אם בא לכם לדבר על פוליטיקה, מתנצל, אני לא הכתובת. אני לא עוסק בפוליטיקה ולא מבין בפוליטיקה. אלא מה?
אנסה מנקודת המבט שלי להתמקד על החלק המיתוגי בלבד של 'המפלגה החדשה'. המפלגה החדשה והממותגת יצאה לאוויר העולם לראשונה לפני כחודש ימים בלבד. ופתאום "אופס..." שוב מיתוג מחדש. מה הם המניעים? למה זה קרה?
כאמור, אני לא אכנס לנבכי הפוליטיקה, אבל אתייחס למפלגה כמו אל "עסק" מן השורה. בניגוד לעסקים שהמטרה שלהם לנגוס נתח נוסף בשוק ולהרוויח כסף, בפוליטיקה זה עובד קצת אחרת, תחליפו את המילה "כסף" עם המילה "קולות", הם מנסים להרוויח קולות ואהדה מהציבור שיתבטא בסופו של יום בקלפי.
כמו בכל עסק, כאשר פותחים עסק חדש, העסק עדיין לא קיים, אבל אנחנו מנסים לבדוק מכל זוויות אפשרית את הסיכויים של העסק לגדול ולהתפתח ואת הערכים הנכונים שיש להם סיכוי להשפיע על קהל היעד שלנו.
אחרי שהעסק כבר קיים, חייבים להיות עם יד על הדופק, ולבדוק ללא הרף את המשוב שאנחנו מקבלים מהקהל, ולשאול את עצמנו שוב ושוב "האם ערכי מותג אכן משרתים את המטרה שלנו".
ההחלטה שמסתתרת בדרך כלל מאחורי ההחלטה הזאת לבצע רענון מותג, היא בד"כ אחת מהשניים: או שהשפה החזותית של המותג כבר מיושנת ושייכת לדור הקודם, וצריך להתאים אתה לעיצוב לסגנון ולאופי העכשווי בשוק. או סיבה אחרת, ובדרך כלל זאת הסיבה העיקרית, הרצון לשינוי תדמית של המותג ו/או שינוי במוצרים ובערכים של המותג במהלך השנים.
נתפלא לגלות, שלפעמים ישנם כלמיני שינויים במוצר, או שינויים בקהל יעד שיכולים להשפיע את האפקטיביות של המותג והערכים שלו. השינויים הללו יובילו אותנו להחלטה האם לעשות שינוי במותג או לא. האם לבצע רק "רענון למותג" או לחשב מסלול מחדש. ריסטארט.
יש כאלה שיחשבו שזו בושה... אבל אני- חושב שלא! זו לא בושה לקחת את העסק ולחשב מסלול מחדש. לקחת את כל ההיבטים של העסק בפנים העסק ומחוצה לה ולבדוק האם הערכים של המותג והערכים של המותג אכן משרתים את המטרה.
אפשר לומר שרובם של המותגים הגדולים בעולם עברו באיזשהו שלב רענון ומתיחת פנים של המותג שלהם פעם אחת או יותר...רוצים לראות? היכנסו לכאן.
כך גם במפלגה החדשה, עברו חודש ימים, סקרים וסקופים אינסופיים, והנה הגיע הזמן לבדוק האם המיתוג אכן מבטא את האסטרטגיה שמסתתרת מאחורי הלוגו הויזואלי. ואני מאמין שזו הסיבה למיתוג החדש של המפלגה.
אז אם תפגשו את בנט ברחוב, תגידו לו שלמרות שאני לא שם פתק בשבילו בקלפי, אני מעריך את האומץ לעשות "מיתוג מחדש" תוך חודש מהמיתוג הראשוני...
בהצלחה בכל התחדשות!
ישראל לונדנר, 'תפיסת עומק'.
אם בא לכם לדבר על פוליטיקה, מתנצל, אני לא הכתובת. אני לא עוסק בפוליטיקה ולא מבין בפוליטיקה. אלא מה?
אנסה מנקודת המבט שלי להתמקד על החלק המיתוגי בלבד של 'המפלגה החדשה'. המפלגה החדשה והממותגת יצאה לאוויר העולם לראשונה לפני כחודש ימים בלבד. ופתאום "אופס..." שוב מיתוג מחדש. מה הם המניעים? למה זה קרה?
כאמור, אני לא אכנס לנבכי הפוליטיקה, אבל אתייחס למפלגה כמו אל "עסק" מן השורה. בניגוד לעסקים שהמטרה שלהם לנגוס נתח נוסף בשוק ולהרוויח כסף, בפוליטיקה זה עובד קצת אחרת, תחליפו את המילה "כסף" עם המילה "קולות", הם מנסים להרוויח קולות ואהדה מהציבור שיתבטא בסופו של יום בקלפי.
כמו בכל עסק, כאשר פותחים עסק חדש, העסק עדיין לא קיים, אבל אנחנו מנסים לבדוק מכל זוויות אפשרית את הסיכויים של העסק לגדול ולהתפתח ואת הערכים הנכונים שיש להם סיכוי להשפיע על קהל היעד שלנו.
אחרי שהעסק כבר קיים, חייבים להיות עם יד על הדופק, ולבדוק ללא הרף את המשוב שאנחנו מקבלים מהקהל, ולשאול את עצמנו שוב ושוב "האם ערכי מותג אכן משרתים את המטרה שלנו".
ההחלטה שמסתתרת בדרך כלל מאחורי ההחלטה הזאת לבצע רענון מותג, היא בד"כ אחת מהשניים: או שהשפה החזותית של המותג כבר מיושנת ושייכת לדור הקודם, וצריך להתאים אתה לעיצוב לסגנון ולאופי העכשווי בשוק. או סיבה אחרת, ובדרך כלל זאת הסיבה העיקרית, הרצון לשינוי תדמית של המותג ו/או שינוי במוצרים ובערכים של המותג במהלך השנים.
נתפלא לגלות, שלפעמים ישנם כלמיני שינויים במוצר, או שינויים בקהל יעד שיכולים להשפיע את האפקטיביות של המותג והערכים שלו. השינויים הללו יובילו אותנו להחלטה האם לעשות שינוי במותג או לא. האם לבצע רק "רענון למותג" או לחשב מסלול מחדש. ריסטארט.
יש כאלה שיחשבו שזו בושה... אבל אני- חושב שלא! זו לא בושה לקחת את העסק ולחשב מסלול מחדש. לקחת את כל ההיבטים של העסק בפנים העסק ומחוצה לה ולבדוק האם הערכים של המותג והערכים של המותג אכן משרתים את המטרה.
אפשר לומר שרובם של המותגים הגדולים בעולם עברו באיזשהו שלב רענון ומתיחת פנים של המותג שלהם פעם אחת או יותר...רוצים לראות? היכנסו לכאן.
כך גם במפלגה החדשה, עברו חודש ימים, סקרים וסקופים אינסופיים, והנה הגיע הזמן לבדוק האם המיתוג אכן מבטא את האסטרטגיה שמסתתרת מאחורי הלוגו הויזואלי. ואני מאמין שזו הסיבה למיתוג החדש של המפלגה.
אז אם תפגשו את בנט ברחוב, תגידו לו שלמרות שאני לא שם פתק בשבילו בקלפי, אני מעריך את האומץ לעשות "מיתוג מחדש" תוך חודש מהמיתוג הראשוני...
בהצלחה בכל התחדשות!
ישראל לונדנר, 'תפיסת עומק'.