עזרה תסריט | שלב א' | בניית עלילה

ביזנסטורי - אילה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
אני אמורה להתחיל לכתוב תסריט חדש לילדות
ולהתחיל מ- אפס.
זאת אומרת, שאני אמורה להחליט על עלילה, שחקנים, סגנון, הכל.

זה קצת מבלבל,
בדרך כלל מגיע הלקוח ויודע בערך מה הוא רוצה
ואז אנחנו בונים יחד את העלילה.
אף פעם לא התחלתי מכלום.
תוכלו לעזור לי? לכוון אותי קצת איך מתחילים?
מליון תודות!!!
 

הדוויג

עורך תוכן ראשי
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
עריכה תורנית
יש כמה דברים שחייבים לדעת מראש.
דבר ראשון, המסגרת התקציבית. כמה שחקנים הלקוח יכול / צריך להעסיק.
האם מדובר בהצגה כיתתית שהוא צריך כמה שיותר דמויות או שמדובר בשחקנים מקצועיים שאז הוא יעדיף למעט בדמויות?
בכמה זירות הוא יאפשר להשתמש מבחינת צילום ו/או תפאורה?

אחר כך נעבור לסגנון.
מוזר שהלקוח לא יודע איזה סגנון הוא מחפש.
הייתי מציע לתת לו לבחור בין כמה סגנונות. נניח: דרמה עכשווית, דרמה היסטורית, קומדיה, מתח.
אם הוא עדיין לא יודע מה הוא רוצה - לכו על מה שאתם הכי טובים בו.
 

רותי רפפורט

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
לכתוב תסריט חדש לילדות
אורך?
לאיזה צורך? חוג דרמה? בית ספר? כמה ילדות צריכות להיראות בפועל?
נכון שהייתי אמורה לומר לך להתחיל מיופי העלילה, אבל אם זה לבית ספר\חוג קודם כל את צריכה לדעת מס' שחקניות, אורך עלילה ולמה מיועד הסרט. משם נתקדם הלאה...
את יכולה גם לשלוח לי באישי, אשתדל לעזור ככל האפשר.
 

ביזנסטורי - אילה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
תודה על התגובות.
אני רואה שלא כתבתי הכל...

אז ככה-
סגנון בטח אני יודעת.
הסרט מיועד עבור תכנית לבתי ספר יסודיים לבנות
ועל כן הוא אמור להיות עלילתי, עכשווי, מהעולם של הילדות.
גם לגבי השחקניות והצילום אני יודעת במה מדובר.

הבעיה שלי היא בניית העלילה עצמה.
איך אני מחליטה מה יהיה כלול בה,
מי תהיה התפקיד הראשי ומה יקרה לה וכו'.

מוכרחה לציין,
שאחרי שאני מתחילה,
אני יודעת ב"ה להתקדם ולסיים.
רק עם התחלות קשה לי...
 

הדוויג

עורך תוכן ראשי
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
עריכה תורנית
הנה, התחלה בחינם:

מלכי, מלכת הכיתה. ילדה כריזמטית וסוחפת. מגיעה ממשפחה ענייה ודלה, מתאמצת להסתיר את הפרט הזה מכל חברותיה.

יוכבד, אמא של מלכי, עובדת כעוזרת בית. אישה פשוטה ותמימה.

המורה, מעסיקה בביתה את אמא של מלכי, אך לא מודעת לכך שהיא אמה.

מלכי מספרת לכולן שאמא שלה היא עורכת דין מצליחה.

באסיפת ההורים הראשונה הכל מתפוצץ.

האם המורה תגלה את הסוד?
האם מלכי תצליח להתגבר על הבושה?
האם הילדות שיגלו את האמת יפסיקו להיות חברות שלה?

על כל זאת ועוד במופע החדש של איילה רובינפלד....
 

ביזנסטורי - אילה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
חח,
זה לא מופע שלי, אני כותבת בשביל מישהו אחר,
אבל תודה.

עדיין לא ענית לי, איך אני מגיעה לכזו התחלה לדוגמא.
אילו חלקים אני צריכה להפעיל במוח, איך לגרות אותם וכו'.

בדרך כלל כשמגבילים את האדם באיזושהי הגבלה,
קל ליצירתיות לעלות. (ראה ערך אתגר...)
אבל אם הכל פתוח בפניי,
אז איך, למען ה', אני מתמקדת?!

מיואשת שכזה צעד פשוט, חוסם אותי.
וזו לא פעם ראשונה,
כל פעם אני חופרת את הלקוחות עד שהם מוכנים בטובם להגביל אותי או לתת לי קצה חוט, או לפחות לתת לי רעיונות למסרים שהם רוצים להעביר.
הפעם החלטתי לשאול ולדעת אחת ולתמיד.
 

undo

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
א. לפקוח עיניים, להסתכל מסביב. כל סיטואציה - היא סיפור בפוטנציה, אם שואלים את השאלות הנכונות.
  • בחורה על עקבים רודפת אחרי אוטובוס (למה שווה לה לשחוק את הנעליים (650 ש"ח) בשביל לתפוס את האוטובוס?, איך היא תְּפַּרְצֵף כשתפסיד?...)
אם את רוצה קצת יותר אקשן -תתפרעי יותר עם השאלות והתשובות, ותעוותי את הסיטואציה:
  • ילד קופץ בשלולית (עם סנדלים!!), למה הגבר שצופה עליו (בטח אבא שלו...) לא אומר לו מילה? אולי הוא ילד עם בעיות תחושה, והמרפאה בעיסוק באמצע מחקר על השפעת שלוליות קרות על התחושה בכף הרגל, ועכשיו הוא עושה שיעורי בית?
ב. זוכרת את שיעורי היסטוריה? זה הזמן להשתמש בהם. יש סיטואציות שיכולות להתרחש רק בנסיבות היסטוריות, וההיסטוריה מספקת להן גם רקע ותפאורה בצבעים מעושנים.
  • מחנות העולים שלאחר קום המדינה - דמייני ילדה שובבה שרצה בין האוהלים ובטעות נשענת על האוהל של המשפחה של הבת הכי סנובית, ואז...
  • נער שמתרחק מחבר שנתפס לקראות במצרים בימי הרמב"ם (גיוון לתקופת ההשכלה...)
  • מכת חושך במצרים - משפחה שאחיהם לא קם בבוקר...
ג. ידע עולם - גאוגרפיה, היסטוריה של מדינות, תופעות טבע, אקטואליה, וכל תחום שיכול לספק עניין.

תצליחי בכל אשר תפני! :):):)
 

האגריד -בוצי פוליקמן

מהמשתמשים המובילים!
עריכה והפקת סרטים
קבלי רעיון שאולי יעזור במשהו.
קחי עט ודף. עדיף דף כמה שיותר גדול.
למעלה תכתבי מנטרות בקשר לקוח.
לדוגמא: בית ספר. ילדות. יסודי. ומושגים שונים מעולמן של הילדות.
ואז תתחילי מלאות את הדף בכל אסוציאציה שעולה לך בראש בקשר לכל אחד מן המושגים הקשורים לנושא. אפילו אסוציאציות תלושות, מדומיינות, לא קשורות, לא מעניינות. פשוט כל מה שעולה לך בראש.
השלב הבא זה לקחת את הדף ולהרחיק אותו מהעיניים. להסתכל עליו קצת מרחוק. לרפרף על כל הדף במבט אחד ופשוט להתחבר לאווירה, לסגנון, לעניין.
לאחר מכן להתחיל לקשקש על כל מילה שנראית הכי לא קשורה, הכי לא מעניינת, הכי לא רלוונטית.
בסוף תישארי עם כמה מילים בודדות ומהם תנסי להתחיל ולהזרים משהו.
תצליחי!
 

kiwi

מהמשתמשים המובילים!
המשתמש נחסם
את יכולה להתחיל את התסריט עם קטע משעשע על מנקה עילגת שמדברת עם בעלת הבית בצורה מצחיקה, (הבית מבולגן והמנקה לא מבינה למה בני הבית לא נרתמים יותר לעזור) האמא נניח שברה את הרגל.
העלילה מתקדמת בזה שהילדות עסוקות ולא שמות לב שאמא צריכה עזרה.
אח"כ באה חברה לבקר/סבתא מגיעה/אולי אבד לאחת הילדות חפץ יקר והיא מבינה שעזרתה נחוצה.
אבל אז צריך תפנית בתסריט: אולי שהיא נבחרת לאיזה תפקיד והיא צריכה לבחור בין לעזור בבית לבין להצליח בתפקיד.
היא מחליטה לעזור בבית ו...זוכה להצלחה בתפקיד. משהו כזה.
אולי הנושא לא מבריק במיוחד אבל אם זה לא להפקה מושקעת במיוחד אלא לחוג דרמה זה נראה לי מספיק.
 

האגריד -בוצי פוליקמן

מהמשתמשים המובילים!
עריכה והפקת סרטים
למה יש לי תחושה שעד לפני כמה שנים הסרטים בסגנון הזה עסקו בשרה שנירר, בצדקת סוליקה, בצניעות, בתפילה, וכדומה. ואילו כאן מציעים רעיונות על עוזרת בית, עקבים גבוהים, ילד שקופץ בשלולית (מתנצל מכל מי שפגעתי בו כעת, תשלחו לי למייל את כתובת מגוריכם ואשלח אי"ה בקשת סליחה מעוצבת בערב ראש השנה). מה השתנה?
או שאני גבר ולא מבין בזה?
או שאין לי מושג על מה בדיוק מדובר?
או שסתם התגובה שלי לא במקומה?
פשוט תתעלמו מזה ותמשיכי הלאה.
 

ביזנסטורי - אילה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
א. לפקוח עיניים, להסתכל מסביב. כל סיטואציה - היא סיפור בפוטנציה, אם שואלים את השאלות הנכונות.
  • בחורה על עקבים רודפת אחרי אוטובוס (למה שווה לה לשחוק את הנעליים (650 ש"ח) בשביל לתפוס את האוטובוס?, איך היא תְּפַּרְצֵף כשתפסיד?...)
אם את רוצה קצת יותר אקשן -תתפרעי יותר עם השאלות והתשובות, ותעוותי את הסיטואציה:
  • ילד קופץ בשלולית (עם סנדלים!!), למה הגבר שצופה עליו (בטח אבא שלו...) לא אומר לו מילה? אולי הוא ילד עם בעיות תחושה, והמרפאה בעיסוק באמצע מחקר על השפעת שלוליות קרות על התחושה בכף הרגל, ועכשיו הוא עושה שיעורי בית?
ב. זוכרת את שיעורי היסטוריה? זה הזמן להשתמש בהם. יש סיטואציות שיכולות להתרחש רק בנסיבות היסטוריות, וההיסטוריה מספקת להן גם רקע ותפאורה בצבעים מעושנים.
  • מחנות העולים שלאחר קום המדינה - דמייני ילדה שובבה שרצה בין האוהלים ובטעות נשענת על האוהל של המשפחה של הבת הכי סנובית, ואז...
  • נער שמתרחק מחבר שנתפס לקראות במצרים בימי הרמב"ם (גיוון לתקופת ההשכלה...)
  • מכת חושך במצרים - משפחה שאחיהם לא קם בבוקר...
ג. ידע עולם - גאוגרפיה, היסטוריה של מדינות, תופעות טבע, אקטואליה, וכל תחום שיכול לספק עניין.

תצליחי בכל אשר תפני! :):):)
תודה על התשובה המושקעת.
אבל היא מסייעת בפיתוח העלילה ולא בהתהוותה.
גוזרת ושומרת להמשך:)
קבלי רעיון שאולי יעזור במשהו.
קחי עט ודף. עדיף דף כמה שיותר גדול.
למעלה תכתבי מנטרות בקשר לקוח.
לדוגמא: בית ספר. ילדות. יסודי. ומושגים שונים מעולמן של הילדות.
ואז תתחילי מלאות את הדף בכל אסוציאציה שעולה לך בראש בקשר לכל אחד מן המושגים הקשורים לנושא. אפילו אסוציאציות תלושות, מדומיינות, לא קשורות, לא מעניינות. פשוט כל מה שעולה לך בראש.
השלב הבא זה לקחת את הדף ולהרחיק אותו מהעיניים. להסתכל עליו קצת מרחוק. לרפרף על כל הדף במבט אחד ופשוט להתחבר לאווירה, לסגנון, לעניין.
לאחר מכן להתחיל לקשקש על כל מילה שנראית הכי לא קשורה, הכי לא מעניינת, הכי לא רלוונטית.
בסוף תישארי עם כמה מילים בודדות ומהם תנסי להתחיל ולהזרים משהו.
תצליחי!
מפת חשיבה!!!
איך לא חשבתי על זה?!
אני מתחילה ככה כל לוגו וכל פרסומת ומשום מה לא התחבר לי לכתיבה...
רצה מייד לנסות.
ידעתי שבסוף יצא ממכם משהו מועיל...
אולי הנושא לא מבריק במיוחד אבל אם זה לא להפקה מושקעת במיוחד אלא לחוג דרמה זה נראה לי מספיק.
זה דווקא כן להפקה מושקעת במיוחד,
סרט ברמה גבוהה מאד מכל הבחינות.
אבל שוב,
לא חיפשתי את הסיפור,
חיפשתי דרך להגיע להתחלה.
המון תודה.
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
אשכול שצריך לנעוץ למעלה למעלה!
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
רק דבר אחד: תזהרי מקלישאות ואל תצרי אותן :)
 

וו החיבור

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
דברים ששמעתי פעם מאישה חכמה:
"אל תדחפו מוסר לילדים בכח, בשביל זה יש בית ספר ושיעורי יהדות,
תרפו...
תנו להם חומר קריאה/צפיה שיוכלו להנות ממנו באמת מבלי צורך ללעוס את המסר הצדקני בסוף, פשוט תצרו להם חוויה,
תציגו בפניהם סיפורים על ילדים שעשו טוב לאחרים (כמובן לא בצורה בנאלית ומפקהת..)
אין צורך לדחוף בכל עלילה ילד/ה שנהג/ה לא כשורה ולאחר הסוף הגרוע הסיק/ה מסקנות ויותר לא...
אנחנו לא שמים לב אבל פעמים רבות אנו עושים שימוש על דרך השלילה וחבל..."

ההמלצה שלי להימנע כמה שיותר ממסקנות נוטפות חסידות ומוסר, ולא לשים בפרונט דברים על דרך השלילה.

(לקחתי עימי את הדברים בתחום כתיבת סיפורים לילדים וזה פשוט מדהים איך שהתוצר משתבח)

המון הצלחות!!!
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
בואו נגיד, שצפיה כבר נמצאת בציבור שלנו, וזו עובדה קיימת.
להכחיש, זה לטמון את הראש בחול ולהתעלם מהמציאות. עדיף לתפוס אותה ולמזוג לתוכה תכנים איכותיים כדי שלא יהיה צורך לגלוש החוצה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קטו

א לֹא לָנוּ יי לֹא לָנוּ כִּי לְשִׁמְךָ תֵּן כָּבוֹד עַל חַסְדְּךָ עַל אֲמִתֶּךָ:ב לָמָּה יֹאמְרוּ הַגּוֹיִם אַיֵּה נָא אֱלֹהֵיהֶם:ג וֵאלֹהֵינוּ בַשָּׁמָיִם כֹּל אֲשֶׁר חָפֵץ עָשָׂה:ד עֲצַבֵּיהֶם כֶּסֶף וְזָהָב מַעֲשֵׂה יְדֵי אָדָם:ה פֶּה לָהֶם וְלֹא יְדַבֵּרוּ עֵינַיִם לָהֶם וְלֹא יִרְאוּ:ו אָזְנַיִם לָהֶם וְלֹא יִשְׁמָעוּ אַף לָהֶם וְלֹא יְרִיחוּן:ז יְדֵיהֶם וְלֹא יְמִישׁוּן רַגְלֵיהֶם וְלֹא יְהַלֵּכוּ לֹא יֶהְגּוּ בִּגְרוֹנָם:ח כְּמוֹהֶם יִהְיוּ עֹשֵׂיהֶם כֹּל אֲשֶׁר בֹּטֵחַ בָּהֶם:ט יִשְׂרָאֵל בְּטַח בַּיהוָה עֶזְרָם וּמָגִנָּם הוּא:י בֵּית אַהֲרֹן בִּטְחוּ בַיהוָה עֶזְרָם וּמָגִנָּם הוּא:יא יִרְאֵי יי בִּטְחוּ בַיהוָה עֶזְרָם וּמָגִנָּם הוּא:יב יי זְכָרָנוּ יְבָרֵךְ יְבָרֵךְ אֶת בֵּית יִשְׂרָאֵל יְבָרֵךְ אֶת בֵּית אַהֲרֹן:יג יְבָרֵךְ יִרְאֵי יי הַקְּטַנִּים עִם הַגְּדֹלִים:יד יֹסֵף יי עֲלֵיכֶם עֲלֵיכֶם וְעַל בְּנֵיכֶם:טו בְּרוּכִים אַתֶּם לַיי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:טז הַשָּׁמַיִם שָׁמַיִם לַיי וְהָאָרֶץ נָתַן לִבְנֵי אָדָם:יז לֹא הַמֵּתִים יְהַלְלוּ יָהּ וְלֹא כָּל יֹרְדֵי דוּמָה:יח וַאֲנַחְנוּ נְבָרֵךְ יָהּ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

חלון ראווה • אתגר 123

לוח מודעות

למעלה