בחודש שעבר סיימתי בסייעתא דשמיא פרויקט עימוד ספר רציני.
רק עכשיו התפניתי להגיש לפניכם כאן שיתוף עם הסברים קצרים.
השיתוף מוקדש לפורום המעמדים כולו ובפרט למנהליו @ניוגראף ו @אברהם מהם למדתי המון.


מדובר בספר אימון (קאוצ'ינג) קבוצתי או אישי.
מבוסס על 12 פסוקים בעלי משמעות מיוחדת שקבע הרבי מליובאוויטש.
קהל היעד הוא בעיקר נשים חרדיות מכל המגזרים.

היה כיף לעבוד עם הלקוח, עם כל הדרישות והירידה לפרטים הקטנים.
האתגר הגדול היה - הכותרות.
הספר מכיל 6 סוגי כותרות + 4 כותרות משנה + 3 קטעי תקציר.
והסיבוך האמיתי היה, שכל הכותרות מגיעות אחת אחרי השניה...

עוד לא הבנתם את האתגר?


אז מה עושים כשצריך לעצב:
עמוד נושא + כותרת נושא + תקציר נושא
(ולפעמים מיד לאחריו:
עמוד רעיון + כותרת רעיון + תקציר רעיון)
ומיד לאחריו:
עמוד פסוק + כותרת פסוק + פסוק עם תרגום + תקציר פסוק
ומיד לאחריו:
מספר הפרקים + כותרת פרקים + כותרת משנה לפרקים
ובאותו עמוד - לדחוף גם כותרת לפרק הראשון...


היי, אנחנו כבר מגיעים לתמונות!
אבל מה הסוד?

כדי לעצב את כל הכותרות הנ"ל אחת אחרי השניה בלי לאבד בין ימינך לשמאלך -
צריך לעבוד קשה קשה על - בידול
ליצור מאפיין ברור לכל סוג עמוד, לכל סוג כותרת. ולהבדיל אותם היטב היטב.

בידול בשחור לבן. זה הסוד.
והתוצאה המשמחת - הטקסטים שבקושי אתה הצלחת לפענח מי מה ולאיפה -
מסודרים טיפוגרפית בצורה ברורה,
המבחן - האם הקורא יבלע בקלות את כל הכותרות בלי להתבלבל.
אני חושב שהצלחתי.


פרטים טכניים:
גודל - 6*9 אינץ' | בלידים - 5 מ"מ | פונט - ארצ'ר פרו (בקשת הלקוח) \ ספרדי פונטביט | גודל כתב - 10.5


חלק ראשון:

0 - לפני הכל - תוכן עניינים:
אחרי שמסבירים ללקוח שאי אפשר להכניס את כל הכותרות על כותרות המשנה שלהם...
מעצבים את התוכן עניינים עם מינימום פרטים, מקסימום מרווחים.
00 תוכן עניינים.png

01 תוכן עניינים.png

כמובן גם בתוכן עניינים צריך להקפיד על בידול, בין המשקלים העבים לדקים, בין הנטויים לישרים, בין יישור פסקה לימין לשמאל או לאמצע, בין גדלים קטנים וגדולים, ובעיקר - רווחים בריאים.

-----

01 - החלוקה הגדולה - הנושאים:
יש רק ארבע כאלו בספר, אז אני נותן טאצ' עיצובי בעזרת הלוגו הנחמד של המוסד המו"ל.
יוצר בידול בין הכותרת (אותיות גדולות, עבה) לכותרת משנה (נטוי, דק) והתקציר (נקודות מפרידות)

1 נושא.png


מדובר בעמוד הימני (הכל משמאל לימין כן...) והטקסט של התקציר ממשיך בעמוד השמאלי הבא.
כדי לוודא שהקורא יקשר בין הטקסטים של התקציר הוספתי חץ אלגנטי לכיוון המתאים.
תוכלו לראות בתמונה הבאה בצד שמאל את החץ רומז לכיוון ההפוך מעל המשך התקציר.

-----

02 - החלוקה העיקרית - הפסוקים:
יש 12 כאלו בספר. וצריך ליצור בידול - קודם כל בין העמוד של הפסוקים לעמוד הקודם של הנושאים.
את זה סידרתי דרך צביעת העמוד באפור אלכסוני, כעת ההבדל ניכר!
יוצר בידול בין הכותרת (ישר, עבה, קו תחתי) הכותרת משנה (נטוי, מוקטן) והפסוק (למטה, צבע אפור חזק)

2 פסוק.png

גם לעמוד הזה יש קשר ישיר לעמוד שלאחריו - שם מופיע הביאור המורחב לפסוק -
תוכלו לראות בעמוד הבא איך קישרתי גם אותו: א. עם חץ, ככה הקורא יתרגל שהחץ מקשר בין טקסטים.
ב. צבעתי את שניהם באפור, ככה שהדף של הפסוקים כולו מזדהה ומתבדל יחד.

----

03 - אתגר הכותרות - קבוצות הפרקים:
כל נושא מחולק לכמה קבוצות פרקים,
אך דא עקא, נופלים לי כאן ארבע וחצי כותרות ברצף...
ואני כבר לא יכול להקדיש לזה עמוד עם עיצוב מבודל משלו :(
יוצר בידול בין המספור פרקים (ישור לשמאל, אפרפר, דק, קו משמאל) כותרת ראשית (ישור לשמאל, שחור, אותיות גדולות, עבה) כותרת משנה (שוב לשמאל אפרפר דק עם קו) מספר הפרק הראשון (מוקטן, בתוך ריבוע) כותרת פרק ראשון (רווח גדול לפני, נטוי, מיושר לאמצע)

ישנם גם כותרות משנה באמצע פרקים, אבל זה כבר ביסלי...


3 פתיחה.png


-----

04 - לפעמים גם יש - רעיון מרכזי:
בחלק מחלקי הספר הוא מחולק, בנוסף לכל הצרות (כותרות יעני)
לעוד שלשה נושאים מרכזיים...
לזה כבר חובה להקדיש דף נוסף כיוון שכאן יש לנו גם תקציר להכניס.
יוצר בידול בין המספר נושא (בריבוע לבן) הכותרת (במסגרת לבנה) והתקציר (במסגרת תלת צדדית)

הפעם צריך לשמור על איזון - שלא יראה כמו העמוד נושא וגם לא כמו העמוד פסוק.
אז צובעים באפור את הדף עד החצי של הצד השני (שלא יתחבר עם האפור האלכסוני)
ובעיקר, מכניסים את הטקסטים למסגרות לבנות שישמרו על בידול, ולא, לא שכחנו להוסיף חיצים...


5 רעיון מרכזי.png

6 רעיון מרכזי.png


בעז"ה בחלק השני אציג ואדריך אי"ה בקצרה על גוף הטקסט ועל העמודים הנלווים