SearchGPT מסך פתיחה.jpg


חברת OpenAI שהביאה לעולם את צ'אט הבינה המלאכותית GPT ואת מודל התמונות המפורסם DallE3 מחוללת בשבועיים האחרונים סערה בתחום לאחר שהשיקה את SearchGPT - מנוע חיפוש מבוסס בינה מלאכותית שעשוי להיות מתחרה ראשי מול גוגל ובינג.

בבלוג של unite.ai מפרט אלכס מקפרלנד את חמשת היתרונות המובילים של SearchGPT -
  1. תיבת טקסט גדולה עם הכיתוב "מה אתה מחפש?" בתוכה ניתן להקליד את שאלת החיפוש
  2. התוצאות מסוכמות בצורה ברורה, עם תיאורים קצרים וקישורים
  3. רציתם פעם לשאול את גוגל שאלה על תוצאות החיפוש ? ב-SearchGPT זה אפשרי !
  4. סרגל צד לגישה לקישורים רלוונטיים אחרים
  5. תכונת "תשובות חזותיות" להצגת מידע באופן ויזואלי, אם כי כרגע לא ברור כיצד והאם זה יפעל
SearchGPT מתוכנן בהמשך להיות משולב בתוך הצ'אט הרגיל של GPT, אם כי לא פורסם עדיין תאריך יעד לכך. הניסוי כרגע מוגבל ל-10,000 איש, אם תרצו להירשם לרשימת ההמתנה תוכלו לעשות זאת בקישור הזה. (עדכון 18.08.24: רשימת ההמתנה נסגרה עקב ביקוש גבוה מהצפי).

תוצאות מסוכמות בצורה ברורה

אם עד היום התרגלנו לרשימה של קישורים עם כותרות, SearchGPT מחולל מהפך כאשר הוא מציג במקום זאת רשימה ויזואלית מסודרת ונוחה לקריאה. כך לדוגמא נראה חיפוש אירועים (צילום מסך מתוך הסרטון הרשמי) -

SearchGPT חיפוש אירועים.jpg


אינטראקציה עם מנוע החיפוש - פשוט לשאול

אם תמיד תהיתם לגבי תוצאות מגוגל ולא היה לכם את מי לשאול (חוץ מבפרוג כמובן...), SearchGPT מחולל מהפך בתחום כאשר הוא מאפשר לשאול שאלות בנוגע לתוצאות החיפוש ולקבת תשובות עדכניות ורלוונטיות בצורה ויזואלית נוחה.
כך לדוגמא אם נרצה לדעת מה יהיה מזג האוויר -
SearchGPT תחזית.jpg


או אם תהיתם האם המקום מתאים למשפחות עם ילדים -

SearchGPT שאלות על תוצאות חיפוש.jpg




תשובות ויזואליות

לפי ההצהרות SearchGPT עשוי לספק תשובות באמצעות תמונות שנוצרו באמצעות בינה מלאכותית, אם כי הדבר עדיין עומד בסימן שאלה מהותי עקב חשש להפרה של זכויות יוצרים. הדבר מגיע על רקע תביעות שכבר הוגשו נגד החברה ע"י חברות תוכן שטענו כי המודלים הקיימים של החברה מפרים זכויות יוצרים.

החששות

המומחים חוששים כי כלי חיפוש טוב מדי יגרום לנו לאבד את הביקורתיות הטבעית ולתת אמון בלתי מסויג בתוצאות של מנוע החיפוש. אם עד היום התרגלנו לקחת בעירבון מוגבל את התוצאות של גוגל, דווקא משום שעמוד החיפוש לא מספק מידע ברור על האתר, ב-SearchGPT זה עשוי להיות נח מדי, ברמה כזו שלא נטיל ספק בפרשנות של מנוע החיפוש על אתר כזה או אחר.