בקשת תפילה תפילה ביום פורים- ביום שכל הפושט יד נותנים לו

Harry Potter

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הנדסת תוכנה
אוטומציה עסקית
אני לא אחד שאוהב להתפלל
כן, אני יודע שזה מצווה, שזה קשר עם ה' וזה מאד חשוב, שזה הדרך היחידה שלנו להשפיע טוב על עצמינו, אבל קשה לי.
אבל אתמול שמעתי הרצאה של הרב גדליה הופנון (מרבני ערכים) והוא נתן לי כיוון חדש
במגילת אסתר כתוב שאחרי שהמן התעצבן על מרדכי שלא השתחווה, אמרה לו זרש אשתו שילך מחר למלך ויאמר למלך לתלות את מרדכי. (ממתי אומרים למלך? מהמלך מבקשים, מתחננים, לא אומרים!)
והמן סמך על זה שהוא הולך להגיד למלך, עד כדי כך שכמו שכתוב במדרש העץ היחיד שהיה בגודל 50 אמה, היה היסודות בבית של המן, והמן פשוט פירק את הבית בשביל לתלות את מרדכי.
ואיך זה יכול להיות? למה שהמן יפרק את כל הבית שלו בשביל לתלות את מרדכי, עוד לפני בכלל שהוא קיבל אישור מהמלך לתלות את מרדכי? שיחכה לבוקר, או ללילה, קודם ילך לבקש מהמלך אישור להרוג את מרדכי, ואז יפרק את הבית, מאיפה הביטחון הגדול שלו שאחשוורוש יקשיב לו?
וכשנדדה שנת המלך ואחשוורוש שמע רעשים בחצר, הוא שאל את נעריו מי בחצר, מה אומרת המגילה? (ואני מצטט) "וְהָמָן בָּא, לַחֲצַר בֵּית-הַמֶּלֶךְ הַחִיצוֹנָה, לֵאמֹר לַמֶּלֶךְ, לִתְלוֹת אֶת-מָרְדֳּכַי עַל-הָעֵץ אֲשֶׁר-הֵכִין לוֹ").
ושוב פעם אותו קושיה, למה המן בא להגיד למלך ולא לבקש או לשאול?

אלא, (ואני לא האחד שחשבתי שאני ישב ויכתוב את זה), בפורים יש דין של "כל הפושט יד נותנים לו"! וממילא אפשר גם "להגיד" למלך (וכל פעם שכתוב המלך- הכוונה למלכו של עולם), כן כן, אם מישהו צריך שידוך, אז כל השנה צריך לבקש מהמלך, אבל בפורים אפשר פשוט להגיד למלך!
(הוא הביא לזה מקור, אני לא זוכר את המקור וממש חבל לי על זה, אם מישהו כאן מכיר אותו אני אשמח אם הוא ישאל אותו מה המקור לזה..)
תקשיבו! אם חסר לכם משהו, שמחה, ביטחון עצמי, כסף, זוגיות, בריאות, ולכל אחד חסר..
רוצו ותנצלו את היום הזה!!!
פורים! היום שנאמר עליו כל הפושט יד נותנים לו!
אחים, יהודים, בבקשה תנצלו את היום הזה!
ושה' ישמור על אשר אריה בן עטרה בתוך שאר חיילי ישראל
וישלח זיווג הגון לחיים אליהו זלמן בן נחמה פרומה בתוך שאר רווקי ורווקות ישראל
וישלח לי ביטחון עצמי, שמחה, וכסף
ושתמיד נודה לו!
 

MIRI KOOK

משתמש חדש
"ובבוקר 'אמור' למלך ויתלו את מרדכי עליו. ויש לדקדק שלא כתיב תבקש או תשאל מהמלך אלא 'אמור' למלך דהוא לשון ציווי, וכן לקמן והמן בא אל בית המלך החיצונה 'לאמור' למלך לתלות את מרדכי על העץ אשר הכין לו, ומשמע שהמן היה אז במעלה גבוהה על המלך, וכמו שאמרו ז"ל שעשה לו בימה למעלה מבימתו, וכמו שאמרו ז"ל ויזעק זעקה גדולה ומרה, מה אמר, גבה המן מאחשוורוש, ומכאן כל איש משכיל ישים אל לבו, היות בית המן ניתן לאסתר ונהפוך הוא אשר ישלטו היהודים המה בשונאיהם, ובכל פורים מתעורר רשימו [=רושם, השפעה] מזה, ואז בכח כל איש ישראל לאמור למלך מלכי המלכים הקב"ה [דרך אמירה וציווי כעניין הצדיקים גוזרים על הקב"ה והוא עושה] לתלות את המן ולמחות את שמו מתוך לבו של עצמו עכ"פ. אך האמירה צריכה להיות לא מהשפה ולחוץ אלא בכל אות נפשו, ובאותו חשק ורצון נמרץ שהי' אז להמן לתלות את מרדכי, ואז בודאי אמירתו תעשה פירות. וזהו שאמרו חסידי קדמאי שבפורים יכול כל איש להושע ולהתברך".
[ביאור מקוצר: אנשי המן אמרו לו שיגיד למלך לתלות את המן ולא השתמשו בלשון בקשה ומכאן שהמן היה יכול להגיד למלך מה לעשות והיה חשוב מאחשוורוש. העברת ביתו של המן לידי מרדכי הוא מאורע חשוב שמסמל את המהפך משלטון המן לשלטון מרדכי. מכוח מאורע זה יש אפשרות בפורים ליהודי לומר למלך-אלוקים למחות את המן. אך כשאומרים את זה – זה צריך להיות באותו הרצון שהיה להמן להשמיד את ישראל]
ה"שם משמואל"
 

Harry Potter

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הנדסת תוכנה
אוטומציה עסקית
פרק קכ:
א) שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֶל ד' בַּצָּרָתָה לִּי קָרָאתִי וַיַּעֲנֵנִי: ב) ד' הַצִּילָה נַפְשִׁי מִשְּׂפַת שֶׁקֶר מִלָּשׁוֹן רְמִיָּה: ג) מַה יִּתֵּן לְךָ וּמַה יֹּסִיף לָךְ לָשׁוֹן רְמִיָּה: ד) חִצֵּי גִבּוֹר שְׁנוּנִים עִם גַּחֲלֵי רְתָמִים: ה) אוֹיָה לִי כִּי גַרְתִּי מֶשֶׁךְ שָׁכַנְתִּי עִם אָהֳלֵי קֵדָר: ו) רַבַּת שָׁכְנָה לָּהּ נַפְשִׁי עִם שׂוֹנֵא שָׁלוֹם: ז) אֲנִי שָׁלוֹם וְכִי אֲדַבֵּר הֵמָּה לַמִּלְחָמָה:
• • • • • •
לתשומת לבכם, אשכול זה נועד לבקשות תפילה בלבד. פטפטת ודיונים עלולים לגרום לנעילת האשכול או חסימת המשתמש. בברכת רפואה שלימה!

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  21  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה