תיאור דו שיח בסיפור

מציץ מן החרכים

משתמש צעיר
עריכה תורנית
פעמים רבות אני נתקל תוך כדי עריכת שיחות בסיפור שבו יש תיאור של דו שיח ארוך, ואני תוהה מה הדרך הנכונה לעשות זאת, והאם יש כלל כלשהו בזה:
האם לכתוב בכל פעם לאחר המשפט, לפניו, או באמצעיתו - אמר\השיב פלוני. או שמא לתת לענינים לזרום, ופשוט לכתוב את הדו שיח בלי לכתוב מי אמר מה, מתוך מחשבה שהקורא הנבון כבר יעשה את ההקשרים בעצמו.
 

2u2

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
עימוד ספרים
תלוי מה הסגנון של הספר, אבל אחד הדרכים הוא להניח מקף כשמשתנה הדובר.
למשל:
- איך אתה מציע לערוך את הדו שיח הזה?

- איזה סגנון ספר אתה עורך?

- למה יהודי עונה תמיד בשאלה?!
אבל אם שאלת, ספר בסגנון חסידי עמוק.

- אז לא תתאים לך צורת העריכה הזו, תצטרך ביצירתיות רבה לגוון את הדו שיח כדי שיהיה נעים וזורם לקרוא.

- בקיצור, לא קידמת אותי...
 

Sofer

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
עריכה תורנית
פעמים רבות אני נתקל תוך כדי עריכת שיחות בסיפור שבו יש תיאור של דו שיח ארוך, ואני תוהה מה הדרך הנכונה לעשות זאת, והאם יש כלל כלשהו בזה:
האם לכתוב בכל פעם לאחר המשפט, לפניו, או באמצעיתו - אמר\השיב פלוני. או שמא לתת לענינים לזרום, ופשוט לכתוב את הדו שיח בלי לכתוב מי אמר מה, מתוך מחשבה שהקורא הנבון כבר יעשה את ההקשרים בעצמו.
לדעתי אם מוכרחים לכתוב אמר והשיב, יש להשתמש כל פעם בסגנון שונה, אמר, השיב, טען, הגיד וכו'..
 

הדוויג

עורך תוכן ראשי
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
עריכה תורנית
לדעתי אם מוכרחים לכתוב אמר והשיב, יש להשתמש כל פעם בסגנון שונה, אמר, השיב, טען, הגיד וכו'..
יותר טוב להשתמש בפעלים אחרים שיוסיפו נופך נוסף. כגון:
"אני לא יודע", גירד זלמן באפו.
"מי ידע אם לא אתה?" התרומם קלמן ממקומו.
"אתה צודק", הניד זלמן את ראשו.
 

קוביד

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
יותר טוב להשתמש בפעלים אחרים שיוסיפו נופך נוסף. כגון:
"אני לא יודע", גירד זלמן באפו.
"מי ידע אם לא אתה?" התרומם קלמן ממקומו.
"אתה צודק", הניד זלמן את ראשו.
כתב @הדוויג והמהם תחת שפמו...
 

למאי נפקא מינה

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
יותר טוב להשתמש בפעלים אחרים שיוסיפו נופך נוסף. כגון:
"אני לא יודע", גירד זלמן באפו.
"מי ידע אם לא אתה?" התרומם קלמן ממקומו.
"אתה צודק", הניד זלמן את ראשו.
אליה וקוץ בה - גם אם אתה מסתתר תחת הניק @הדוויג, וממילא מאגר הביטויים המדוגדגים שלך הינו בלתי נדלה, לא נראה לי שמומלץ להכביר בשורות שכאלו, עד כדי דו שיח בן שנים עשר חילופי משפטים בין הדוברים.

ישנם מקרים שניתן לשלב בין השיטות דלעיל.
 

למאי נפקא מינה

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
כשהדו שיח ארוך
מקובל לפתוח כמרכא את המשפט כשמתחלף הדובר.
אבל אחרי כמה שורות כדאי להוסיף את שמו באמתלה ספרותית כל שהיא
כי תוך כדי קריאה הקורא יכול להתבלבל.
כך גם כשאחד הגיבורים שלנו מספר לנכדו / לחוקר המשטרתי / לקבצן הטרדן סיפור ארוך -

להוסיף באמצע משפט כמו 'שעון האורלוגין העתיק השמיע אחד עשר צלצולים צרודים. שמעיה החטיף לעברו מבט והמשיך בסיפורו:'
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יְהוָה חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יְהוָה וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  22  פעמים

לוח מודעות

למעלה