דרוש מידע תיכון "שווה"

קודם כל-בן אדם.

משתמש פעיל
איך הופכים תיכון ל"שווה"? חוץ מלחלק כל היום גלידות ופיצות:)
תיכון שרוצה שהבנות יהנו, גם ביום יום,
ויצאו בנויות, ועם מקסימום הכלים.
מה יכולים להוסיף לתוכנית הלימודים?
שמעתי הרבה המלצות על תוכנית תובנות של בתיה רובין.
מה עוד יכול להיות בסגנון?
או בסגנון אחר?

אשמח גם לרעיונות להרצאות מעניינות-מרצים מעניינים/ נושאים מעניינים, ומקדמים.
כרגע אין בעיה של תקציב.
עדיף כמה שיותר רעיונות, בלי הגבלות, ואח"כ יתאימו לפי התקציבים.

תודה!
 
נערך לאחרונה ב:

ג פלג

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
כדי שתיכון יהיה מיטיב עם הבנות
והן תהננה בו במקסימום
לדעתי העניה
1. יחס מכבד ואנושי מאוד לבנות, בגובה העיניים ולא מעליהן (כמובן עם גבולות ודרך ארץ)
2. לנסות ליצור אוירה חמה משפחתית ומלוכדת
3. להביא תוכן מעצים ומחבר
4. נראות מזמינה של התיכון

לא יודעת אם לכזו תשובה כיוונת,
אבל זה מה שנראה לי.
 

קודם כל-בן אדם.

משתמש פעיל

נחמה למה

משתמש מקצוען
ברוווור! זה ה-מטרה של הסמינר.


זה השאלה.
איזה תוכן/ נושאים?

מפי מי?
הייתי הולכת הפוך.
לאיזה תיכונים את התחברת?
מה בנות סיפרו לך על התיכון שלמדו בו שהעצים אותן
איזה מקום לימודים מבוקש, למה הוא מבוקש וכמה
איך בוחרים מורות שתהיינה דוגמא אישית וגם תדענה ללמד וגם שתרצינה ללמד אצלך
אם המוסד כבר קיים לשנות אותו זה עסק מורכב מאד. הצוות מקובע להרגלים הקיימים, לשגרה שלו.
הבנות באו לסגנון מסוים ולא ממש מעונינות או בנויות לשינויים דרמטיים (במיוחד שהמושאים הסיפור הזה זה הן עצמן...)

ואגב, זה סיפור יקר, מאד, במיוחד כשאין הרבה בנות בכיתה כמות התקציבים נמוכה,
ההשתתפות של משרד החינוך בהתאם,
ובכסף אפשר להשתמש רק פעם אחת...
 

קודם כל-בן אדם.

משתמש פעיל
@נחמה למה ב"ה זה סמינר שעוד לא קם:), ככה שאפשר לעצב אותו מראש.

לצערי לא יכולה לומר שהתחברתי לתיכונים :(
מכירה מקרוב מאוד את הסמינרים המובילים בב"ב וירושלים. (מעבר לזה לא מכירה)
(גם מצד התלמידות, וגם מצד ההנהלה), וגם קצת את הקטנים שנפתחו,
אבל זה "לא זה".
נכון שבסמינרים משקיעים מאוד בתוכניות, מחנות, וכו', ומוציאים ע"ז עשרות אלפי שקלים.
אבל-הבנות נהנות, יום, יומיים, שלוש, ושוכחות מהעניין...
תכלס-דברתי עם הרבה בנות מהסמינרים הנ"ל-וברוב המקרים האמירה הייתה-
נכנסתי בסדר-יצאתי בסדר. (ובנות שלא-ברובם יצאו כמות שנכנסו/ נשרו בדרך... )
כמעט ולא שמעתי על בנות שנבנו בסמינר, שיצאו מחוזקות. עם השקפה ברורה, עם נכס לחיים.
וזה חבלללל! משקיעים כ"כ הרבה שעות בלימודים-7 שעות ביום 5 X ימים בשבוע, וכו'.
והבנות יוצאות עם חוץ/ בגרות במתמטיקה, הסטוריה ואנגלית??!!

לא פלא שאח"כ קשה להתמודד עם העולם שבחוץ.
הבעיה שכל הזמן (לפחות בירושלים:)) נפתחים סמינרים חדשים, במטרה להיות ה---סמינר.
ולבינתיים-אף אחד מהם לא הצליח. (אם מישהי מכירה מקום כזה-אשמח לדעת:)).
יש לי חברה שרוצה לפתוח סמינר, אבל-לא במטרה שיתחרה בסמינרים הגדולים, אלא מקום שבאמת יבנה את הבנות, יתן להם משמעות, ויגרום להם לשינוי פנימי, אמיתי.

השאלה רק מה הדרך לזה???
 

י.ז.

משתמש מקצוען
@נחמה למה ב"ה זה סמינר שעוד לא קם:), ככה שאפשר לעצב אותו מראש.

לצערי לא יכולה לומר שהתחברתי לתיכונים :(
מכירה מקרוב מאוד את הסמינרים המובילים בב"ב וירושלים. (מעבר לזה לא מכירה)
(גם מצד התלמידות, וגם מצד ההנהלה), וגם קצת את הקטנים שנפתחו,
אבל זה "לא זה".
נכון שבסמינרים משקיעים מאוד בתוכניות, מחנות, וכו', ומוציאים ע"ז עשרות אלפי שקלים.
אבל-הבנות נהנות, יום, יומיים, שלוש, ושוכחות מהעניין...
תכלס-דברתי עם הרבה בנות מהסמינרים הנ"ל-וברוב המקרים האמירה הייתה-
נכנסתי בסדר-יצאתי בסדר. (ובנות שלא-ברובם יצאו כמות שנכנסו/ נשרו בדרך... )
כמעט ולא שמעתי על בנות שנבנו בסמינר, שיצאו מחוזקות. עם השקפה ברורה, עם נכס לחיים.
וזה חבלללל! משקיעים כ"כ הרבה שעות בלימודים-7 שעות ביום 5 X ימים בשבוע, וכו'.
והבנות יוצאות עם חוץ/ בגרות במתמטיקה, הסטוריה ואנגלית??!!

לא פלא שאח"כ קשה להתמודד עם העולם שבחוץ.
הבעיה שכל הזמן (לפחות בירושלים:)) נפתחים סמינרים חדשים, במטרה להיות ה---סמינר.
ולבינתיים-אף אחד מהם לא הצליח. (אם מישהי מכירה מקום כזה-אשמח לדעת:)).
יש לי חברה שרוצה לפתוח סמינר, אבל-לא במטרה שיתחרה בסמינרים הגדולים, אלא מקום שבאמת יבנה את הבנות, יתן להם משמעות, ויגרום להם לשינוי פנימי, אמיתי.

השאלה רק מה הדרך לזה???
אני למדתי בסמינר מהמוכרים בבני ברק,והרבה בזכותו יצאתי בן אדם...
אבל מה שכן צריך להיות כלי קיבול לבוא במטרה לקבל ולגדול ולנצל כל מה שנותנים לי כי מי שלא רוצה לשמוע וללמוד אז כלום לא יעזור
 

עד מתי

משתמש מקצוען
@נחמה למה ב"ה זה סמינר שעוד לא קם:), ככה שאפשר לעצב אותו מראש.

לצערי לא יכולה לומר שהתחברתי לתיכונים :(
מכירה מקרוב מאוד את הסמינרים המובילים בב"ב וירושלים. (מעבר לזה לא מכירה)
(גם מצד התלמידות, וגם מצד ההנהלה), וגם קצת את הקטנים שנפתחו,
אבל זה "לא זה".
נכון שבסמינרים משקיעים מאוד בתוכניות, מחנות, וכו', ומוציאים ע"ז עשרות אלפי שקלים.
אבל-הבנות נהנות, יום, יומיים, שלוש, ושוכחות מהעניין...
תכלס-דברתי עם הרבה בנות מהסמינרים הנ"ל-וברוב המקרים האמירה הייתה-
נכנסתי בסדר-יצאתי בסדר. (ובנות שלא-ברובם יצאו כמות שנכנסו/ נשרו בדרך... )
כמעט ולא שמעתי על בנות שנבנו בסמינר, שיצאו מחוזקות. עם השקפה ברורה, עם נכס לחיים.
וזה חבלללל! משקיעים כ"כ הרבה שעות בלימודים-7 שעות ביום 5 X ימים בשבוע, וכו'.
והבנות יוצאות עם חוץ/ בגרות במתמטיקה, הסטוריה ואנגלית??!!

לא פלא שאח"כ קשה להתמודד עם העולם שבחוץ.
הבעיה שכל הזמן (לפחות בירושלים:)) נפתחים סמינרים חדשים, במטרה להיות ה---סמינר.
ולבינתיים-אף אחד מהם לא הצליח. (אם מישהי מכירה מקום כזה-אשמח לדעת:)).
יש לי חברה שרוצה לפתוח סמינר, אבל-לא במטרה שיתחרה בסמינרים הגדולים, אלא מקום שבאמת יבנה את הבנות, יתן להם משמעות, ויגרום להם לשינוי פנימי, אמיתי.

השאלה רק מה הדרך לזה???
נשמע כמו חלום יפה שהדרך להגשמתו קצת קשה מידי
 

קודם כל-בן אדם.

משתמש פעיל
נשמע כמו חלום יפה שהדרך להגשמתו קצת קשה מידי
נכון. אם הדרך הייתה קלה-כבר הייתי פותחת בעצמי , מזמן.
מי שרוצה לפתוח-היא אשה שחולמת על הרעיון כבר שניייים, ולא נרתעת מקשיים.
רק שרוצה לפתוח בצורה הנכונה, כדי שבאמת יעבוד, ובצורה המקסימאלית.
 

חוחית

משתמש סופר מקצוען
הדבר הראשון שהיא צריכה זה צוות איכותי.
הנקודה השניה-כיתות שלא עוברות את ה36 בנות.
יש גבול כמה תשומת לב מורה יכולה לתת.
ומה באמת מפתח בנות?
יחס אישי
קשר.

בנוסף, סדרות של הרצאות שמתמקדות בנושאים מסוימים.

למידה מפתחת-עבודות, וכדומה.

פעילות חברתית בשיתוף הבנות שתרגשנה חלק.

ובהתחלה, באמצע ובסוף-תפילות!
וברכות מגדו"י.
 

מימיי

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
זה. אבל איזה נושאים?
תלוי גילאים.
לכיתה י''ב הנושא יהיה על בניית הבית, על החיים. באופן פתוח שמאפשר לשאול שאלות אמיתיות.
לכיתה י''א אפשר גם..
לכיתות ט' וי' אפשר לדבר בנושאי חברה בצורה מעניינת ומשמעותית.
לדבר על תלות ודברים כאלה..
 

קודם כל-בן אדם.

משתמש פעיל
אולי אני צריכה לשאול בצורה אחרת:
מה היה לך בתיכון/ סמינר שליווה אותך אח"כ בהמשך החיים?
שלקחת אתך כצידה לדרך?

או-מה היה לבנות שלך שאת מרגישה שהיה לזה השפעה טובה?
תודה!
@י.ז. אשמח לשמוע ממך...
 

שימי הכבאי

משתמש מקצוען
לא קראתי הכל אבל היו תגובות חכמות בהחלט, והכל נכון
מהכרות עמוקה שלי עם תיכונים, גם חדשים ראיתי שמה שהצליח זה ,שקודם כל היה גרעין טוב וברור לפתיחה שהצליחו לגייס משפחות טובות ובנות ברמה ואז היה עם מי לעבוד....
וגם שהדרישות הרוחניות יהיהו תואמות לאוכלוסיה כי לפעמים הרצון שלמי שפותח לא באמת תואם מציאות ואז מתחילות הרבה בעיות
אני הייתי מחפשת מורות שיש להן גישה חינוכית מקרבת ורצון לבנות הוואי שמח ורוח חיובית שזה בטבע שלהן...
ולא צנונים יבשים.....
אני ראיתי שיש חיבור למורה ויחס מקרב באמת זה נותן לבנות המון! גם אחרי שנים
לא סיסמאות אמת!!!
 

חנהנה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
@קודם כל-בן אדם. אני ממש לא מסכימה עם מה שכתבת
אני אחת שבהחלט עונה על ההגדרה של בוגרת אחד הסמינרים המובילים בירשלים ואני לא יודעת על סמך מה כתבת את מה שכתבת אבל...!
אני וחברות שלי לא היינו יוצאות כ"כ בנויות וחזקות ועוד המון דברים טובים שיצאו איתנו לולא הסמינר
בת שחושבת כל היום איפה לא נתנו לה ומה הסמינר השני נתן יותר ממסכנת את עצמה ואת החברות שלה
אבל בת שבאה להנות ולקבל מהמקום בו היא נמצאת בלי לחפש נקודות חיכוך ואת גבולות התקנון יכולה להיתרם מאד מהמורות מהצוות ומהתוכן הרוחני והלימודי
כנובן שזה לא סותר שצריך מורות טובות עם כושר הסברה ותוכן מענין ועוד כמה קריטריונים אבל פשוט הקפצת אותי עם המשפט הזה
כמעט ולא שמעתי על בנות שנבנו בסמינר, שיצאו מחוזקות. עם השקפה ברורה, עם נכס לחיים.
וזה חבלללל! משקיעים כ"כ הרבה שעות בלימודים-7 שעות ביום 5 X ימים בשבוע, וכו'.
והבנות יוצאות עם חוץ/ בגרות במתמטיקה, הסטוריה ואנגלית??!!
יצאנו עם ציונים מעולים בכל המקצועות אבל לא פחות מכך גם במבחנים ובעבודות ביהדות בתורה בדינים ובנביא...
 

קודם כל-בן אדם.

משתמש פעיל
ועוד דבר התוכנית של בתיה רובין מדהימה אבל לא קשורה לחיבור של הבנות לסמינר
זה חיצוני בהתנהלות אבל בהחלט ערך מוסף
יותר משחשוב החיבור של הבנות לסמינר-חשוב לי עם מה הם יצאו ממנו...
למרות שגם בחיבור לסמינר, ופטריוטיות, וכו' ישקיעו.
אני וחברות שלי לא היינו יוצאות כ"כ בנויות וחזקות ועוד המון דברים טובים שיצאו איתנו לולא הסמינר
שמחה בשבילכן:).
מעניין איזה סמינר...?
וגם-לפני כמה שנים...?
אשמח לדעת-
מה הרגשתם ש"בנה אתכם"?
שיעורי יהדות-מחנכת? השקפה? הרצאות? תוכניות?
איזה?
יצאנו עם ציונים מעולים בכל המקצועות אבל לא פחות מכך גם במבחנים ובעבודות ביהדות בתורה בדינים ובנביא...
אין בעיה שבנות יודעות תנ"ך, רש"י, רמב"ן, פרושים, וכו'.
וגם דינים חשוב מאוד, ואפילו קריטי לדעת.
אבל בבניית האישיות, והכנה לחיים שאח"כ יש כ"כ הרבה מעבר!!! שלדעתי מתפספס ברב הסמינרים, (בשבילך-לא אומרת כל:)),
ואפילו לפני- בגיל שהם עוד בתיכון,
הרחוב, והעולם בחוץ מלא בזבל. שכבר נמצא אצל הבנות הכי טובות, בסמינרים הכי...
מוזיקה, וקליפים, ומקומות בילוי, וטלפונים, וצ'אטים, (ומושגים...) וקשרים, וכו' שהש"י.
אני לא רוצה ללכת עם הבנות ראש בראש, אסור, ואסור, ו...
ובת שימצא... יוחרם, ואם... תושעה מהסמינר,
אלא שזה יבוא מתוכם. בעצמם.
(כמו שרוב הנ"ל-לפני 5 שנים היה ברור שזה לא מיועד לבנות בי"ע, ואולי היה 1-2 ה"מקולקלות" במחזור שהיה להם...)
יש איך להנחיל את זה? או שזה מקרה אבוד???
 

שקד מצוי

משתמש פעיל
תנו לתלמידות אחריות.
זה כיף, זה יוצר גיבוש, זה מעסיק אותן ומפנה אנרגיות לכיוונים חיוביים, זה נותן מקום לבנות להביא עוד צדדים שלהן חוץ מהצד הלימודי, וזה נותן פתח להפנמת מסרים לעומק.

תחשבי על ההבדל בין נערה ששומעת הרצאה בנושא תפילה/ צניעות וכו', לבין נערה שמכינה עם החברות פעילות לכל התיכון בנושא תפילה/ צניעות.
זה יעבוד טוב יותר אם הצוות החינוכי לא ינחית את התכנים מלמעלה, אלא יהיה פתוח לחשיבה משותפת עם הבנות: איזה תוכן נעביר בפעילות? מה הדגשים שלנו? לאיזו זווית אתן מתחברות?

תחשבי על נערות שמעלות הצגה שהן בנו מאפס, החל מבחירת התוכן שהן רוצות להעביר, דרך כתיבת הטקסט וכלה בבימוי ובמשחק.
זה אפשרי, וזה תהליך משמעותי מאוד שהן עוברות בדרך.

ברור שאי אפשר (ולא צריך) שכל הפעילות תהיה עליהן, אבל איפה שמתאים - תנו להן לפעול.
 

חלי פיינשטיין

משתמש מקצוען
לטעמי, הדברים החשובים ביותר:
1. צוות
2. חברה

כל השאר יוסיפו אבל אם אין את הבסיס זה לא יהיה.
מבחינת הצוות אולי אפשר להשיג נשות חינוך עם כל המעלות (אם כי בד"כ קשה)
מבחינת החברה - צריך להיות סוג מסוים של בנות, שמצד אחד לא התקבלו לסמינרים המוכרים, אבל מצד שני שתהיינה פתוחות לשמוע, לקבל, להיבנות. (פחות נפוץ אצל בנות בגיל 14 וקורה לקראת גיל 18) בגיל הזה זה ברור שהכל סחף חברתי ומספיק בת אחת מסוג לא טוב שתהרוס הכול.
ולכן באמת יש הרבה סמינרים (כיתות י"ג-י"ד) שנותנים את הבניה והצמיחה.

אגב גם אני לא מסכימה עם האמירה שסמינר לא נתן לנו כלום. בת שאומרת כך היא באמת לא מבינה מה יכל להיות לולא הייתה בסמינר (למדתי בחדש וקיבלתי ה-מון!!!)
 

הטעם המושלם

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
להכניס לשיעורי השקפה את טובי המרצים/ מרצות
לשים דגש על יח פתוח עם המורות.
לאלאסור כל מה שאפשר או אי אפשר אלא אם כן זה באמת בעייתי.
למשל לא יצא שום דבר רע מזה שבת תלבש שומו שמים- גרביים שחורות! אבל אם יעעלמיו עין מגרביים בהירות מידי זה נוגד את ההלכה. בקיצור לשים דגש על הלכה ופחות על דברים אחרים. וגם מה שכן להסביר לבנות למה לא, ולא לאסור סתם! ומודה זה לא סיבה לאסור.
להפסיק עיוותים של שנים- גרביים שחורות, חצאיות ארוכות, נעלי ספורט, פאות. אלו דברים שנעים בין הפך ההלכה לעיוות של סדר עדיפויות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  54  פעמים

לוח מודעות

למעלה