אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
רק להזכיר:
לרמה ד' מגיע קו לבד!
רמה ד', גם אם לא כיום אז בעוד תקופת מה, ישנם מספיק תושבים למלא קו שלם!
והנוסעים גם לא אמורים לנסוע בסבוב בכל העיר!
אבל פה מגיע באכזריות ורשעות משרד התחבורה ובמקום להוסיף קווים הוא משנה מסלולי קווים, מוציא מרמה ב' ומביא לרמה ד'...
ולא מדובר רק ב885.
והתושבים, במקום לומר משרד התחבורה לא עושה פה טוב, מתחילים ויכוח למי מגיע יותר...
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
עכשיו, משינוי זה יוצאים מופסדים גם תושבי רמה ד', בכך שקו שאמור להמשיך לכל העיר מתחיל ברמה ד' ו"מבינים" שאי אפשר להכניס אותו לרוב חלקי השכונה (ד'2,4,5).
בנוסף, משרד התחבורה לומד שבעתיד הוא יכול להוציא מרמה ד' בשביל רמה ו'...
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
לכן, במקום להודות למשרד התחבורה על רוב טובם, ולהתקוטט בין תושבי העיר, וכך קו אחרי קו, הגיע הזמן להגיד ברור:
לא נתתם כלום!
אל תשטו בנו!
רוצים קו חדש מרמה ד' לכל מקום!
לא שקו קיים יכנס עוד רחוב, לא סיבוב בעיר, לא בחציה ולא בכולה!
ולא על חשבון תושבים אחרים (שכן, גם הם בני אדם).
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
לרמה ד' עם מספר יחידות דיור כמו ביתר מגיע קו לבד ל:
בני ברק.
מודיעין עילית.
ביתר.
אלעד.
מירון וצפת.
טבריה.
אשדוד.
עמנואל.
ועוד.
אם זה מידי קשה, אפשר לצרף את ג'1.
ואני עדיין לא דורש לפחות 2 קווים לכל יעד (כמו בביתר שהכל מחולק לAוB).
ולא קווים נפרדים לכל שכונה בירושליים, וכו'.
כן, קו שיעבור בד'1,2,4,5,3, ולא ימשיך להסתובב בעיר, מרמה ד' לבד, לכל הערים האלה.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
טוב, יצאתי לבדוק בנתונים של הקו הקיים כמה אנשים עולים בכל שכונה - ממוצע שבועי:
רמה ג2 - 295, המסלול הקיים נשאר
רמה א - 301
נחל הקישון - 319, נשאר תחנה גם היום (סורק/הקישון)
רמה ב' - 402, ואם נוריד את התחנה האחרונה פנחס בן יאיר שנמצאת במרחק הליכה קטן מהקו הקיים - 326
הרצוג ולוי אשכול - 364, המסלול שלהם נשאר
קריה - 172, מרחק הליכה קטן
חפציבה - 173, מרחק הליכה קטן
איזור תעשיה - 333, המסלול הקיים נשאר
מסקנה: ממש לא הורידו ל'רוב משתמשי הקו הקודם' למעשה הניזוקים הישירים זה 326 אנשים מרמה ב' + 301 מרמה א' למעלה, מתוך 2387 אנשים
ולזה תוסיפו מאות אנשים מרמה ד' ורמת אברהם שקירבו להם את הקו החדש
אני רוצה לראות את המקור.
עכשיו לטענות עצמם:
402+301=703 (בהנחה שהנתונים שהבאת נכונים).
703 מתוך 2387 זה כ30% ממשתמשי הקו שהרחיקו להם את האוטובוס, אכן לא רוב, אבל נתח נכבד מאד!
בהנחה שתושבי רמה ד' ורמת אברהם היו נוסעים עד היום עם הקו הזה עם החלפת אוטובוס, הם לכאורה עלו בנחל הקישון או בהרצוג, אם נחשב את כל הנוסעים בתחנות אלו (שוודאי לא כולם הגיעו משכונות אחרות) נגיע ל683, עדיין פחות מאלה שהרחיקו להם את הקו.
כשלעוד 345 רק הוסיפו מרחק הליכה קטן.
וזה אם נומר שכולם מתקפים אותו דבר, וכל הנתונים נכונים והמכשירים עובדים, ובתחנות עמוסות כולם מתקפים ישר כשעולים לאוטובוס.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
וזה אם נומר שכולם מתקפים אותו דבר, וכל הנתונים נכונים והמכשירים עובדים, ובתחנות עמוסות כולם מתקפים ישר כשעולים לאוטובוס.
אם לדוג' במוצ"ש הרבה פחות מכשירי תיקוף עובדים, ואז בחורי הישיבות נוסעים לישיבות, וכדו' - אז יש עוד יותר % לתושבי שכונות אלו.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
ועכשיו, בנוגע לרמה ב', יש פה כאלה ששונאים את תושבי רמה ב', וזה מתבטא בכל מיני מקומות בפרוג.
מצידם רמה ב' זה קנאים וחסידים, שלשתיהם גם יחד לא מגיע אוטובוסים ושירות.
אולמות השמחה ברמה ב' גם הם משמשים רק את הקנאים והחסידים שגרים כולם ברמה ב'.
הישיבות בשכונה לא לגיטימיות.
ובחורי הישיבות בשכונה יכולים ללכת קצת.
לטענותיהם, גם האחרות שנראות נכונות, לא אתייחס.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
ויש כאלה שמבינים את משרד התחבורה שחייב להוציא אוטובוסים מרמה ב' בגלל שהיא פקוקה.
כמו שהסברתי בעבר, כל אוטובוס נצרך שיוציאו מהשכונה רק יגביר את העומס בשכונה!
הפתרון הוא רק להרחיב את הכביש, ולהוסיף אוטובוסים ועידוד השימוש בהם.
ולמי שחושב שבאמת מוציאים אוטובוסים מהשכונה בגלל העומס, שיבדוק למשל את מסלול האוטובוס מבית שמש לתל אביב וכמה אחוזים מהנוסעים בו עולים ברמה ב'.
 

3524

משתמש סופר מקצוען
ויש כאלה שמבינים את משרד התחבורה שחייב להוציא אוטובוסים מרמה ב' בגלל שהיא פקוקה.
כמו שהסברתי בעבר, כל אוטובוס נצרך שיוציאו מהשכונה רק יגביר את העומס בשכונה!
הפתרון הוא רק להרחיב את הכביש, ולהוסיף אוטובוסים ועידוד השימוש בהם.
ולמי שחושב שבאמת מוציאים אוטובוסים מהשכונה בגלל העומס, שיבדוק למשל את מסלול האוטובוס מבית שמש לתל אביב וכמה אחוזים מהנוסעים בו עולים ברמה ב'.
להרחיב את הכביש אפשר רק אם מפחיתים מרוחב המדרכה, ומדובר ברחוב שמלבד היותו ציר תנועה ראשי הוא משרת בשעות העומס אלפי תינוקות של בית רבן ההולכים לבית תלמודם או שבים ממנו, בנים או בנות. מדובר בכמות בלתי נתפסת של זאטוטים המתנקזת בו זמנית למדרכות הרחוב הראשי הזה. הקטנת המדרכה עלולה לגרום חלילה לאסונות.

לדעתי, האשם המרכזי הוא צוואר הבקבוק הראשי בכיכר לב הרמה, ורעהו בכיכר יהודה הנשיא. בכל רגע נתון תמצא ילדים החוצים את הכביש וגורמים לעצירת התנועה. רק רמזור יוכל לווסת שם ולהפחית מהלחץ. אבל מה אתה מצפה מעירייה שגאה בכך שבכל תחומי העיר אין רמזור אחד?
 

די

משתמש סופר מקצוען
כן. זאת האשמה. כי במבחן התוצאה לקחתם מהוותיקים את מה שהיה להם. גם אם לא התכוונתם לקחת להם, זה מה שגרמתם.
מצד שני הוסיפו תדירות גם לוותיקים. כלומר הוותיקים הפסידו קו מתחת הבית אבל הרוויחו תדירות כפולה.
 

די

משתמש סופר מקצוען
רמה ד', גם אם לא כיום אז בעוד תקופת מה, ישנם מספיק תושבים למלא קו שלם!
גם ברמות ורמת שלמה בירושלים יש מספיק תושבים כדי למלא אוטובוס שלם למודיעין עילית, ועדיין אין אוטובוס שמסתובב בתוך השכונות הנ"ל (לא רק לעבור בקניון רמות) ונוסע למודיעין עילית (בימות החול).
 

3524

משתמש סופר מקצוען
גם ברמות ורמת שלמה בירושלים יש מספיק תושבים כדי למלא אוטובוס שלם למודיעין עילית, ועדיין אין אוטובוס שמסתובב בתוך השכונות הנ"ל (לא רק לעבור בקניון רמות) ונוסע למודיעין עילית (בימות החול).
אם זה היה ריווחי היו עושים זאת, עובדה שבסופי שבוע שזה כלכלי יש אוטובוס כזה.
 

די

משתמש סופר מקצוען
שאלתם אותם מה הם מעדיפים?
ממש לא מסכים עם הגישה הזו.
אולי זה מאכזב ומצער, אבל האוטובוס לא שייך לאף אחד. יש משרד שמחליט על פי שיקולים (שאפשר לחלוק עליהם) איך לחלק את משאבי הציבור, ומי שהקו עבר אצלו אתמול, לא נותן לו בעלות כלשהיא על הקו, רק בגלל שהורגלו לכך.

עובדה שעל המסלול במודיעין עילית, אף אחד לא מתלונן למרות שהוא הרבה יותר קצר והרבה יותר רחוק מבתי התושבים רק בגלל ששם התושבים הורגלו אחרת.
 

די

משתמש סופר מקצוען
אם זה היה ריווחי היו עושים זאת, עובדה שבסופי שבוע שזה כלכלי יש אוטובוס כזה.
לא נכון. זה ריווחי ולא עושים כזה קו כדי לא להעמיס על הכבישים. ומסתמכים על האוטובוסים הפנימיים.
 

3524

משתמש סופר מקצוען
הבה נניח.

אבל כאן אנחנו מדברים על העתקת קו מציר ראשי אחד לציר ראשי אחר, העדפת שכונה חדשה על פני שכונה ותיקה. לזה אין צידוק.
 

3524

משתמש סופר מקצוען
ממש לא מסכים עם הגישה הזו.
אולי זה מאכזב ומצער, אבל האוטובוס לא שייך לאף אחד. יש משרד שמחליט על פי שיקולים (שאפשר לחלוק עליהם) איך לחלק את משאבי הציבור, ומי שהקו עבר אצלו אתמול, לא נותן לו בעלות כלשהיא על הקו, רק בגלל שהורגלו לכך.

עובדה שעל המסלול במודיעין עילית, אף אחד לא מתלונן למרות שהוא הרבה יותר קצר והרבה יותר רחוק מבתי התושבים רק בגלל ששם התושבים הורגלו אחרת.
אין לנו שליטה על החלטות משרד התחבורה, אבל בינינו לבין עצמנו, לקחת לאדון כהן את מה שרכש ביגיע כפיו בעמל של שנים רק כי השכן החדש אדון לוי גם צריך? אין דוחין נפש מפני נפש.

עסקני השכונות הוותיקות ירקו הרבה דם עד שקיבלו את הקו הזה, בזמן שתושבי השכונות החדשות ישבו איש תחת גפנו בעיר המגורים הקודמת, וכעת 'הכל מגיע להם, ולא משנה על חשבון מי'.
 

די

משתמש סופר מקצוען
עסקני השכונות הוותיקות ירקו הרבה דם עד שקיבלו את הקו הזה, בזמן שתושבי השכונות החדשות ישבו איש תחת גפנו בעיר המגורים הקודמת, וכעת 'הכל מגיע להם, ולא משנה על חשבון מי'.
לידיעתך תושבי רמה ב' לא היחידים שמממנים את האוטובוס, אלא כל משלמי המיסים. הקו מגיע לכולם במידה שווה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה