אם היו שואלים אתכם עד לפני שנה מה זה רמזור, מה הייתה התשובה?
זה ברור! התמרור הזה שמנווט לנהגים איך לנסוע, אחרת.. לא יכולנו להגיע בבטחה הביתה.
אבל בדיוק לפני שנה פרץ בסערה לחיינו מגיפה מסתורית, וכולנו נאלצנו להישאר בבית ו... בעיקר להתרגל למושג הזה בידוד / ריחוק / סגרים / חקירה אפידמיולוגית (מי היה מאמין שהילדים שלנו ידעו לדקלם כזה משפט מסובך).
אבל לאחר תקופה למדנו לחיות בצל הקורונה, ואו אז הגה משרד הבריאות רעיון פנטסטי!
בואו נחלק את היישובים לפי צבעים & צבעי הרמזור, ולפי זה נאמץ את האורח חיים בהתאם לכמות החולים בעיר.
כשהצבע האדום כמובן מסמל את העצירה / סגר, והירוק מסמל פתיחות.
ובבת אחת קמה לה לעולם תוכנית ויקרא שמה בישראל - תוכנית הרמזור!
אז כמה רמזורים אתם כבר מכירים?


רוצים לגלות/ללמוד על רמזור נוסף?
בואו נתחיל.



זכיתי בס"ד ללמוד קורס פרסום וקופירייטינג במכללת @prog ולקראת סיום הקורס נתן לנו המרצה @מנדי פרומר משימה לפרויקט גמר.
המטרה: לאחות את הקרעים בין החברה הישראלית.
כידוע ההסתה משתוללת ברחובות (בפרט בשנה האחרונה עם ליברמן וחבריו) והמיאוס שיש ל-2 הצדדים עבר כבר מזמן את הגבול...
המטרה לקרוא לכלל חלקי העם, באמת ובעומק הלב, להנמיך את להבות השנאה ולנסות להבין אחד את השני, להגיע לשיח, להכיר ולא להתנכר, לשנוא פחות.

והעיקר להחלים ממגיפת השנאה!

אז איך עושים את זה?
אז יש הרבה דרכים איך להציג/להמחיש את זה, אני בחרתי ללכת לטכניקה של שיקוף.
דהיינו להציג לצופה תמונה כוללת של המפה, להראות לו איך זה נראה היום ואיך זה יכול להיות אחרת, ולתת לו את האופציה במה לבחור.
אחד מהדרכים להחדיר מסרים.
אוקיי, אז הבנו את הכיוון, השאלה איך מפצחים את הבריף הזה??


סקיצה 1:
אז התחלתי עם רעיון להראות לצופה כמה זה לא שווה להיות לבד, כמו זה:
מוקאפ 1.jpg


להציג סדרת מוצרים שאינם שווים כלום כשהם לבד, (נעל אחת, מכסה בלי הסיר, מטאטא בלי מקל)
אבל עדיין לא הייתי מרוצה מהתוצאה, כי תמיד יהיו אנשים שיגידו - לי יותר טוב שאני לבד, הדוסים האלה מבני ברק הולכים להרוג את אותנו עם הקורונה..


סקיצה 2:

הלכתי לכיוון חדש, ובו להציג לצופה סדרה של טיזרים שיש דברים שאנחנו חייבים אחד את השני, לבד אין לנו סיכוי להצליח בזה.
כגון:
מוקאפ 2 - א''א לבד.jpg


יש דברים שא"א לעשות לבד, כמו לייצר מטוס, לדחוף רכב (אולי זה קצת פחות, אבל עדיין מאוד קשה), לנצח במלחמה לבד?
ואז לסגור את הקמפיין עם המודעה הבאה:

סדרת מודעות אתה יכול4.jpg


אם תשימו לב, לאורך כל הדרך השתמשתי עם דמות ניטרלית לחלוטין שיתאים לכל המגזרים.
אבל.....

זה עדיין לא ישב לי מספיק טוב, היה בה ערבוביה של דברים שאדם אחד לא יכול לעשות לבד אבל גם לא שניים (כמו לבנות מטוס) לצד דברים שגם אדם אחד יכול לבד לפעמים (לדחוף רכב).

כמעט והרמתי ידיים, לאחר תפילה חרישית לבורא עולם הבריק לי במוחי לקחת את מודל הרמזור ולגייס אותו למשימה.
הרעיון הוא להציג את הרמזור (רמזור חדש כבר אמרתי?) בצורה טיפוגרפית ונדירה שתקיף את כל האפשרויות הקיימות בתוכנית.

מוכנים???
להלן המודעה המנצחת!

מוקאפ.jpg


באיזה אור היית רוצה שיראו אותך?
מודל הרמזור חוזרים למערכת יחסים תקינה.

שימו לב לעבודה הטיפוגרפית שממנה מורכב הרמזור!
1618761408446.png



אשמח מאוד לשמוע איך אתם הבנתם את המודעה ומה עלה לכם בראש כשראיתם אותו.

ב"ה בתוכנית הרמזור כבר התחלף רוב הערים לירוק, בואו נקווה ביחד שגם במודל הרמזור נעבור כולנו לאור הירוק בקרוב.


קרדיטים:
ראשית, תודה לבורא עולם על הכל.
לבעלי היקר @שלמה ויסברג בוגר פרוג - מעצב גרפי ובונה אתרים
, שהשקיע בשבילי את כל הנשמה, שעות על גבי שעות (רק הטיפוגרפיה לקח המוון שעות) שהכל יצא הכי מושלם שיכול להיות! (כמו תמיד..)
למכללת פרוג שהשקיעו בשבילינו גם בתקופה כל כך לא קלה.
למרצים היקרים שלימדו אותנו הכי טוב שיכול להיות (גם כשהזום קפא לכמה דקות;);))
ואחרון אחרון חביב, חברותיי היקרות לכיתה.

גיטי ויסברג
בוגרת פרוג קורס פרסום וקופירייטינג
gitty#r-lavan.com (כמובן להחליף את ה-# ב @)