113570

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אם הפתרון הוא להצרת נתיבים למה אנחנו יותר ויותר נתקעים בפקקים במקומות האלו
 

יעקב הרמתי

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
כמאה אלף תושבים ואורחים.
איך הגעת למאה אלף תושבים??? אולי התכוונת לאורחים.
תושבים מספרם אחרי ניצול ככל היחידות בשכונה לא תעבור את ה75 אלף תושבים
(ועד אז ברמה ה2 וג1 וג2 שהם שכונה אחת. תעבור את המספר הזה.)
 

GVol

משתמש פעיל
אולי להכריח אותנו לעבור לאופנים....
זה הנקודה!
משום מה יש הרגשה שכל מי שיושב במשרדי התכנון ,
עסוק ב״איך לחנך את העולם״
ושוכח שהוא כאן מכספי המיסים שלי! - כדי לתת לי שירות.

ילכו ויעשו כבישים צרים בכל רמה ג(שם זה מוקצן ממש)
יבואו במיוחד ויצרו את הכביש לאורך רחוב רבינא
ישימו כמה חניות בודדות לקישוט מול מתחמי חנויות/בתי ספר
ועל המדרכה הרחבה כאולם יסללו ויצבעו בירוק בוהק שבילי אופניים לתפארת.

והכל - כדי לחנך אותנו לעמוד יפה יפה בתור עד שימאס לנו ונלמד לדווש לבריאות

הם מצהירים בצורה ברורה שסדר העדיפויות שלהם הוא: הולך רגל, תחבורה ציבורית, אופניים, רכב פרטי, ולפי זה התכנון. אתה יכול לחלוק גם על סדר העדיפויות.
זה בדיוק הנקודה בלי כחל ושרק. הם מודים בעצמם שהם לא באים לשרת אותי או להיטיב לי ,
ולא שואלים ובאים ועושים סקר שוק מה האנשים צריכים.
אלא באים לחנך אותנו לפי סדר ההעדפוית האחרון שהתעדכנו בו מהאונ׳ בניו יורק..
 
  • תודה
Reactions: y&m

ייד

משתמש מקצוען
אז מה אתה חושב שהם עושים שם? חושבים איך לעשות שיהיה לך יותר סבל?

אני מסכים שאין מספיק השקעה כספית בתחבורה ציבורית, ואין מספיק אומץ לצבוע נתיבים באדום (נת"צ) בכבישים לאורך ורוחב הארץ, אבל אני לא חושב שאפשר לומר מה שאתה אומר עליהם.
זכותך לחלוק על ההחלטות, אבל כוונתם היא לטובת האזרח. הם מצהירים בצורה ברורה שסדר העדיפויות שלהם הוא: הולך רגל, תחבורה ציבורית, אופניים, רכב פרטי, ולפי זה התכנון. אתה יכול לחלוק גם על סדר העדיפויות.
אתה מכיר אותם?
איך הגעת למסקנה שאיכפת להם טובת האזרח?
התוצאות בודאי מוכיחות אחרת...

ובאופן כללי אנשים שמקבלים משכורת בלי קשר לתוצר שהם מביאים
ושמי שבחר בהם לא איכפת לו מהכסף שהוא משלם להם כי זה לא יוצא מהכיס שלו
התוצאה בדרך כלל היא שהמחויבות שלהם למטרות התפקיד היא נמוכה מאוד
 

די

משתמש סופר מקצוען
זה בדיוק הנקודה בלי כחל ושרק. הם מודים בעצמם שהם לא באים לשרת אותי או להיטיב לי ,
ולא שואלים ובאים ועושים סקר שוק מה האנשים צריכים.
אלא באים לחנך אותנו לפי סדר ההעדפוית האחרון שהתעדכנו בו מהאונ׳ בניו יורק..
אפשר לעשות סקרים לגבי כל דבר, לדוגמא במקום הצבעות של חברי כנסת לגבי תקציבים או חוקים, יעשו סקר בין האזרחים.
בכל אופן אם אתה נמצא בתחתית סדר העדיפויות, אולי פשוט תתקדם בסולם? מרכב פרטי לאופניים או תח"צ או ללכת ברגל.
ייתכן שאם יש יותר אנשים שנוסעים בתח"צ לעומת ברכב פרטי, זה גם מה שרוב הציבור ירצו-שתהיה העדפה לתח"צ וכו'.
 

די

משתמש סופר מקצוען
ובאופן כללי אנשים שמקבלים משכורת בלי קשר לתוצר שהם מביאים
ושמי שבחר בהם לא איכפת לו מהכסף שהוא משלם להם כי זה לא יוצא מהכיס שלו
התוצאה בדרך כלל היא שהמחויבות שלהם למטרות התפקיד היא נמוכה מאוד
אני לא מכיר אותם בכלל. אבל מניח שהם רוצים לעשות טוב (כמו כל אדם).
לכאורה אנשים שלא יביאו תוצר-יפטרו אותם (גם במשרדי ממשלה).
זה נכון שלכאורה יש למנהל ערך נמוך יותר לכסף שלא יוצא מהכיס שלו, אבל זה בעצם כל הרעיון של משרדי ממשלה. מה השיטה החילופית? לבטל את משרדי הממשלה? אנרכיה?
 

GVol

משתמש פעיל
בכל אופן אם אתה נמצא בתחתית סדר העדיפויות, אולי פשוט תתקדם בסולם? מרכב פרטי לאופניים או תח"צ או ללכת ברגל.
ייתכן שאם יש יותר אנשים שנוסעים בתח"צ לעומת ברכב פרטי, זה גם מה שרוב הציבור ירצו-שתהיה העדפה לתח"צ וכו'.
?????!!!!!!!
לא הבנתי? אתה פשוט אומר לי - למה את לא מתחנכת? מנסים ללמד אותך משהו אז נו - תעברו כבר לאופניים?
ותח״צ - אדרבה, אני סובלת בה לא מעט, באמת הגיע הזמן שגם שם יתנו יחס לדרישות הציבור והצרכים שלו.
 

GVol

משתמש פעיל
אני לא מכיר אותם בכלל. אבל מניח שהם רוצים לעשות טוב (כמו כל אדם).
הלוואי אמן ואמן.
הרבה רוצים לעשות טוב, אבל הם מחליטים מה הטוב. וגם מה הטוב בשבילי כמובן.
לכאורה אנשים שלא יביאו תוצר-יפטרו אותם (גם במשרדי ממשלה).
גם איפה?
אתה מדבר על מדינת ישראל?!
לידיעתך , מכל מי שאני מכירה שעובדת במשרד ממשלתי , בשיחה קלה היא יכולה להנפיק לי לפחות 10 בכירים שמקבלים מעל 30K על לחמם את הכסא. לפטר אותם? מאן דכר שמיה!
וגם מוכר וידוע שבין שאר הסיבות שאמהות עובדות מעדיפות משרה ממשלתית(חרדיות, בעקר בתכנות) זה הראש השקט, אפאחד בלי לחץ, אפשר למרוח דברים ברוגע ואין מושג של ״הלקוח יעזוב״ למה אין לו אופציה להחליף מדינה...

זה נכון שלכאורה יש למנהל ערך נמוך יותר לכסף שלא יוצא מהכיס שלו, אבל זה בעצם כל הרעיון של משרדי ממשלה. מה השיטה החילופית? לבטל את משרדי הממשלה? אנרכיה?
אלף, אם אין לי שיטה חלופית חוץ ממלכות בית דוד - זה מחיב להגיד שכל מה שהם אומרים - קדוש?
כשישלמו לי את האלפים האלו בשביל לתת פתרונות אולי אני אנסה לחשוב על זה, אבל זה לא סותר את זה שההתנהלות מתחת לכל ביקורת.

ואם אנחנו לא נעלה את הנחשים מתחת לשטיח - הסיכוי שמשהו ישתנה הוא אפסי.
ככל שהביקורת עולה מהשטח - השינויים נראים על המפה.

ולדוגמא - יוכיח רחוב הפסגה בבית וגן.

(שאנשי השכונה - אוירא דירושלים מחכים - לא רצו להצדיק ולהנהן קדוש קדוש , או לקבל על עצמם את הדין , של גאוני התכנון העירוניים , אלא לחמו בתוקף והביאו עצומות נרחבות , עד כדי שהכביש שהוצר הורחב מחדש, ושביל האופנים בוטל לחלוטין.)
 

שמואל מאיר

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
לקריה וחפציבה זה עובר לידם- לוי אשכול.
מי שנפגע מזה אלו רמה ב שמגיע רק ללב הרמה...
ולא רק...
הרבה מאוד נפגעים מזה
נהר הירדן הוא עורק תחבורתי ראשי שמשרת בין היתר לכל המגיעים לחתונות ואירועים בבית שמש
רוב אולמי החתונות בעיר נמצאים בקרבת ציר נהר הירדן
צריך לשנות את זה בדחיפות - קדימה
 

