די

משתמש סופר מקצוען
אין שום היגיון בנת״צ בשכונה ללא מוצא כמו ד׳,
כל התחבורה היא מקומית וקל מאוד לראות מאיפה ולאן הם
לא הייתי מזלזל כ"כ בשכונה כמו רמה ד'.
זו עיר לכל דבר.
גם אם זו שכונה ללא מוצא יש ויהיה בה המון תחבורה פנימית ובינעירונית.
ס"ה יסתובבו בשכונה כמאה אלף תושבים ואורחים.
העומס בקישון ונהר הירדן הוא בעיקר בגלל תחבורה פנימית, רמה ד' הוא כמו רמה א' וב' ביחד, והרחוב הראשי שדרות האמוראים מנקז את התנועה של כל חלקי רמה ד' (1-5).
ובעיקר צמתים רחבים שניתן לבצע פנית פרסה מבלי לגלוש לנתיב ממול!
רוב הצמתים ברמה ד' עם כיכרות כך שאפשר לבצע פניית פרסה בקלות.
 

ייד

משתמש מקצוען
לא הייתי מזלזל כ"כ בשכונה כמו רמה ד'.
זו עיר לכל דבר.
גם אם זו שכונה ללא מוצא יש ויהיה בה המון תחבורה פנימית ובינעירונית.
ס"ה יסתובבו בשכונה כמאה אלף תושבים ואורחים.
העומס בקישון ונהר הירדן הוא בעיקר בגלל תחבורה פנימית, רמה ד' הוא כמו רמה א' וב' ביחד, והרחוב הראשי שדרות האמוראים מנקז את התנועה של כל חלקי רמה ד' (1-5).
א. שכונה ללא מוצא זה לא זלזול זו עובדה
ב. העומס בקישון וירדן הוא בעיקר בגלל קוים שמחברים בין שכונות הקצה משני הצדדים וחוצים דרכה וגם בגלל שעדין לא השכילו לפצל את כל האוטובוסים הבינעירוניים לקוים נפרדים
רוב הצמתים ברמה ד' עם כיכרות כך שאפשר לבצע פניית פרסה בקלות.
הדגשתי שלא מדובר על אמוראים אלא על הרחובות המקבילים קרי: אביי, נהרדעא, בבלי, ירושלמי, רבינא וכו׳
הצמתים בהם צרים ומסוכנים למרות שיש הרבה מקום להרחיב אותם,
ניקח לדוגמא את צומת הדמים ירושלמי/נהרדעא שממעקב אחר הרכבים שם כמעט ואין רכב שפונה ימינה או שמאלה (לאו דוקא פרסה תיקנתי את ההודעה הקודמת) מנהרדעא בלי להיכנס לנתיב הנגדי!!! הפניה חדה והמדרכה לא מעוגלת בפינה למרות שיש הרבה מקום ותכנון הבניינים השאיר מקום לפניה רחבה מאוד!
 

בקבוק מים

משתמש פעיל
ריבונו של עולם!!!!!
יש לכם אוטובוס שיוצא בתדירות גבוהה כל היום,
מה איכפת לכם לחלק אותו לשנים ולחסוך זמן נסיעה של הנהג וזמן לימוד/עבודה של הנוסעים?
למה תמיד שיפור זה להוציא משכונה אחת לאחרת?
לא הגיע הזמן להתאים את האוטובוסים לביקוש?
הזוי
הייתי בטוחה שיפצלו כמו בני ברק ולא יורידו רחובות
 

די

משתמש סופר מקצוען
העומס בקישון וירדן הוא בעיקר בגלל קוים שמחברים בין שכונות הקצה משני הצדדים וחוצים דרכה וגם בגלל שעדין לא השכילו לפצל את כל האוטובוסים הבינעירוניים לקוים נפרדים
איך שאני רואה עיקר העומס בקישון ונהר הירדן הוא מרכבים פרטיים שבאים לקניות או לאסוף ילדים ממוסדות לימוד, ואז זה יהיה גם ברמה ד' פי כמה וכמה.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
פחות טוב לקריה וחפציבה אבל בשבילי זה מצוין
אחזור ואומר את דעתי העניה לגבי השכונות (הותיקות של בית שמש) שמפסידים משינוי קווים למיניהם:
אי אפשר גם וגם. או שלכולם יש רק קו מהיר, או שלכולם יש קו שמסתובב בכל השכונה. לא שייך שתושב מהשכונות החדשות יקח אוטובוס פנימי להגיע לקו בינערוני, ואז יסתובב איתו בכל הסמטאות של השכונות הישנות.
וכיון שמכל מיני שיקולי תקציבים למיניהם, ובגלל מדיניות משרד התחבורה, בשכונות החדשות האוטובוסים נוסעים רק במסלול ישיר ולא מסתובבים בשכונות, חייבים לבצע התאמה בשכונות הישנות.
אז תגידו - למה לא מוסיפים עוד קו חדש לשכונות החדשות? נכון, אתם צודקים. אבל כיון שזה לא קורה, ועד שזה יקרה, חייבים לבצע התאמה.

תחשבו לדוג' שקו 402 בירושלים יעשה סיבוב רק בסנהדריה המורחבת ואז יחזור לציר הראשי: לא הגינוי נכון? כנ"ל.
 

מ....

משתמש פעיל
לקריה וחפציבה זה עובר לידם- לוי אשכול.
מי שנפגע מזה אלו רמה ב שמגיע רק ללב הרמה...
ההודעה הרשמית
 

קבצים מצורפים

  • תוספות שרות - בית שמש.pdf
    1.4 MB · צפיות: 50

ייד

משתמש מקצוען
אחזור ואומר את דעתי העניה לגבי השכונות (הותיקות של בית שמש) שמפסידים משינוי קווים למיניהם:
אי אפשר גם וגם. או שלכולם יש רק קו מהיר, או שלכולם יש קו שמסתובב בכל השכונה. לא שייך שתושב מהשכונות החדשות יקח אוטובוס פנימי להגיע לקו בינערוני, ואז יסתובב איתו בכל הסמטאות של השכונות הישנות.
וכיון שמכל מיני שיקולי תקציבים למיניהם, ובגלל מדיניות משרד התחבורה, בשכונות החדשות האוטובוסים נוסעים רק במסלול ישיר ולא מסתובבים בשכונות, חייבים לבצע התאמה בשכונות הישנות.
אז תגידו - למה לא מוסיפים עוד קו חדש לשכונות החדשות? נכון, אתם צודקים. אבל כיון שזה לא קורה, ועד שזה יקרה, חייבים לבצע התאמה.

תחשבו לדוג' שקו 402 בירושלים יעשה סיבוב רק בסנהדריה המורחבת ואז יחזור לציר הראשי: לא הגינוי נכון? כנ"ל.
פיצול קוים זה חיסכון כלכלי גם למדינה וגם לנוסעים,
זה שלא מפצלים זה טמטום ואטימות,
והפיתרונות האלה של לקחת לאחד כדי לתת לשני כשהפיתרון כ״כ זמין, זו אכזריות!!
 

ייד

משתמש מקצוען
איך שאני רואה עיקר העומס בקישון ונהר הירדן הוא מרכבים פרטיים שבאים לקניות או לאסוף ילדים ממוסדות לימוד, ואז זה יהיה גם ברמה ד' פי כמה וכמה.
א. ברמה ד׳ יש מדרכה מספיק רחבה כדי לאפשר מפרצי חניה להורים והסעות,
ב. אם יהיו באמת 2 נתיבים לכל כיוון גם אם אנשים יעצרו באמצע הכביש עדין לא יהיו פקקים רציניים כי יש נתיב נוסף ואין כ״כ הרבה רכבים,
הבעיה ברמה ב׳ וחלק מהצמתים של רמה ד הוא שהכביש מצתמצם בכיכר ונוצר צואר בקבוק
כל מה שצריך זה לבטל את מפרצי התח״צ חסרי ההיגיון ולעשות כיכר דו נתיבי כמו בהרבה כיכרות אחרים בשכונה
 

די

משתמש סופר מקצוען
פיצול קוים זה חיסכון כלכלי גם למדינה וגם לנוסעים,
זה שלא מפצלים זה טמטום ואטימות,
והפיתרונות האלה של לקחת לאחד כדי לתת לשני כשהפיתרון כ״כ זמין, זו אכזריות!!
אני חושב שהסיבה שעושים קווים ברחובות ראשיים הוא כדי שלא יהי עומס ברחובות הצדדיים, וגם כדי שתהיה תדירות גבוהה (במקום שתי קווים עם תדירות נמוכה), ככה זה גם ממו"ע לירושלים, המסלול בירושלים הוא אחיד וקצר (בימות החול).
גם כאן לא לקחו מאחד כדי לתת לשני, הפוך הוסיפו עוד 18 נסיעות ביום שזה כמעט הכפלת הנסיעות לעומת לפני כן.
 

די

משתמש סופר מקצוען
הכביש מצטמצם בכיכר ונוצר צוואר בקבוק
לעשות כיכר דו נתיבי
מעבר חציה עם שתי נתיבים הוא יותר מסוכן להולכי רגל.
בקיצור המחלוקת בינך ל"משרד התחבורה" היא שלדעתך הסיכון שווה את התועלת, ולפי "משרד התחבורה" הסיכון לא שווה את התועלת.
 

ייד

משתמש מקצוען
מעבר חציה עם שתי נתיבים הוא יותר מסוכן להולכי רגל.
בקיצור המחלוקת בינך ל"משרד התחבורה" היא שלדעתך הסיכון שווה את התועלת, ולפי "משרד התחבורה" הסיכון לא שווה את התועלת.
יש ברמה ד׳ כמו בשאר שכונות העיר כיכרות ומעברי חציה רבים עם 2 נתיבים ואין פרץ ואין צוחה
אין שום סיכון ב2 נתיבים יותר מ1
ויש סיכון גבוה בכביש צפוף,פקוק וממילא מבולגן ועצבני

אין לי מחלוקת עם משרד התחבורה כי המשרד הוא לא בר דעת והאנשים שם לא מתעניינים בצרכי הנוסעים או בטיחותם אלא משדרים פאזל איך שיוצא
 

ייד

משתמש מקצוען
אני חושב שהסיבה שעושים קווים ברחובות ראשיים הוא כדי שלא יהי עומס ברחובות הצדדיים, וגם כדי שתהיה תדירות גבוהה (במקום שתי קווים עם תדירות נמוכה), ככה זה גם ממו"ע לירושלים, המסלול בירושלים הוא אחיד וקצר (בימות החול).
גם כאן לא לקחו מאחד כדי לתת לשני, הפוך הוסיפו עוד 18 נסיעות ביום שזה כמעט הכפלת הנסיעות לעומת לפני כן.
תשאל את הנוסעים הקבועים מה הם מעדיפים
נסיעה כל 15 שעה מחוץ לשכונה
או נסיעה כל חצי שעה מתחת הבית וכל רבע שעה (כלומר: לסירוגין) בשכונה הסמוכה?!
 

די

משתמש סופר מקצוען
יש ברמה ד׳ כמו בשאר שכונות העיר כיכרות ומעברי חציה רבים עם 2 נתיבים ואין פרץ ואין צוחה
אין שום סיכון ב2 נתיבים יותר מ1
ברור שיש סיכון. אם יש שתי נתיבים ורכב עוצר לאדם שבא לחצות, הרכב בנתיב השני יכול להמשיך לנסוע והוא לא רואה את הבנ"א שבא לחצות כי הוא מוסתר מאחורי הרכב הראשון (הנהג השני אמור לחשוב על זה, השאלה אם זה קורה בפועל). אחי נדרס מול עיני בגלל זה בצומת איילון/קישון כשמעבר החציה היה עם שתי נתיבים (היום נתיב אחד) (היום אחי בסדר גמור).
לא אומר שבגלל רגש צריך לאסור בצורה מוחלטת מעבר חציה עם שתי נתיבים, אבל אפשר להבין שיש שיקולי נזק/תועלת, ובמקומות עם הרבה אנשים עושים מעבר חציה עם נתיב אחד, ובמקומות עם פחות אנשים ויותר רכבים עושים מעבר חציה עם שתי נתיבים (ייתכן וזה יכול להסביר את ההבדל בין מעברי חציה שונים בשדרות האמוראים).
 

די

משתמש סופר מקצוען
אין לי מחלוקת עם משרד התחבורה כי המשרד הוא לא בר דעת והאנשים שם לא מתעניינים בצרכי הנוסעים או בטיחותם אלא משדרים פאזל איך שיוצא
אם אתה חושב שבמשרד התחבורה יושבים אנשים שהם לא "ברי דעת" (כלומר תסמונת דאון?) וסתם עושים אנדנדינו ומחליטים בלי מחשבה אז בהצלחה...
 

די

משתמש סופר מקצוען
תשאל את הנוסעים הקבועים מה הם מעדיפים
נסיעה כל 15 שעה מחוץ לשכונה
או נסיעה כל חצי שעה מתחת הבית וכל רבע שעה (כלומר: לסירוגין) בשכונה הסמוכה?!
נניח קו 885, אחד היה עושה את רמה א' ג' ד', ואחד עושה את רמה ב' קריה חפציבה, והתדירות הייתה במקום כל 45 דק' (כמו הלו"ז החדש)-כל שעה וחצי מכל שכונה.
דבר ראשון המרחקים בין השכונות מאוד גדולים כך שרוב האנשים לא היו הולכים לשכונה ליד, בשביל האוטובוס.
דבר שני אני מאמין שיהיו הרבה שיעדיפו תדירות גבוהה.
חוץ מזה יש שיקול לא להכניס אוטובוסים לרחובות צדדיים לא לעשות שם עומס (כמו העומס בלוז שורק ברמה א' לכן מוציאים משם את 885 לדוג').
 

מ....

משתמש פעיל
תשאל את הנוסעים הקבועים מה הם מעדיפים
נסיעה כל 15 שעה מחוץ לשכונה
או נסיעה כל חצי שעה מתחת הבית וכל רבע שעה (כלומר: לסירוגין) בשכונה הסמוכה?!
זה לא כל רבע שעה. זה כל 45 דקות...
זה הבדל משמעותי מאד
 

ייד

משתמש מקצוען
ברור שיש סיכון. אם יש שתי נתיבים ורכב עוצר לאדם שבא לחצות, הרכב בנתיב השני יכול להמשיך לנסוע והוא לא רואה את הבנ"א שבא לחצות כי הוא מוסתר מאחורי הרכב הראשון (הנהג השני אמור לחשוב על זה, השאלה אם זה קורה בפועל). אחי נדרס מול עיני בגלל זה בצומת איילון/קישון כשמעבר החציה היה עם שתי נתיבים (היום נתיב אחד) (היום אחי בסדר גמור).
לא אומר שבגלל רגש צריך לאסור בצורה מוחלטת מעבר חציה עם שתי נתיבים, אבל אפשר להבין שיש שיקולי נזק/תועלת, ובמקומות עם הרבה אנשים עושים מעבר חציה עם נתיב אחד, ובמקומות עם פחות אנשים ויותר רכבים עושים מעבר חציה עם שתי נתיבים (ייתכן וזה יכול להסביר את ההבדל בין מעברי חציה שונים בשדרות האמוראים).
א. זו תאוריה יפה במציאות לא ראינו תאונות בצמתים האלו (והיו תאונות ברמה ד׳ בגלל תכנון לקוי, אבל זה היה דוקא בצמתים צרים מדי)
ב. אמוראים/רבינא יש בו פי כמה הולכי רגל מאמוראים/רב עולא
ובכ״ז רבינא דו נתיבי ורב עולא חד נתיבי

באופן כללי אם היית נהג רכב או תושב רמה ד היית רואה כמה תשומת לב הושקעה להקשות על חיי הנהגים הפרטיים והאוטובוסים כאחד,
אולי להכריח אותנו לעבור לאופנים....
 

ייד

משתמש מקצוען
אם אתה חושב שבמשרד התחבורה יושבים אנשים שהם לא "ברי דעת" (כלומר תסמונת דאון?) וסתם עושים אנדנדינו ומחליטים בלי מחשבה אז בהצלחה...
כתבתי ש״המשרד״ הוא לא בר דעת
וה״אנשים״ שיושבים שם לא עסוקים בדאגה לשלומו ונוחותו של האזרח

ואם אתה חושב שמראה התח״צ בארץ והכבישים מעידים על המחשבה של מתכנניהם אז תמצא להם איזה כינוי שתרצה...
 

די

משתמש סופר מקצוען
וה״אנשים״ שיושבים שם לא עסוקים בדאגה לשלומו ונוחותו של האזרח
אז מה אתה חושב שהם עושים שם? חושבים איך לעשות שיהיה לך יותר סבל?
ואם אתה חושב שמראה התח״צ בארץ והכבישים מעידים על המחשבה של מתכנניהם אז תמצא להם איזה כינוי שתרצה...
אני מסכים שאין מספיק השקעה כספית בתחבורה ציבורית, ואין מספיק אומץ לצבוע נתיבים באדום (נת"צ) בכבישים לאורך ורוחב הארץ, אבל אני לא חושב שאפשר לומר מה שאתה אומר עליהם.
זכותך לחלוק על ההחלטות, אבל כוונתם היא לטובת האזרח. הם מצהירים בצורה ברורה שסדר העדיפויות שלהם הוא: הולך רגל, תחבורה ציבורית, אופניים, רכב פרטי, ולפי זה התכנון. אתה יכול לחלוק גם על סדר העדיפויות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  3  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה