לי יש מטרה מעבר.
אני חושבת שכל בעל עסק שמקים אתר מכירות מגיע עם הרבה תהיות וספקות לגבי התהליך. מדובר בהשקעה רצינית ובהתגייסות מלאה של העסק.
ומהצד השני יש את מי שבונה את האתר, עם השאיפה לתת ללקוח את התוצר הטוב ביותר, ועם ההתלבטות איזה פונקציות לשים באתר, ובאיזה תוספים כדאי להשתמש.
במאמר הזה אני הולכת לגלות 2 דברים:
- את כל החשיבה והאסטרטגיה מאחורי הקלעים של אתר הרמוניה, שהעליתי לאחרונה לאוויר.
- לתת רשימה מקיפה של תוספים וטכניקות שהשתמשתי לבניית האתר.
החלק השני מתאים יותר לבוני אתרים, שמעוניינים לקצר את הדרך ולקבל טכניקות טובות לאתר מכירות.
לפני הכל - נכיר את הרמוניה
הרמוניה מוכרים ערכות יצירה וסדנאות עם סבונים, נרות ופרחים. הערכות נמכרות ברחבי הארץ לבתי ספר, סמינרים, צוותות גיבוש, אירועים ועוד.הפלוס הענק של הרמוניה שהם מסוגלים לספק 1000 ערכות יצירה בבת אחת לכל תלמידות בית הספר + מפעילות לכל הכיתות + כל הערכות ארוזות אחת אחת + שירות ומשלוח אישי.
מדובר על חווית יצירה אדירה, שתלמידה בכיתה ה' מקבלת פתיתי סבון גולמיים ויוצרת מהם סוכריה על מקל ריחנית, שנראית אמיתית לגמרי! ואפשר לבשם איתה את הבית…
הערכות מתאימות גם למגוון גילאים, ולכן הרמוניה מככבים בעשרות אירועי בת מצווה ברחבי הארץ.
הרמוניה מתוקצבים על ידי גפ"ן ומערכת משיב הרוח - וזה הסיבה שהם מוזמנים שוב ושוב לבתי ספר, סמינרים ומתנ"סים ברחבי הארץ.
את הערכות עצמן לא אנסה לתאר במילים, פשוט לכו לטייל בחנות הרמוניה, והריחו את הערכות בעצמכם >>>
רק לא לשכוח לחזור לפה, כי מכאן ואילך אני מגלה את הטכניקות שמאחורי האתר.
אתר מכירות בסטייל חו"ל
הגישה הראשונה באפיון האתר היתה להביא חווית רכישה ברמה של עליאקספרס ואמזון. נכון שמדובר באתר עם 50 מוצרים לערך (נכון לעכשיו), אבל לאילה, מנהלת הרמוניה, היה חשוב להעביר את החוויה הנכונה באתר, עוד לפני הרכישה.בשלב אפיון האתר חקרתי עשרות אתרי מכירות בתחום הסבונים והערכות. התמקדתי בעיקר באתרים בחו"ל, כי המידע העדכני והחדשני נמצא דווקא שם (אפשר לחקור וללמוד מאתרים ישראליים, אבל הרעיונות הטובים ביותר מגיעים דווקא מאתרים בחו"ל). המסקנות שלי היו:
להציג כל מוצר באתר בתמונה "נקיה" על רקע לבן, ובמעבר עכבר להציג תמונת סטיילינג. המטרה היא להכניס את הגולש לחווית הרכישה והשימוש במוצר.
להציג תמונה של רכיבי הערכה בכל דף מוצר. המטרה היא שקיפות ובהירות לגבי רכיבי המוצר שקונים.
להוסיף סרטון תדמיתי מהיר לכל מוצר (כמו בעליאקספרס) - חייבת לציין שהסרטונים של הרמוניה קצרים מאוד ועם זאת הם רצים ביוטיוב בצורה מדהימה, וצוברים צפיות כל הזמן.
הסיבה היא כי המוצרים באמת מלהיבים ויחודיים, כמו הדונאטס, המקרונים, הפרלינים ועוד, והסרטון מציג אותם בצורה מוחשית, שכמעט אפשר להריח…
לתת מידע מפורט על כל מוצר, עד לרמת גודל המוצר, רכיבי הערכה והוראות הכנה.
להוסיף חוות דעת למוצר עם תמונה צמודה. אין מה לומר - תמונה של 300 ערכות יצירה ארוזות אישית - מדברת הרבה יותר מההמלצה עצמה…
מגוון קהלי יעד
האתר פונה למגוון קהלי יעד: גם לבתי ספר, גם לסמינרים, גם לקייטנות, גם לימי גיבוש (כמו אינטל), גם לבת מצוות ועוד ועוד. ולכן בניתי את התפריט העליון מחולק לפי קהלי יעד. חלק אחד למוסדות המתוקצבים, וחלק שני - לשאר האירועים. לכל סוג אירוע יש דף מפורט עם כל המידע והערכות המתאימות.הערכות והסדנאות של הרמוניה
האתר מכיל 2 סוגי מוצרים: ערכות יצירה להכנה עצמית, וסדנאות אומנות.כל ערכת יצירה אפשר להזמין ולהכין לבד, או לשלם בנפרד על מפעילה, ואז היא אחראית להפעלת המשתתפים ולחומרים המתכלים מסביב (כמו: מפות, צלחות חד פעמיות וכו').
הסיבוך מתחיל מערכות יצירה שאי אפשר להזמין אותן בנפרד, וחייבים לקחת מפעילה כדי לקבל אותן.
ולכן יצרתי כיתוב מיוחד על מוצרים שאפשר להזמין רק במסגרת סדנה, ויותר מזה - הסדנה מתווספת אוטומטית לתשלום הערכות, ואי אפשר לבטל אותה (כדי למנוע באגים ברכישה).
בנוסף - כל מי שרוכש ערכות יצירה רגילות, מקבל הצעה לשדרג לסדנה גם בדף המוצר, וגם בעגלה הקופצת.
צבע שהוא גם ריח
אחד האתגרים ברכישת הערכה הוא בחירת הצבע. בדרך כל כשבוחרים צבע של מוצר באתר - פשוט רואים בתמונה את הצבע, ומבינים פחות או יות רמה הולכים לקבל.בהרמוניה זה קצת שונה, כי אם בוחרים צבע אדום לסבון, בוחרים גם את הריח שלו.
לצבע אדום יש ריח הוטל (ריח של בית מלון)
לצבע סגול יש ריח לבנדר…
והאתגר היה איך להציג לגולש את הצבע, כך שיבין שהוא בוחר גם ריח!
הפתרון הגיע דווקא מקהילת דיגיטל פה בפרוג, אם אני זוכרת נכון @סיון הציעה לי לשים תמונה שממחישה את הריח, ליד הצבע שלה. ומשם הגעתי לתוצאה הרייחנית הזו:
רכישה סיטונאית
הרמוניה עובדים בעיקר בסיטונאות, במכירה של מאות ערכות בבת אחת ללקוח. ולכן מציעים הנחה לפי כמות הערכות שמזמינים.היתה לי התלבטות איך להציג את ההנחה בצורה הטובה ביותר, ובסוף החלטתי שטבלת הנחות תהיה הכי ברורה ונוחה לגולש:
ערכות היצירה עפות לתוך העגלה
כדי ליצור חווית רכישה ברורה ונעימה, כשהגולש מוסיף מוצרים לסל > הסל נפתח אוטומטית מצד שמאל, ורואים את המוצר מעופף לעגלה. בתוך העגלה רואים בבירור את המוצר שרכשו ואת הכמות, וניתן לשנות כמות לפי הצורך. (בסוד אגלה שאם תוסיפו 50 מוצרים ומעלה - תקבלו הפתעה…)דף תשלום מותאם אישית
- בהרמוניה אפשר לקנות או ערכות יצירה או סדנת אומנות - ולכן דף התשלום משתנה לפי סוג ההזמנה. בערכות יצירה יבחרו רק לאן לשלוח את הערכה, ובסדנה - יבחרו תאריך ושעה.
- הרכישה בהרמוניה מתוקצבת על ידי משרד החינוך ומערכת משיב הרוח - ולכן הוספתי אפשרות של הזמנה עם תשלום עתידי.
מיצוי התועלת מדף סיכום הרכישה
לאילה, מנהלת הרמוניה, חשוב לדעת מאיזה פרסום הגיעו הגולשים לאתר. לאחר שחקרתי את הנושא הגעתי למסקנה שהמידע הטוב ביותר יגיע דווקא מיד לאחר ביצוע הזמנה. ולכן, מיד לאחר ההזמנה באתר, הגולש מגיע לדף תודה, ושם הוא עונה ל2 שאלות קצרות - איך הגיע לרכישה באתר.
המידע עוזר להרמוניה לדייק את הפרסום, ומצד שני לא מפריע לרכישות באתר.
טכניקות ותוספים לבוני אתרים
עד כאן סקרתי את האסטרטגיות מאחורי אתר הרמוניה. מכאן ואילך המידע הוא טכני, ויעזור רק למי שמונח בתחום בניית אתרים.
האתר נבנה בוורדפרס + אלמנטור פרו + ווקומרס.
הנה סקירה של שאר התוספים והשימוש שלהם:
- תוסף להסרת מוצרים בדף תשלום חינמי
- תוסף להתאמת דף תשלום, כולל התניה לפי המוצרים בעגלה או שיטת המשלוח. באתר יש את גרסת הפרו, אבל גם בחינמית יש פונקציות מצויינות.
- תוסף force sell - הוספת סדנה לעגלה, ללא אפשרות לבטל אותה וכן הוספת מוצרים בהפתעה לעגלה, בהתבסס על כמות המוצרים.
- ג'ט אנגין - איך אפשר בלי… יצרתי את הליסטינג עם שאילתות SQL לצורך הצגת צבעי הוריאציה של כל מוצר (לא רציתי את ברירת המחדל שהגיעה עם תוסף הוריאציות)
- תוסף הטפסים החדש של ג'ט - תוסף מעולה חינמי, יצרתי איתו את ההמלצות באתר (שאגב, גם אותן יצרתי עם CCT של ג'ט, כדי לאפשר העלאת תמונה ולוגו לכל המלצה באתר). יצרתי איתו גם את השאלון בסוף הרכישה, עם קצת התניות שיעלם אחרי שממלאים אותו.
- הפילטרים של ג'ט - לסינון החנות. יש שם גם לא מעט CSS כי רציתי מסננים שיוצרים חוויה ומגלים למשתמש את האופציות של השימוש בערכות באתר.
- תרגום loco - לתרגום חלקים בתוספים אחרים, כמו העגלה הקופצת והתוסף להתאמת דף תשלום (הייתי צריכה לתרגם את החודשים בלוח השנה)
- הגבלת כמות רכישה של מוצר - שלא יוכלו להזמין יותר מסדנה אחת, מספיק מפעילה אחת…
- הצגת סרטון בגלריה בדף מוצר - הגרסה החינמית יש קישור ליוטיוב בסוף הצפיה בסרטון. באתר יש גרסת פרימיום שמנגנת את הסרטון שוב ושוב וגם מאפשרת להטמיע סרטונים מוימאו או אחסון עצמי.
- הוספת כפתורי פלוס ומינוס לרכישת מוצר - לדעתי תוסף חובה בכל אתר ווקומרס.
- הנחה לפי כמות בדף מוצר - תוסף מעולה שמאפשר להציג את ההנחות בטבלה או בבלוקים. יש שם עוד אופציות… ממליצה מאוד. רק חובה לדעת CSS, כי אחרת העיצוב יראה גרוע.
- תוסף חינמי לוריאציות - היתה לי התלבטות קשה איזה תוסף לבחור, ורציתי דווקא תוסף שנותן לי אופציה להוסיף טקסט מתחת לצבע הנבחר. באף תוסף לא היתה את האופציה, וב"ה עם CSS הצלחתי לשלוף את הצבע מהHTML.
- התראות לגולש על נטישת עגלה - שולח מיילים אוטומטיים לגולשים שמלאו עגלה ולא שילמו. אפשר להגדיר רצף של מיילים, ולהשתמש בעיצוב של המיילים של ווקורמס. חינמי.
- עגלה קופצת - תוסף מעולה. ממליצה על הפרימיום. גם החינמי נותן תוצאה מעולה.
- האצת האתר עם wp rocket - שיפר את מהירות האתר בצורה מופלאה.
- כיווץ תמונות עם shortpixel - קריטי במיוחד, כי התמונות באתר גדולות וכבדות.
תודה לבורא עולם על הזכות לעבוד במה שאני כל כך אוהבת, ועל היכולת לעזור לאחרים עם הידע שלי.
תודה לאילה מהרמוניה על האמון והעבודה הנעימה יחד.
תודה ל @פרלה וידיסלבסקי על תמונות מוצר ותמונות סטיילינג ברמה אחרת.
תודה לחני מCSTUDIO על לוגו שעוצב מחדש אחרי שהאתר כבר היה באוויר (היחידה שהצליחה לקחת את צבעי האתר הלא שגרתיים, וליצור מהם לוגו עוצמתי ומביע).
תודה ל @שוקי דיין על פונט טאלנט - פונט מוצלח עם קריאות מצויינת גם בטקסט רץ.
תודה לצפורה סולוביציק על ניסוח ושיוף הטקסטים באתר.
תודה שקראתם עד כאן.