אז כולנו מצאנו את עצמנו נשארים בבית, ההורים ביננו גם ניסו לתפקד תוך כדי בכל החזיתות: פסח- תעסוקה- לקוחות,
ותכלס, אפילו נתניהו הבין את בעלי העסקים ונתן להם מענק. (שאמנם לא כיסה לנו את המינוס, אבל אם נותנים לנו, אנחנו אומרים תודה).
בפועל, ההוצאות המשפחתיות גדלו, וניהול העסק הפך לקשה עד בלתי אפשרי.
לקוחות העדיפו לרכוש ביצים ומוצרי בסיס, ורבים מבעלי העסקים מצאו עצמם נחשבים ל'לא חיוניים', וללא אפשרות להתפרנס בכבוד.
ומה קורה אם הזמן נמשך וצריך להתפרנס ממשהו?
כאן מתגלה היצירתיות של כל אחד מבעלי העסקים. מאלו שארגנו שרותי משלוחים עד בית הלקוח, עובר דרך כאלו שניצלו את הקורונה כדי להוכיח שדווקא עכשיו שרותי העסק שלהם חיוניים מתמיד (כמו משחקי ילדים, תעסוקה, פיג'מות ייחודיות לפסח, וספרי קריאה), ועד לבעלת עסק ששיתפה אותי בעסק חדש שיצרה לה בעקבות הקורונה: תפירת מסכות ומכירתן.
אני עוברת על המקומונים, ומגלה שהקורונה הוציאה מאיתנו את היצירתיות מתוך הקופסא. כולם מפרסמים על העסק שלהם כחיוני, רופא שיניים שמבהיר בתוקף כי הקורונה תעבור אבל הכאב בשן- לא. ומוכרי אלכוג'ל שהגדילו את תכולת הבקבוק.
לעומתם, בעלי עסקים רבים שיתפו אותי במצוקה שלהם: "אנחנו רוצים לשקם את העסק, אבל אין לנו גרוש כדי להשקיע בכך".
ובאמת, אחד גורר את השני. העסק שלא עבד הוסיף לעסק גרעונות, והגרעון מונע מהם לחלק תקציב לפרסום, ואם לא מפרסמים- הלקוחות לא ממש יודעים על העסק וממשיכים לא להגיע, והגירעון גדל. ממש מעגל אכזרי שלא נותן סיכוי לבעלי העסקים הקטנים, שאוכלים את ההפסד מכל כיוון.
יתרה מזאת, שיתפה אותי בעלת עסק: "הקורונה שינתה לאנשים את הפאזה, וכשבאתי להוציא פרסומים שכבר היו לי לפני,
גיליתי שהם לא ממש רלוונטיים למצב כיום, ואם אני רוצה להישאר על המפה, אני חייבת לשנות אותם ולהתאים לתקופה".
הפניות הובילו אותי למחשבה כמה לא הוגן לתת לבעלי עסק להתמודד לבד עם המעגל הזה, בלי לעזור להם להשתקם,
לפרסם בצורה שווה לכל נפש, ולהרוויח. ועוד יותר מכך, מדוע שבעלי העסקים לא יוכלו רתום את הקורונה לטובתם,
להביא לקוחות לעסק, ובמקום לשלם מחיר מלא, ישלמו מחיר שהקורונה אפשרה לו להיות נמוך?
בפרוג מנצלים הזדמנויות
כבוגרת קורס פרסום בפרוג, שלמדה היטב על ניצול הזדמנויות, פניתי לרחל הלר מעיצוב 'קונספט', בוגרת קורס עיצוב שסיימה בפרוג בהצלחה, וביקשתי ממנה להתגייס איתי לטובת שיקום העסקים הקטנים. החלטנו להשיק מבצעי 'כסאח' לעיצוב ופרסום מודעות, עם חבילות השוות לכל בעל עסק שיוכל דווקא בימים אלו, לנצל את מחירי שיקום הקורונה, ולא רק לשקם את העסק, אלא גם להניף אותו ביצירתיות. וכדי שלא להגיע להפסדים בעצמנו- להגביל את התוקף עד חודש אלול בלבד.
אז אם אתם בעלי עסקים, בוגרי פרוג יצירתיים או סתם עצמאים שיודעים לנצל הזדמנויות, ההצעה שלי: פשוט נצלו אותן.
חשבו מה יכול לקדם את העסק שלכם דווקא בתקופה טרופה זו, למה שהלקוחות יצטרכו את השרות שלכם דווקא עכשיו,
האם יש שירות נוסף תחת הגדרת העסק שלכם שניתן להשיק אותו דווקא עכשיו, והוא יהיה פופולרי ויקדם אתכם.
ואם את באמת רוצים לנצל הזדמנות, ולפרסם בלי להמשיך להתרושש, מקסימום תפנו אליי ותנצלו את מחירי הכסאח לטובתכם.
בהצלחה לכל היצירתיות שלנו.
מיכל