בס"ד

לכלב תשליכון אותו​



מר חצרוני כעס, ממש התרתח, זו הפעם השלישית השנה שנשאר לכלוך מהכלב של השכנים בחצר הבניין, 'החרדים האלה' – סינן – 'חיים בתקופת האבן וגוררים את כולנו איתם'. איתרע מזלו של שכנו מאיר הפנים מר שלומוביץ, ובדיוק ברגעים אלו פגשו.

נו, מה יש לך להגיד על החבר'ה האלה? אמרתי להם עשרות פעמים גידול כלב התאים פעם כשלכל אחד היתה נחלה משלו חצר ובית שצריכים שמירה. אנחנו במאה העשרים ואחד בבניין מגורים גדול ומודרני, מתי הם יקלטו את זה כבר?!
תשמע – אמר שלומוביץ – זו המצווה שלהם, והם בדרך כלל די בסדר משתדלים לנקות אחרי הכלב, מנסים שלא ינבח בלילה, צריך לתת לכל אחד לחיות כמו שהוא מאמין.
בטח – הפטיר בלעג מר חצרוני – לתת לכל אחד לחיות, אתמול בא לבקרני נכד מתל אביב, שם כמעט ולא פוגשים במפלצת על ארבע הזו, וכשראה את הכלב לא הסכים לעלות במדרגות, והילד שלהם, לא פחות ולא יותר, מחייך אליו ואומר לו אל תדאג הוא לא נושך. חוצפה שכזו, שיעברו לכפר אם הם רוצים לגדל כלב!
האמת – הרהר שלומוביץ – כבר תקופה שהבת שלי מפחדת לרדת לבד במדרגות, אולי זה בגלל הכלב. אבל מצד שני אי אפשר לאסור עליהם לגדל כלב המשמעות תהיה שתאסור עליהם מגורים בעיר בכלל, כיון שעל מצוות גידול הכלב הם לא יוותרו.
- ומה עם הכלב עצמו, עליו אתה לא חושב? סגור כל היום בדירת שישים מטר, אומלל.
- תראה, הם מוציאים אותו כל יום לסיבוב, לעיתים אפילו פעמיים ביום.
- הכלב רגיל למרחבים, לשטח הפתוח, לא ליציאה פעם פעמיים ביום, זו התעללות. הורג אותי לראות איך הכלב שמח כשהם באים, מסכן, לא יודע שהם המענים שלו, כלאו אותו ליום שלם בבית בלי אור, אוסרים עליו לעשות צרכיו, והוא עוד חושב שהם המושיעים שלו... כמה עתירות כבר הגישו עמותות צער בעלי חיים נגד גידול כלב במרחב סגור, ועדיין כלום לא השתנה. יש להם יותר מדי כח לחרדים האלה, תאמין לי, צריך לקצץ להם את הכנפיים.
את העולם לא תשנה – הפטיר שלומוביץ – מעניין יהיה לעקוב איך בג"ץ יכריע בזה.
*******************************************************************************************************************************

בסופו של דבר, במקרה זה כמו במקרים רבים אחרים,
הכל עניין של נקודת מוצא...










לעילוי נשמת הרב יוחנן דוד סלומון זצ"ל.