די

משתמש סופר מקצוען
נהר הירדן הוא עורק תחבורתי ראשי שמשרת בין היתר לכל המגיעים לחתונות ואירועים בבית שמש
רוב אולמי החתונות בעיר נמצאים בקרבת ציר נהר הירדן
המסלול החדש עובר ליד "הכרמים".
האולם היחיד שנפגע זה האולם ב"מרכז" רמה ב' (איך שקוראים לו, אולי יש שם 2).
חוץ מזה שאפשר לקחת אוטובוס פנימי.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
ולא רק...
הרבה מאוד נפגעים מזה
נהר הירדן הוא עורק תחבורתי ראשי שמשרת בין היתר לכל המגיעים לחתונות ואירועים בבית שמש
רוב אולמי החתונות בעיר נמצאים בקרבת ציר נהר הירדן
צריך לשנות את זה בדחיפות - קדימה
נכון, הרבה מאד נפגעו מזה
לדוג': תושבי רמה ד', ורמה ג1, וחלק מרמה ג2, ורמת אברהם שעד היום גם נסעו בקו פנימי וגם אחרי זה נסעו בקו מאסף בכל סמטאות בית שמש
מה תגידו - מה הקשר בין סבל אחד לשני? שיעשו קו מאסף לכולם! או 2 קווים! או תחנה מרכזית! או לא יודע מה!
נכון צודקים. אבל עד אז, עד שישיגו תקציב, או עד שתשנה מדיניות משרד התחבורה, חובה שתהיה מדיניות אחידה לכולם:
או קו ישיר לכולם, או קו מאסף לכולם.

נ.ב. בלי קשר לצדקת המאבק - חבל על המאמץ: זה לא ישתנה, ודאי לא בפעימה הנוכחית. צא ולמד מהמאבק הצודק הרבה יותר בשינוי שהיה בקווי בני ברק, היה החתמות המוניות ופגישות עם חברי מועצה ועוד, כלום לא עזר. המסלול המקורי שנקבע זה מה שנשאר בסוף.
 

מישמשית

משתמש מקצוען
נכון, הרבה מאד נפגעו מזה
לדוג': תושבי רמה ד', ורמה ג1, וחלק מרמה ג2, ורמת אברהם שעד היום גם נסעו בקו פנימי וגם אחרי זה נסעו בקו מאסף בכל סמטאות בית שמש
מה תגידו - מה הקשר בין סבל אחד לשני? שיעשו קו מאסף לכולם! או 2 קווים! או תחנה מרכזית! או לא יודע מה!
נכון צודקים. אבל עד אז, עד שישיגו תקציב, או עד שתשנה מדיניות משרד התחבורה, חובה שתהיה מדיניות אחידה לכולם:
או קו ישיר לכולם, או קו מאסף לכולם.

נ.ב. בלי קשר לצדקת המאבק - חבל על המאמץ: זה לא ישתנה, ודאי לא בפעימה הנוכחית. צא ולמד מהמאבק הצודק הרבה יותר בשינוי שהיה בקווי בני ברק, היה החתמות המוניות ופגישות עם חברי מועצה ועוד, כלום לא עזר. המסלול המקורי שנקבע זה מה שנשאר בסוף.
תירגעו
לא צריך להתגונן......
קו 885 לא אמור לשרת את את רוב תושבי רמה ב'
זה אנשים שלא יודעים בכלל איפה נמצאת מודיעין עילית
(מדגישה רובם) קנאים וחסידים ופשוט לא הגיוני שבשביל כמה מעטים יעבור הקו ברחוב נהר הירדן
לא מדברת על כל ההפגנה שתחסום אותו....
המסלול עכשיו הוא פנטסטי מבחינת המיקסום של השכונות בהם הוא עובר ורק בכבישים ראשיים
אמנם קצת מעצבן מבחינת אריכות המסלול
אבל לא חושבת שכדאי לעשות שני קווים שיפחיתו את התדירות
גם ככה קו כזה פעם בשלושת רבעי שעה זה לא משהו אז פעם בשעה וחצי זה לא הגיוני
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
אני לא מבין, הקו הקודם לא היה מספיק, זה ברור.
אבל למה להוריד לרוב משתמשי הקו הקודם את האוטובוס?
למה להוריד לנהר הירדן (לכו תבדקו כמה אנשים עולים או יורדים מהאוטובוס ברחוב הזה, החל מבחורי ישיבות מ2 הערים, אולמות בנהר הירדן, וגם, תושבים חסידים וקנאים שיש להם קרובי משפחה ב"ברכפלד").
לא הגיוני שמורידים קו (אין לי הגדרה אחרת) כדי לתת למישהו אחר קו, ולא משנה מי צריך אותו יותר!
או שמשרד התחבורה יוסיף קו שנצרך, ואם אין לו יכולות שיתפטר!
אם משרד התחבורה לא מסוגל לבצע 2 קווי תחבורה ציבורית, אז אין שום סיבה להמשיך לקיים את המשרד והמשרות שבו!
והגיע הזמן שבתח"צ יהיו חברות פרטיות (כמו באירופה) בנוסף לחברות הממשלתיות.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
אבל למה להוריד לרוב משתמשי הקו הקודם את האוטובוס?
למה להוריד לנהר הירדן (לכו תבדקו כמה אנשים עולים או יורדים מהאוטובוס ברחוב הזה, החל מבחורי ישיבות מ2 הערים, אולמות בנהר הירדן, וגם, תושבים חסידים וקנאים שיש להם קרובי משפחה ב"ברכפלד").
טוב, יצאתי לבדוק בנתונים של הקו הקיים כמה אנשים עולים בכל שכונה - ממוצע שבועי:
רמה ג2 - 295, המסלול הקיים נשאר
רמה א - 301
נחל הקישון - 319, נשאר תחנה גם היום (סורק/הקישון)
רמה ב' - 402, ואם נוריד את התחנה האחרונה פנחס בן יאיר שנמצאת במרחק הליכה קטן מהקו הקיים - 326
הרצוג ולוי אשכול - 364, המסלול שלהם נשאר
קריה - 172, מרחק הליכה קטן
חפציבה - 173, מרחק הליכה קטן
איזור תעשיה - 333, המסלול הקיים נשאר
מסקנה: ממש לא הורידו ל'רוב משתמשי הקו הקודם' למעשה הניזוקים הישירים זה 326 אנשים מרמה ב' + 301 מרמה א' למעלה, מתוך 2387 אנשים
ולזה תוסיפו מאות אנשים מרמה ד' ורמת אברהם שקירבו להם את הקו החדש
 
נערך לאחרונה ב:

די

משתמש סופר מקצוען
לא הגיוני שמורידים קו (אין לי הגדרה אחרת) כדי לתת למישהו אחר קו, ולא משנה מי צריך אותו יותר!
או שמשרד התחבורה יוסיף קו שנצרך, ואם אין לו יכולות שיתפטר!
אם משרד התחבורה לא מסוגל לבצע 2 קווי תחבורה ציבורית, אז אין שום סיבה להמשיך לקיים את המשרד והמשרות שבו!
והגיע הזמן שבתח"צ יהיו חברות פרטיות (כמו באירופה) בנוסף לחברות הממשלתיות.
לידיעה, המסלול בירושלים של הקו ממו"ע לירושלים, הוא הרבה יותר קצר מהמסלול בבית שמש (של הקו ממו"ע לבי"ש).

וכבר היום חברות התחבורה הם פרטיות ולא ממשלתיות (כמו אגד בעבר). אכן זה מכרז ממשלתי.

אם אתה רוצה להפעיל "מהדרין" או "קו השמחות" למו"ע בדיוק לפי המסלול שאתה רוצה-אתה מוזמן.
 

יחצל

משתמש חדש
יש אוטובסים מכל שכונה ומכל בעיר (כמעט, לפעמים צריכים שני אוטובוסים). הבעיה או נכון יותר ב"ה שב"ש גודלת בקצב מהיר מאוד ואלפי ילדים, בחורים ואברכי כולל נוסעים כל הזמן מכל חלקי העיר. ובאמת צריך תגבור מאסיבי מאוד.
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מעבר חציה עם שתי נתיבים הוא יותר מסוכן להולכי רגל.
בקיצור המחלוקת בינך ל"משרד התחבורה" היא שלדעתך הסיכון שווה את התועלת, ולפי "משרד התחבורה" הסיכון לא שווה את התועלת.
אז שיחזירו את הרמזורים.
המצב כיום בבי"ש לא הגיוני עם כל הכיכרות שיוצרים שוב ושוב צוואר בקבוק.

הבטיחות צריכה ללכת עם התנועה והחיים, אפשר גם לוותר בכלל על תחבורה, זה עוד יותר בטיחותי.
(אתמול ילדי נסעו שעה + קו 12 מחפציבה לרמת אברהם, זה נשמע הגיוני למישהו??)
המציאות התחבורתית בבית שמש לא הגיונית.
 

מישמשית

משתמש מקצוען
אבל למה להוריד לרוב משתמשי הקו הקודם את האוטובוס?
רוב משתמשי הקו.....
איזה הגזמה (אפי' לא מיעוט)
ואין מה לעשות כל העיכוב באוטובוס היה בעיקר בגלל הרחוב הזה
מי שגר שם יכול לקחת עשרות קווים ללב הרמה ושם לעלות
בדיוק כמו שעושים כל אלו שלא גרים בקרבת הכבישים הראשיים שבהם הקו החדש עובר
אף אחד לא התחייב לתושבי נהר הירדן שכל אוטובוס שיש בבית שמש יעבור ברחוב שלהם......
 

מישמשית

משתמש מקצוען
רמה ב' - 402, ואם נוריד את התחנה האחרונה פנחס בן יאיר שנמצאת במרחק הליכה קטן מהקו הקיים - 326
רבים מהם זה תושבי הקריה שעלו בתחנות אלו משום שהאוטובוס מגיע אליהם כבר מפוצץ
א"א להתווכח האוטובוס הזה משמש הכי פחות את אוכלוסית נהר הירדן
בטח לעומת שכונות אחרות
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה