יש שתי אפשרויות ליצירת בוטים והודעות מתוזמנות בוואטסאפ. אפשר לעשות את התהליך באישור ובכפוף לנהלי חברת מטא,לעבור את הבדיקות שלה ולשלוח הודעות (בתשלום 15 אגורות בערך, אחרי 1000 הודעות ראשונות חינם- צריך לעקוב אחרי התימחורים המשתנים של מטא) ללא חשש מחסימה. אחרי האישורים אפשר להתממשק למערכת בניית צ'אטבוטים כמו manychat או שליחת הודעות בודדות דרך המודול הרישמי של וואטסאפ בmake. [אפשר גם לבנות בוט בדרך הזו, אבל זה מורכב ולא מאוד יעיל]. דרך נוספת היא להתחבר באופן עצמאי ובדרך עקיפה לחשבון וואטסאפ האישי ולשלוח הודעות ולבנות בוטים דרכו.
במאמר כאן ננסה להציג את ההבדלים העיקריים בין האפשרויות.
רישמי:
יתרונות:
- מהיר
- לא נחסם
- התממשקות למערכות בניית בוטים מקצועיות כמו manychat
- שילוב קטלוג מוצרים בתוך הבוט עם מעבר לתשלום-איקומרס בוואטסאפ
תרחיש שיחה בmanychat
חסרונות:
- מצריך עמוד עיסקי בפייסבוק וגישה אליו
- כדי לשלוח הודעות יזומות צריך לאמת את העסק בפייסבוק
- יש תמחור להודעות (15 אג' להודעה שיווקית יזומה)
- אין קבוצות
- אין סטטוסים
- מספר בפני עצמו, לא מתלבש על המספר הקיים של העסק
- תשלום חודשי על המערכת, ניתן לראות תמחור כאן
המודול של וואטסאפ בmake
לא רישמי:
יתרונות:
- יכול להתלבש על כל מספר טלפון, גם על מספר שכבר בשימוש
- אין תשלום על כל הודעה
- אפשרות לניהול ויצירת קבוצות
- אינו מצריך התעסקות עם פייסבוק ולא אימות עסק בפייסבוק
- יש אפשרות לסטטוסים בעיקרון (אם כי אינו מפותח עדיין בנותני השירות)
חסרונות:
- איטי
- מועד לחסימות
- באגים ונפילות מידי פעם
- בניית בוט לא רישמי הינה משימה מורכבת ומועדת לתקלות
- תשלום חודשי של עשרות דולר לספק השירות (כיום מומלץ לעבוד עם green api , במחיר 12 דולר לחודש)
ההמלצה שלנו היא , בניית בוטים-בוואטסאפ רישמי, חד משמעית. יכולות הבוטים גבוהות מאוד,הכל מהיר וידידותי ואין חשש מחסימות פתאומיות שיתקעו לנו את הקמפיין… (כמובן מי שיתעקש לעשות שטויות גם ברישמי יחסם בסוף).
שליחת הודעות יזומות בודדות , גם עדיף לעבוד עם רישמי. רק במקרים בהם חשוב להשתמש דווקא במספר הקיים של העסק, או במקרי ניהול קבוצות נפנה לוואטסאפ לא רישמי.
האפשרויות באוטומציה באמת אין סופיות , וכמו ש MAKE (הפלטפורמה בה אנו בונים את רוב האוטומציות ) הגדירו פעם:
"המגבלה היחידה היא הדימיון שלך"
חלק מהקישורים הינם קישורי שותף