אם חד הורית שמטופלת ב3 ילדים. אחד מהם, בן 8 עם סוכרת סוג 1... מחפשת אותי בדחיפות. אני מתקשר ושומע. בעיקר שומע. כי אין לי מה להגיד... היא מספרת על ילד פעלתן במיוחד שלא מצליח להתמקד בטיפול בסוכרת. האיזון שלו – שה' ישמור. היא דואגת.. היא פוחדת עבורו מסיבוכי סוכרת, "כל היום אני במרדף אחריו... מנסה להזריק לו על כל מה שהוא מכניס לפה, אבל הוא לא בדיוק משתף פעולה... הרבה פעמים הוא אוכל ללא ידיעתי... הסוכר קופץ לשמים. הוא משתגע... מה אפשר לעשות כדי לקבל את הלבלב המלאכותי? קופת חולים לא מאשרת..."

אחר כך פונה יהודי ת"ח רב של קהילה חשובה.... הוא עצמו סוכרתי סוג 1. הוא כבר בן למעלה מ70... (היתרון היחיד ב'סוכרת נעורים' הוא שנשארים 'נערים' לנצח...) "בזמן האחרון אני סובל מהיפויים – נפילות סוכר רבות. לא מצליח להתאזן... לא רוצה להדאיג את הרבנית אבל לפעמים אני מגיע לפחות מ40... וזה כשאני מסודר כל כך בארוחות ובספירת הפחמימות. לא יודע מה לעשות... הרופא שלי כבר הוציא לי מכתב מפורט שהוא דורש שקופת חולים תתן לי 780G (הלבלב המלאכותי), אבל הקופה מתעקשת שאני לא בהגדרות סל הבריאות.. יש לך אולי קשר עם מישהו בקופת חולים שיוכל לעזור?

יש לי שיחות כאלה כל יום... ולצערי אין לי תשובות. נלחמנו בועדות הסל במשך 3 שנים, ולא הצלחנו... מערכת הלבלב המלאכותי משנה את כללי המשחק אבל העלויות שלה גבוהות מאד. כ20,000 ₪. אז המדינה אטומה, סוכרתיים סובלים בשקט, ואנחנו כאן כדי לנסות לעזור... פשוט אי אפשר להישאר אדישים שסכום של כ20,000 ש"ח מפרידים בין הסובלים לפתרון...

ביום חמישי הקרוב 31/03/2022 נתחיל בע"ה בגיוס המונים כדי לספק לנזקקים הללו את התקוה לחיים. אין לנו מנגנונים משומנים, אפילו לא התאגדנו כעמותה עם בעלי תפקידים... אנחנו שני אנשים פשוטים שמעוניינים לעזור. פתחנו קרן תחת "מרכז הצדקה" וכל הכסף שייאסף יילך נטו לחלוקה לאותם סוכרתיים להצלת חייהם. אתם בעלי הלב החם, זו פניה מהלב ללבלב - אנו זקוקים לכם כשגרירים שיתרימו אחרים עבור המטרה החשובה הזו, או כתורמים שיתרמו עבור המצוה חשובה הזו.

אז מי שבא לו לקבל עוד פרטים ולעשות מעשה טוב: