בס"ד



מה ההבדל בין מנטור ליועץ עסקי?



זו השאלה שתמיד שואלים אותי, ולמען האמת, שאלתי את עצמי לא פעם.

בשביל לענות על השאלה הלכתי לבדוק מה כל אחד נותן, ולבדוק אחת ולתמיד האם בכלל יש הבדלים או שזה פשוט אותו דבר בשינוי שם שיווקי....



מוכנים? נתחיל.



גם תחת הקטגוריה של "יועץ" יש לא מעט תתי התמחויות כמו יועץ שיווקי, יועץ כלכלי, יועץ פרסום וכמובן יועץ בטיחות או יועץ רפואי.



די ברור שאם תצטרכו עזרה במשכנתא, תפנו ל.... יועץ משכנתאות.



השאלה מתחילה עם שמות "כלליים" יותר, וכאן חשוב להבין. מנטור הוא "מוביל", "מנהיג" אדם שסוחף אחריו אחרים ובדרך כלל מדרבן אותם לעשיה. מתאים בהחלט לכאלה שאחרי תקופה מסוימת נרדמו ומרגישים כבויים. זריקת מרץ כזו בהחלט יכולה להוביל אותם להצלחה, עסקית או אישית (אולי גם שניהם....)



יועץ עסקי לעומת זאת הוא אחד שחייב להבין ולפעול 360 מעלות מסביב ללקוח העסקי שלו.

הוא צריך להבין בתזרים מזומנים, הוא צריך לדעת להכין תכנית עסקית כמו גם בריווחיות ותימחור. הוא אמור לתת את הדעת אם הפרסום "נכון" והאם פריסת המדיה מתאימה ללקוח ולמוצר הספציפי, כמו גם לתת מענה מול מתחרים בשוק. יועץ עסקי חייב לדעת לנתח נתונים לזהות בעיות ולפתור אותן.



ב12 שנים שאני יועץ, לא פגשתי כמעט עסק אחד שדמה לעסק אחר, "כשם שפרצופיהם שונים....." גם אם ליוותי 6 חנויות למוצרי אפיה לאורך השנים, לכל אחד מהם היה אתגר שונה, מתחרים שונים, תמחורים שונים של אותם מוצרים. בגלל פרמטרים של ההכנסה הפנויה של הלקוחות, תמהיל מוצרים שונה לפי הטעם הכללי של השכונה או האזור ואפילו המיתוג היה צריך להיות שונה בצורה מהותית.

שלא לדבר על צורת הניהול שהייתי צריך לבנות ולהתאים לכל אחד בפני עצמו. האחד היה אחד שלא רצה לנהל בשום אופן את החנות, רצה שהכל ייעשה מאליו. השניה הייתה לעומתו זאת שניהלה הכל ביד רמה הכירה כל פרט וכל מחיר של כל ספק, והתקשרה אלי כל פעם כשהיה לה איזושהי הברקה איך להרוויח עוד חצי שקל.



עסק מצליח הוא עסק שהתכונן כיאות לכל תרחיש, כזה שהבעלים שלו גמיש, מתבונן ומגיב בזמן. יודע לעשות בקרה וביקורת פנימית בלי לפחד מהתוצאה, גם אם היא לא נעימה.

וחלק לא קטן מהעסקים לא יודעים לעשות את זה לבד, כאן היועץ העסקי נכנס לתמונה.

בשלב ראשון, לאבחן איפה הבעיה, איפה צריך לשפר

בשלב השני, לבנות תכנית איך הדרך הנכונה להגיע לתוצאה הטובה ביותר בדרך הנכונה והבטוחה ביותר

בשלב השלישי, לרתום את בעל העסק ועובדיו לתוכנית ולגרום לה לעבוד תוך כדי הפעלת בקרה לתוצאה הטובה ביותר.



אז כן, יועץ עסקי הוא בהחלט סוג של מנטור, אבל מנטור הוא לעולם לא יועץ עסקי...



אחרי למעלה מ12 שנות ניסיון בייעוץ עסקי, החלטתי להתרחב ולפתוח פירמה שתעסוק בייעוץ עסקי ותתן מענה מקיף לבעלי/ות עסקים מכל הארץ בדגש על היכרות מעמיקה של העולם החרדי, כמו גם הבנה והתנסות מעשית בעולם העיסקי הפיננסי והכלכלי בייחודי של המגזר.



אם אתם אוהבים לעזור, נהנים מאתגרים ומאושרים כשבעיה סבוכה נפתרת על ידכם, ואם יש לך הבנה בסיסית בעולם העסקים, אתם/ן מוזמנים להצטרף לקורס הקרוב שנפתח בעוד פחות מחודש, במחזורים נפרדים לחלוטין לגברים ולנשים.



קורס לימודי שאורך כחצי שנה, ולאחר מכן התנסות מעשית עם עסקים אמיתיים לחלוטין, כשהמצטיינים/ות יוכלו להצטרף לעבודה מיידית איתי ביחד, כיועצים עסקיים מן המניין.



אני מזמין אותכם ואתכן ללחוץ כאן ולהצטרף לנבחרת שתצעיד את עולם העסקים החרדי להצלחה!


(ההרשמה הסופית מותנית בראיון אישי)