מה כתוב כאן, ומרפרפת….
האתגר הגדול הרבה פעמים בעיצוב לוגו, הוא להעביר רעיון חכם, אך שלא יפגע בקריאות
וכדי להבין מה קורה בתהליך, ועם העברתי גם את החוכמה, וגם נשארת עם לוגו קריא.
אין לי ברירה, אלא לשלוח מיילים לחברות, כדי לבדוק עם הצלחתי..
הפעם התמודדתי עם האתגר כזה של לוגו,
והיות שהוא היה כל כך מתוחכם, וכל כך מעביר את הרעיון שרציתי,
ניסיתי לחקור האם ועד כמה מותג לי למתוח את החבל, לאתגר את הצופים עם לוגו קריא/מתוחכם וכל הרצף הזה…
אז הלוגו הראשון שעלה לי בראש, כלוגו שעשה את זה בהצלחה היה הלוגו הזה,
נתקלתי בו כשיצאתי להליכה בעיר, והתלהבתי במיוחד
האמת, שאני ראיתי אותו בחי, לא היה כתוב מתחת המילים הקטן, ובאמת לקח לי שניה, אך אחרי השניה, כל כך נהנתי!!!! שזה מושלם
ניסיתי לנתח מה קרה בתהליך הזה שהצלחתי להבין. וכמובן לכוח של הלוגו
-הניקוד, הוא מספר לנו שתי דברים, גם שצריך לקרוא את הלוגו מימין לשמאל ולא הפוך (על אף שרוב האותיות בלועזית, וואו איזה אומץ!!!!, אני מצדיעה לאומץ הזה!!) וכמובן שזה עוזר לקרוא, הרי זה המטרה של הניקוד.
-יש סיבה נוספת ליכולת של האנשים להצליח לקלוט את הלוגו, זה פשוט מילה מוכרת וקלה לקליטה… אשדוד, כך כשמבינים, קולטים, וזה המילה כל כך מוכרת, שבקריאות רגילה, זה הופך למשעמם!!
הלוגו הוא לוגו לתיירות באשדוד, כך ששימוש באותיות לועזית מתבקש, מצד שני מדובר בעיר עברית, אז דחפו אות אחת לענין..
בקיצור, לא צריך לדבר הרבה, תהנו…
וכמו שאמרתי לכם, היות שעשיתי את המחקר
אז חיפשתי עוד ללוגואים מתוחמים, שהסכימו לוותר על קריאות בהירה ומהירה, תמורת הגשה של רעיון עמוק, שהצופה כשיפצח כל כך יהנה, ויזכור ויקלוט את המותג.
ומשהו מראש, המחקר שלי הוא חלקי בלבד, לא נכנסתי עמוק מדי לטיב המותגים, כך שאם בטעות הם משהו שלא לרוחיינו, סליחה מראש. וגם אני מציגה כאן תקציר מהתוצאות.
מהסגנון הזה ראיתי כמה וכמה, אך עדיין הלוגו הזה, מצריך אומץ בהחלטה לצאת עם לוגו שלא בטוח שכולם מבינים אותו, ובטח לא מהר (הי, אתם: מה כתוב כאן?)
ובגלל זה הוא צועד טוב להצלחה
גם הלוגו הזה, העיז להשתולל עם הטיפוגרפיה, והוא ״תרגם״ אותיות סריפיות בקווים מינימליסטיים מהוקצעים, שאכן מקשים על הקריא אך יוצרים ייחודיות חזקה, וגם עם הוא לא ממש ממש קריא, הם יצאו איתו לאויר, ונראה שבהצלחה
תודה
פערי אויש
כיוון - מותגים עם כריזמה