כבר שנים שאני משווקת באמצעות האימייל וברוך ה' יש לי קהילת נמענים הגדלה בהתמדה. קיימות מספר דרכים להגדלת הרשימה אבל היום אתמקד באחת הדרכים המהירות והאפקטיביות יותר להגדלתה וזאת באמצעות שיתופי פעולה עם בעלי רשימות תפוצה כמוכם.
החלפת 'מתנות' הדדית
הדרך הפופולרית ביותר, היא ליצור שת"פ עם בעל עסק שיש ברשותו רשימת תפוצה ולהציע לו לעשות החלפה הדדית של 'מתנות' הידע שלכם, המכונות בשם 'מגנט'.
במילים אחרות, אתם תשלחו מייל לרשימת האימיילים שברשותכם, עם המלצה חמה והפניה להירשם לתפוצה של הקולגה שלכם ולקבל ממנו את 'המגנט' שלו – מדריך, סדרת סרטונים, קופון וכד'. במקביל הוא יעשה אותו דבר לרשימת הנמענים שלו.
בחרו שת"פ המשלים אתכם
על מנת שתהיה הצדקה לערוך את השת"פ, כמו גם לזכות באחוזי פתיחה גבוהים ושביעות רצון גבוהה, דאגו לערוך שיתופי פעולה עם קולגות מעולם התוכן המשלים את השירות שלכם.
אם לדוגמא יש לכם עסק לעיצוב גראפי, סביר להניח שהלקוחות שלכם מאד יתעניינו בשירותים המשלימים את השירות שלכם כגון: כותב שיווקי, צלם, בית דפוס, מגזין דיגיטלי, מנהלי קמפיין בגוגל, מומחה למדיה חברתית, שירותי יח"צ ועוד.
אם יש לכם עסק של עיצוב פאות, הגיוני שלקוחותיכן יתעניינו באיפור לאירועים, ביגוד לאירועים, ולמעשה כל עולם התוכן הכרוך בשמחות.
מצד שני אם יש לכם עסק לניקוי שטיחים, מאד לא יתאים לכם לערוך שת"פ עם מאמנת קריירה המגיעה מתחום שאין לו שום זיקה למה שאתם עושים, אפילו אם יש לה רשימה גדולה ופעילה. לכן, הפעילו שיקול דעת ובחרו שותפים מתאימים וראויים.
ערכו מחקר שוק
ברגע שזיהיתם את השירותים המשלימים לכם, ערכו מחקר קטן ובדקו למי מהם ישנה רשימת תפוצה פעילה וקהילת מנויים שעוקבת אחריו. ולפני שאתם יוצרים אתו קשר, הירשמו לתפוצה שלו וראו מה הוא שולח. וודאו כי ה'מתנה', 'מגנט' שלו באמת מקצועיים ומתאימים ללקוחות שלכם או לחלופין, שה'מתנה' שלכם עומדת בסטנדרטים שלו.
נסחו הצעה שאי אפשר לסרב לה
כעת נסחו פניה בנימה אישית וידידותית והציעו לו את השת"פ. תנו מעט רקע אודותיכם, ציינו את אופי הרשימה שלכם, חתך הנמענים וכמובן מספר הנמענים שלכם. צרפו את המדריך שהכנתם או כל 'מגנט' אחר, הציעו לו לשת"פ אתכם והסבירו לו מדוע זה כדאי לו ומה יצא לקהילה שלו מהמידע שהם יקבלו מכם.
זה הקטן גדול יהיה
בדרך כלל מקובל לעשות שת"פים בין רשימות בגודל דומה ולכן, אם יש לכם רשימת תפוצה בחיתולים המונה כמה מאות בלבד, חפשו קולגות בסדר גודל שלכם. אותם יקל עליכם לרתום לשת"פ.
אם בכל זאת חשקה נפשכם בשת"פ עם רשימה גדולה, קחו בחשבון שככל שהרשימה שלכם קטנה יותר, תצטרכו להתאמץ יותר. אחת הדרכים להשיג שת"פ עם רשימה גדולה יותר, היא להציע יותר ערך לקהילה שלו: יותר מתנות, יותר הנחות ועוד.
דרך נוספת היא להציע לשלוח יותר מהמלצה אחת לרשימה. כלומר, משלוח בשתיים או שלוש 'פעימות'. אופציה זו מעשית, רק בתנאי שאתם עמלים על הגדלת הרשימה שלכם בהתמדה, כך שבעוד חצי שנה, ובעוד שנה, יהיו לכם נמענים חדשים שטרם נחשפו להמלצה שלכם על הקולגה.
במקרה שיש לכם רשימה מפולחת ומאד ממוקדת ועוד יותר אם הנמענים שלכם יחסית 'ירוקים' בתחום ולא רוויים במיילים, אזי גם אם הרשימה שלכם מונה מספר מאות בלבד, תחשבו לאטרקטיביים.
'חתול בשק' אפשר למכור רק פעם אחת
יודעים מהו ההבדל בין הנמענים על רשימת התפוצה שלכם לבין הלקוחות הנוכחיים שלכם?
ההבדל הוא, שהלקוחות הקיימים כבר משלמים לכם ואילו הנמענים שלכם עדיין לא. עם דגש ענקי על 'עדיין'. מדוע? כי ככל שתתייחסו אליהם כאל לקוחות משלמים, כך עם הזמן הם בהכרח גם יהפכו לכאלה.
ועוד יותר מזה, הם אולי לא משלמים כרגע ב'קאש מאני', אבל הם משלמים במשאב הכי יקר כיום –בזמן שלהם. בתשומת הלב שהם מעניקים למידע ששלחתם.
ולכן, מילת המפתח בכל 'מגנט' חינמי היא: מאה אחוזי השקעה ולא אחוז אחד פחות! במתנה החינמית שלכם תנו את המיטב שלכם! השקיעו במידע איכותי, רלוונטי ובעל ערך אפילו כספי!
זכרו 'חתול בשק' אפשר למכור רק פעם אחת ולכן, ומה שלא יהיה, לעולם אבל לעולם אל תזלזלו בקהל הנמענים שלכם! אם אין לכם מתנה שווה, עדיף לא לשלוח כלום. האכזבה שתיגרם לקהל הנמענים יגרום לכם למוניטין שלילי וזה משהו שאתם לא רוצים שיקרה.
סוד ההצלחה – מינון נכון!
ניסיתם? הצלחתם לשתף פעולה? נהניתם לגלות ברשימת התפוצה שלכם עשרות או מאות נמענים חדשים? מעולה. זה הזמן לתכנן לעצמכם תוכנית שת"פים שנתית, תוך שמירה על איזון נכון בין המיילים שאתם שולחים לתפוצה לבין המלצות אודות קולגות.
אם תתמקדו רק בהגדלת הרשימה ותזניחו את הקהילה שלכם מבחינת שיתוף בידע בעל ערך, מהר מאד תהפכו ליצרני ספאם מבחינתם והם ייפרדו מהרשימה שלכם לנצח.
בהצלחה!
***
את המדריך לכתיבה כריזמטית כבר הורדתם?
לחצו פה והוא בדרך אליכם!
המייל של ימימה: <לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי> האתר של ימימה www.hamila.biz
החלפת 'מתנות' הדדית
הדרך הפופולרית ביותר, היא ליצור שת"פ עם בעל עסק שיש ברשותו רשימת תפוצה ולהציע לו לעשות החלפה הדדית של 'מתנות' הידע שלכם, המכונות בשם 'מגנט'.
במילים אחרות, אתם תשלחו מייל לרשימת האימיילים שברשותכם, עם המלצה חמה והפניה להירשם לתפוצה של הקולגה שלכם ולקבל ממנו את 'המגנט' שלו – מדריך, סדרת סרטונים, קופון וכד'. במקביל הוא יעשה אותו דבר לרשימת הנמענים שלו.
בחרו שת"פ המשלים אתכם
על מנת שתהיה הצדקה לערוך את השת"פ, כמו גם לזכות באחוזי פתיחה גבוהים ושביעות רצון גבוהה, דאגו לערוך שיתופי פעולה עם קולגות מעולם התוכן המשלים את השירות שלכם.
אם לדוגמא יש לכם עסק לעיצוב גראפי, סביר להניח שהלקוחות שלכם מאד יתעניינו בשירותים המשלימים את השירות שלכם כגון: כותב שיווקי, צלם, בית דפוס, מגזין דיגיטלי, מנהלי קמפיין בגוגל, מומחה למדיה חברתית, שירותי יח"צ ועוד.
אם יש לכם עסק של עיצוב פאות, הגיוני שלקוחותיכן יתעניינו באיפור לאירועים, ביגוד לאירועים, ולמעשה כל עולם התוכן הכרוך בשמחות.
מצד שני אם יש לכם עסק לניקוי שטיחים, מאד לא יתאים לכם לערוך שת"פ עם מאמנת קריירה המגיעה מתחום שאין לו שום זיקה למה שאתם עושים, אפילו אם יש לה רשימה גדולה ופעילה. לכן, הפעילו שיקול דעת ובחרו שותפים מתאימים וראויים.
ערכו מחקר שוק
ברגע שזיהיתם את השירותים המשלימים לכם, ערכו מחקר קטן ובדקו למי מהם ישנה רשימת תפוצה פעילה וקהילת מנויים שעוקבת אחריו. ולפני שאתם יוצרים אתו קשר, הירשמו לתפוצה שלו וראו מה הוא שולח. וודאו כי ה'מתנה', 'מגנט' שלו באמת מקצועיים ומתאימים ללקוחות שלכם או לחלופין, שה'מתנה' שלכם עומדת בסטנדרטים שלו.
נסחו הצעה שאי אפשר לסרב לה
כעת נסחו פניה בנימה אישית וידידותית והציעו לו את השת"פ. תנו מעט רקע אודותיכם, ציינו את אופי הרשימה שלכם, חתך הנמענים וכמובן מספר הנמענים שלכם. צרפו את המדריך שהכנתם או כל 'מגנט' אחר, הציעו לו לשת"פ אתכם והסבירו לו מדוע זה כדאי לו ומה יצא לקהילה שלו מהמידע שהם יקבלו מכם.
זה הקטן גדול יהיה
בדרך כלל מקובל לעשות שת"פים בין רשימות בגודל דומה ולכן, אם יש לכם רשימת תפוצה בחיתולים המונה כמה מאות בלבד, חפשו קולגות בסדר גודל שלכם. אותם יקל עליכם לרתום לשת"פ.
אם בכל זאת חשקה נפשכם בשת"פ עם רשימה גדולה, קחו בחשבון שככל שהרשימה שלכם קטנה יותר, תצטרכו להתאמץ יותר. אחת הדרכים להשיג שת"פ עם רשימה גדולה יותר, היא להציע יותר ערך לקהילה שלו: יותר מתנות, יותר הנחות ועוד.
דרך נוספת היא להציע לשלוח יותר מהמלצה אחת לרשימה. כלומר, משלוח בשתיים או שלוש 'פעימות'. אופציה זו מעשית, רק בתנאי שאתם עמלים על הגדלת הרשימה שלכם בהתמדה, כך שבעוד חצי שנה, ובעוד שנה, יהיו לכם נמענים חדשים שטרם נחשפו להמלצה שלכם על הקולגה.
במקרה שיש לכם רשימה מפולחת ומאד ממוקדת ועוד יותר אם הנמענים שלכם יחסית 'ירוקים' בתחום ולא רוויים במיילים, אזי גם אם הרשימה שלכם מונה מספר מאות בלבד, תחשבו לאטרקטיביים.
'חתול בשק' אפשר למכור רק פעם אחת
יודעים מהו ההבדל בין הנמענים על רשימת התפוצה שלכם לבין הלקוחות הנוכחיים שלכם?
ההבדל הוא, שהלקוחות הקיימים כבר משלמים לכם ואילו הנמענים שלכם עדיין לא. עם דגש ענקי על 'עדיין'. מדוע? כי ככל שתתייחסו אליהם כאל לקוחות משלמים, כך עם הזמן הם בהכרח גם יהפכו לכאלה.
ועוד יותר מזה, הם אולי לא משלמים כרגע ב'קאש מאני', אבל הם משלמים במשאב הכי יקר כיום –בזמן שלהם. בתשומת הלב שהם מעניקים למידע ששלחתם.
ולכן, מילת המפתח בכל 'מגנט' חינמי היא: מאה אחוזי השקעה ולא אחוז אחד פחות! במתנה החינמית שלכם תנו את המיטב שלכם! השקיעו במידע איכותי, רלוונטי ובעל ערך אפילו כספי!
זכרו 'חתול בשק' אפשר למכור רק פעם אחת ולכן, ומה שלא יהיה, לעולם אבל לעולם אל תזלזלו בקהל הנמענים שלכם! אם אין לכם מתנה שווה, עדיף לא לשלוח כלום. האכזבה שתיגרם לקהל הנמענים יגרום לכם למוניטין שלילי וזה משהו שאתם לא רוצים שיקרה.
סוד ההצלחה – מינון נכון!
ניסיתם? הצלחתם לשתף פעולה? נהניתם לגלות ברשימת התפוצה שלכם עשרות או מאות נמענים חדשים? מעולה. זה הזמן לתכנן לעצמכם תוכנית שת"פים שנתית, תוך שמירה על איזון נכון בין המיילים שאתם שולחים לתפוצה לבין המלצות אודות קולגות.
אם תתמקדו רק בהגדלת הרשימה ותזניחו את הקהילה שלכם מבחינת שיתוף בידע בעל ערך, מהר מאד תהפכו ליצרני ספאם מבחינתם והם ייפרדו מהרשימה שלכם לנצח.
בהצלחה!
***
את המדריך לכתיבה כריזמטית כבר הורדתם?
לחצו פה והוא בדרך אליכם!
המייל של ימימה: <לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי> האתר של ימימה www.hamila.biz