פוליטי עדכונים פוליטיים

מוריה אסתר

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
בני גנץ נוקב באולטימטום: ״קבינט המלחמה חייב לגבש ולאשר עד ה-8 ביוני תוכנית פעולה לשחרור החטופים, למיטוט חמאס, להשיב את תושבי הצפון לבתיהם, להקים מנהלת שתנהל את הרצועה, לקדם מהלך עם סעודיה ולאמץ את מתווה חוק הגיוס שכל הישאלים ישרתו״.

גנץ מסיים בפניה אישית לנתניהו - ״אני מכיר אותך שנים ארוכות כמנהיג ופטריוט ישראלי: אתה יודע היטב מה צריך לעשות. אם תעדיף את הלאומי על האישי ותבחר ללכת בדרכם של הרצל, בן גוריון, בגין ורבין - תמצא בנו שותפים למאבק. אבל אם תבחר ללכת בדרכם של קנאים ותוביל את האומה כולה אל התהום - ניאלץ לפרוש מהממשלה, נפנה לעם ונקים ממשלה שתזכה לאמון העם״.
 

מוריה אסתר

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
מיכאל שמש: סיכום הצהרת גנץ: נאום גלנט + תאריך דד ליין אפשרי לפרישה.
יובל שגב: גנץ נזהר כל כך מהמילה בחירות. בנאום הכתוב שלו לא הזכיר אותה פעם אחת.


יקי אדמקר: גנץ הציג הערב רשימת תירוצים ארוכה לעזיבה המתוכננת שלו גם ככה בעוד כחודש.
 

מוריה אסתר

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
ינון מגל במתקפה על בני גנץ: ״הרמטכ״ל הכושל של צוק איתן שלא ניצח אף מלחמה, בא ללמד איך מנצחים מלחמות. המדינאי הכושל נותן פרס אסטרטגי לנסראללה. כל כך הרבה פייק והחלשת רוח העם״.
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
לשכת ראש הממשלה:

בזמן שלוחמינו הגיבורים נלחמים להשמיד את גדודי החמאס ברפיח, גנץ בוחר להציב אולטימטום לראש הממשלה במקום להציב אולטימטום לחמאס.
התנאים שמציב בני גנץ הם מילים מכובסות שמשמעותן ברורה: סיום המלחמה ותבוסה לישראל, הפקרת רוב החטופים, השארת החמאס על כנו והקמת מדינה פלסטינית. חיילינו לא נפלו לשווא ובוודאי שלא למען החלפת חמאסטן בפת״חסטאן.

אם גנץ מעדיף את האינטרס הלאומי ולא מחפש תירוץ להפלת הממשלה, שיענה על שלוש השאלות הבאות:

1 - האם הוא מוכן להשלים את הפעולה ברפיח כדי להשמיד את גדודי החמאס, ואם כן איך ייתכן שהוא מאיים לפרק את ממשלת החירום בעיצומה של הפעולה?

2 - האם הוא מתנגד לשליטה אזרחית של הרשות הפלסטינית בעזה, גם בלי עבאס?

3 - האם הוא מוכן לקבל מדינה פלסטינית בעזה וביהודה ושומרון כחלק מתהליך הנורמליזציה עם סעודיה?


עמדתו של ראש הממשלה בנושאים גורליים אלה ברורה:

ראש הממשלה נתניהו נחוש לחסל את גדודי החמאס, הוא מתנגד להכנסת הרשות הפלסטינית לעזה ולהקמת מדינה פלסטינית שבהכרח תהיה מדינת טרור.

ראש הממשלה נתניהו חושב שממשלת החירום חשובה להשגת כל מטרות המלחמה, כולל השבת כל חטופינו, ומצפה מגנץ להבהיר את עמדותיו לציבור בנושאים אלה.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
ח"כ צבי סוכות בתגובה לנאום גנץ: "השר נשבר מהלחץ העולמי להצלת שלטון חמאס"

ח"כ סוכות כתב: "זאת ה"שותפות אירופית פלסטינית" לניהול הרצועה שהשר גנץ מתכוון אליה? כי ראינו לאיפה הובילה השותפות הזאת עד היום".

עוד כתב סוכות:"גם השר בני גנץ נשבר מהלחץ העולמי להצלת שלטון חמאס. הוא יודע מצויין שאין אף גורם ערבי שמסוגל לנהל את עזה כרגע בלי שתהפוך חזרה לחמאסטן. don't!"
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
אריאל כהנא:

שתיים וחצי הערות על "האולטימטום" של גנץ:

1. כשפוליטיקאי אחד מאשים אחר ב"שיקולים פוליטיים", ובפרט בשבוע שהוא צונח בסקרים, הספקנות שלי עובדת שעות נוספות.

2. לתכנן תכניות אפשר מכאן עד הודעה חדשה. השאלה היא היישום. כך למשל, אם ב-1/9 עדיין ייפלו טילים בקרית שמונה, גנץ עדיין ידרוש להחזיר את התושבים?!

לכן - מה שנדרש הוא ניצחון. השמדת חמאס, כפי שהוחלט ב-16/10 בקבינט. זו הנקודה הארכימדית שתשנה הכל
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
תמיר מורג:

כמה נקודות קונקרטיות שניתן היה לחלץ מנאום גנץ:

1. גנץ מציב את היעד של החזרת החטופים לפני מיטוט חמאס, בניגוד להחלטת הקבינט בנוגע למטרות המלחמה.

2. גנץ שולל את הכנסת הרשות הפלסטינית בראשות אבו מאזן לרצועת עזה, ומציע כוח בינלאומי ופלסטיני. הבעיה - שום כוח כזה לא מוכן להיכנס לרצועה לפני חיסול חמאס.

3. גנץ קובע את 1 בספטמבר כתאריך יעד להחזרת תושבי הצפון לבתיהם. המשמעות המעשית היא ויתור על אופציה צבאית מול חיזבאללה, כי מלחמה או מבצע נרחב בצפון לא יכולים להסתיים עד אז.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
ינון מגל:

‏1. הרמטכל הכושל של צוק איתן שלא ניצח אף מלחמה בא ללמד איך מנצחים מלחמות
‏2. החתרן הבלתי נלאה שהציב תנאים במשך 4-5 ימים עד ש"נכנס מתחת לאלונקה", שמנע את כניסתו של סער לקבינט המלחמה, מעיד על עצמו שהוא מנהל מגעים מדיניים נגד עמדת ראש הממשלה בזמן מלחמה
‏3. המדינאי הכושל, למרות שהוזהר מראש לא לעשות זאת, מציב אולטימטום לישראל לגבי חזרת התושבים לצפון ונותן פרס אסטרטגי לנסראללה בזמן מלחמה.
‏4. הפוליטיקאי הכושל מדבר על אנשים שעושים פוליטיקה בזמן מלחמה ומאיים תוך כדי הקרבות ללכת לבחירות...
‏5. כל כך הרבה פייק והחלשת רוח העם, והכל במקום לתת גיבוי ולהכריז שיחד נשמיד את האוייב
‏6. בושה
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
הצהרה קצת נאיבית של גנץ: הוא דורש מנתניהו עד ה- 8.6 להסכים למתווה שירות לכולם.

‏הוא יודע שזה לא יקרה, שזה לא אופציה, שנתניהו יגלגל את עצמו מהחלון לפני שהוא יסכים לדבר הזה. אז בשביל מה למרוח את ההצגה?

מיכאל שמש
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
אורית סטרוק:

‏טעות מובנית במכתבו של השר בני גנץ:
קבינט ניהול המלחמה לא מוסמך לקבוע יעדים אסטרטגיים, ולא להחליט על מדיניות.
הוא מוסמך בסך הכל לממש מבצעית-טקטית את ההחלטות האסטרטגיות של הקבינט.
הקנ"מ משולל כל סמכות להוביל יעדים אסטרטגיים.
רוצה לשנות אסטרטגיה?
רק בממשלה או בקבינט
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים


*מלשכת השר גנץ נמסר בתגובה לראש הממשלה:*
1. אם ראש הממשלה היה מקשיב לגנץ, היינו נכנסים לרפיח לפני חודשים ומסיימים את המשימה. עלינו להשלים אותה, וליצור את התנאים הנדרשים לכך.
2. הרשות הפלסטינית לא תוכל לשלוט בעזה, גורמים פלסטינים אחרים כן – אך ורק אם נייצר לכך גיבוי של מדינות ערב המתונות וגיבוי אמריקאי. כדאי שראש הממשלה יעסוק בכך ולא יחבל במאמצים האלו.
3. כפי שאמר גנץ בנאום – אין שום כוונה להקים מדינה פלסטינית, וזו אינה הדרישה של הסעודים. גנץ בניגוד לנתניהו לא החזיר את חברון ולא הודיע על תמיכה בפתרון שתי המדינות בבר אילן.
4. אם לראש הממשלה חשובה ממשלת החירום, כדאי שיקיים את הדיונים הנדרשים, יקבל את ההחלטות הנדרשות, ולא יגרור רגליים מפחד הקיצוניים בממשלתו.


 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
פרשן חדשות 12 עמית סגל מזהיר מפרישת השר בני גנץ והמחנה הממלכתי מהממשלה.

"אנחנו צריכים להיזהר כי אנחנו בשנה לצערנו עתירת חדשות דרמטיות, אבל מבחינה פוליטית קשה לראות משהו שימנע את זה רק אם תהיה איזושהי התרחשות חיצונית".

"ולכן השעון החל לתקתק לאחור. לממשלת החירום הלאומית אלה חדשות רעות למדינה. צריך להגיד קודם כל ממשלת חירום פתרה את הציבור, את רובו המכריע מהתחושה שאם משהו מתקבל פה אחד פה זה בכל זאת שיקולים פוליטיים של ימין או של שמאל. ברגע שגנץ ואייזנקוט יעזבו, אז השאלה הזאת תעלה ביתר שאת".

עם זאת מעלה סגל בדבריו במהדורה כמה שאלות על הצהרת גנץ. ראשית, גנץ דורש רשות אמריקאית אירופית ערבית פלסטינית שתנהל את רצועת עזה מבחינה אזרחית, "אני לא מכיר אף גורם אירופי שרוצה להיכנס לשם, אז זה נראה כרגע קצת תיאורטי".

"הדבר הנוסף, הוא מדבר על מיעוט קטן שהשתלט על גשר הפיקוד. עכשיו צריך להגיד קודם כל מבחינת מנדטים בכנסת, גנץ ואייזנקוט הם מיעוט יותר קטן מאשר סמוטריץ ובן גביר, ולהם היו שני חברים בקבינט המלחמה לעומת אפס. הדבר הנוסף הוא שגנץ, שאגב הוא פחות הולך כאן רחוק, הולך פחות רחוק מן גלנט באמצע השבוע שעבר, עדיין לא מבטא שום עמדה שאפשר לראות שיש בה רוב הרבה יותר גדול מאשר העמדות שמבטאים שרי הימין, קרי בכל סקר, כולל זה שערכנו בשבוע האחרון, במקרה הטוב יש פחות או יותר תיקו בנושא הזה. בסקרים אחרים גם רוב גדול יותר נגד עמדת גנץ ואייזנקוט. רוצה לומר אפשר להביע עמדות, אפשר להביע עמדות אידיאולוגיות, אבל לא כל הזמן לכנות את הצד השני בתור מיעוט קטן ומשיחי".
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
חבר הכנסת משה סעדה מהליכוד קורא לראש הממשלה נתניהו לפעול לשילובם של גדעון סער ואביגדור ליברמן בממשלה במקום המחנה הממלכתי.

"למה לחכות ל 8.6? אני קורא לראש הממשלה נתניהו - פעל עוד הערב להכניס לממשלה את אביגדור ליברמן וגדעון סער ולתת להם תפקידי מפתח בניהול המלחמה, במקום בני גנץ שהוכיח שוב שאצלו ישראל ממש לא לפני הכל.

הגיע הזמן להחליף את קבינט המלחמה שרובו עוד שרוי בקונספציה, בכוחות חדשים ומנוסים שבאמת מבקשים להכריע את החמאס ולא פועלים להקמת מדינה פלסטינית או רוצים לחלק נשק ל'בלתי מעורבים' בעזה".
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
הכתב הפוליטי של 'ערוץ 14', מוטי קסטל הגיב וגילה: "בואו אסביר לכם למה גנץ בחר בתאריך ה08/06. פשוט מאד: זה בדיוק התאריך עליו הכריזו ארגוני המחאה כדד-ליין לפירוק הממשלה. באופן פלאי שמיימי של ממש - גם ה"מטרות" שהציב גנץ זהות לחלוטין. תראו בעצמכם. מיד כשהניסיון הקודם עם הקמפיין המתוזמן "לא יוצאים לפגרה" כשל וקרס - גיבשו האנרכיסטים יעד חדש אותו הם מפמפמים במרץ בשבועות האחרונים. גנץ מתואם איתם מלא- מלא. תיכף נסביר למה הם בחרו דווקא בתאריך הזה".
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים

אהוד ברק קורא להשבתת המדינה





נתניהו דחה מייד את כל 6 סעיפי האולטימטום. אין לגנץ ברירה אלא להוריד כפפות, גם בפעולה. הכי נכון, לקרוא כבר מחר לכל מנהיג ולכל אזרח, לפעול בכל כוחו להשבתת המדינה והכנסת עד שתופל הממשלה. אם גנץ יגמגם, הוא יאבד את עולמו ותומכיו, מכונת הרעל החלה, ותמשיך לציירו כ׳מוכר ישראל׳. אזהרת אמת
 

אביר88

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
השר שלמה קרעי על גנץ: "הוא מאיים לפרוש עד ה8.6-? מציע שהתאריך יוקדם כבר למחר"
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ג

א מִזְמוֹר לְדָוִד בְּבָרְחוֹ מִפְּנֵי אַבְשָׁלוֹם בְּנוֹ:ב יְהוָה מָה רַבּוּ צָרָי רַבִּים קָמִים עָלָי:ג רַבִּים אֹמְרִים לְנַפְשִׁי אֵין יְשׁוּעָתָה לּוֹ בֵאלֹהִים סֶלָה:ד וְאַתָּה יְהוָה מָגֵן בַּעֲדִי כְּבוֹדִי וּמֵרִים רֹאשִׁי:ה קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶקְרָא וַיַּעֲנֵנִי מֵהַר קָדְשׁוֹ סֶלָה:ו אֲנִי שָׁכַבְתִּי וָאִישָׁנָה הֱקִיצוֹתִי כִּי יְהוָה יִסְמְכֵנִי:ז לֹא אִירָא מֵרִבְבוֹת עָם אֲשֶׁר סָבִיב שָׁתוּ עָלָי:ח קוּמָה יְהוָה הוֹשִׁיעֵנִי אֱלֹהַי כִּי הִכִּיתָ אֶת כָּל אֹיְבַי לֶחִי שִׁנֵּי רְשָׁעִים שִׁבַּרְתָּ:ט לַיהוָה הַיְשׁוּעָה עַל עַמְּךָ בִרְכָתֶךָ סֶּלָה:
נקרא  16  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה