די

משתמש סופר מקצוען
שם כבר התרגלו שהקו מגיע למסוף וצריך לקחת אוטובוס נוסף, כך שלא היתה הרעה בתנאים.
כלומר אתה אומר שבעיקרון אין בעיה אם הקו ממו"ע לבית שמש היה מסיים את המסלול בביג בית שמש, כל הבעיה ברמה ב' הוא שהם "התרגלו".
 

3524

משתמש סופר מקצוען
כלומר אתה אומר שבעיקרון אין בעיה אם הקו ממו"ע לבית שמש היה מסיים את המסלול בביג בית שמש, כל הבעיה ברמה ב' הוא שהם "התרגלו".
שוב, זה לא אני, כאמור בדף הקודם הייתי רק פה לאחרים, אני אישית בעד מסופים, אין לי קשר לקו הזה, מלבד נסיעה מזדמנת פה ושם. אבל כל עוד אין מסופים נראה לי שזה עוול להוציא מהמוחזק רק כי השני יודע לצעוק חזק יותר. לזה קוראים 'גזל כבשת הרש'.
 
נערך לאחרונה ב:

3524

משתמש סופר מקצוען
הקווים ממודיעין עילית לירושלים (בימות החול) בכלל לא נכנסים לרוב השכונות בירושלים (רק לבנייני האומה דרך רוממה, גבעת התחמושת דרך סנהדריה, הר נוף וגבעת שאול)
לפחות האוטובוס ממו"ע לבית שמש נכנס לכל שכונה בבית שמש (אבל בקצה), למה אתה מצפה שהוא יכנס לכל רחוב בבית שמש? קודם כל תבקש שהקו לירושלים יכנס לכל שכונה בירושלים.
לא מצפה, כמעט לא יוצא לי לנסוע בקווים האלו ולא הבעתי דעה בנושא, רק אמרתי שכמו שמשרד התחבורה ידע לתת מענה בשירות מיניבוסים לאוכלוסיה מצומצמת בקו 430 כך אפשר היה לדאוג במתכונת דומה גם לאוכלוסיה המצומצמת בבית שמש ש'מפריעה' למסלול המקוצר, במקום לנשל אותה כליל ממה שהיה לה עד עכשיו.
 
נערך לאחרונה ב:

למדן+

משתמש רשום
נוחות של מי?
של כל משתמשי הקו שעושה בלאו הכי סיבוב גדול?
אולי תעביר אותו גם בעיר הישנה למה יגרע חלקם
די לזעקת הקוזק הנגזל.....
רחוב נהר הירדן הוא לא מסוף של כל קווי בית שמש
למה שלא תעבירו גם את כל הקווים מירון אשדוד קריית גת וכו וכו בשדרות האמוראים ובשאר השכונות החדשות
מה קרה שפתאום שקו אחד שגם ככה לא נצרך כמעט לתושבי נהר הירדן מפסיק לעבור שם נזעקתם
בא רק נסכם
1. שבעוד כמה שנים ששדרות האמוראים יהפך לכביש פקוק כמו נהר הירדן יוציאו אותו משם
2.אתה שגר ברמה ד ודואג לנוחות שלך על חשבון שכונות ותיקות לא לעולם חוסן בעז"ה הולכים ליבנות עוד שכונות בבית שמש וכנראה שהם ילמדו ממכם איך דואגים לתח"צ על חשבון השני ויציאו ממכם את הקווים שלכם
 

בקבוק מים

משתמש פעיל
כי כמעט כל אוטובוס בבית שמש חייב לעבור בנהר הירדן.

איזה מלכים? יש מקומות ברמה ד' שהליכה מהם עד שדרות האמוראים היא כמו הליכה מלב הרמה עד ר' יהודה הנשיא ברמה ב' (15 דק' הליכה הררי).


קודם כל בא נראה את החוזה שחתמו בין תושבי נהר הירדן לבין משרד התחבורה שכל הקווים בבית שמש חייבים לעבור בנהר הירדן. נשמע שיש לכם בעלות על כל האוטובוסים, וכל שאר תושבי בית שמש שיסתדרו...
לגמרי
לא נורא שבחור ישיבה ילך עם מזוודה ברגל או באוטובוס
ממש לא מלכים אני גרה בד' וכל פעם יש את השיקול האם ללכת ברגל או לסוע באוטובוס (עוד כסף, לא בטוח שיש מקום לעגלות ומזוודות) מדובר על כל הקווים הבינעירונים ירושלים ובני ברק
למה האוטובוס צריך לסוע בנהר הירדן?
 

יופלה אפרסק

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מוזיקה ונגינה
יוצרי ai
למה האוטובוס צריך לסוע בנהר הירדן?
אולי כי מאות אנשים אם לא אלפי אנשים גרים שם?
רוצים קווים תעשו קוים חדשים
למה על חשבון שכונות גדולות וותיקות עם מלא ילדים כ"י
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
זה נראה שהדיון הפך לקצת אישי, וכל אחד כותב לפי הנוחות שלו איפה אמור לעבור האוטובוס.

העניין הוא שכנראה התח"צ הולכת לעבור שינוי גדול בשנים הקרובות. פחות אוטובוסים שנכנסים לתוככי השכונות (והרחובות), יותר מסופים והחלפות בין אוטובוסים עירוניים ובינעירוניים.
בי-ם הולך ונשלם מסוף 4/9 שיהיה למעשה תחנה מרכזית שמשם ימשיכו בתחבורה פנימית (אוטובוסים ורקל"ה), אוטובוסים בינעירוניים כבר הוצאו מרחוב בר אילן לצירים קצרים יותר, הרבה קווים לפריפריה הפסיקו לעשות נסיעה פנימית בתוך העיר ויוצאים ישירות מהר חוצבים (עם תחנה אחת נוספת ביציאה מי-ם, וחלקם עוד תחנה בגשר המיתרים).
בב"ב קיצרו לפני כמה שנים מסלולים של חלק מהקווים הבינעירוניים במסלול קצר יותר דרך סוקולוב, וישנם תוכניות לבניית מסופים בב"ב.

כנראה שהגישה היום השתנתה, והתח"צ כולו הופך להיות מבוסס מעברים. זה מה שעומד מאחורי רעיונות כמו רכבות קלות/מטרונית וכו'. וזה מה שהולך להיות גם בתח"צ הבינעירונית בריכוזים החרדיים.
השאלה למה אוטובוס יעבור ברחוב הזה ולא ברחוב הזה כנראה כבר לא יזכה למענה רציני. הדיון צריך להתמקד ברעיון הכללי.
למשל: שבסופ"שים כן יהיו קווים שנכנסים לתוככי שכונות וכו'.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
וכנראה שהם ילמדו ממכם איך דואגים לתח"צ על חשבון השני ויציאו ממכם את הקווים שלכם
רוצים קווים תעשו קוים חדשים
אתם, תושבי רמה ד' שמעכשיו נוסעים כמלכים, דעו לכם שזה על חשבון תינוקות בוכיים והורים מסוייטים שכל הטוב הזה נגזל מהם עבורכם.
לא עושים מעשה טוב על חשבון אחרים. לקחת מאחד כדי לתת לשני? מי שמך?
הדיון כאן הולך ומטמטם מרגע לרגע, (ואני מקווה שאני לא יגרר לכתוב שוב...)
אף אחד מתושבי השכונות החדשות לא הלך למשוך במשאית גרר את הקו מרמה ב' והעביר אותו לרמה ד':
תושבי השכונות החדשות דרשו קו, משרד התחבורה שגם לא רוצה לממן עוד קו וגם יש לו מדיניות של קווים ראשיים ולא שכונתיים, הוציא מסלול חדש שבמסגרתו חלק נהנים וחלק מרוויחים: את כל התלונות יש להפנות למשרד התחבורה.
תושבי השכונות החדשות ודאי היו שמחים מאד שיהיה 2 קווים אחד לשכונות החדשות ואחד לישנות, ושלא יקחו שום קו לאף אחד, זה החלטה של משרד התחבורה. מה בעצם הטענה, שהיה בכלל אסור לנו לבקש קו בשבילנו כי אז זה יגרום על חשבונכם?
כל הדיון כאן הוא לאחר שמשרד התחבורה לא מממן עוד מסלול, ורוצה מסלול ראשי, וניתן לדון האם זה נכון והגיוני להוציא את הקו או לא, אבל כל הסגנון המאשים לתושבי השכונות החדשות ממש לא קשור.

הנה מה שכתבתי בתחילת הדיון כאן, ועדיין תקף...:
אחזור ואומר את דעתי העניה לגבי השכונות (הותיקות של בית שמש) שמפסידים משינוי קווים למיניהם:
אי אפשר גם וגם. או שלכולם יש רק קו מהיר, או שלכולם יש קו שמסתובב בכל השכונה. לא שייך שתושב מהשכונות החדשות יקח אוטובוס פנימי להגיע לקו בינערוני, ואז יסתובב איתו בכל הסמטאות של השכונות הישנות.
וכיון שמכל מיני שיקולי תקציבים למיניהם, ובגלל מדיניות משרד התחבורה, בשכונות החדשות האוטובוסים נוסעים רק במסלול ישיר ולא מסתובבים בשכונות, חייבים לבצע התאמה בשכונות הישנות.
אז תגידו - למה לא מוסיפים עוד קו חדש לשכונות החדשות? נכון, אתם צודקים. אבל כיון שזה לא קורה, ועד שזה יקרה, חייבים לבצע התאמה.

תחשבו לדוג' שקו 402 בירושלים יעשה סיבוב רק בסנהדריה המורחבת ואז יחזור לציר הראשי: לא הגינוי נכון? כנ"ל.
 

3524

משתמש סופר מקצוען
הדיון כאן הולך ומטמטם מרגע לרגע, (ואני מקווה שאני לא יגרר לכתוב שוב...)
אף אחד מתושבי השכונות החדשות לא הלך למשוך במשאית גרר את הקו מרמה ב' והעביר אותו לרמה ד':
תושבי השכונות החדשות דרשו קו, משרד התחבורה שגם לא רוצה לממן עוד קו וגם יש לו מדיניות של קווים ראשיים ולא שכונתיים, הוציא מסלול חדש שבמסגרתו חלק נהנים וחלק מרוויחים: את כל התלונות יש להפנות למשרד התחבורה.
תושבי השכונות החדשות ודאי היו שמחים מאד שיהיה 2 קווים אחד לשכונות החדשות ואחד לישנות, ושלא יקחו שום קו לאף אחד, זה החלטה של משרד התחבורה. מה בעצם הטענה, שהיה בכלל אסור לנו לבקש קו בשבילנו כי אז זה יגרום על חשבונכם?
כל הדיון כאן הוא לאחר שמשרד התחבורה לא מממן עוד מסלול, ורוצה מסלול ראשי, וניתן לדון האם זה נכון והגיוני להוציא את הקו או לא, אבל כל הסגנון המאשים לתושבי השכונות החדשות ממש לא קשור.

הנה מה שכתבתי בתחילת הדיון כאן, ועדיין תקף...:
בדיוק, אבל בדיוק, כמו בסיפור הכספומט...

אז גם לזעוק על מה שהועבר מהם אליכם אסור להם?

זאת 'תסמונת השמיכה הקצרה'. לכולם ברור שהיא לא תוכל לכסות את כולם, ושמיכה נוספת הרי לא יקנו, לכן כל אחד מושך לכיוונו כדי להתכסות כמה שיותר, כשברור לו שכל ס"מ יותר עבורו הוא ס"מ פחות עבור רעהו. החזק מנצח. ממש מידה יהודית...
 
נערך לאחרונה ב:

חכם עתיק יומין

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
אגב פורסם עכשיו בעיתונים שרוצים לשנות את המסלול לבני ברק וכו'
עם מייל לפניות מישו יכול להעלות את זה לכאן לטובת הציבור?
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
אז גם לזעוק על מה שהועבר מהם אליכם אסור להם?
מותר לזעוק אבל מה הקשר להאשים אותם
הנה קצת לקט מהתגובות שלך
לא עושים מעשה טוב על חשבון אחרים. לקחת מאחד כדי לתת לשני? מי שמך?
אתם, תושבי רמה ד' שמעכשיו נוסעים כמלכים, דעו לכם שזה על חשבון תינוקות בוכיים והורים מסוייטים שכל הטוב הזה נגזל מהם עבורכם.
 

די

משתמש סופר מקצוען
בא רק נסכם
1. שבעוד כמה שנים ששדרות האמוראים יהפך לכביש פקוק כמו נהר הירדן יוציאו אותו משם
2.אתה שגר ברמה ד ודואג לנוחות שלך על חשבון שכונות ותיקות לא לעולם חוסן בעז"ה הולכים ליבנות עוד שכונות בבית שמש וכנראה שהם ילמדו ממכם איך דואגים לתח"צ על חשבון השני ויציאו ממכם את הקווים שלכם
1. בשדרות האמוראים יש נת"צ ולכן בע"ה אף פעם זה לא יגיע למצב של נהר הירדן, ותמיד יהיו שם אוטובוסים (אלא אם כן יעברו למדיניות תחנה מרכזית בבית שמש).
2. ברמה ד' יגורו יותר מפי שתיים תושבים מרמה ב'.
3. לדעתי (אין לי מקור לזה) כשיהיה נת"צ בנהר הירדן ייתכן ויחזירו לשם את 885 (אא"כ יעברו למדיניות תחנה מרכזית כאמור).
 

3524

משתמש סופר מקצוען
מותר לזעוק אבל מה הקשר להאשים אותם
הנה קצת לקט מהתגובות שלך
כן. זאת האשמה. כי במבחן התוצאה לקחתם מהוותיקים את מה שהיה להם. גם אם לא התכוונתם לקחת להם, זה מה שגרמתם.
זאת 'תסמונת השמיכה הקצרה'. לכולם ברור שהיא לא תוכל לכסות את כולם, ושמיכה נוספת הרי לא יקנו, לכן כל אחד מושך לכיוונו כדי להתכסות כמה שיותר, כשברור לו שכל ס"מ יותר עבורו הוא ס"מ פחות עבור רעהו. החזק מנצח. ממש מידה יהודית...
 
נערך לאחרונה ב:

3524

משתמש סופר מקצוען
לגמרי
לא נורא שבחור ישיבה ילך עם מזוודה ברגל או באוטובוס
ממש לא מלכים אני גרה בד' וכל פעם יש את השיקול האם ללכת ברגל או לסוע באוטובוס (עוד כסף, לא בטוח שיש מקום לעגלות ומזוודות) מדובר על כל הקווים הבינעירונים ירושלים ובני ברק
למה האוטובוס צריך לסוע בנהר הירדן?
בסדום נהגו לומר 'האחד בא לגור וגם שפוט ישפוט'. מגיע תושב חדש, מנסה להשתלב בעיר קיימת ולמצוא בה את מקומו, ובוחר בדרך הקלה, 'למה הוותיקים שבנו את העיר ונלחמו על כל קו ומסלול במשך עשרים שנה, למה שלהם יהיה ולי לא? אני שווה זכויות להם. תנו לי במקום להם'. סדום.
 

3524

משתמש סופר מקצוען
זה נראה שהדיון הפך לקצת אישי, וכל אחד כותב לפי הנוחות שלו איפה אמור לעבור האוטובוס.

העניין הוא שכנראה התח"צ הולכת לעבור שינוי גדול בשנים הקרובות. פחות אוטובוסים שנכנסים לתוככי השכונות (והרחובות), יותר מסופים והחלפות בין אוטובוסים עירוניים ובינעירוניים.
בי-ם הולך ונשלם מסוף 4/9 שיהיה למעשה תחנה מרכזית שמשם ימשיכו בתחבורה פנימית (אוטובוסים ורקל"ה), אוטובוסים בינעירוניים כבר הוצאו מרחוב בר אילן לצירים קצרים יותר, הרבה קווים לפריפריה הפסיקו לעשות נסיעה פנימית בתוך העיר ויוצאים ישירות מהר חוצבים (עם תחנה אחת נוספת ביציאה מי-ם, וחלקם עוד תחנה בגשר המיתרים).
בב"ב קיצרו לפני כמה שנים מסלולים של חלק מהקווים הבינעירוניים במסלול קצר יותר דרך סוקולוב, וישנם תוכניות לבניית מסופים בב"ב.

כנראה שהגישה היום השתנתה, והתח"צ כולו הופך להיות מבוסס מעברים. זה מה שעומד מאחורי רעיונות כמו רכבות קלות/מטרונית וכו'. וזה מה שהולך להיות גם בתח"צ הבינעירונית בריכוזים החרדיים.
השאלה למה אוטובוס יעבור ברחוב הזה ולא ברחוב הזה כנראה כבר לא יזכה למענה רציני. הדיון צריך להתמקד ברעיון הכללי.
למשל: שבסופ"שים כן יהיו קווים שנכנסים לתוככי שכונות וכו'.
בגדול יש הגיון, אבל קשה לי לקבל שהגישה השתנתה ועוברים בהדרגה למסופים, כשבו בעת מוציאים את 'קו המריבה' הזה מהמסוף במודיעין עילית לפיזור בתחנות.
 

רפי לייזרוביץ

משתמש רשום
אני מתפלא על מפקחי האתר שלא נועלים את השרשור.
יש כאן ירידות לפסים רגשיים שמאוד לא מכבדים את הקוראים.
אם היתה נכונות מצד מקבלי ההחלטות במשרד התחבורה לקרוא את השרשור אני מבין שהמאבק הוא על כל הקופה. ואז גם אם הוא לא מספיק מכבד ומתחשב, יש אפשרות להבין את הוגי הדעות.
אבל, בינינו, עם כל הכבוד לפרוג, לא נראה לי שזה קורה.
מה שכן קורה זה שאנשים מאשימים זה את זה [לא כולם, ניתן לראות מפעם לפעם קולות שפויים] בחוסר יעילות.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
אני רוצה לנסות לעשות קצת סדר, ומקווה שזה יביא להרגעת ההתלהמות ולא חלילה להיפך.
הויכוח הוא בעצם מי צריך יותר את הקו, במקום שהויכוח יהיה...
הויכוח הוא איך מסתדרים במצב העכשווי, במקום...
בא ננסה להבין מה אנחנו רוצים, מי צודק, וכו'.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
כבר כתבתי כמה פעמים בסגנון הזה בשבועות האחרונים, ואני יכתוב שוב:
יש לנו הנחת יסוד שגויה שמשרד התחבורה עושה לנו טובה שהוא מביא לנו אוטובוסים.
ההיפך הוא הנכון, לכל מדינה מתוקנת יש רצון שמה שיותר אנשים ישתמשו עם התח"צ.
וגם אם מציגים לכם כמה תקציבים הם לטובת התח"צ, לא מציגים לכם כמה המדינה חוסכת מכך שנוסעים בתח"צ.
שמונע עומס בכבישים, צורך להרחיב כבישים ולבנות כבישים חדשים, תאונות, פריון עבודה, וכו'.
בתור הציבור שמשתמש הכי הרבה בתח"צ בארץ מותר לנו לדרוש תחבורה אנושית!
בלי למצמץ ובלי להסכים לפחות למה שנותנים, לדרוש את מה שמגיע לנו בזכות ולא בחסד!
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
עכשיו יש פה 2 נושאים:
1. שכונה חדשה (ולא כזו חדשה) שעדיין אין בה תח"צ ראויה.
2. נסיון לעשות כל מיני סדרים חדשים נוחים פחות בתח"צ בכל הארץ.
בעז"ה ניגע באחת אחת.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
בבית שמש החרדית ישנם 2 שכונות שהם מושא האשכול הזה:
רמת בית שמש ד' ורמת בית שמש ב'.
ורק לפני שאני ימשיך אני יכתוב ויזכיר שאני גר ברמה ד' ולא ברמה ב'.
רמה ד' היא שכונה חדשה שאין בה עדיין תח"צ, ולדעתי זה באופן מוגזם ויותר מרק שכונה חדשה שעדיין אין בה תח"צ, ומזמן כבר היו אמורים לסדר תח"צ לשכונה.
רמה ד' גדולה פי כמה מרמה ב', ובעז"ה עם הזמן יהיו בה אולמות שמחה, מוסדות שמגיעים אליהם מכל הארץ, ועוד.
לעומת רמה ב' שהיא כיום השכונה החרדית המבוגרת ביותר בית שמש, עם אולמות שמחה, משפחות גדולות (עם ילדים נשואים), בחורי ישיבה רבים, וישיבות שמגיעים אליהם מערים רבות באיזור.
ובנוסף, עובר בשכונה רחוב נהר הירדן שמחבר בין רמת בית שמש (א',ג',ד',ה') לחפציבה והקריה, ויש עוד ציר עוקף שהוא נהר הדן.
רק ההבדל שעל נהר הירדן בנויה רמה ב' על אלפי המשפחות שבה, המוסדות והאולמות.
ומשכך (יחד עם כשלים תכנוניים) נהר הירדן גם רחוב פקוק.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה