במסיבת העיתונאים של "קבינט המלחמה" ושאלו שאלות, מעולם לא נלחמו ואינם מבינים בכלל מה מתרחש בקרבות. אז הם שואלים על פוליטיקה למרות שגם בתחום הזה הם לא ממש מבינים.


חרדים:

בית ראש הישיבה הגר"ב ויסבקר חבר מועצת גדולי התורה: זיהום חמור התגלה בגופו, הציבור נקרא להתפלל עבור רבי ברוך בן צביה.


חדשות בעולם:

שר החוץ הסעודי בן פרחאן הודיע כי ביום שני יחלו שרי חוץ ממדינות ערב סבב בינלאומי במטרה להביא להפסקת אש מיידית במלחמה.

בממשל האמריקני אומרים: צריך יותר מ-2 משאיות דלק ביום, זה לא מספיק. בממשל אומרים כי הדלק הנוכחי מסייע למלא את המאגרים שהתורקנו, אבל יש צורך ביותר. דיפלומטים מערביים לכאן חדשות: "כדי למלא את כל הצרכים ההומניטריים ברצועה - צריך יותר דלק".

לונדון: מפגינים פרו פלסטינים ניסו לחסום את הכניסה לתחנת הרכבת ווטרלו בקריאה להפסקת אש מיידית, כשהם עטופים בדגלי פלסטין ומסרבים להתפנות. כמות גדולה של שוטרים הגיעה למקום האירוע, עשרות נעצרו

עמיחי שטיין: נשיא ארה"ב ביידן טוען כי הממשל האולטימטיבי בעזה וביהודה ושומרון על ידי רשות פלסטינית "מחודשת". תוך הדגשה שלא תהיה עקירה בכוח של אזרחים מעזה. על הקהילה הבינלאומית להקצות משאבים כדי לתמוך בתושבי עזה לאחר המשבר הזה, לרבות אמצעי ביטחון בתקופת הביניים, ולהקים מנגנון שיקום ויענה באופן בר-קיימא על צרכיה ארוכי הטווח של עזה. וחובה שאף איומי טרור לא יבואו שוב מעזה או מיהודה ושומרון.

נתניהו - אני חושב שהרשות הפלשתינית במתכונתה הנוכחית איננה מסוגלת לקבל את האחריות בעזה. אחרי שעשינו את כל זה, נמסור את זה להם? אבו מאזן מסרב לגנות, והרשות שלנו מחנכת לרוצחים. מי ילחם בטרוריסטים?. אני מאמין שנגיע להסכמה עם ארה״ב על כך שאי אפשר לשים בעזה מינהל אזרחי שמחנך לטרור

ברק רביד: אם מישהו מהעורכים בישראל היה טורח לקרוא את המאמר של ביידן ולהקשיב למה שנתניהו אמר לא היו יוצאים פושים כה שגויים. ביידן ונתניהו התקרבו הערב בעמדות לגבי תפקיד הרשות בעזה. לא התרחקו. ביידן דיבר על רשות פלסטינית "מחודשת" ונתניהו אמר שהרשות "במתכונתה הנוכחית" לא יכולה להיות בעזה

הנשיא ביידן במאמר ב׳וושינגטון פוסט׳: הדגשתי בשיחות מנהיגי ישראל שחייבת להיפסק אלימות קיצונית נגד פלסטינים ביהודה ושומרון וכי האחראים חייבים לתת דין וחשבון. ארצות הברית מוכנה לנקוט בצעדים משלנו, לרבות הוצאת איסורי כניסה נגד קיצונים התוקפים אזרחים ביהודה ושומרון.ֿ

דרום אפריקה, בנגלדש, בוליביה, קומורו וג'יבוטי ביקשו מבית הדין הפלילי הבינלאומי לחקור "פשעי מלחמה פוטנציאליים בשטחים פלסטיניים" .

