אולי השאלה הטובה היא: מה נפתח.
אז מה נפתח באמת?
כשעברתי ברחוב שמגר ההומה, לא יכולתי לפספס את השלט הבולט שהציבו בחזית החנות החדשה שנפתחה שם.
חנות לממכר מזון מהיר, נו שוין, יש הרבה.
אז מה בכולופן תפס אותי בתוך מגוון רחב של היצע עשיר במרכז קניות שכזה?
מצמצתי פעם, מצמצתי פעמיים ולא האמנתי למראה עיניי.
כן, זה היה הלוגו הסופר מוכר של FEDEX, החברה הבינלאומית למשלוחים מהירים.
מה... מה הוא קשור לכאן עכשיו?

IMG-20210621-WA0040.jpg

האסימון נפל
טוב, אז מיד הבנתי שמדובר בחנות לממכר מזון מהיר.
השם FOODEX הוא הלחמה של המילים FOOD EXSPRES או FOOD EXTRA
מבטא באופן מידי ומדהים את ערכי המותג. וכן, גם החץ הלבנבן, המוכר כ"כ, מעצים את הבשורה.
(כמה אירוני, גם FEDEX הוא הלחמה של המילה Express, הא וגם המשחק הגאוני עם החץ בריק)

א-ב-ל. (וכאן מגיע האבל הגדול)
האם זה נכון להשתמש בלוגו ברמה בינלאומית עבור קידום עסק בחיתולים כאן בארץ?
במיטותא, זה הזכיר לי שכשעושים קמפיין בישיבה, לוקחים לוגו מוכר, כותבים איזה סלוגן "הכי ישיביש בעולם" או "לא 'נצח' לא מעניין" ברוח הפוליטיקה, וגורפים חיוכים ותגובות נלהבות מהמתנדבים.

פדקס + פודקס = פרדוקס
האם נכון לקחת את ערכי המותג שמדברים בכלל על משלוח מהיר, ולהלביש את זה על ערכי מזון מהיר?
האם נכון לקחת לוגו גאוני ברמה בינלאומית (מבחינה רעיונית) ולהלביש אותו בצבעים אחרים במסווה של מילים אחרות? (מבלי לטרוח לותר אפילו על הקאצ' הגאוני!)

7b4e55e81ed64c649316d270e80e9def.jpg

האריה והעכבר | מקור

האמת, בתור ממתגת אני יודעת שהדבר הא-ח-ר-ו-ן שראוי לעשות, זה להעתיק לוגו.
נגד כל שיטות ההורדה הקלה מWIX ושות'. לעומת מציאת השראה במקורות שונים, שזה must מבחינתי.
כאן, אני לא רואה השראה. אני רואה העתקה.

נראה לכם אשאר בבית?
יצאתי לבדוק מה אומרים האנשים...
שאלתי, תחקרתי, התדיינתי, התווכחתי.
ודווקא מכאלה שלא נוגעים בתחום, היה לי חושב לשמוע מה אנשים חיצוניים אומרים.
ו... אהמ, אהמ, התגובות היו... פשוט נלהבות!
בושתי אחרי הרצאה נוגעת ממני, מול תגובות של :
"אבל זה מה שיפה פה! שזה אותו דבר!"
"ככה כולם יכירו את הלוגו"
"העיקר שהצבעים אחרים"
"זה עדיין גאוני"
"מה זה פדקס?"

אוקיי, אז באופן כללי, התגובות הביאו אותי למסקנה שהמנכ"ל החביב לא מתיימר להידמות לחברה הבינלאומית.
טוב, זה לא מפתיע.
והוא סך הכל רוצה שיכירו, שיעלו חיוך מההקשה התמימה כביכול.
ומי שלא מכיר את הלוגו של פדקס - אז זה יראה לו גאוני,
(כשהוא ישים לב בפעם הראשונה לגשטלט. ומאז עד סוף ימיו החץ יהיה תקוע בעיניו...)
גם זה לא מפתיע.

אבל אני עדיין באמצע בין שני צידי המתרס.
כפי שמתואר בשיר: (בטשטוש פרטים מזהים... : )
"מעצבת אחת יחידה ותמה,
עמדה ושאלה - למה?
וכל המעצבים וכל התותחים
וכל הגדולים וכל המוכשרים
עמדו חיוורי פנים ולא מצאו תשובה."

אשמח שתשתפו אותי כאן בתגובות את דעתכם.
כי.. באמת לא הייתה עדיין תשובה שיישבה את דעתי...


Screenshot_20210621-120631_WhatsApp.jpg1920px-FedEx_Corporation_-_2016_Logo.svg.png

*למען הסר ספק, מכל האמור לעיל לא הייתה בדעתי שום כוונה לדבר סרה על משרד הפרסום שעשה עבודת עיצוב נהדרת.