כנגד שלושה משקיעים: מנכ"לית חברת הנדל"ן בפיצוח מדהים

רגע לפני שמיזם 'אינפיניטי על הפארק' עומד לפרוץ בענק, ישבנו לשוחח עם מנכ"לית חברת הנדל"ן לייטר לייף על הפרויקט שישנה את פני נוף העסקים במרכז ועל אבות הטיפוס השונים של מרוויחי הנדל"ן הגדולים • אז האם אתם מקובעים, חכמים או חושבים בגדול? תקראו ותחליטו בעצמכם


בעוד המציאות הביטחונית מאתגרת את הגזרה הדרומית והצפונית, בשאר חלקי הארץ ממשיכים לנהל פעילות שגרתית ככל הניתן על מנת לא להביא חלילה למיתון במשק. כך גם בתחום הנדל"ן. פרויקטים רבים ברחבי הארץ חזרו לפעילות וראשי הערים מקדמים ביתר שאת את מיזמי הנדל"ן השונים בעירם ואילו יזמים ומשקיעים חכמים, יודעים לנצל את המצב ולזהות הזדמנויות עסקיות אמיתיות שנוצרות לאור המצב.

אחד הפרויקטים הבולטים שחוזרים לקידום אינטנסיבי מצדה של עיריית פתח תקווה הוא "אינפיניטי על הפארק" אותו משווקת חברת הנדל"ן לייטר לייף, מבית ענקית הנדל"ן קונטמפו. הפרויקט, שיכלול מגדלי משרדים, בתי קפה, מסעדות, חנויות ועוד, צפוי לשנות את פני העסקים באזור המרכז כולו.

ישבנו לשיחה עם רות אלדד, מנכ"לית לייטר לייף, שסיפרה לנו על ההזדמנויות והאתגרים בהובלת הפרויקט המרשים.

"במהלך הקריירה שלי פגשתי שלושה סוגים של משקיעים שידעו להרוויח בתחום נדל"ן" היא מפרטת בפתח השיחה עמה.

"הראשון הוא המשקיע המקובע, שתמיד יקנה נכס מוכן וגמור כדי להימנע מסיכון. כמובן שישנם יתרונות בהשקעה יציבה ובטוחה, אך הוא בוודאי לא ממקסם את אופציות המינוף שעומדות בפניו. הסוג השני הוא המשקיע החכם, שירכוש קרקע מאושרת לבנייה במחיר נמוך וימתין לעליית ערך. לדוגמה, משקיע כזה יקנה קרקע ב-250 אלף שקל, ולאחר 5 שנים ימכור אותה בחצי מיליון שקל עם רווח נוסף מהשבחה".

אלדד עוברת כעת לשרטט את דמותו של המרוויח האחרון. "השלישי הוא המשקיע שחושב בגדול. הוא יחפש קרקע לרכישה שנמצאת בשלב אחרון לפני אישורי הבנייה שלה. כלומר, לפני קפיצת הערך המשמעותית ביותר שקיימת בכל נכס נדל"ן. חשוב להבין שקפיצת הערך מתרחשת ברגע קבלת היתר הבנייה לקרקע. כלומר, המחיר עולה בצורה משמעותית ברגע שהקרקע עוברת משלב של קרקע חקלאית לקרקע לבנייה. ישנן דוגמאות רבות של קרקעות שערכן עלה פי 5 ואף פי 10 עם קבלת היתר הבנייה. לכן, מי שקונה קרקע לפני קפיצת הערך הזאת, יכול למנף את ההשקעה שלו בצורה מיטבית".


יטענו לך אנשים שברכישת קרקע לפני אישור בנייה, קיים סיכון גבוה יותר

"אני בהחלט מודעת לכך שלרוב ישנה משוואה של סיכוי שווה סיכון. כלומר, ככל שאתה יכול להרוויח יותר, כך הסיכון ליפול גדל יותר. לכן חשוב מאוד להבדיל בין שלל הפרויקטים השונים המשווקים כיום ולהבין שהמיזם שלנו שובר לגמרי את המשוואה הזאת, כיוון שאת אינפיניטי על הפארק מקדמת עיריית פתח תקווה עצמה, אשר תשקיע בו מהיטלי השבחה עתידיים שיתקבלו ממנו והוא נמצא במוקד האינטרסים שלה מבחינת חשיבה לעתיד". עוד מוסיפה, "חשוב לציין שהמיזם כבר קיבל את אישור תוכנית המתאר בוועדה המקומית והמחוזית, ואילו תוכנית מפורטת אושרה בוועדה המקומית והומלצה להפקדה בוועדה המחוזית. בשפה פשוטה זה אומר שהקרקעות המוצעות לשיווק כיום, הן קרקעות שנמצאות שלב אחד לפני האישור הסופי. רגע לפני הקפיצה הגדולה". כאן היא מוסיפה אזהרה חשובה. "ישנן הרבה קרקעות המשווקות היום בחוץ, שאין בהן כלום ולא יהיה בהן כלום. לכן, לפני רכישת קרקע, חשוב לוודא היטב שהיא אכן קרקע אמיתית בתוך תוכנית מתקדמת".

רות מציינת בנוסף את הרזומה העשיר בו מחזיקה החברה. "לחברת lighter life גב חזק במיוחד בענף הנדל"ן, בדמות חברת היזמות הוותיקה 'קונטמפו', האחראית על מיזמי יוקרה באזורים המבוקשים והאסטרטגיים בישראל ואף בונה בימים אלו כ-4000 יחידות דיור ברחבי הארץ. למיזם הזה יש אבא ואמא מאוד דומיננטיים, מוכרים ובעלי ותק בתחום וזאת עסקה בטוחה, פשוטה ואמיתית, שנמצאת בידיים המקצועיות והמנוסות ביותר".


האם לדעתך תקופת המלחמה היא תקופה נכונה להשקיע ברכישת קרקעות?

"על אף המצב הביטחוני, עכשיו הוא הזמן המתאים ביותר להשקיע בנדל"ן, אם דיברנו על המשקיע החכם שחושב בגדול הרי שהוא יודע לנצל את הזדמנויות הגדולות שנוצרות בעקבות המצב. שנית, ישנה חשיבות מאוד גדולה לרכישת נכסים בימים אלו, על מנת למנוע מיתון במשק".

לסיום אומרת רות: "אני קוראת לכלל המשקיעים שחושבים בגדול, להוביל יחד איתנו את המיזם שיהפוך ללב הפועם החדש של אזור העסקים במרכז הארץ כולו".