כל מי שמבין קצת בשווק יודע לומר דבר ראשון תמצאו בידול .
בידול עסקי הוא אחד הדברים החשובים ביותר לביסוס עסק מצליח.
איך מביאים בידול עסקי לידי ביטוי?
אחת הדרכים העיקריות. (אחרי המיתוג והשיווק שעל זה נשאיר לבעלי מקצוע אחרים לספר לכם)
היא עיצוב העסק לפי ערכי המותג.
חנויות בגדים יכולות להיפתח זו לצד זו ברחובות ענק בניו יורק בשדרות האפנה המובילות.
בתל אביב חנויות טקסטיל רבות נמצאות כולן באותו האזור.
ברחובות ראשיים זו לצד זו ובקניונים הגדולים בארץ ובעולם נוכל למצוא מספר חנויות תחת אותה קורת גג שמוכרות את אותם מוצרים.
וכל החנויות מלאות בלקוחות.
מה הסוד?
הבידול העסקי.
כשהעסק מובדל ומעוצב עבור קהל לקוחות ספציפי. הם נכנסים אליו מתוך בחירה. כשהתחושה שלהם הנה 'הגעתי למקום הנכון'.
כשהעסק שלך- ולא משנה אם זה משרד או חנות, מתוכנן על פי ערכי המותג שלך, שיוצר בידול מול המתחרים- אתה ממגנט אליך את הלקוחות הנכונים שלך. ויוצר עבורם מקום טוב לחזור אליו.
לקוח מתוך קהל היעד שלך, נכנס אליך למשרד וקבל את התחושות הנכונות, והמסרים שרצית להעביר אליו, עבדו. הוא יבחר לחזור אליך דווקא מתוך שורת משרדים ארוכה, גם כאשר הם מוכרים את אותו מוצר בדיוק.
איך מביאים לידי ביטוי את הייחודיות של העסק על ידי עיצוב?
אנשים אנחנו. מטבעינו אנחנו זורמים עם העדר. כולם עושים ככה ואני בתוכם. בלי הסבר. בלי הגיון. כולם קונים כיסאות לבנים. וארונות מעץ. כולם שמים קלסרים על מדפים. גם אני.
בעסקים. הייחודיות שלך הופכת אותך למיוחד ושונה .
כדי שהעסק שלך יבלוט, העיצוב שלו צריך להיות מותאם לעסק שלך בלבד. ולא לעסק של השכן או החבר. נכון שכל משרד צריך שולחן וכיסא. אבל אולי אצלך השולחן העגול יתאים יותר מהמרובע? ואולי כיסא עץ, יהיה זר בפינת ההמתנה של העסק שלך. וכורסא מרופדת, תעשה עבודה הרמונית יותר.
הקטלוגים של העיצוב קורצים לנו. אנחנו ממש מתלהבים מעיצוב כזה או אחר. אבל האם הוא משרת אותנו? או שאנחנו אוהבים אותו כמו כולם רק בגלל העדכניות והעכשוויות שלו?
תמצאו בעסק שלכם מה שהכי שונה מכל עסק אחר באותו תחום. תמצאו את הדבר הייחודי הזה, ואותו תביעו בצורה מעניינת. אם בעזרת צבע , תמונה או כמה מילים...
גם כאשר אתם עובדים מהבית- עיצוב שונה, פינה ייחודית, תהפוך את אזור העבודה לייעודי לעסק, ותיתן לכם מוטיבציה להמשיך.
רעיון לדוגמא בתקציב מינימלי: עבודה מהבית במשרד בין לאומי. (או סתם למי שאוהב להריח את חו"ל)
לכו עם האמת שלכם.
היו שונים ונכונים.
רבקי בוים, מעצבת עסקים.
בידול עסקי הוא אחד הדברים החשובים ביותר לביסוס עסק מצליח.
איך מביאים בידול עסקי לידי ביטוי?
אחת הדרכים העיקריות. (אחרי המיתוג והשיווק שעל זה נשאיר לבעלי מקצוע אחרים לספר לכם)
היא עיצוב העסק לפי ערכי המותג.
חנויות בגדים יכולות להיפתח זו לצד זו ברחובות ענק בניו יורק בשדרות האפנה המובילות.
בתל אביב חנויות טקסטיל רבות נמצאות כולן באותו האזור.
ברחובות ראשיים זו לצד זו ובקניונים הגדולים בארץ ובעולם נוכל למצוא מספר חנויות תחת אותה קורת גג שמוכרות את אותם מוצרים.
וכל החנויות מלאות בלקוחות.
מה הסוד?
הבידול העסקי.
כשהעסק מובדל ומעוצב עבור קהל לקוחות ספציפי. הם נכנסים אליו מתוך בחירה. כשהתחושה שלהם הנה 'הגעתי למקום הנכון'.
כשהעסק שלך- ולא משנה אם זה משרד או חנות, מתוכנן על פי ערכי המותג שלך, שיוצר בידול מול המתחרים- אתה ממגנט אליך את הלקוחות הנכונים שלך. ויוצר עבורם מקום טוב לחזור אליו.
לקוח מתוך קהל היעד שלך, נכנס אליך למשרד וקבל את התחושות הנכונות, והמסרים שרצית להעביר אליו, עבדו. הוא יבחר לחזור אליך דווקא מתוך שורת משרדים ארוכה, גם כאשר הם מוכרים את אותו מוצר בדיוק.
איך מביאים לידי ביטוי את הייחודיות של העסק על ידי עיצוב?
אנשים אנחנו. מטבעינו אנחנו זורמים עם העדר. כולם עושים ככה ואני בתוכם. בלי הסבר. בלי הגיון. כולם קונים כיסאות לבנים. וארונות מעץ. כולם שמים קלסרים על מדפים. גם אני.
בעסקים. הייחודיות שלך הופכת אותך למיוחד ושונה .
כדי שהעסק שלך יבלוט, העיצוב שלו צריך להיות מותאם לעסק שלך בלבד. ולא לעסק של השכן או החבר. נכון שכל משרד צריך שולחן וכיסא. אבל אולי אצלך השולחן העגול יתאים יותר מהמרובע? ואולי כיסא עץ, יהיה זר בפינת ההמתנה של העסק שלך. וכורסא מרופדת, תעשה עבודה הרמונית יותר.
הקטלוגים של העיצוב קורצים לנו. אנחנו ממש מתלהבים מעיצוב כזה או אחר. אבל האם הוא משרת אותנו? או שאנחנו אוהבים אותו כמו כולם רק בגלל העדכניות והעכשוויות שלו?
תמצאו בעסק שלכם מה שהכי שונה מכל עסק אחר באותו תחום. תמצאו את הדבר הייחודי הזה, ואותו תביעו בצורה מעניינת. אם בעזרת צבע , תמונה או כמה מילים...
גם כאשר אתם עובדים מהבית- עיצוב שונה, פינה ייחודית, תהפוך את אזור העבודה לייעודי לעסק, ותיתן לכם מוטיבציה להמשיך.
רעיון לדוגמא בתקציב מינימלי: עבודה מהבית במשרד בין לאומי. (או סתם למי שאוהב להריח את חו"ל)
לכו עם האמת שלכם.
היו שונים ונכונים.
רבקי בוים, מעצבת עסקים.