על מה משלמים במכון עוז והדר?

שיקול דעת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
עימוד ספרים
האם משלמים על לימוד החומר ג"כ, או שאמורים לדעת את החומר לפני תחילת עריכה כל שהיא??
 

קוביד

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
בעיקרון כלישנא בתרא (אפשר לנסות).
 

שיקול דעת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
עימוד ספרים
אתה רוצה לומר, שמי שעובד לדוגמא על רמב"ם המבואר (או לא משנה איזה סוגיא), לומד קודם כל בעיון כל החומר שהוא עתיד לערוך, ורק אח"כ הוא מתחיל לערוך בתשלום??
 

קוביד

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
אתה רוצה לומר, שמי שעובד לדוגמא על רמב"ם המבואר (או לא משנה איזה סוגיא), לומד קודם כל בעיון כל החומר שהוא עתיד לערוך, ורק אח"כ הוא מתחיל לערוך בתשלום??
כן, לפחות את עיקרי הדברים.
 

מצפה לגואל

משתמש צעיר
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
לפי מה? שעות לימוד?
עד כמה שידוע לי הם משלמים פר עמוד כולל ההכנה הכרוכה בו.
אני יסביר, כשעבדתי שם פעלתי כך:
התחלתי ללמוד את החומר שאותו אני אמור לבאר, כגון את השו"ע
תוך כדי עיינתי בכל המקורות וכך זה ודאי חלק מזמן העריכה
עורך לא אמור להכין חבורה בעל פה של כל החומר, ואז להקליד הכל
 

קוביד

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
אני יסביר, כשעבדתי שם פעלתי כך:
התחלתי ללמוד את החומר שאותו אני אמור לבאר, כגון את השו"ע
תוך כדי עיינתי בכל המקורות וכך זה ודאי חלק מזמן העריכה
עורך לא אמור להכין חבורה בעל פה של כל החומר, ואז להקליד הכל
סוגיא שלא למדת מעולם, התחלת לערוך לפני שלמדת את כולה?
באמת לא צריך להבין לפני המילה הראשונה מה הכללים של הסוגיא? מה המושגים השייכים אליה?
 

מצפה לגואל

משתמש צעיר
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
סוגיא שלא למדת מעולם, התחלת לערוך לפני שלמדת את כולה?
באמת לא צריך להבין לפני המילה הראשונה מה הכללים של הסוגיא? מה המושגים השייכים אליה?
אפרש את שיחתי
בכל סעיף בשולחן ערוך, מלבד הביאור של עצם העניין, יש מילות קישור, פיסוק, וכדו'
תמיד התחלתי כך, ע"י פיסוק ומילות קישור, תוך כדי למדתי את הסעיף, בדרך כלל, אדם שלמד בישיבה מבין את דברי השו"ע
לאחר שאני יודע מה השו"ע אומר, אני מתחיל לפתוח טור ונו"כ, גמרות וכו'
כל הערה טובה שיש לי אני מיד מציין בשו"ע, וכך הלאה
בקיצור - לא יודע אם זה מתאים לכולם, לי זה עבד יופי, זה הסגנון לימוד שלי, והראיה - שנשארתי שם כמה שנים טובות
 

קוביד

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
אפרש את שיחתי
בכל סעיף בשולחן ערוך, מלבד הביאור של עצם העניין, יש מילות קישור, פיסוק, וכדו'
תמיד התחלתי כך, ע"י פיסוק ומילות קישור, תוך כדי למדתי את הסעיף, בדרך כלל, אדם שלמד בישיבה מבין את דברי השו"ע
לאחר שאני יודע מה השו"ע אומר, אני מתחיל לפתוח טור ונו"כ, גמרות וכו'
כל הערה טובה שיש לי אני מיד מציין בשו"ע, וכך הלאה
בקיצור - לא יודע אם זה מתאים לכולם, לי זה עבד יופי, זה הסגנון לימוד שלי, והראיה - שנשארתי שם כמה שנים טובות
מעולה.
מר כדאית ליה ומר כדאית ליה.
רק הם לא משלמים על הכנה מוקדמת.

אגב, בשו"ע יש גם את הביאורים או רק משולב? אתה בכ"א עסקת רק במשולב?
 

עדיו בחתומין זכין לו

משתמש חדש
עריכה תורנית
בלי ספק שמשלמים גם על לימוד החומר
אין שום תנאי עם העורך שהוא צריך לדעת מעצמו את כל התורה לפני שהוא מתחיל לעבוד אצלם
ועוד רמת ידיעה שאפשר לעבד חומרים על פיה
אם היה כזה תנאי, רק ר' משה שטרנבוך ור' דב לנדא היו יכולים לעבוד שם
ולאידך, מי שבאמת יודע כ"כ טוב את כל התורה כולה, נהיה ראש כולל או ראש ישיבה, לא עורך תורני...
הדרישה של המכונים היא ידיעה סטנדרטית של לימוד בחיידר/ישיבה/כולל
יתר על כך, גם מי שיודע נושא מסויים טוב, טובת המכון והחומר שיכנס לזה שוב לעומק עובר לעבודתו

סוף דבר, מקובל מאד בכל המכונים שמשלמים גם על שעות ההכנה
מי שלא, ימצא את עצמו מהר בלי עובדים...
 

בן מיכאל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית

בעילום שם

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
לפי מה שאני הבנתי מהרב חדש, הם משלמים גם על הלימוד, רק דורשים שהלימוד יהיה ברציפות לכתיבה ['עם מחשב פתוח', כלשונו...], כדי שיהיה ניתן לכתוב גם תוך כדי הלימוד ולא רק לאחריו, מה שלדעתם יחסוך זמן.
מנסיוני, זה לא בהכרח חוסך זמן, וגם מן הסתם פוגם באיכות החומר, אבל אם זה מה שהם רוצים, יערב להם.
לא לוקח אחריות שזו אכן ההוראה הכללית, וכל אחד יברר עם העורך שלו [גם אלו שעובדים אצל הרב חדש...]
 

עדיו בחתומין זכין לו

משתמש חדש
עריכה תורנית
ברור שזה פוגם באיכות החומר, וגם לא חוסך זמן
אבל מי שמבקש עבודה בינונית ומטה, התוצאות הם בינוניות ומטה [אינני מתכוון כאן למישהו מסויים ח"ו]
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  18  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה