תמחור | כמה לוקחים על שעת עריכה תורנית

חיוכון

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
ברור לי שהדבר תלוי מאד באיכות העבודה ובאופייה, אך שאלתי היא באופן כללי.
עד כעת עבודתי התורנית היתה דרך מכון מסויים ומאן דהו עניין אותי בשוק הפרטי.
אמנם, אין הנחתום מעיד על עיסתו.. ואין כוונתי לטפוח לעצמי על השכם.. אך להבנת הענין כמדומני שרמת עבודתי נחשבת כגבוהה, כך אמרו לי גופים חיצוניים שראו את עבודותיי, וכך גם קיבלתי מביקורת מקצועית שתפקידה היה לעבור על עבודתי ולהעיר הערות, ומה שהיה לו להגיד זה שאף ששנים רבות הוא במקצוע הוא לא ראה הרבה עבודות כמו שלי... (ואולי סתם היה לו לב טוב והוא רצה לפרגן.. גם זה אני לוקח בחשבון).
אם כך מה רמת התשלום שמקבלים על עבודה זו בשוק הפרטי.
בעיקר הייתי שמח לדעת תשלום לפי שעות, אבל אם יש תימחור לפי מס' סימנים גם את זה הייתי שמח לדעת.
תודה מראש
 

אלי אלימלך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
פחות או יותר

בעוז והדר ובמכונים המקבילים זה 8-10 דולר לשע לעריכה ולביקורת.

מכונים פרטיים ופרוייקטים פרטיים המחיר מטפס ועולה עד 25 דולר לשעה. וזה רק אם יש מישהו שמממן את הפרוייקט, וגם מדובר בדרך כלל בפרוייקטים לא מושכים כמו עריכת שו"תים של גדולי הונגריה וגליציה.

הכלל הוא כמה שהמוסד יותר ותיק וחזק הוא משלם פחות כסף. מוסד הרב קוק למשל משלם 5 דולר לשעה (!!).
 

אושר

משתמש מקצוען
נכתב ע"י אלי אלימלך;402826:
בעוז והדר ובמכונים המקבילים זה 8-10 דולר לשע לעריכה ולביקורת.

מכונים פרטיים ופרוייקטים פרטיים המחיר מטפס ועולה עד 25 דולר לשעה. וזה רק אם יש מישהו שמממן את הפרוייקט, וגם מדובר בדרך כלל בפרוייקטים לא מושכים כמו עריכת שו"תים של גדולי הונגריה וגליציה.

הכלל הוא כמה שהמוסד יותר ותיק וחזק הוא משלם פחות כסף. מוסד הרב קוק למשל משלם 5 דולר לשעה (!!).
אוי להם לבריות מעלבונה של תורה...
 

מור100

משתמש מקצוען
כאחד בתחום כמה שנים, אני גובה כיום 15 דולר (לפי 4 ש"ח = 60 ש"ח) לשעה.
 

עדיאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אני, לאחר סקר מחירים שערכתי, לקוח בין 13 ל-15 $ ל1000 תוים מוקלדים, לא כולל רווחים.
המחיר נע, כמובן, לפי העניין וההשקעה הנחוצה בחומר, וגם - לא נעים לומר - לפי אפו של העומד מולי...

כאשר אדם נשוא פנים, שהחליט, משום מה, כי חייו לא ימוצו לחלוטין, אם בארון הספרים לא יופיע ספר הנושא את שמו, מגיע אליך ובידו גיבובי דפים מפוזרים, בכדי לפענח את כתב היד המשורבט לבד צריך להושיב צוות חוקרים ממולחים במיוחד לכתבי-ידות, אין שום מהלך, אין ציר סביבו נסוב הספר, אין נושא או סדר כלשהו. כלומר: עליך לעבור על הכל, להתחיל לרדת לסוף דעתו, שלא תמיד היא קיימת, של הכותב דנן, לפלפל בדבריו ולהבינם על בוריים, אח"כ להתחיל במלאכת שבירת הראש באיזה סדר, למען ה', יופיעו הדברים באופן מכובד וראוי, להוסיף, לתקן ולשפץ, לפעמים אפילו לחדש מדיליה, א-קיצר - אתה עורך מחדש את כל הטקסט. בסוף הוא גם מטיל עליך את עבודת ההגהה והעריכה.
במושכל ראשון, העבודה קשה ומסרבלת, מאידך - הבן-אדם לא מתחיל להבין מה הוא רוצה, מה שתגיש לו, ובלבד שיהיה בעל מספר דפים מכובד, ושמו יתנוסס לתפארה כענוותן הגדול לעי-אדמות, הוא יהיה מרוצה.

מאידך, יש מחותן הדור פנים בעל זקן מאפיר, מתקשר אליך, קולו הנשמע בכבדות לואט באיטיות, וגורם לך לפהק בין תיבה לתיבה, הוא רוצה למסור לך את כתביו הנפלאים, שעולם התורה עדיין לא ראה, מבחינתו - עולם הספרות היהודית מתחלק לשניים, התקופה (האפלה...) שטרם הוצאת ספרו לאור, ושנות השובע האדירות שלאחר כיבוש שוק הישיבות בסערה ע"י ספרו הנאדר בקודש.

בכל אופן, הוא עמל על כתביו רבות בשנים, את מיטב שנותיו השקיע בהם, הוא יודע בדיוק מה הוא רוצה, אין לך שם הרבה עבודה, תיקונים ושיפוצי לשון פה ושם.

הדבר נראה קורץ ומפתה ממבט ראשון, אך הלה, רואה בך את הייעוד שלו בחיים, הוא יושב לך על הווריד, לא נותן לך מנוחה עשרים וארבע שעות ביממה. מהרגע שחתמת איתו על חוזה בשלשה העתקים במעמד עו"ד ורואה חשבון ושני עדים בקבלת קנין, הפכת לרכושו הפרטי, הוא מסוגל להתקר אליך בשלש וחצי בלילה, רק בכדי להעיר לך כי בעמוד 237 חסר ו', תוכל לגמגם לו עשרים פעם כי כעת הינך נח קמעה, רק בשביל שתוכל להמשיך בבוקר ביתר שאת בעבודת הקודש, ובכבוד הוא יכול לציין זאת בהערותיו שתקבל מידיו ממילא, הוא יסביר לך ברהיטות כי הוא חושש שלא תבין את כל הערותיו, תבין, זה בנפשי שהספר יהיה מושלם, לך תסביר לו שהינך סמוך ובטוח אין סיכוי שאי-מי מן הלומדים יגיע לאותו עמוד נידח...

טוב, זה העבודה, וסליחה על האריכות (האופיינית לי, אני הרי לוקח לפי תווים...), פשוט רציתי להסביר מהם הבדלי המחירים, הכל לפי המבייש והמתבייש...
 

מאירי5

משתמש רשום
מקפיצים פה

למרות ההקפצות זה נושא חשוב.
לעדיאל, אתה כותב טוב.
אם הוא כזה נודניק, אתה עדיין לוקח לפי תוים? הוא יכול לשגע אותך בלי סוף על אותם תוים 1000 פעמים, ומה תעשה אז?
אצלי כזה דבר רק לפי שעות, (בערך כמו מור100) וגם שיחות הטלפון (שהן לא קצרות) נכנסות לחשבון.
אולי חבר'ה תרימו את הכפפה (ואת הפורום) ותתחילו לשפוך על מחירים ועל לקוחות ועוד מעשייל'ך מענינים?
(ולא רק איך מאייתים ומנקדים גַּנָב או רַמָּאי :D:D)
 

אושר

משתמש מקצוען
נכתב ע"י מאירי5;444775:
למרות ההקפצות זה נושא חשוב.
לעדיאל, אתה כותב טוב.
אם הוא כזה נודניק, אתה עדיין לוקח לפי תוים? הוא יכול לשגע אותך בלי סוף על אותם תוים 1000 פעמים, ומה תעשה אז?
אצלי כזה דבר רק לפי שעות, (בערך כמו מור100) וגם שיחות הטלפון (שהן לא קצרות) נכנסות לחשבון.
אולי חבר'ה תרימו את הכפפה (ואת הפורום) ותתחילו לשפוך על מחירים ועל לקוחות ועוד מעשייל'ך מענינים?
(ולא רק איך מאייתים ומנקדים גַּנָב או רַמָּאי :D:D)
גַּנָּב, רַמַּאי!:p:p
 

עדיאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
רישא - גנב כדעת מאירי, וסיפא - רמאי כדעת אשר.

למאירי, סוף-סוף מישהו מתחיל להבין את הצרות של עורך תורני, ואתה לא רק נתקל בהרמות גבה של חבריך כאשר הינך מתלונן, ובלחשושים של 'תראו מי שמדבר - הוא גורף הון מהכתיבה שלו', למצער. במקרה היותר גרוע, ניגשים אליך שני הדורי פנים ומבקשים לקבוע עמך פגישה, אתה הרי עתיר הון, תה עורך...

גרויסע צרות...

מאירי, רוצה מעייש'אלאך? הלוואי ויכולתי לכתוב הכל...

יש לי כבר שלשה רבנים/אדמו"רים, מכותל המזרח של מביעי הדעה ביהדות החרדית, שהנני יכול להעיד על ספריהם, ולא רק להעיד, אלא שאני הוא זה שכתבתי את ספרם, מעין 'סופר צללים' של המאה הקודמת...

אלא שהם, ברי אבהן, מחלצותיהם הדורות, ואנכי, יושב לי מאחורי פרגוד מסכי העלוב, ועורך, ומחדש את חידושיהם שיילמדו בסילודין בדורות הבאים.

העורכים שבינינו, ייטיבו להבין את רגשותי, כאשר הינך נתקל בתמונות ב'עולמות' ובשאר ירקות, בביקורי נימוסין וכדומה, כאשר הגאון שליט"א מעניק את 'ספרו' במעמד נורא ונשגב לידי הגאון שליט"א, ומי כמוך יודע ומבין, כי שני הגאונים, ינם יודעים מה מופיע בין בתרי הספר שבאמתחתם ולא כלום...

הקצנתי קצת, אך לא הרבה...
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכתב ע"י עדיאל;445218:
רישא - גנב כדעת מאירי, וסיפא - רמאי כדעת אשר.

בודאי שגם לגבי גנב הצדק עם אושר
הנון חייבת להיות דגושה
 

מאירי5

משתמש רשום
לאושר, תודה. לא גנב אני ולא רמאי, אף לא נקדן. ואין לי ידע בתורת הדקדוק והניקוד, כוונתי היתה רק לעורר (את הפורום) ואת לב המעיין.

נכתב ע"י עדיאל;445218:
רישא - גנב כדעת מאירי, וסיפא - רמאי כדעת אשר.

למאירי, סוף-סוף מישהו מתחיל להבין את הצרות של עורך תורני, ואתה לא רק נתקל בהרמות גבה של חבריך כאשר הינך מתלונן, ובלחשושים של 'תראו מי שמדבר - הוא גורף הון מהכתיבה שלו', למצער. במקרה היותר גרוע, ניגשים אליך שני הדורי פנים ומבקשים לקבוע עמך פגישה, אתה הרי עתיר הון, תה עורך...

גרויסע צרות...

מאירי, רוצה מעייש'אלאך? הלוואי ויכולתי לכתוב הכל...
תכתוב, תכתוב, לפחות חלק.

יש לי כבר שלשה רבנים/אדמו"רים, מכותל המזרח של מביעי הדעה ביהדות החרדית, שהנני יכול להעיד על ספריהם, ולא רק להעיד, אלא שאני הוא זה שכתבתי את ספרם, מעין 'סופר צללים' של המאה הקודמת...

אלא שהם, ברי אבהן, מחלצותיהם הדורות, ואנכי, יושב לי מאחורי פרגוד מסכי העלוב, ועורך, ומחדש את חידושיהם שיילמדו בסילודין בדורות הבאים.

העורכים שבינינו, ייטיבו להבין את רגשותי, כאשר הינך נתקל בתמונות ב'עולמות' ובשאר ירקות, בביקורי נימוסין וכדומה, כאשר הגאון שליט"א מעניק את 'ספרו' במעמד נורא ונשגב לידי הגאון שליט"א, ומי כמוך יודע ומבין, כי שני הגאונים, ינם יודעים מה מופיע בין בתרי הספר שבאמתחתם ולא כלום...

הקצנתי קצת, אך לא הרבה...
אוהו, אוהו, זה טוב.
לא הקצנת אפילו קצת. תמונת מצב למי שיודע.
להוותי אף אני נמנה על אותם "גבירים" במסתרים.
מה, אתה עורך, אתה בטח גורף מיליונים, 60 או יותר ש"ח לשעה, כפול 8 שעות ביום צא וחשוב כמה יש לך בחודש. בא תרים לנו מזגן לבית כנסת....:D
ואינם יודעים כי לא קלה המלאכה, ומלאכת "הוצאה" (של הכסף) קשה מכולן...
מילא הקרדיט, (שהוא גם דבר חשוב) לפחות שישלמו כמו בני אדם ולא יוציאו ת'נשמה.
אדרבה, אולי תעלה פה סיפורים ועצות איך להתמודד עם לקוחות 'חשובים' כאלו, וגם לקוחות סתם.
 

עדיאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מאירי, שמע לי, אל תחפש עצות כי הן פשוט לא קיימות!
אגב, מי ביקש מעיישאלע?
היה לי איזה אחד, שאפילו לא התקשר אלי בעצמו, הגבאי התקשר אלי, לקבוע פגישה, לבשתי 'גארטל' ונכנסתי אל הקודש פנימה, הרבי מוסר לי בסילודין את כתבי הידות שלא שזפתם עין מעולם, רזי דרזין תורה מן השמים, לאחר אין ספור אזהרות וחרמות ונידויים על טבילה במקווה טרם אגש אל מלאכת ה', ועוד ועוד כיד ה' הטובה עליו...
מה אומר לכם ומה אדבר, לא נביא אנכי ולא בן נביא, נבער מדעת ובאפס מזימה, אך בבערותי, לא השכלתי לירד לסוף דבריו, אין לי שיג ושיח בעליונים, ואולי באותם עולמות יש בהם הסבר מניח את הדעת, אני, עכ"פ לא מצאתי.
לא אלאה אתכם במילים, ישבתי שעות ע"ג שעות, לילות חיסרתי מתרדמה, עברתי הדק היטב, עד שפרשיות בראשית ושמות היו בידי ערוכים, בהירים ומובנים, בגיל ורתת טיהרתי עצמי שוב בסילודין ונכנסתי אל הקו"פ להציג את המלאכה, הרבי (מסוג זה, לאו דווקא רבי...) מעיין במלאכתי, ואותות של קורת רוח נראות על פני הקודש.
"כמה עלי לשלם לך"? נשמעה השאלה המיוחלת, לאחר כחודש עבודה...
נקבתי בסכום, לא מוגזם בכלל, בסביבות ה-500 $....
הלם נפל על האזור, נדמה כי הסנוורים הלקו את הנוכחים, הרבי, מוכה תמהון, מביט עלי כאילו וחמסתי הימנו את בגדי השיראין, 'עד כדי כך'? הוא שואל אותי.
חברה, תאמינו לי, באותו רגע בא לי לצעוק:
'כן רבי, עד כדי כך, התכוונתי בדיוק למה שאמרתי! מה אתה כל כך נדהם? האם אתה משתכר פחות מכך בחודש?
אך, לא צעקתי, כמובן, את כל אלה רק הרהרתי בליבי... מבחוץ, הנהנתי בהנהון של מבוכה, ביראת הכבוד...
קבלתי את הסכום, ושוב לא המשיך הרבי בייעוד הוצאת ספרוהנאדר בקודש...
לכשירווח, אמר לי... במבט רב משמעות, שלא הוסיף להרגשה המבואסת שלי כשיצאתי את חדרו...

וחברה, אל תבקשו ממני עוד סיפורים, אל תמשכו בכח...
 

א.ישראל

משתמש פעיל
עריכה תורנית
עדיאל, איזה כתיבה! עם כל האריכות, מרתק לקרוא! כשרון ספרותי.
עושה רושם שעם כזה כשרון יש לך כבר מדור קבוע באיזה עיתון. אם לא, אז תנסה בכיוון:)
הרבה הצלחה.
 

אושר

משתמש מקצוען
עם כל כך הרבה אכזבות שהועלו כאן לא מובן לי מדוע אין אתם עושים פעולה פשוטה היכולה למנוע מראש שאלות מסוג של "עד כדי כך?!" (ראה לעיל אצל עדיאל...)
אני אומרת את המחיר שלי לעריכה מראש (לפי שעה), וכששואלים אותי בכמה זה יכול להסתכם אני מציעה לעשות להם עבודה של שעה אחת להתרשמותם - כך יוכלו להעריך את טיב העבודה, את ההספק ואת המחיר ולא יבואו בטענות. (על שעת הניסיון משלמים בכל מקרה, וזה לא מבהיל את אף אחד, גם את מי שהחליט לא לתת לי את העבודה)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיב

א הַלְלוּיָהּ אַשְׁרֵי אִישׁ יָרֵא אֶת יי בְּמִצְוֹתָיו חָפֵץ מְאֹד:ב גִּבּוֹר בָּאָרֶץ יִהְיֶה זַרְעוֹ דּוֹר יְשָׁרִים יְבֹרָךְ:ג הוֹן וָעֹשֶׁר בְּבֵיתוֹ וְצִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד:ד זָרַח בַּחֹשֶׁךְ אוֹר לַיְשָׁרִים חַנּוּן וְרַחוּם וְצַדִּיק:ה טוֹב אִישׁ חוֹנֵן וּמַלְוֶה יְכַלְכֵּל דְּבָרָיו בְּמִשְׁפָּט:ו כִּי לְעוֹלָם לֹא יִמּוֹט לְזֵכֶר עוֹלָם יִהְיֶה צַדִּיק:ז מִשְּׁמוּעָה רָעָה לֹא יִירָא נָכוֹן לִבּוֹ בָּטֻחַ בַּיהוָה:ח סָמוּךְ לִבּוֹ לֹא יִירָא עַד אֲשֶׁר יִרְאֶה בְצָרָיו:ט פִּזַּר נָתַן לָאֶבְיוֹנִים צִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד קַרְנוֹ תָּרוּם בְּכָבוֹד:י רָשָׁע יִרְאֶה וְכָעָס שִׁנָּיו יַחֲרֹק וְנָמָס תַּאֲוַת רְשָׁעִים תֹּאבֵד:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

דף חדש • אתגר 121

לוח מודעות

למעלה