שיתוף - לביקורת הִתְנַעֲרִי מֵעָפָר קוּמִי שְּׁבִי יְרוּשָׁלִָם הִתְפַּתְּחִי מוֹסְרֵי צַוָּארֵךְ שְׁבִיָּה בַּת־צִיּוֹן (ישעיהו נב/ב)

CE3D

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
הדמיות בתלת מימד
כִּי אַתָּה ה' בָּאֵשׁ הִצַּתָּהּ. וּבָאֵשׁ אַתָּה עָתִיד לִבְנוֹתָהּ.

לכל העם היושב בציון ובמיוחד בעוטף עזה: נא להעביר הלאה
בנחמת ציון תנוחמו

[המילים המופיעות באלכסון הן משבעא דנחמתא]

שובי השלומית עוד ישבו זקנים וזקנות בשובה

ותאמר ציון אספני אליך ה', ריחם על רוחמה

הוסר המצור מבני-נצרים אין אזיקים לזיקים

נס יגון ואנחה לסעד ותקומה למבטחים,

יושיט אבשלום יד ליד מרדכי לשלום ולהודיה

וקראת ישועה לישע ואיש על משענתו בתושיה

מעוז צור ישועתי על עמיעוז ועל עם אוהד

קומי אורי כי בא אורך אור הנר שיר דברי בלי רעד

יבקע אור במבקיעים, כבר לא עניה סוערה וסופה

אופקים
חדשים במרחב, בזוהר הרקיע צוחר עטופה

ששון ושמחה ישיגו בכיסופים, זמירות בזמרת

שוש אשיש עם רעים האהובים, באיבים גיל ושירת

שוקדה המגן כי ה' שב לשקוד ולשמור בגבוליך

אנכי מנחמכם, מפלסים בנתיב העשרה דרכיך

רני עקרה, צאי במחול בארי עם מרים בתופים

ברחובות עין השלושה ילד עם פתן משחקים

נחמו נחמו בבשורות טובות בעין הבשור בגבול

בנווה המדבר יזרום הנחל עוז יצמח שוב היבול

יבנה הַבַּיִת גֵּבִים ואֲרָזִים בשדרות ובבני נצרים

דקל
הניב תמריו וארז ישגה בחוות השקמים

גפן פורי'ה פורחת בכרמיה של פרי גן

בשדה דוד הנצו ניצנים וגם בשדה ניצן

גבר-עם
על אויב, בכפר עזה לבטח ללא תיל

חידשו ימיהם כקדם עלומים כעלם ברור חיל

תלמי יוסף
חרושים ותלמי אליהו זרועים

כפר מימון קצרו ברינה, ניר-עם נירו נירים

ניר יצחק
יספרו לדורות, על ניסי שדי אברהם

יתקע היתד בשעריך ובחוצות יכיני גבורתם

כל נתיבותיך בנועם, ירוצו בחולית לא ייעפו

ה' בניר עוז לעמו יתן, ה' יברך בכרם-שלום

***


על הר ציון ששמם:
וכבר היה רבן גמליאל ורבי אליעזר בן עזריה ור' יהושע ורבי עקיבא נכנסין לרומי ושמעו קול המונה של רומי מפוטליילוס עד מאה ועשרים מיל. התחילו הם בוכים ורבי עקיבא משחק. אמרו: עקיבא, אנו בוכים ואתה משחק? אמר להם: ואתם למה בכיתם? אמרו לו: לא נבכה, שהגוים עובדים עבודת כוכבים, להוון משתחוים לעצביהון ויושבין בטח ושאנן ושלוה, ובית הדום רגלי אלהינו היה לשריפת אש ומדור לחית השדה, ולא נבכה? אמר להם: לכך אני משחק. אם כן למכעיסיו, ק"ו לעושי רצונו. פעם אחרת היו עולין לירושלים הגיעו לצופים וקרעו בגדיהם. הגיעו להר הבית וראו שועל אחד יוצא מבית קדשי הקדשים, התחילו הם בוכים ור' עקיבא משחק. אמרו לו עקיבא לעולם אתה מתמה עלינו אנו בוכים ואתה משחק? אמר להם אתם למה אתם בוכים? אמרו לו ולא נבכה? מקום שכתוב בו: (במדבר א') והזר הקרב יומת, והרי שועל יוצא מתוכו?! ועליו נתקיים הפסוק: על הר ציון ששמם שועלים הלכו בו. אמר להם: אף אני לכך אני משחק. הרי הוא אומר: (ישעיה ח') - ואעידה לי עדים נאמנים את אוריה הכהן ואת זכריהו בן יברכיהו. וכי מה ענין אוריה אצל זכריה? אוריה במקדש ראשון וזכריה במקדש שני, אלא מה אמר אוריה: (ירמיה כ"ו) כה אמר ה' צבאות ציון שדה תחרש וירושלים עיים תהיה. ומה אמר זכריה (זכריה ח'): עוד ישבו זקנים וזקנות ברחובת ירושלים ואיש משענתו בידו מרב ימים. וכתיב בתריה: (שם) ורחבות העיר ימלאו ילדים וילדות משחקים ברחבתיה. אמר הקדוש ברוך הוא: הרי לי שני עדים אלו, ואם קיימים דברי אוריה יהיו קיימין דברי זכריה. ואם יבטלו דברי אוריה יבטלו דברי זכריה. ושמחתי שנתקיימו דברי אוריה. ולבסוף דברי זכריה עתידין להתקיים, ובלשון הזה אמרו לו: עקיבא נחמתנו, תתנחם ברגלי מבשר. (איכה רבה ה/יח)


הִתְנַעֲרִי מֵעָפָר קוּמִי שְּׁבִי יְרוּשָׁלִָם הִתְפַּתְּחִי מוֹסְרֵי צַוָּארֵךְ שְׁבִיָּה בַּת־צִיּוֹן (ישעיהו נב/ב)
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  54  פעמים

לוח מודעות

למעלה