אופקים תשפ"ג

אגס סברס תפוח

משתמש פעיל

ב-150 מיליון שקל: יוקה פארק וקרסו נדל"ן יקימו יחד מתחם תעשייה באופקים​

המתחם שייבנה על קרקע ריקה על הכביש המחבר בין אופקים וב"ש, מיועד לתעשייה קלה, מסחר, מלאכה ואחסנה ויתפרס על כ-22 אלף מ"ר. קרסו ויוקה, שנכנסו לפרויקט בשותפות שווה, מעריכות כי הכנסות הפרויקט יגיעו ל-250 מיליון שקל והיתר הבנייה צפוי תוך חצי שנה. המתחם יכלול 3 קומות, אולמות מסחר ותצוגה​



מאת דרור ניר קסטל- כתב
21.03.24 | 11:03 עודכן לאחרונה: 21.03.24 | 11:33
00:00


04:11
האזינו לכתבה











colbass.com

הדמיה של יוקה פארק אופקים (שאולי חמוי)
הדמיה של יוקה פארק אופקים (שאולי חמוי)


יוקה פארק וחברת קרסו נדל"ן קנו בחודש האחרון קרקע באופקים המתפרסת על 10 דונם בכ-29 מיליון שקל (בחלקים שווים),ויקימו מבנה תעשייה בשימושים מעורבים בעיר. את הקרע רכשו מיזם פרטי.

מתחם התעשייה ייבנה על קרקע ריקה על הכביש המחבר את אופקים לבאר שבע. המתחם המתוכנן מיועד לתעשייה קלה, מסחר, מלאכה ואחסנה והוא יתפרס על כ-22 אלף מ"ר (18.5 אלף מ"ר לשיווק). בפרויקט ישווקו יחידות במגוון גדלים הנעים בין 150-300 מ"ר לבעלי עסקים, משתמשי קצה ומשקיעים.
התכנון של המבנה כולל שלוש קומות ושלוש חזיתות שונות (מהן שתיים מסחריות, הפונות לכביש 2411 ואחת לכיוון פארק האגם שייבנה בעתיד). בכל קומה תהיה גישה מרווחת ונוחה למשאיות עם פתחים גדולים לפריקה וטעינה. מעבר לכך בפרויקט מתוכננים אולמות המשלבים מסחר ותצוגה וכן שטחים המשלבים משרדים ותעשייה.
ההשקעה הכוללת בהקמת המתחם מוערכת כ-150 מיליון שקל והחברות מעריכות כי היקף ההכנסות מהפרויקט יעמוד על כ-250 מיליון והיתר הבניה צפוי להתקבל עד 6 חודשים מהיום. עבור קרסו זוהי עסקה ראשונה בתחום ייזום מתחמי שימושים מעורבים למכירה ללקוחות קצה.
אזור הנגב המערבי הוא בעל פוטנציאל התפתחות משמעותי בתחומי המגורים, המסחר והתעסוקה. הדבר נובע מכך שהאזור ברובו איננו מיושב, למרות מיקומו האסטרטגי ונגישותו מבחינה תחבורתית. אופקים היא עיר צומחת ומובילה בנגב. היא ממוקמת במרחק של כשעה נסיעה ממרכז הארץ, וקרובה מאוד לבאר שבע. לאחרונה נפתח כביש 2411, המהווה יובל של כביש 25, המחבר את באר שבע עם השכונות החדשות של אופקים ומקצר את זמן הנסיעה לכעשר דקות.

חוה מיכאלי, מנכ"לית YUKA PARK: "אופקים היא אחת הערים שספגו את הפגיעה הקשה ביותר במהלך המלחמה. עם זאת מדובר בעיר שבשנים האחרונות החלה בתהליך שגשוג משמעותי. תנופת הבניה בעיר זינקה והיא נהנית מהגירה חיובית, בין היתר הודות להטבות המס המגיעות לתושבי העיר. לאופקים שכונות חדשות רבות הנמצאות בפיתוח מואץ ויש לה תוכניות עתידיות לקלוט עוד אלפי תושבים, כמו גם תוכניות לפיתוח תעסוקה, מסחר, ועוד.
"לאור האירוע שפקד את ישראל ובפרט את אזור הדרום אני סבורה שיש לנו חובה לאומית להמשיך ליישב ולפתח את דרום הארץ. כשאנו מסתכלים על העתיד של העסקים הקטנים והבינוניים שרבים מהם מאוד נפגעו בסבב הלחימה הנוכחי – המיקום האידיאלי עבורם הוא מתחמים רב שימושיים שהנם העתיד של התעשייה בישראל, מאחר והם בנויים באופן ורסטילי ויודעים להוות בית למגוון רחב של עסקים במתחם אחד והם גם מוגנים יותר".

יוני ישראלי, סמנכ"ל, מנהל חטיבת נכסים בקרסו נדל"ן: "הפרויקט באופקים מבחינתנו הוא מנוע לצמיחה בתחום הייזום של פארקי תעשייה, שכן הוא מציע פתרון מוצרי ההולם את השינויים המהירים בשוק העבודה הנשען על עבודה מקוונת יותר ויותר, השינוי הדמוגרפי, הפיתוח התשתיתי, מחירי הקרקע והתמיכה הממשלתית באזור הנגב , בטח ובטח לנוכח מלחמת חרבות ברזל . אני מאמין שהפרויקט המשותף יענה על צורך שילך ויגבר עם ההתפתחות המואצת של אזור הנגב והעיר אופקים בפרט לשטחי תעשייה, לוגיסטיקה, אחסנה, מסחר ומלאכה בגדלים וצורות שונות באזור".
 

זעליק

משתמש חדש
כבר היום זה המחירים.
כתושבת המקום - דירות (חדשות)
4 חדר' כ1.3-1.4 מליון
5 חד' יכול גם להגיע ל-1.5 מליון
(מדובר רק על דירות חדשות בפרויקטים מושקעים)
אם את גרה באופקים
האם את יכולה להגיד השערה האם כל ההגרלות של השנים האחרונות יהיו שכונות חרדיות או חילוניות
ומתי יבנו את זה
 
אם את גרה באופקים
האם את יכולה להגיד השערה האם כל ההגרלות של השנים האחרונות יהיו שכונות חרדיות או חילוניות
ומתי יבנו את זה
זה תלוי בנו.
יש המון המון חרדים שזכו.
הבניה כבר התחילה (אצל חלק מהקבלנים).
 

זעליק

משתמש חדש
זה תלוי בנו.
יש המון המון חרדים שזכו.
הבניה כבר התחילה (אצל חלק מהקבלנים).
כמה זה המון
וכמה בנינים גבוהים יש ( במילים אחרות כמה בנינים גזעניים לא לחרדים יש )
וכמה העירייה רוצה או לא רוצה שם חרדים ( שזה שיקול חזק - כי אם העירייה משימה רגליים מאוד קשה לחרד מקום)
 

אגס סברס תפוח

משתמש פעיל

"הכוח שעבר לקונים הסתיים. העלנו מחירים בכל הפרויקטים"​

מבצעי המימון גורמים למשקיעים צעירים לקנות דירה עם הון עצמי נמוך (90/10), יו"ר רייסדור, יקי רייסנר, מרגיש עם זה נוח: "הדייר שם מכסה לי את הקרקע, אבל בקרוב תיגמר החגיגה"; הוא מזהה את הפריחה "במקום שספג את המכה הכי כואבת"
איציק יצחקי | 01/05/2024 16:01
telegram
(39)
נושאים בכתבה
icn_tags_slashes.svg
באר שבע דור הטיקטוק טיקטוק יקי רייסנר נתיבות רייסדור
אחרי שדור הטיקטוק החל להסתער על הדירות הישנות בבאר שבע, דימונה וירוחם, וסיפר לכם שאפשר לקנות דירה ולממש באופן מהיר, עכשיו מגיעה שעתם של הקבלנים. בסרטונים רבים שהם מפיקים לאחרונה, ממליצים הגורואים החדשים של עולם הנדל"ן, אלה שאינן מתווכים וספק אם למדו נדל"ן פעם, לרכוש דירות מקבלנים ללא הון עצמי.
דירות בבנייה (שלומי יוסף)

"זה עולה, אני סופג, אבל אני מקבל ביטחון". דירות בבנייה
על התופעה הזאת כבר הרחבנו כאן בעבר - שלם 10% עכשיו, 90% בעוד שלוש שנים, בלי הצמדות ובלי טריקים (וכן, עם עליית מחיר מצד הקבלן, שבכל זאת צריך להרוויח ממשהו). אפשר להבין את הקונים, אבל צריך להזהיר - התופעה הזאת עלולה להיות מסוכנת למי שהעתיד שלו לא ברור.

כותרת ראשית

אופנהיימר: האטה בשוק הרכב היא זמנית - מי המניה עם אפסייד של יותר מ-60%?
גלובל | אדיר בן עמי | 20:03

- כל הכותרות


אופנהיימר: האטה בשוק הרכב היא זמנית - מי המניה עם אפסייד של יותר מ-...
ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשפ"ד (2024)
משרד התקשורת סגר את פעילות אל-ג'זירה בישראל
ירידה של כ-15% במסירות רכבים בשליש הראשון של השנה
לומינאר מפטרת 20% מהעובדים כחלק מרה-ארגון
ב-TD Bank מרוצים מביצועי סייברארק - מה הצפי שלהם הלאה?
לקראת פתיחת שבוע המסחר בוול סטריט - האנליסטים מנתחים
"החוק הראשון - לא להפסיד כסף" - אז למה באפט מימש את פרמאונט בהפסד?
המדדים עלו עד 0.9% אימקו זינקה ב-19%, נובה ב-4.5%
האם טסלה מוותרת על רשת הטעינה שלה?
מה הייתם מעדיפים - דירת יוקרה או שתי דירות של 3 חדרים באותו בניין?
"ניצחון מוחלט? בפועל זה קרוב יותר לכישלון מוחלט"
"מניה מובחרת" - בנק אוף אמריקה בהמלצת קניה על אפל - אפסייד של 33%
"חשבוניות ישראל " לא ימנע את תופעת החשבוניות הפיקטיביות
דיפלומט תשלם עיצומים בסך 9 מיליון שקל
עיצומים בסך חצי מיליון שקל על חבר ברק לשם פיננסים ובעלי השליטה
האם מכבי חיפה עדיין יכולה לזכות העונה באליפות?
שיעור האבטלה בחודש מרץ נותר ללא שינוי ועומד על 3.3%
האם אתם משתכרים יותר מהממוצע? מה השכר הממוצע, ומה השכר בהייטק?
דסק"ש במו"מ למכירת החזקותיה באלרון לפי שווי של עד 90 מיליון דולר
Biz TV

עוד תכניות



אם המושבות-נדלן




באחד הסרטונים הויראליים שיצאו לאחרונה, יצאה המלצה לרכוש דירה במחיר של כמעט שני מיליון שקלים בדרום, כשהקבלן, כך לדברי המציג, מוכן לחתום על חוזה ללא מקדמה. זה כמובן לא נכון - אל תאמינו לכל מה שאתם רואים בטיקטוק. הקבלנים לא יכולים לא לגבות מכם תשלום בכלל ולא מומלץ לשלם להם פחות מ-7%, משום שבסיטואציה מסוימת עלולה להיווצר בעיה בנושא הערבויות (על כך בכתבה נפרדת).

לחברת רייסדור יש פרויקט כזה בבאר שבע. היא מוכרת דירות בשיטת 90/10, אבל מדובר בדירות 5 חדרים בלבד, במחיר של 1.88 מיליון שקל. - "אענה לך בצורה פשוטה, היום רגיל לא מוכר, אין ליניארי בשוק חופשי. זאת הדרך היחידה למכור דירות", אומר לנו בעלי החברה, יקי רייסנר, בראיון.
כלומר, אם היית מוכר בדרך הרגילה, עם הנחה קטנה, לא היית מוכר?

"אנשים רואים את כל המבצעים, הם מזהים שהמבצע הזה טוב להם דרמטית בהשוואה לכל מבצע אחר. בנאדם קונה ב-2 מיליון דירה, משלם לי 200 אלף שקל היום ואת השאר בעוד שלוש שנים. כולם מבינים שבעוד 3 שנים, בעדינות, המחירים לא יירדו. וברור לשנינו שיעלו. אתה רוצה לשמוע מה הם קונים? אנשים קונים פוזיציות בנדל"ן. החלק המשמעותי הוא שהחגיגה הזאת עומדת להסתיים. שוק הדירות רותח, מכרנו באפריל קרוב ל-100 דירות, ואני לא מדבר על מחיר למשתכן, רק שוק חופשי. אלה מספרים אדירים. בתקשורת רואים חודשיים-שלושה אחורה, רואים את ינואר, אבל במרץ ואפריל יש עלייה דרמטית מחודש לחודש. אבל שוב, החגיגה הזאת תיגמר ממש בקרוב".
אתה פוטר מהצמדה וריבית?
"כן".
זה לשלוש שנים, משתלם לך?
"אנחנו משקללים הכל".

בקיצור, אתה מעלה מחיר.
"תראה, יש כאן עסקת יש סיכון-סיכוי. המימון התייקר מאוד והכניסו הכל בדוחות, אז אנחנו מצמצמים רווחיות. אתה אף פעם לא יודע איפה תפגוש את עצמך בסוף הפרויקט. אנחנו עושים את זה עבור 20 עד 40 אחוז מהדירות. יש פרויקטים של 20-80 בראש העין, הדירה עולה 3.5-4 מיליון שקל. הדייר שם 700 אלף וכיסה לי את הקרקע, אז בסוף אתה מממן רק את הבניה. זה עולה, אני סופג, אבל אני מקבל ביטחון - ביטחון של הקונה, והקטנת המימון על הקרקע. זאת הסיבה למבצע הזה. למה לא לעשות את זה? כי אתה סופג עלויות מחירי הבניה. אבל בסוף אני יזם, ויזם צריך לדעת מתי השוק עובד טוב ומתי פחות. המנופים צריכים להסתובב, הפרויקט צריך לרוץ בסוף".
או במילים אחרות - הכוח בידיים של הקונים.
"הכוח שעבר לקונים הסתיים. כלומר, הוא עדיין אצלם, אבל זה הסוף. אני מרגיש את זה, באשר לשאלה שלך - כן, העלנו מחירים בכל הפרויקטים. פרויקט כזה שהמימון שלו הוא 100 אלף שקל, דירה בו תעלה מ-3.5 ל-3.6 מיליון שקל כדי לספוג את זה. נכון שזה נוח ללקוח והוא שילם עוד 3%, אולי קצת יותר, אבל יש לו שקט ל-3 שנים. זה שווה".
הוא לא שילם עוד 3%, כי חסכת לו את המימון. בפועל, מחיר הדירה ירד. אבל בוא נדבר עליך. הרווח היזמי בפרויקטים כאלה נע בין 15-18 אחוז. הוא יורד ל-12-13 אחוז בגלל המבצע?
"הוא יכול להגיע ל-11-12 כשהמימון משפיע. כלומר, 12% ברף העליון. אחרי השקלול, תקרא לזה ירידת מחיר של 5% כי זה יורד מהרווחיות. יכולתי להוריד 5% מהרווחיות בלי לקחת מימון, אבל מה זה משנה?".
זו דרך מתוחכמת כדי להציג לבנק דוח אפס. לומר לו: "אני מוכר".
"זו דרך טובה לדייר. הוא לא מתעסק עם המשכנתא, הוא גר בדירה שלו, אין לו שכירות ומשכנתא. בעוד 3 שנים, נדבר".
אתה לא חושב שזה מסוכן לשוק הדיור? מה יקרה אם תהיה פה קטסטרופה.
"בוא נדבר רגע על הסכנה. הרווחיות היא 10% וההון העצמי הוא 15%. זה אומר שמחירי הדירות צריכים לרדת ב-25% כדי שהפרויקט ייכשל. אנחנו לא באזורים האלה. יש קושי להביא עובדים זרים, קושי מימוני, אבל בשורה התחתונה - אף חברה לא נפלה. אי אפשר להתווכח עם זה. קח את כל הארץ, אף חברה לא נפלה למרות שעשו כאן מסע הפחדה. כשיש פחות רווחיות, יכולה להיות עצירה. ברגע שאין עוד פרויקטים המחיר יעלה".
בוא נחזור רגע לבאר שבע. כמה עלתה דירת 4 חדרים?
"1.65-1.68 מיליון שקל בממוצע, אבל הכל נמכר. כמה מזה 90/10? הרוב, 90%. אבל זה פרויקט עם היתר בנייה לביצוע פחות משנתיים למסירה ולכן זה יותר קל. הגשנו דוח אפס לבנק, ראו שהפרויקט רובו מכור כבר".

מה יקרה למחירי הדירות שנה מהיום?
"שנה מהיום? בחודש הבא הוא יעלה בעוד 3%-2%. אנחנו מעלים עוד מחירים. בוא נגיד ככה, המחיר של 1.88 מיליון שקל נגמר. ישלמו 1.95 מיליון שקל אם רוצים הטבה ל-3 שנים, אבל הלקוח יישן בשקט".
איפה הפריחה הגדולה?
"באזור הדרום, באזור שספג את המכה הכי קשה. נתיבות ושדרות, למשל. באר שבע וקריית גת, גם שם יש פריחה".
היית מאמין ב-15 באוקטובר שתגיד משפט כזה?
"לא. זאת באמת הפתעה, אבל זה מראה את התחכום של הקונים. הם מזהים שמרווח הביטחון מאוד חזק. בצפון הם כבר פחות קונים, כי אנשים מבינים שהדרום יהיה יותר בטוח ולכן צופים שהמחירים שם יעלו. זה משמעותי".
 

אגס סברס תפוח

משתמש פעיל

הוותמ"ל צפויה לדון השבוע בהפקדת תוכנית לבניית 5,800 דירות באופקים - שתאפשר שילוב משרדים בדירות​

עוד כוללת התוכנית כ-70 אלף מ"ר לשימושי מסחר ותעסוקה. רוב הבנייה החדשה תהיה רוויה עד לגובה 14 קומות, כ-750 מהדירות ייבנו כצמודות קרקע. בכלל יחידות הדיור ניתן יהיה להסב עד 30 מ"ר למשרד "לבעלי מקצועות חופשיים"​

שיתוף הכתבה

00:00


03:13
האזינו לכתבה











colbass.com
יור הוותמל נתן אלנתן (אביגיל מתתוב, שאטרסטוק)
יו"ר הוותמ"ל נתן אלנתן (אביגיל מתתוב, שאטרסטוק)
הוועדה הארצית לתכנון מתחמים מועדפים לדיור ( ותמ"ל ) תדון ביום רביעי הקרוב בהפקדת תוכנית רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) עבור חלקה השני של שכונת אפיקי נחל במזרח אופקים. התכנית מציעה שימושי קרקע עבור כ-5,800 יח"ד, תעסוקה בהיקף של כ-30,860 מ"ר, מסחר בהיקף של כ-37,790 מ"ר, ספורט ונופש, מבני ציבור וכן שטח המיועד לבית עלמין.
התכנית מקודמת בתחום חלקה הדרומי-מזרחי של שכונת אפיקי נחל שהוגדר כשטח לתכנון עתידי. שטח התכנית הוא כ-1,640 דונם. התוכנית החדשה תתווסף לחלקה הראשון והצפוני של התוכנית, שכבר אושר בשנת 2018, בהיקף של 6,844 יח"ד.
מתוך 5,800 דירות הנכללות בתוכנית הנוכחית, כ-5,054 צפויות להיבנות בבנייה רוויה בגבהים שונים עד 14 קומות ובתמהיל מגוון, ו-746 יח"ד נוספות בבנייה צמודת קרקע, עם אפשרות לבניית בריכת שחייה פרטית. בכלל יחידות הדיור ניתן יהיה להסב עד 30 מ"ר למשרד "לבעלי מקצועות חופשיים".

שלד הדרכים של התכנית, מהווה הרחבה והמשך של שלד הדרכים בתכנית המאושרת מצפון. דרך מס' 3, המהווה שדרה עירונית ראשית, מהווה גם בתכנית זו שדרה בעלת אופי עירוני, המלווה בבינוי אינטנסיבי מלווה מסחר. התכנית מחברת בציר מזרח-מערב בין נחל הלמות מצפון-מזרח ונחל אופקים מדרום-מערב, באמצעות שדרה ראשית שלאורכה שטחים ציבוריים בנויים ופתוחים: "השדרה הירוקה".

הדמיה של התוכנית באופקים (אדר' יעקב פישר, פישר אלחנני אדריכלים)
הדמיה של התוכנית באופקים (אדר' יעקב פישר, פישר אלחנני אדריכלים)
בחלקה הדרומי, עוברת בתחום התכנית דרך מס' 21 שהיא רחוב כלל עירוני, המשמש הן למעבר בין חלקים אחרים של העיר והן לצורך השימושים ברחוב (רחוב מאסף). מכיוון דרום ודרום-מזרח, שטח התכנית תחום על-ידי קו גז טבעי מתוכנן וקו מתח עליון.
בחלקה הדרום-מזרחי מתוכנן אזור התעסוקה והמסחר המשלים את המסחר המקומי בתוך השכונה ומאפשר חנויות מסחריות גדולות במרחב פתוח. התכנית מרושתת בצירים הליכתיים ותחבורתיים לאורך ולרוחב השכונה, כולל נתיבי תחבורה ציבורית ושבילי אופניים, הקרקע בשטח התכנית הינה בבעלות רשות מקרקעי ישראל , והחלקים שאינם בתכנון עתידי מסומנים כיום כקרקע חקלאית, יער, שמורת טבע ודרך.
עורך התוכנית הוא אדר' יעקב פישר מפישר אלחנני אדריכלים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  3  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה