כל צעד שנעשה בכל תחום בחיים, בנוי על אין ספור השראות וחיקויים שאספנו מכיוונים שונים.
בלימוד ובתפילה, בציור ובכתיבה, בבישול וביצירה, בדיבור ובתנועה.
הגבול בזה הוא גבולי. מאוד גבולי.
בבתי המשפט בכל רחבי תבל, נידונו אין ספור דיונים בנושא.
נתעכב על אחד מעניין במיוחד.
אולי אתם מכירים, ואולי לא, קוראים לו 'דוד דבש', והוא מכנה את עצמו כבר שנים בשם 'דוד הכי טוב'.
הוא איש מקורי ומעניין, חוזר בתשובה, נשוי לשתי נשים (?!), אב ל-13 ילדים, מופיע ושר כסמל של אופטימיות.
יוצר ומוזיקאי בלי ההגבלות והגבולות של אנשים רגילים שכמונו. תראו לבד...
שירו המפורסם ביותר הוא 'היה הכי טוב, עכשיו הכי טוב, יהיה רק הכי טוב'...
בשנת תשס"ג זה קרה.
חברת הביטוח תשעה מליון מבית ביטוח ישיר, יצאה בקמפיין ענק ומושקע במיוחד, בניהול חברת הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי, מהמשרדים הגדולים ביותר בציבור הכללי, בו כיכב שחקן מפורסם בשם כל כך מקורי 'דוד הכי טוב'.
השחקן גילם דמות אופטימית חסרת גבולות, שמסתבכת בכל מה שרק אפשר, ורק בזכות חברת הביטוח נחלץ מכל הצרות. אשרי המאמין - בחברת הביטוח.
הקמפיין היה מן המושקעים והיקרים ביותר באותה התקופה, הושקע בה כשלושים מליון ש"ח. התשדיר רץ במרקעים וערוצי השידור השונים, וזכור כפרסומת מוצלחת ואהובה במיוחד.
במשך כשלושה חודשים כיכבה הדמות ללא הפסקה, זמן של נצח, במושגים של פרסום.
עד שלפתע דוד התעורר.
הוא הרגיש שגנבו לו את הזהות. את המיתוג.
הוא תבע את כל מי שרק אפשר על גניבת יצירה.
חברת הפרסום טענה בתוקף, כי היא לא הכירה כלל את דמותו של דוד, והמציאה מעצמה את המיתוג 'דוד הכי טוב', על בסיס התנא הקדוש 'נחום איש גמזו'.
דוד דבש מצידו, שכר חוקרת פרטית, שהקליטה את יוצר הרעיון כשהוא מספר שהכיר את דמותו של דוד, ושאב את השראתו ממנו.
בית המשפט פסק לדוד דבש פיצויים בסך של 400,000 ש"ח.
בהמשך נעצר דוד על פרשיות אחרות, אך אין זה מעניינינו.
מאז הקמפיין עבר שינוי ענק... והתחילו לקורא לו רק דוד', בלי הכינוי הכי טוב...
וזהו. בזה אין גניבת יצירה, אין שימוש בשמו של אדם ללא רשותו. זה רק 'השראה'...
אם תשאלו אותי, אם דוד לא היה בכלא, היה לו עוד עבודה...
ולא רק לו...
רק להשראה...