פרויקט "ושמחת בחגך" תשפ"ד:
'בית התבשיל' מאפשר לכל יהודי 'לאמץ אורח' לחג הסוכות ובכך נחשב כאילו הכניס אורחים לסוכתו

"כתוב בזוהר הקדוש שה'אושפיזין' אינם נכנסים לסוכה שאין בה אורחים. ברם לא לכל אחד מתאפשר להכניס אורחים לסוכתו, מה עושים? 'מאמצים אורח' לסוכות על ידי 'בית התבשיל' וזוכים לברכת האושפיזין"



יהודים רבים מתהלכים בערב חג הסוכות כשבליבם מקננת משאלה כמוסה: למצוא אורח הגון לחג הסוכות, יהודי שיפאר את סוכתם במצוות 'הכנסת אורחים' מהודרת. מול עיניהם עומדים דבריו הנוראים של התנא האלוקי רשב"י ב'זוהר הקדוש' כי ה'אושפיזין' הקדושים אינם נכנסים לסוכה בה לא דואגים לעניים ורעבים.

"ובעי למחדי למסכנא – וצריך לשמח גם את המסכנים בחג הסוכות" אומר לנו הזוהר הקדוש (פרשת אמור, מתורגם) "ומי שיושב בצל האמונה של הסוכה ומזמין את האושפיזין - האורחים העליונים, אורחי האמונה, ואינו נותן את חלקם לעניים, קמים הצדיקים משולחנו ומסרבים לאכול מסעודתו באומרם 'אל תלחם את לחם רע עין וכו'', וממשיך הזוהר במילים נוראות על כך.

אין לך יהודי שאינו משתוקק להכניס אורחים לסוכתו ולזכות לברכתם של האושפיזין הקדושים, שיתעכבו בסוכתו וירעיפו עליו מברכותיהם הטובות, הבעיה היא כרגיל בצד הטכני, לא לכל אחד מתאפשר להכניס בפועל אורחים ונזקקים לסוכתו. זה לא קל. וכאן נכנס לתמונה 'בית התבשיל' המשמש בדורנו כ'ידא אריכתא' של כל יהודי המבקש לקיים 'הכנסת אורחים'.

באמצעות 'בית התבשיל' יכול כל יהודי 'לאמץ אורח', ילד רעב, משפחה נזקקת, יהודי קשיש, להפוך אותו ל'אורח שלו' למשך כל שבעת ימי חג הסוכות, כשהסעודות והארוחות מגיעות עד מפתן סוכתו של הנזקק, ה'אורח' בדרך המכובדת והדיסקרטית ביותר, ובכך זוכים לקיים את דברי הזוהר הקדוש בהידור המושלם ביותר ולזכות לברכותיהם של האושפיזין בכל ימי החג.

אם בכל ימות וחגי השנה כולנו ספונים בסלוני ביתנו, בלי שיהיה לנו מושג על המתרחש בסלון של שכנינו, הרי שבסוכות המרצע יוצא מן השק. פתאום כולנו בחוץ, בסוכה העשויה דפנות עץ דקות, שלפעמים מוקמת בסמיכות לשכנתה.

ואז... אז פתאום מתחילים להיראות מחזות צובטי לב, מעוררי תמיהה והרמת גבה. זה מתחיל לפעמים בשאלה תמימה של ילד "אמא, למה מהסוכה של השכנים משפחת צ. לא מריחים שום ריח של תבשיל? למה הם נשמעים עצובים כאלה, למה זה בכלל לא נראה שהם באמצע סעודה"...

לפעמים לוקח זמן עד שהאסימון נופל לנו, המבוגרים. כן, לא פעם קשה לעכל את המציאות, להפנים את התשובה הפשוטה שכן, למשפחת צ. יש סוכה וקישוטים, אבל אין להם אוכל. אין להם סעודת חג מבושלת וריחנית ומשביעה. הם יושבים, כמה מטרים מאיתנו, אוכלים כזית חלה עם משהו, וזהו. אין המשך לסעודה, כי אין להם מי שיבשל להם.

משפחת צ. אינה היחידה, מאות משפחות כמוה למרבה הצער מתמודדות עם 'מצוקה תפקודית', כלומר, מצב בו תפקוד הבית נקלע למצוקה, זה קורה לרוב בעקבות אשפוז של אחד מבני המשפחה ל"ע שמצריך את ההורים לשהות לצידו, כשתפקוד הבית נזנח בלית ברירה לשולי סדר העדיפויות.

המשפחות האלו לרוב לא חושפות כלפי חוץ, אפילו לקרובים אליהם ביותר, את המצב העגום והקשה בבית, מרוב בושה ואי נעימות. הילדים הקטנים מסתובבים בבית רעבים וחולמים על ארוחה מבושלת חמה שתחכה להם בצהרים ואיננה, כי אמא נמצאת בבית החולים, מטפלת בבן המשפחה או עוברת ל"ע טיפולים בעצמה.

'בית התבשיל' הוא חוף המבטחים אליו שואפת כל משפחה במצב כזה להגיע. הוא היחיד שיכול להציל את הבית מהידרדרות, לייצב את הספינה. הארגון שמזה שלושים שנה עוסק בדבר אחד: שליחת ארוחות מוכנות ומבושלות, מושקעות ומזינות, למשפחות נזקקות עד הבית בדרך מכובדת ודיסקרטית.

בימים אלו, כשעם ישראל טרוד במצוות, במטבחי 'בית התבשיל' האור והכיריים והתנורים לא כבים לרגע, יהודים יקרים אנשי חסד עובדים כאן במשמרות ענק סביב השעון על הכנת אלפי! סעודות חג מבושלות וטעימות שיישלחו למאות משפחות רעבות ויעשו להם חג שבע ושמח.

דא עקא שאלפי המנות המתבשלות עדיין אינן מספיקות, קווי הטלפון של בית התבשיל סופגים מדי יום דמעות ובקשות קורעות לב של עוד משפחות הזקוקות לארוחות מבושלות עקב קושי ומצוקה אליהם נקלעו בחטף ל"ע, אך לשם כך זקוקים ב'בית התבשיל' לנדבת ליבו ועזרתו של הציבור, של ישראל קדושים שבזכותם פועל הארגון מיום הקמתו.

מתקשרים עכשיו ל'בית התבשיל' 1800-350-535 'מאמצים אורח' לחג הסוכות, ילד רעב או משפחה שלמה נזקקת וזוכים לברכתם של שבעת האושפיזין הקדושים לכל הישועות והברכות ולהבטחת הפסוק 'והיית אך שמח' - שמחה כל השנה בעז"ה.

AM8A7561.jpg


כנסו עכשיו לאתר של בית התבשיל >>>
  • שכוייח!
Reactions: saralulu