הזמן שלך חשוב?
כמה הוא שווה?
והזמן של הלקוחות שלך?
שווה לפחות כמו שלך. כי הם אלה שמשלמים לך.

החשיבה על הלקוח הממתין עומדת במיקום גבוה ברשימת העדיפויות בתיכנון עסקי, יחד עם הדברים החשובים באמת.

בעיצוב עסק אין לי שליטה על כמה זמן יאלץ לקוח להמתין לקבלת שרות בעסק שלך. כן יש לי שליטה על איך הוא ירגיש בזמן ההמתנה.

וכאן כישורי האירוח נכנסים לתמונה.

המתנה 2.JPG


אנשים לא אוהבים להמתין. זאת עובדה. ואם נדייק, לקוחות במיוחד לא אוהבים להמתין. אם נכין להם פינת אירוח להמתנה שתתן להם תחושה שמישהו חשב עליהם. ניתן להם ולזמן שלהם את הכבוד הראוי להם. ומגיע להם. בזכותם אתה קיים.

אצל מטפלים יועצים ואנשי רפואה פינת ההמתנה היא החלק החשוב ביותר. שם הלקוחות ממתינים לפני שנכנסים לטיפול או ליעוץ. לעיתים הם לחוצים או מפוחדים. המתח שלהם יכול לרדת אם נמתין להם עם מבואת המתנה מחממת ומכילה.

כן. זאת לא טעות. נמתין להם. אם המקום יראה נעים ומזמין, זה ייתן להם תחושה שאנחנו מחכים להם, ללקוחות שלנו. והם וההרגשה שלהם חשובים לנו במיוחד. גם אם הם נאלצים להמתין לקבלת שרות.

פינת המתנה טובה לא מצריכה כישורים מיוחדים. גם אם אתם לא משפצים משרד או עסק אתם לגמרי יכולים לשדרג אותה עם כמה טיפים שווים.

היא צריכה להיות בכניסה לחלל. אבל אם אפשרי כדאי לסדר אותה על יד חלון. (כמובן שתלוי מה נשקף ממנו). שימו לב שאם יש שמש יוקדת מומלץ לרכך אותה באמצעות וילון שיוסיף גם לאווירה החמימה בחלל.

המתנה 2.JPG


אזור ההמתנה להיות בצבעים תואמים לעסק אבל בטונים מרגיעים ונעימים.

מקום ישיבה נח. שבו גם אתם על כסא ההמתנה. תבדקו אם נח לכם. יש נטייה לדלג על השלב הזה. "העיקר שיהיה יפה"... ואז הנוחות מתפספסת וחבל.

אפשר להוסיף שטיח קטן ומנורה שמפזרת או נעים.
עציץ או פרחים נותנים תחושה נעימה של בית. מדהים אותי כל פעם מחדש כמה שזה מוסיף.
מפיצי ריח יתנו תחושה נעימה. יש בשוק המון אופציות במחירים ממש סבירים שחבל לוותר על זה.

המתנה 1.jpg


תמונות ואביזרי נוי צריכים התייחסות מיוחדת. בהמתנות ארוכות אם הם משעממים או מוזנחים הם יכולים לעורר תחושה של חוסר אכפתיות. תנו ללקוח להביט על נופים או פרטי אומנות שיגרמו לו לאושר ולא יעייפו אותו. פעם בתקופה מומלץ לשנות מיקומים של האקססוריז ולהחליף חלק מהם כדי ליצור עניין במקום ללקוחות חוזרים.

תרצו לשתות משהו?
פינות המתנה שמכבדות את עצמם ואת הלקוחות מציעות ללקוח לשתות משהו טרם הפגישה. במקומות ברמה גבוהה נראה טעימות של מתוקים. (שימו לב להכשר מקובל) ובמקומות יוקרתיים עוד יותר יציעו לכם אפילו כוס יין או בירה. אבל אין ספק מים זה בסיסי ומתבקש בעמדת המתנה. כל השאר זה רק בונוס.

המתנה 3.JPG


לסיכום-
ללקוח לא אכפת רק כמה אתה יודע, חשוב לו לדעת כמה אכפת לך.

כשאתה נותן- אתה מקבל בחזרה.
תארחו את הלקוחות שלכם.
כמו בבית.


הכותבת: רבקי בוים מעצבת פנים לעסקים. <לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>