הורים יקרים!

בימים אלו של סיום שנה ולפני בין הזמנים אנחנו נמצאים בקונפליקט פנימי בין הרצון להתאוורר לבין הרצון להכין את ילדינו לשנת הלימודים הבעל"ט, חוץ מהמתח והחששות האם יהיו שינויים בחברה? איך הילד יסתדר עם המורה החדש, רכישת ספרי לימוד וכו'.

זה הזמן לעשות סדר לנו ולבנינו, כדי שהשינוי לא יהיה חד וקשה, בתלמודי תורה רבים עושים דפי מבצע לשמירה על סדר יום יהודי במהלך בין הזמנים, שימו לב לתלות אותו במקום מרכזי ואם אין ישתדלו להכין לבד בהתאם לרמת הילד, קימה ושינה בזמן (לא חייב כמו בתקופת הלימודים אבל תגדירו אתם מה הזמנים שלכם) תפילה, לימוד, עזרה בבית ומקום גם לפנאי.

ועוד דבר חשוב לשיח אישי עם הילדים דבר שקשה לנו מפאת הזמן וכו' במהלך השנה, לדבר איתו על איך הייתה השנה, מה הוא אהב יותר ומה פחות? הקשיים והחששות בכיתה, עם החברים, תחביבים.

לצאת יחד לטיול שמתאים לילד ולא טיול שמתאים לנו, לפעמים טיול לגינה ציבורית עם כריך וממתק יכולים להיות עדיפים לילד מנסיעה שעולה מאות שקלים עם נסיעה במשך שעות לראות אתר שאולי מעניין את הילדים ואולי לא.

תדברו על השנה החדשה, לכו יחד לקנות ספרים ולעטוף אותם יחד, תנו דגש לחשיבות הנושא מבלי להלחיץ אלא לרשום בלוח שנה גדול בו תנסו לתכנן את תקופת בין הזמנים, התאימו את הבילוי למקומות עם כשרות, זמני תפילה וכדו' כדי להראות לילד דוגמא אישית על מה חשוב לנו באמת. אפשר וכדאי ליסוע לתפילה במקומות הקדושים להתפלל לקראת השנה החדשה להצלחה בלימודים.

הגמרא במסכת חגיגה דף ג' "הקהל את העם והאנשים והנשים והטף" אנשים – ללמוד, הנשים – לשמוע והטף למה באין? להביא שכר למביאיהן. יש לנו בשנה זו שנת הקהל ברכה בהכנה לשנת הלימודים - זכות מיוחדת של להביא את הטף ללמוד.

וככל שנכין אותם טוב יותר לשנת הלימודים הבאה כך יהיה להם יותר קל השינוי מכתה לכתה, מבין הזמני לתקופת הלימודים, השינוי בין המורים ועוד, יש לשים לב ודגש לתחום הלימודי אך יחד עם זאת לתחום הרגשי, החששות והפחד, הרצונות והקשיים ולהדגיש גם את הדברים הטובים, אתה ילד גדול, תלמד בשנה הבאה קריאה, משנה גמרא, ולהיזהר מהכנסה ללחץ בלתי נצרך אלא לתת דגש לטוב ומקום לאוורר רגשות ושיתוף חוויות שליליות וחיוביות.

תתעדכנו במספרי הטלפון של המורה החדש, (מבלי להפריע לו לפני הזמן, תחכו לתחילת שנת הלימודים) קנו ממתק קטן לצרף לתיק של הילד בצירוף מכתב עם מילה טובה, תיסעו יחד לתפילה (אם ישנה אפשרות לנסיעה לבד עם הילד ולא משפחתית, אם זה קשה אז נסיעה משותפת ותמצאו חצי שעה אישית לכל אחד מהילדים המהלך בין הזמנים), שאו תפילה להצלחה תנו מטבע לצדקה ובע"ה תרוו נחת מכל יו"ח בגו"ר.

בברכת וקווי ה' יחליפו כח!
  • IMG-20230706-WA0000.jpg
    IMG-20230706-WA0000.jpg
    KB 47.2 · צפיות: 1,672