וושינגטון פוסט: בימים הראשונים של המלחמה נתניהו היה קרוב לצאת למתקפת מנע נגד חיזבאללה בלבנון. "הוא חשש שהאיראנים וחיזבאללה ינצלו את הבלגן ויתקפו, לבסוף קולותיהם של מוחות קרים יותר הכריעו".

אריאל כהנא: נתניהו מעולם לא אמר ״הרש״פ לא תחזור לעזה״, אלא הסביר מהם המרכיבים הבעייתיים ברש״פ (אי גינוי לטבח, משכורות הטרור, הסתה לטרור).כשביידן אומר ״רשות פלסטינית מחודשת״, הוא למעשה מאמץ את הדרישות הללו (וכאן ראוי להזכיר שרוב דמוקרטי עצום תמך בחוק האמריקני נגד משכורות הטרור). כך שביידן שובר פה ימינה וזה הישג חשוב לישראל.

אריאל שנבל: גם הערב, המסר של ביידן וארה״ב הוא חד וברור - מתנגדים בתוקף להפסקת אש. לישראל יש גב מוחלט להמשך השמדת חמאס. נקודה. במאמר של ביידן בוושינגטון פוסט הוא כותב: ״כל עוד חמאס נאחז באידיאולוגיית ההרס שלו, הפסקת אש אינה שלום. עבור אנשי חמאס, כל הפסקת אש היא זמן שהם מנצלים כדי לבנות מחדש את מלאי הרקטות שלהם, למקם מחדש את הלוחמים ולהתחיל מחדש את ההרג על ידי תקיפת חפים מפשע״
 
נערך לאחרונה ב:

יהודה גל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בעיריית שדרות מעדכנים כי 3 רקטות שוגרו לעבר העיר - אחת יורטה ושתיים נפלו מחוץ לעיר. "לא ידוע על נפגעים בגוף או נזק לרכוש".
 

אחד החכמים

משתמש מקצוען
דיווח ערבי על חילופי אש כבדים כעת בשכונת שייח' רדואן, צפונית לעזה.
בצפון העיר עזה , ולא צפונית לעזה, כמו שרמת שלמה היא לא צפונית לירושלים , לדייק
 

אבא ל6

משתמש סופר מקצוען
בהודעת שב"ס נאמר: "האסיר, בן 38, תושב יהודה ושומרון, משוייך לארגון פתח, נקלט בשב"ס במאי 2005 ומרצה מאסר בגין ניסיון לרצח, ירי לעבר אנשים, חברות בארגון לא מוכר, קשר לגרימת מוות בכוונה ואימונים צבאיים. כבכל אירוע מסוג זה, נסיבות האירוע ייבדקו".
 

יענקל בעל עגלה

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
יוסי יהושוע: הקרבות בג׳באליה ובזייתון יותר קשים. לכן צריך ללמוד לקח מהקרב בסג׳עיה בצוק איתן ולרכך את הכניסה בתקיפות חיל האוויר וארטילריה יותר משמעותיות. אז ב 2014 נאלץ חיל האויר לתקוף רק אחרי הסתבכות כח גולני במרחק של 110 מטרים מהלוחמים :
קצין בכיר: ׳מקדם השבירה׳ לפני הכניסה הקרקעית לג׳באליה לא היה משמעותי בגלל שנשארה שם אוכלוסיה. אנחנו צריכים להחליט מי יותר חשוב לנו האוכלוסיה או הלוחמים שלנו. לי התשובה ברורה .
 

אבא ל6

משתמש סופר מקצוען

חזבאללה בדו”ח סיכום פעילות יומי מונה את ההתקפות עליהן קיבל אחריות היום (18.11):

2 התקפות בגזרה המזרחית
5 התקפות בגזרה המערבית
1 הפלת כטב”מ ישראלי (דובר צה”ל הכחיש -א”ע).

סה”כ 8 פעולות של חזבאללה היום – 5 פחות מאתמול.
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  18  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה