שאלה בדקדוק

יפו

משתמש פעיל
אשמח לגדרה מדויקת של:
1. הנמכת תנועה
2. התלכדות עיצורים
3. פועל
4. דגש חזק- משלים
5. דגש חזק תבניתי
6. בנין חוזר
7. בנין סביל
8. בנין פעיל
 

לא קוראים לי

משתמש צעיר
משפט פעיל הוא משפט פעלי שיש מישהו שעושה את הפעולה, כמו: "אני מדביק" - יש מישהו שעושה את פעולת ההדבקה. משפט סביל הוא משפט בעל פועל שנעשה על-ידי מישהו, כמו: "הציור הודבק" - פה המשפט הוא על זה שקיבל וסובל את הפעולה ולא על זה שעשה את הפעולה.
העתקתי מגוגל
 

לא קוראים לי

משתמש צעיר
  1. מבצע הפעולה -פעיל
  2. מקבל הפעולה-סביל
משפט פעיל הוא משפט שבו המוקד הוא מבצע הפעולה: ראובן סגר את הדלת.
לעומת זאת, משפט סביל הוא משפט שבו המוקד הוא מקבל הפעולה – במקרה זה הדלת: הדלת נסגרה בידי ראובן.
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
2. התלכדות עיצורים - 2 עיצורים זהים או מאותו מוצא הסמוכים זה לזה, הראשון האמור לקבל שווא נח מתבטל והעיצור שאחריו מקבל דגש חזק: שָׁבַתִּי (במקום שָׁבַתְתִּי), נָתַתִּי (במקום נָתַנְתִּי - נ' ות' שמוצאן בלשון), נָתַנּוּ (במקום נָתַנְנוּ) הִדַּבְּרוּת (במקום הִתְדַּבְּרוּת - ת' ההתפעל+ד' השורש שמוצאן בלשון).
6. בנין חוזר - בנין שבו עיקר משמעו של הפֹּעַל הוא חזרת הפעולה אל הפּוֹעֵל, וזה בנין התפעל ובמידה מסוימת גם נפעל: מתלבש - מלביש את עצמו, מתחבר - מחבר את עצמו, נכנס - מכניס את עצמו.
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה