המדריך המלא לבעלי עסקים - שיווק דיגיטלי איך מתחילים?
בעלי עסקים רבים עושים בתקופה זאת את תחילת דרכם בשיווק העסק בכלל ובשיווק הדיגיטלי בפרט. מיתוג ולוגו, דף נחיתה או מיניסייט? פרסום בקבוצות, אתרים או אצל משפיעני רשת? אם אלו השאלות בהן אתם נתקלים... המדריך הזה נכתב בדיוק עבורכם.


פתחתם עסק, הוא עובד ומתפתח יפה מאוד מפה לאוזן. בשלב מסוים אתם מרגישים שיש תקרת זכוכית שאתם חייבים לפרוץ, מחסום שחייב להיפתח והוא כיצד מגיעים לקהלים חדשים וממוקדים?

ראשית, כדאי לקחת דף ועט ולייצר מודל SWOT - (ראשי תיבות: Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats)
מודל זה מזהה את החוזקות, חולשות, איומים והזדמנוית לעסק שלנו. אם יש לנו מתחרה עם חנות ושירות זהה לשלנו באותו הרחוב זה איום עבורנו. ואם אנחנו מוכרים אתרוגים וכעת לוח השנה מצביע על ערב סוכות כמובן שזו הזדמנות גדולה עבורנו.

לאחר שאפיינו היכן אנו ממוצבים במפת השוק אל מול הקהל וכמובן לעומת המתחרים אנו מתחילים לדייק מסרים. איזה מסר אני רוצה להעביר לקהל אליו אני מפרסם- יוקרה, זמינות, איכות או שמא שירות ללא תחרות. כל מיקוד ודיוק יקלו עלינו במעלה הדרך.

מיד לאחר מכן מגיע שלב המסגרת התקציבית. מה אני יכול/מעוניין להשקיע ומה היעדים אותם אני מציב לעצמי בתמורה לתקציב זה.
לקוחות? מכירות? יותר אהדה בציבור? יותר חשיפה והכרה למוצר? אולי יותר תרומות לארגון?

כל עסק מול הצרכים שלו חייב לבנות לעצמו מאזן של ROI- Return On Investment
בפשטות הפירוש של מונח מקצועי זה: החזר השקעה, עלות מול תועלת. מה הצורך והיכולת לשלם עבור קידום ותפעול מוצר אל מול ההכנסות שלו לעסק.

לדוגמא, בעל חנות צעצועים ומשחקים הבוחן היתכנות של משחק חדש אותו הוא מעוניין לייבא לישראל: עליו לערוך בדיקה של עלויות ייבוא, שינוע, מיסוי, שיווק והפצה אל מול הרווח אותו הוא מתכנן להרוויח ממכירת מוצר זה רק לאחר שהגרף יהיה משביע רצון מבחינתו באחוזי הרווח לאחר כל העלויות הנלוות והכרוכות הוא יתקדם לביצוע עסקת ייבוא שכזו.

בשלב הנוכחי נתקדם לבניית נכסים דיגיטליים - רשתות ומדיות חברתיות, דף נחיתה / מיניסייט / אתר כמובן לפי צורך ואיפיון העסק ובניית מוניטין דיגיטלי ברחבי הרשת.

האבחנה חייבת להיות ברורה, כפי שאתם משקיעים בחנות הפיזית שלכם. עובדים מסורים, ריהוט אופנתי, סחורה מובחרת ואווירה נעימה ומזמינה בדיוק כך איפיון האתר שלכם חייב להיות.

חווית משתמש ברמה מקצועית ומתקדמת, מהירות אתר תקינה ובאופן כללי אתר מזמין, מעוצב, מהודק, מתוכנת והכי חשוב מניע לפעולה.

המסר הכללי הוא: הגולש הגיע לאתר כדי לבחון אתכם ואת השירותים שלכם - תנו לו סיבה להישאר, ליהנות וכמובן להשאיר פנייה או לבצע רכישה. גם אם הלקוח לא ירכוש בפעם הראשונה תשאירו אותו עם טעם של עוד. עם רצון לחזור ולבקר בעתיד ממש כמו מסעדה טובה או בילוי מועדף.

לאחר בניית האתר חשוב להטמיע בו פיקסלים ומערכות מעקב מתקדמות בכדי לנטר את תנועת הגולשים, מקורות ההגעה, מאפייני הגיל, המגדר והאזור הגיאוגרפי בו הם מתגוררים בכדי למקד ולשפר את הקמפיינים כל העת.

איך מביאים קהל גולשים ומבקרים לאתר? במאמר הקרוב...

המדריך נכתב בסיוע מנדי נאבול ואברימי קליגר בעלי משרד הפרסום הדיגיטלי people דיגיטל