בטחוני ארבעה נרצחים ומספר פצועים • פיגוע קשה בכניסה לירושלים

מצב
הנושא נעול.

----------

משתמש מקצוען
המפכ"ל רב ניצב יעקב שבתאי מקיים בשעה זו (שלישי) ביקור תנחומים בבית משפחתו של יובל דורון קסטלמן. יובל קסטלמן נהרג לפני כשבוע בזירת הפיגוע בכניסה לירושלים, אז נטרל את אחד המחבלים ואז נורה למוות על ידי חייל שחשב אותו למחבל נוסף.
 

יוסקה הזמר

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
ביני אשכנזי: ‏בית הדין הצבאי החליט לשחרר למעצר בית את אביעד פריג׳ה שחשוד בהמתה בקלות דעת של יובל קסטלמן ז״ל.
השופט הצבאי סא״ל טובי הארט ביקש להזכיר בהחלטתו: ״אין לבצע ירי לעבר מישהו שלא נשקפת ממנו סכנה, הרמת ידיים היא סימן מסוכן שלא נשקפת ממנו סכנה. לצד זאת לא כל מקרה בו הורמו ידיים מוציא מכלל סכנה כפי שהיה בעבר. כל שניתן לומר שבמקרה מעין זה יש להפעיל שיקול דעת לפני ביצוע ירי״
 

אין פאנץ'

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
סגן-אלוף טובי הארט, שופט בדין הדין הצבאי ב"נווה צדק" הורה לשחרר למעצר בית את סמ"ר (במיל') אביעד פריג'ה, שירה למוות ביובל קסטלמן בפיגוע בירושלים. "מדובר בסיטואציה מורכבת וקיימים סימני שאלה לגבי עוצמת הראיות. אני סבור שאפשר להתיר חלופת מעצר הולמת", קבע השופט, ופסק כי פריג'ה יפקיד את דרכונו, ערבות של 10 אלף שקל וערבות צד ג' בגובה 20 אלף שקל. (לירן תמרי)
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
דורון קדוש: חייל המילואים אביעד פריג'ה, שירה למוות ביובל קסטלמן ז"ל, שיחזר הבוקר לעיני חוקריו את פעולותיו בזירה בירושלים. צומת היציאה מהעיר נחסם לצורך כך למשך כשעה. בהמשך היום ידון בית הדין הצבאי בשאלה האם יש צורך בהמשך מעצר הבית.
 

מישהו12

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
נציגי הפרקליטות הצבאית נפגשו אתמול עם משפחתו של יובל דורון קסטלמן ז"ל, בה הוצגו בפניהם עיקרי ההתפתחויות בחקירה.

במקביל לפגישה זו, פעלה המשטרה הצבאית, בליווי התביעה הצבאית, לעריכת בדיקות נוספות מול גורמי מקצוע רלוונטיים, מהן עלה מידע חדש ורלוונטי. בהתאם למידע זה, נמצא כי קיימת תוחלת חקירתית בקיום נתיחה.

מידע עדכני זה הובא לידיעת משפחתו של יובל ז"ל, והיא הביעה את הסכמתה לפתיחת הקבר. עם קבלת העמדה ובחינת כלל הנתונים הרלוונטיים, פעלו המשטרה הצבאית החוקרת והתביעה הצבאית לפתיחת הקבר לשם העברת הגופה למכון לרפואה משפטית לטובת נתיחתה. לשם כך התבקש והתקבל צו בית משפט.
(דוצ)
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
ידידיה אפשטיין :

בשבוע שעבר פורסם בחדשות 13 תיעוד מהפיגוע הקשה בו נהרג באופן טראגי יובל דורון קסטלמן בחדשות 13 פרסמו שלכאורה הגרסה של אביעד פריג'ה נראת שיקרית והגופה של המחבלים היתה לצד הרכב (של המחבלים) כפי שתיאר רועי אייזנבך היום אני חושף כאן תיעוד רגעים בודדים לאחר הפיגוע בהם שני המחבלים מנוטרלים ומחוסלים כפי שתיאר אביעד.
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
פרקליט המדינה, עמית איסמן, הנחה אמש את המחלקה לחקירות שוטרים (מח״ש), לאחר התייעצות עם ראשת מח״ש, לפתוח בבדיקת התנהלות צוות החקירה שטיפל בחקירת נסיבות מותו של יובל קסטלמן ז"ל.
בד בבד, פרקליט המדינה עדכן אמש בדברים את ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה וביקש, נוכח האמור, שלא לקיים בדיקה מטעם המשטרה בנושא, עד לסיום בחינת הדברים ע"י מח"ש.
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
יוסי אלי: ‏פרסום ראשון: לידינו הגיעו ממצאים ראשונים של המסקנות הפתולוגיות מניתוח שלאחר המוות של יובל קסטלמן שממחישים כמה היה חשוב לבצע את הנתיחה בניגוד לעמדת המשטרה והשקרים שזה לא משמעותי ואין בגופו קליעים:
לפי זווית הפגיעה, הקליע השני שהוצא מגופו של יובל קסטלמן הגיבור (בין בית החזה לבין בית השחי) תואם לזווית הירי לפי השחזור ולפי התיעוד, לירי ומיקום של אביעד פריג'ה הקליע ראשון ניתז מהפלג התחתון לפניו של קסטלמן.

המשמעות: הקליע השני תרם למותו של יובל קסטלמן הגיבור שנטרל מחבלים ונורה למוות.

שורה תחתונה: החשדות להמתה בקלות דעת מתחזקת כי הירי השני היה הירי הלא חוקי כשיובל מרים ידיים ומתחנן לחייו.
 

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
הירי ביובל קסטלמן ז"ל: בדיון להארכת מעצרו של חייל המילואים אביעד פריג'ה בשבועיים, נציגת התביעה הצבאית מסרה: יש חשד סביר שפריג'ה ירה ביובל גם תוך כדי הרמת הידיים. הראיות מחזקות את זה, אבל לא כל הראיות הפורנזיות הושלמו".
 

אביר88

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
הלוחם אביעד פריג'ה, שירה למוות ביובל קסטלמן בזירת פיגוע בירושלים, ישוחרר ממעצר בית.
פריג'ה ישוחרר לאחר שלבית הדין הצבאי הוגשה הערב (שלישי) בקשה בהסכמת התביעה הצבאית וצוות ההגנה לשחררו ממעצר הבית שבו היה נתון עד כה.
סיבת השחרור היא הבנה שאיסוף חוות הדעת יימשך עוד זמן רב.
עורכי דינו שלומי צפורי ורן כהן רוכברגר מסרו: "מברכים על ההסכמה לשחרר את מרשנו ממעצר הבית. זו החלטה מתבקשת שמדברת בעד עצמה"
 

yael305

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
זוכרים את שושנה ברכה שייפר?
זו מהפיגוע של הכניסה לעיר בחודש כסליו
אתמול הכניסו אותה לניתוח בעקבות זיהום שהתפשט בגלל הניתוח הקודם
ועכשיו ניתוח חרום דחוף
כי המצב החריף
מי שיכול להתפלל ולפרסם בקבוצות נוספות שיתפללו גם כן
יבורך מאוד
שושנה ברכה בת רבקה יהודית
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  18  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה