הפוסט הזה יהיה שונה מפוסטים אחרים שאני כותבת בדרך כלל. אבל הוא חשוב מאין כמוהו, ויותר מזה - הוא נכתב בדם, יזע ודמעות
לכולנו יש אתגרים בעסק, ועכשיו עם הקורונה הם גדלו והתעצמו. רוב רובם של בעלי העסקים, חוו ירידה בהכנסות. וזה הזמן שלנו לשנס מותניים, וגם לעזור אחד לשני. איך אני יכולה לעזור, כשאני בעצמי "בקנטים"? תשאלי וגם תצדקי, כי את באמת מתמודדת בעצמך ושורדת מיום ליום את המצב הכלכלי, אז איך תוכלי לעזור לאחרים?

תתפלאי, יש כמה דברים קטנים, שתוכלי לעשות, או יותר נכון לא לעשות, כדי לעזור לחברותייך, כן אלו שנמצאות פה בקבוצה, או בשכונה שלך, או שיש להן עסק קטן ברחוב ליד ביתך - בואי נראה, במה את יכולה לעזור להן:
(אני רוצה לסייג מראש שלא דיברתי אלייך חלילה, אלא אל השכנות, אז אם הפוסט הזה נראה לך מיותר, פשוט תעברי לפוסט הבא)

1. קבלה קטנה אך משמעותית - תעשי מאמץ, כל מאמץ אפשרי (ומקווה שזה לא מאמץ עליון בשבילך), לקנות אך ורק מעסקים ישראליים. המצב שלהם עכשיו רעוע, הם זקוקים לכל שקל, ואם את ממילא תכננת לקנות בגד, נעל או תיק, למה שלא תיקני בישראל? כן, אפילו אם זה יעלה לך עוד כמה שקלים. אפילו.

2. מכירה את "שוטף פלוס עד שתצא לך הנשמה"? אז זהו, התרגלנו שברור, אני בעלת עסק וצריך להתחשב בי ולתת לי אשראי ארוך. אבל - מה עם זה שבצד השני? זאת שנתנה לך שרותי ייעוץ, פרסום, מיתוג, צילום, הרצאה או סדנה, וזו הפרנסה שלה. היא זקוקה לכסף עכשיו ורצוי אתמול, לא בעוד שלושה חודשים. גם לא בעוד חודש. אנא, אנא, אנא! אני מתחננת ואפילו דורשת! קיבלת שירות מבעלת עסק - תשלמי באותו היום! כן, באותו היום! עולה על דעתך לקנות בסופר ולשלם "שוטף +90"? לא. אפילו "שוטף פלוס יום אחד" לא תקבלי. למה כשמדובר על בעלת עסק קטן, שתזרים המזומנים שלה גם ככה לא משהו, היא לא יכולה לקבל את הכסף סתם ככה בקלות מיד כשנתנה את השירות, אלא רק לאחר שעבר זמן והיא הזכירה והתחננה כמה וכמה פעמים?

3. אף פעם, אבל אף פעם אף פעם אף פעם אף פעם, אל תבקשי הנחה מבעלת עסק! בשבילך זה כמה שקלים, בשבילה זה הלחם של הילדים שלה. אין לה מקום אחר להתפרנס ממנו. אז אנא, את לא תתרוששי מהשקלים האלו. לא מתאים לך - קני אצל מישהו אחר, אבל אל תכריחי בעל עסק לעשות לך הנחה. לפעמים היא עושה את זה מחוסר נעימות, אבל בתוכה היא כועסת מאד. ואת לעולם לא תוכלי לדעת זאת. למה לך?

4. מכירים את "ההוא ששוחט מחירים"? או את "זאת שדופקת מחירים בלי חשבון"? אז אנא, אל תגידו את זה, אף פעם, על אף אחד. לא מתאים לך - אל תקני. אבל הם לא שוחטים. ולא דופקים. יש לה הוצאות למעלה מהראש, מיסים, שכירות, תקשורת, פרסום, וגם עלות המכר במקרה שמדובר במוצר פיזי. ובנוסף, כמה מוזר, מגיע לה גם להתפרנס על העבודה שלה. אז פשוט תפרגני לה בכיף את הכסף הזה. היא לוקחת קצת יותר ממחיר השוק? היא רוצה להיות מתוגמלת קצת יותר על עבודתה, וזו זכותה המלאה. אל תאשימי אותה שהיא "שוחטת" או "עושה עלייך קופה", כי היא לא. היא פשוט מנסה להתפרנס בכבוד, זה הכל. ולהרוויח קצת יותר מ-20 ש"ח לשעה (אמיתי! יש בעלי עסק שבסופו של דבר בניכוי כל ההוצאות זה הסכום שנשאר להם פר שעה)

5. תחום אפור ופרוץ לחלוטין, וראוי לתת עליו את הדעת, הן מוסרית והן הלכתית: קבעת תור לקוסמטיקאית/ פאנית/ יועצת/ לק-ג'ל? אל תבטלי לה שעה לפני המועד. ייתכן שלקוחות אחרות רצו את השעה הזאת, והיא יושבת ריקה ומפסידה כסף רק כי לא הודעת לה על הביטול מספיק זמן מראש. לא הודעת? פשוט תעשי כל מאמץ להגיע. ומילה אחת לנותנות שרותים שמתבססים על קביעת תור מראש: תוכלי למנוע חלק גדול מהדבר הזה, אם תעשי יום קודם טלפונים לוידוא תורים, ממש כמו שעושים במרפאות ובקליניקות גדולות.

פרנסה ברווח לכווווווווווווווווולן!
  • פרי,.PNG
    פרי,.PNG
    KB 250.4 · צפיות: 302