שיר 2000 שנה

I.Q

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
ב''ה

הָאִישׁ שֶׁדָּרַךְ עַל עֲרֵמַת סְפָרִים
כְּדֵי לַעֲמֹד קָרוֹב יוֹתֵר לְסֵפֶר הַתּוֹרָה הַנָּדִיר.
שֶׁהִפִּיל אֶת הַכּוֹבַע לַחֲבֵרוֹ
לַחֲזוֹת בָּרוּר יוֹתֵר בַּמַּעֲמָד הַמֻּפְלָא.
שֶׁהִכְאִיב לְזוּלָתוֹ תּוֹךְ כְּדֵי טִפּוּס
לְיַצֵּר לְעַצְמוֹ מָקוֹם טוֹב יוֹתֵר, קָרוֹב יוֹתֵר, מַשְׁמָעוּתִי יוֹתֵר.
לֹא יָדַע שֶׁכְּבָר אַלְפַּיִם שָׁנָה נָסְעָה הַתּוֹרָה מִן הָעֶלְיוֹנִים.
נָסְעָה מִגַּבְהוּת הַלֵּב. מִן הַמַּעֲלָה.
אֵינֶנָּה בְּמָקוֹם שֶׁמְּחַפְּשִׂים אַחֲרֶיהָ.
אֵינֶנָּה בְּהַבְרָקַת הַסְּבָרָא,
בְּלַהֲטוּטֵי הַפִּלְפּוּל,
בְּגוֹבְהֵי תִּקְרַת בֵּית הַכְּנֶסֶת.
הִיא תָּרָה אַחֲרֵי שְׁפַל הָרוּחַ
מְחַפֶּשֶׂת אַחֲרֵי הַתֹּם,
מְחַפֶּשֶׂת מָקוֹם בּוֹ קוֹל הָאָדָם נָדַם.
בּוֹ יִשְׁמַע קוֹלָהּ.
 

סיפור8

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
בעז"ה

השיר וואו, על כל חלקיו.
מביא אותנו לישורת האחרונה בכמה שלבים, אבל כל שלב גם הוא אומר הרבה בעצמו.
משהו קצת הפריע לי במילים "מחפשת את קול האדם שנדם", על אף שיש יופי בצלילים הדומים, ה'נדם' הזה היה נראה לי קצת תוקע את התנועתיות של השיר, כמו עוצר אותה באמצע. גם הרגיש לי כאילו 'שפל רוח' ו'תם' זה שני פרמטרים לשותף שהתורה מחפשת אחריו, פרמטרים יפים ומאד רגישים, ואילו 'נדם' זה מחיקת הפרטנר הזה לפתע. אולי היה מתאים יותר לתאר בצורה אחרת את השקט של האדם שנותן מקום לתורה להשמיע את קולה.
 

I.Q

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
בעז"ה

השיר וואו, על כל חלקיו.
מביא אותנו לישורת האחרונה בכמה שלבים, אבל כל שלב גם הוא אומר הרבה בעצמו.
משהו קצת הפריע לי במילים "מחפשת את קול האדם שנדם", על אף שיש יופי בצלילים הדומים, ה'נדם' הזה היה נראה לי קצת תוקע את התנועתיות של השיר, כמו עוצר אותה באמצע. גם הרגיש לי כאילו 'שפל רוח' ו'תם' זה שני פרמטרים לשותף שהתורה מחפשת אחריו, פרמטרים יפים ומאד רגישים, ואילו 'נדם' זה מחיקת הפרטנר הזה לפתע. אולי היה מתאים יותר לתאר בצורה אחרת את השקט של האדם שנותן מקום לתורה להשמיע את קולה.
מְחַפֶּשֶׂת מָקוֹם בּוֹ קוֹל הָאָדָם (כ''אדם'' שמחפש את "עצמו" ולא את התורה שתאיר בו) נָדַם.
בּוֹ יִשְׁמַע קוֹלָהּ.
 

הנף מקלדת

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
השיר נפלא.
אוהב את הסגנון של שיר שפשוט נשפך כמו מפל.


ישנם כמה משפטים שמחדדים את המסר אבל יכולים להישמע לא טוב.
אֵינֶנָּה בְּמָקוֹם שֶׁמְּחַפְּשִׂים אַחֲרֶיהָ.
אֵינֶנָּה בְּהַבְרָקַת הַסְּבָרָא,
בְּלַהֲטוּטֵי הַפִּלְפּוּל,
אם תחפשנה ככסף... אז תבין יראת ה'

הברקת הסברא איננה חלק מן התורה?!

גם הפלפול שרבים נהנים לחבוט בו, דרך מדרכי הלימוד הוא.

עדיף להשאיר את השיר לועג למידות לא טובות מאשר לגעת בדרכי הלימוד של תורתנו הקדושה.
 

7שבע7

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
נוקב.
התיאורים בפתיחת השיר מלהטטים בצורה מופלאה בין החיוב לבין השלילה. מי שלא בעל עיניים טובות עלול אפילו לפספס את הפואנטה החדה.
 

אהרון1

משתמש פעיל
השיר נפלא.
אוהב את הסגנון של שיר שפשוט נשפך כמו מפל.


ישנם כמה משפטים שמחדדים את המסר אבל יכולים להישמע לא טוב.

אם תחפשנה ככסף... אז תבין יראת ה'

הברקת הסברא איננה חלק מן התורה?!

גם הפלפול שרבים נהנים לחבוט בו, דרך מדרכי הלימוד הוא.

עדיף להשאיר את השיר לועג למידות לא טובות מאשר לגעת בדרכי הלימוד של תורתנו הקדושה.
דווקא ’להטוטי הפלפול’ מסתדר לי כדבר שלילי, כנראה בגלל המילה ’להטוט’ שיש לה משמעות של עשיית קומבינה.
 

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
דווקא ’להטוטי הפלפול’ מסתדר לי כדבר שלילי, כנראה בגלל המילה ’להטוט’ שיש לה משמעות של עשיית קומבינה.
יפה ונכון.
כמו"כ 'הברקת הסברא', לא חלילה הסברא עצמה, אלא רוח הגאות שעלולה להתלוות לסברא טובה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיג

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ עַבְדֵי יי הַלְלוּ אֶת שֵׁם יי:ב יְהִי שֵׁם יי מְבֹרָךְ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ עַד מְבוֹאוֹ מְהֻלָּל שֵׁם יי:ד רָם עַל כָּל גּוֹיִם יי עַל הַשָּׁמַיִם כְּבוֹדוֹ:ה מִי כַּיהוָה אֱלֹהֵינוּ הַמַּגְבִּיהִי לָשָׁבֶת:ו הַמַּשְׁפִּילִי לִרְאוֹת בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ:ז מְקִימִי מֵעָפָר דָּל מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן:ח לְהוֹשִׁיבִי עִם נְדִיבִים עִם נְדִיבֵי עַמּוֹ:ט מוֹשִׁיבִי עֲקֶרֶת הַבַּיִת אֵם הַבָּנִים שְׂמֵחָה הַלְלוּיָהּ:
נקרא  11  פעמים

לוח מודעות

למעלה