יש משהו בחג הזה, חג החנוכה, שנוגע בי ממש חזק, עם כל העוצמה שלו, ולא רק מהצד של הסופגניות (כן, עם לוטוס והרבה!!!) או הלטקס החמימים.

המשהו הזה מגיע כל שנה לצד מטבעות הזהב והסביבונים עם הלדים והוא לחלוטין שייך כל כולו לחג הזה, ספציפית. קוראים לזה אור.

החנוכיות שמאירות, היופי של כל המשפחה ביחד שמפיץ אור...הנס היה סביב האור ואותו אנחנו חוגגים ועל כך אנו מודים. על ניצחון של אנשי האור על אנשי החושך. על המעט שגבר על ההמון. בנוק אאוט.

ולמה כל זה ואיך הוא רלוונטי לנו בעסקים?

תחשבו רגע על הכוח של האור, על הכוח שלו בחיינו, על העוצמה שהוא מביא איתו ועל ההילה שהוא גורם סביבו. לא מזמן שוחחנו על שירות בעסק, על כוחו ועל הדרגות השונות שלו. שירות טוב ואמיתי יכול להוות בידול אמיתי ולגרום לכך שהלקוחות יחזרו שוב ושוב.

כששירות נעשה מכל הלב ומגיע כמו שצריך, מתלווה אליו המון אור. אפילו חיוך קטן ומחמאה אמיתית ללקוח יכולים לגרום לו להארה אמיתית בתוך הלב. לקוחות זוכרים לטובה מקומות שהיה להם כיף לקנות בהם או לקבל מהם שירות. לקוחות זוכרים את ההתעניינות שלכם, את האור שהכנסתם לחייהם.

אור אמיתי שיתלווה לשירות שלכם, יגרום ללקוח לרצות לדבר עליכם, לספר עליכם, להתחבר אליכם. וזה לא פשוט, כי היום יום שלנו מלא במקומות חשוכים ובפינות אפלות והאור לא תמיד מגיע מובנה, אלא צריך לעבוד עליו.

אבל תזכרו שאפילו לנר קטן יש כוח ועוצמה. מילה קטנה, התחשבות בלקוח מעבר, התעניינות שהיא מעבר לנורמה, יכולה להפוך המון נרות קטנים לאור אחד גדול, אור שמלווה בהילה שתאפוף אותנו ואת העסק שלנו, והיא כל כולה בחינם, רק ממילה טובה, מהארה, מחיוך, מהתחשבות.

ובכלל, העוצמה של הנרות כשהם ביחד, אז הם הופכים לאבוקה אחת ענקית ומאירה. תחשבו על כל אותם דברים קטנים שביכולתכם לעשות, שיהיו בבחינת נר ועוד נר- ומה יהיה האפקט אחר כך? האם לקוח יוכל להישאר שאנן אל מול האור שאתם מפיצים, אל מול המילה הטובה, החיוך והנתינה?!

אולי זה הזמן להבין לעומק למה פרגון זה מילה גסה בקרב קולגות, כן, גסה, כל אחד בטוח שאם הוא יפרגן לאחר זה יגרע ממנו משהו, גם כאן זה יכול להתחיל ולהסתיים במילה טובה, בחיוך פיצי, מה ביקשתי?!

ובחזרה ללקוח אולי זה נשמע טריק ישן, ומשהו שנס ליחו, אבל חיוך הוא זה שגורם ללקוחות להישאר ולחזור פעם אחרי פעם. ואם הוא נעשה עם תשומת לב ובעקביות, זה כבר הופך להיות גורם רווח משמעותי.
שווה להתאמץ עם זה קצת, לא?


מה המסקנה שלנו?

1. גם אם יש כבר תאורה טבעית לעסק שלכם, תוסיפו אור משלכם - זה ישתלם לכם!
2. מחמאה, מילה טובה (ללקוח, לקולגה, לסביבה) שירות עם אור, הם המון נרות שיהפכו בסוף לאבוקה גדולה שתאיר לכם את העסק.
3. עקביות ותשומת לב לפרטים שיכולים להאיר לכם את העסק מהווים בסוף גורם רווחי מאוד שתרגישו אותו בכיס.
4. עסק שחורט על דגלו שירות שנלווה אליו אור ונתינה זה עסק שאנשים אוהבים לחזור אליו, תמיד.
5. חנוכה שמח, מלא עסקים ואור! (ודמי חנוכה, לא רק משוקולד...)