תקנון הפורום, חובה לקרוא!

drvvv

משתמש פעיל
D I G I T A L
ברוכים הבאים לפורום בניית אתרים בפרוג!

פורום זה נועד לכם, בוני ומעצבי האתרים. כאן תוכלו לשאול שאלות ולקבל תשובות, להתייעץ עם אנשי מקצוע אחרים וכו´...

כדי לשמור על רמת הדיון בפורום ועל האוירה, כתבנו מאמר זה, אליכם – לא נגדכם – אז אנא קראו ויישמו. מאמר זה נועד בעיקר אליכם, החדשים בפורום, כדי להסביר את קוד ההתנהגות וכדי להקל על השתלבותכם בפעילות בו.

קוד ההתנהגות בפורום (או: התקנון)

1. הצגת שאלות – איך?
בפורום כמו זה, העוסק בתכנות ובניית אתרים, יש להציג שאלות באופן מפורט – או שלא נדע מספיק כדי לעזור לכ... חשוב מאוד שההודעה תכלול מידע על מה שאתם מנסים לעשות. בהודעות שבהן מוצגת בעיה, כללו גם את הודעת השגיאה ואת הקוד הרלוונטי (ורק הקוד הרלוונטי. אם נרצה לראות את כל קובץ הקוד, נבקש זאת במפורש. אין לנו יותר מדי כוח וזמן כדי לקרוא קוד ארוך רק בשביל שגיאה קטנה).
כשכוללים קוד בהודעות, או כותבים הודעות באנגלית – נא ליישר לשמאל. איך? ישנו סימן # מעל איזור הכתיבה שיוצר תגיות
קוד:
 בתוכם הקוד יצוג כראוי. כמו כן, יש לציין בגוף ההודעה את הטכנולוגיה שאיתה אתם עובדים (HTML, CSS, JavaScript, VBScript, PHP, VB.NET, #C, וכו´), ואת סוג הפלטפורמה (PHP / ASP / ASP.NET).
במקרה שלא ברור מתוך השאלה חשוב לציין האם השאלה מתייחסת לצד לקוח או צד שרת.


[B]2. בזמן שאתם פה...[/B]
כולנו פה בהתנדבות, ולא מקבלים על כך שכר. זה לא הוגן ולא במקום לדרוש מאיתנו דרישות, בדיוק באותה המידה שאין לנו דרישות מכם.
אחרי שבעיה הוצגה, יהיה נחמד לדעת שהיא נפתרה, גם אם לא עזרנו (ובמיוחד אם כן). כמו כן, אם פתרתם לבד את הבעיה, נשמח לדעת איך...
הפורום נועד למתן עזרה לכולם. האנשים שעוזרים בפורום נמצאים שם כדי לעזור לרבים, ולא באופן פרטי. אנא אל תשלחו שאלות בדרך פרטית. בשביל זה ישנו הפורום, ובהחלט תגלו שרוב האנשים לא ישמחו לענות בדרך זאת.


[B]3. למה לא ענו לי עדיין?, או: סבלנות, ווטסון...[/B]
כאמור, אנחנו פה בהתנדבות, ובהחלט לא תמיד בפורום, ישנם פחות אנשים בפורום מהרגיל. להזכירכם, זהו לא צ´אט, אלא פורום... אין כל טעם בהודעות מסוג מה, אתם לא יודעים?, או מישהו פה? – הן סתם מפריעות בפורום. סביר שהודעות שלא הגיבו להן במשך יומיים יישארו במצב כזה.
כמו כן – הקפצות: בדף פורום יש מקום ל-15 שרשורים בלבד, והשאלות של אחרים לא פחות חשובות מהשאלות שלכם. הקפצה תגרום להודעות אחרות להידחק למטה ללא כל סיבה. אם ההודעה שלכם הגיעה כבר לעמוד השני ועדיין לא התייחסו אליה, מותר לכם להקפיצה. אבל לא אם היא עדיין בעמוד הראשון.


[B]4. RTFM [/B]
רצוי מאוד לחפש ברשת אחרי פתרונות לשאלות לפני ששואלים בפורום, במיוחד ב-MSDN, וב-Google.


[B]5. בקשות לקודים מוכנים[/B] 
הפורום אמור להיות פורום מקצועי, המסייע לאנשים בעת כתיבת קוד. תפקידנו אינו לספק לכם קודים מוכנים, אלא לעזור ולשתף אחרים בידע שלנו. ישנם אתרים המתמחים בדוגמאות קוד וקודים מוכנים – אם זוהי מטרתכם, אנא פנו לקישורים, שם תמצא אתרים שיוכלו לסייע לך.
 
[B]6. מודעות דרושים ושיתופי פעולה[/B]
הפורום אינו לוח מודעות! לשם כך יש את פורום דרושים והפירסום שם חינם.
מודעות בסגנון "אני בונה אתרים ורוצה עבודות" ימחקו והכותב יחסם ללא אזהרה נוספת.
עם זאת עקב הרצון לקדם את חברי קהילתנו אנו מתירים במקרים חריגים\דחופים במיוחד לפרסם מודעת דרושים בפורום אולם יש להקפיד לפרסם מודעה אחת בלבד ולא להקפיצה (אם לא ענו כנראה שזה לא רלוונטי), ויש לקחת בחשבון שהמודעה תישאר על פי שיקול דעת המנהלים.


[B]7. רמת השיח הנהוגה בפרוג[/B]
בפרוג מצפים מהכותבים לרמת שיח מקצועית עניינית ואיכותית,  אם יש לכם בעיה עם מישהו בפורום, נשמח אם תעבירו אותה לפסים אישיים, במסרים האישיים, לא על דפי הפורום – הפורום נועד לדיון מקצועי ותרבותי, ולא עבור מריבות. קיים קוד התנהגות בפורום, ואנו מצפים שתתנהגו לפיו, כדי לשמור על האוירה הידידותית, במקרי חירום ניתן לפנות למנהלים.


[B]8. עניינים נוספים[/B]
אין צורך לעדכן אותנו בכל צעד שאתם עושים. נעדיף שתודיעו כאשר פתרתם את הבעיה סופית, ולא הודעות של "אני הולך לנסות עכשיו X" או Y לא עבד...
אל תפחדו לשאול שאלות בפורום: לא הביישן למד. הפורום מיועד למומחים שבינינו, אך באותה מידה גם למתחילים בנושא - וכמובן לכל אלו שבאמצע.


[B]אוקיי. ו..?[/B]
אם הגעתם עד כאן בלי להתבאס מכל זה, ברכותינו כללים תמיד נראים נוקשים יותר ממה שהם, כשמעלים אותם על הכתב. האווירה בפורום ידידותית ועוזרת, ואין ממה לחשוש. הרעיון הוא לנסות לעזור לכמה שיותר שואלים, ואז בתורכם - כשתשאלו - תקבלו תשובות. ואם טעיתם... יתקנו אתכם ותלמדו משהו חדש. עכשיו, אחרי כל הנהלים, הבקשות והכללים... ברוכים הבאים לפורום!
 

drvvv

משתמש פעיל
D I G I T A L
נכתב ע"י אברהם;281945:
אף שאינני קשור לפורום הספציפי של בניית אתרים ותכנותם, תרשה לי לחלוק עליך בנקודה זו.
מטרת הפורום הזה, הוא לספק כלים מקצועיים לאנשים שלא מעוניינים להיחשף לכל מיני דברים בעייתיים המתפרסמים באתרים אחרים.
זכותו המלאה של כל אחד לשאול פה כל שאלה בתחום, אף אם ברור לו ב100% שימצא את התשובות בפורומים האחרים.

הפורומים שלנו אינם "עוד פורומים", הם אמורים להוות תחליף מלא (ככל האפשר) לכל שאר הרשת.

סליחה שהתערבתי בנושא לא לי...

תודה על ההערה.

נמנעתי מלציין זאת בגוף התקנון, אבל לדעתי תקנון פורום הוא דבר שצריך להתגבש מתוך הצרכים ומגוון הדעות של החברים, (כמעט כמו דמוקרטיה).
אשמח לשמוע דעות נוספות וכן הצעות נוספות לשיפור, ובעז"ה נתקן את התקנון בהתאם לדעת החברים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יְהוָה חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יְהוָה וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  7  פעמים

לוח מודעות

למעלה